Kuunteletko esim. Pekka Simojoen, Jaakko Löytyn tai Juha Tapion hengellisiä lauluja vai kelpuutatko ainoastaan Hengellisen laulukirjan laulut?
Kuunteletko Radio Deitä ja mitä pidät musiikkivalikoimasta tai oletko löytänyt netistä jonkun hyvän radioaseman jossa on hyvää hengellistä musiikkia?
Onko joku hengellinen laulu sinulle erityisen rakas? Tai onko joku maallinen laulu josta tulee mieleen hengelliset asiat? Muistan joissakin maallisissa elokuvissa olleen hyvin kiinnostavia viitteitä uskonasioihin.
Asiasta toiseen, aiotko käydä katsomassa "Sauna"-kauhuelokuvan jossa näyttelee Viktor Klimenko. Kuuntelin Klimenkon haastattelua ja sain sen kuvan että tuossa elokuvassa on jonkinlainen hengellinen sanoma, sitä en sitten tiedä onko tuo sanoma miten piilotettu, kait aika vaikeatajuinen elokuva, näin ymmärsin.
Kenen lauluja kuuntelet?
39
3294
Vastaukset
- lauluja paljon
viitsi kuunnella. Ovat mielestäni sen verran lälleröitä ja musiikin tapainenkin on jotain rämpytystä. Virsissä löytyy jotain, sellaisissa kun:
"Oi Herra jos mä matkamies maan - -" tai "Koska valaissee Koin tähtönen mua köyhää kerjääjää - -" tai
"Jo vääryys vallan saapi, se huutaa - -".- todé
Jumala ompi linnamme on kyllä aika tavalla veret seisauttava ylistysvirsi.
- JustineBush
"Oi Herra luoksein jää jo ilta on...", "Sua kohti Herrani...", "Avaja porttis ovesi, käy Herraas vastaan nöyrästi...".
Onhan paljon hyviä virsiäkin olemassa. Virsien sävel vain usein on laahustava ja sen vuoksi olen enemmän mieltynyt hengellisiin lauluihin. Sanojen sisältö on tärkeä sävelen ohella. - todé
JustineBush kirjoitti:
"Oi Herra luoksein jää jo ilta on...", "Sua kohti Herrani...", "Avaja porttis ovesi, käy Herraas vastaan nöyrästi...".
Onhan paljon hyviä virsiäkin olemassa. Virsien sävel vain usein on laahustava ja sen vuoksi olen enemmän mieltynyt hengellisiin lauluihin. Sanojen sisältö on tärkeä sävelen ohella.Taitaa meidän musiikkimakumme olla hieman kaukana toisistaan, mitä tulee musiikin kuuntelemiseen.
Kyllähän noita virsiä veisailee, kun sille päälle sattuu. - JustineBush
todé kirjoitti:
Taitaa meidän musiikkimakumme olla hieman kaukana toisistaan, mitä tulee musiikin kuuntelemiseen.
Kyllähän noita virsiä veisailee, kun sille päälle sattuu.Vaikka nyt ei just samoista virsistä tykätä niin tuskin tästä suurta taistelua tulee?
Kovin usein en virsiä veisaile mutta ei se silti mahdotonta ole... - Anonyymi
Niin, eräs evl. kirkon työntekijä kertoi, että Luther toi sen ajan kapakkalauluihin uudet sanat, eli niistä nämä virret rakentuivat siinä ajassa.
Tietysti jo jää haudanpartaalle veisaamaan, niin voihan se maahanmuuttaja ajatella, että on porukalla syvä suruaika.
Oiiiiiiii jooooos määäää matkaaaaamieeeees maaaaaan ,kerrrrraaan sun peeeeriiiiiilääää näääähdäää sun saaan --------- ja pistää sahan soimaan - se instrumenttina hyvin kuvaa vanhaa suomalaista hautajaisperinnettä. Sieltä löytyy kerjäläiset, sen ajan vääryydet, sekä matkalaiset.
Lopussa voi kyllä hieman repästä.
https://www.youtube.com/watch?v=_sB0O_t4BCo
Eräs vanha saarnamies kirkonpiiristä totesi, että ko. laulu meinaa tarttua.
- todé
Käytän ko. veljien lauluja paljonkin srk palvelustehtävässäni, mutten jaksa sentään niitä kotonani levyltä kuunnella. Omistan lähes kaikki (ainakin 90 %) Pekka Simojoen laulujen nuotinnokset.
En ole iskelmän ystävä. Samasta syystä en myöskään kuuntele Eija Merilää tai mitä niitä nyt onkaan helluntailaisia laulajia.
Siitä huolimatta, etten omista montakaan Pekka Simojoen levyä, pidän häntä Jumalan lahjana kristikunnalle, ja siunaan häntä.
Viktor Klimenko elokuvassa? EVVK.- JustineBush
Ei minullakaan taida paljon löytyä Simojoen ja Löytyn äänitteitä, Tapion ei yhtään. Radiosta näitä kuuntelen kun siellä Radio Deissä aika usein laulelevat.
Kuuntelin hiljattain Lasse Heimosen lauluja CD:ltä niin ja Marikan vanhempia äänitteitä. Kasetilta kuuntelin 80-luvulla äänitettyjä Kokkolan Baptistiseurakunnan laulamia hengellisiä lauluja. Sanoma oli kyllä selvästi kuultavissa eikä piilotettuna niin kuin useissa nykyaikaisissa hengellisissä iskelmissä. Onhan näitä eri laulajien äänitteitä kertynyt vuosien varrella.
Viktor Klimenkon vanha joulu-CD täytyy kohta ottaa taas kuunneltavaksi. En tiedä vielä, käynkö tuota elokuvaa katsomassa, tänään juuri erään henkilön kanssa tuosta elokuvasta keskustelin ja hän oli siitä kiinnostunut. - todé
JustineBush kirjoitti:
Ei minullakaan taida paljon löytyä Simojoen ja Löytyn äänitteitä, Tapion ei yhtään. Radiosta näitä kuuntelen kun siellä Radio Deissä aika usein laulelevat.
Kuuntelin hiljattain Lasse Heimosen lauluja CD:ltä niin ja Marikan vanhempia äänitteitä. Kasetilta kuuntelin 80-luvulla äänitettyjä Kokkolan Baptistiseurakunnan laulamia hengellisiä lauluja. Sanoma oli kyllä selvästi kuultavissa eikä piilotettuna niin kuin useissa nykyaikaisissa hengellisissä iskelmissä. Onhan näitä eri laulajien äänitteitä kertynyt vuosien varrella.
Viktor Klimenkon vanha joulu-CD täytyy kohta ottaa taas kuunneltavaksi. En tiedä vielä, käynkö tuota elokuvaa katsomassa, tänään juuri erään henkilön kanssa tuosta elokuvasta keskustelin ja hän oli siitä kiinnostunut.Lasse Heimosen tiedän, mutten taida ihan vapaaehtoisesti kehdata hänen levyjään soitella.
- JustineBush
todé kirjoitti:
Lasse Heimosen tiedän, mutten taida ihan vapaaehtoisesti kehdata hänen levyjään soitella.
Marika Takalo. Hyvin kaunis lauluääni varsinkin vanhemmilla äänitteillä.
Kuuntelen monenlaista musiikkia, sekä hengellistä että maallista. Siinä Lasse Heimosen CD:llä oli tosi hyviä kappaleita. - huh huh
iskelmiä, mutta kesällä oltuani telttakokouksissa siellä on musiikin laatu ollut ihan oikeaa humppaa, sanat ovat olleet ns. hengelliset. Mutta musiikki
huh,huh - Henri Puumala.
todé kirjoitti:
Lasse Heimosen tiedän, mutten taida ihan vapaaehtoisesti kehdata hänen levyjään soitella.
-"Kuljin,aivan yksin tietä maailman,...tunsin,miten synti tuhota voi elämän,...silloin,kuulla sain tuon ilosanoman,...Jeesus muakin rakastaa.....".Levy,jossa tuo laulu on,oli yksi kahdeksankymmentäluvun myydyimpiä helluntailaisten levytyksiä.Jos Herra suo,aion ainakin tuon laulun myöhemmin levyttää.Marika ehkä sitten lopetti levyttämisen alkutekijöihinsä,tai sitten myöhemmät levyt eivät ole niin paljon myyneet,joka tapauksessa tuo kyseinen levy oli helluntailaisten mittakaavassa menestyslevy.
- frihet
Minulla ei taida löytyä yhtään noista mainitsemistasi .
Ikäväkseni sanon myös mielipiteeni, että tänä päivänä on vaikea löytää sellaisia lauluja joissa olisi kristillinen sanoma, tai evankelioiva ja jos sattus olemaan, niin musikiin seasta ei saa selkoa, mitä siellä lauletaan.
Ylistys laulutkin ovat OK., mutta nekin on vedetty viimestä päälle "synnin-rajan", eli ei ihmiset itsekään tiedä onko ne hengellisiä vai mitä musaa.
Kuuntelen toki paljon kristillistä musaa ja Marika, Heimo, Via, ja monet vanhemmat laulut ovat autossani, kun matkaa teen, jopa Kemin Joken ja kööriläisten laulut kuuluvat suosikkeihini, kuten Antti Sanoin sanoitukset.
Mikä ettei pitkän-kirjan laulut olisi matkoille mukiin menevää ja onhan niitä Babtistien tekemiä hyviä lauluja.
Minä henkilö kohtaisesti olen saanut kokea paljon siunauksia laulejen kautta.- JustineBush
Nuo Simojoet, Löytyt ja Tapiot olin vaan laittanut esimerkin vuoksi. Radio Deissähän aika paljon noiden laulut soivat, tosin kyllä siellä paljon muutakin musiikkia on.
On totta että on paljon sellaista hengellistä musiikkia jossa sitä sanomaa saa hakemalla hakea. En yleensä pidä tällaisista "hengellisistä" lauluista jotakin harvaa poikkeusta lukuunottamatta. Ymmärrän että on paljon erilaisia kuulijoita ja uteliaisuus hengellisiä asioita kohtaan voi syntyä hyvin eri tavoin. Nytkin muistelen erästä hengellistä laulua jossa on todella mielenkiintoiset sanat jotka laittavat ajattelemaan asioita mutta suoraan evankeliumia ei silti sanota. Joissakin tilanteissa ihan hyviä mutta kyllä selkeän evankeliumin julki tuovia lauluja tarvitaan.
Itsellänikin on ollut kööriläisten äänitteitä joskus. Vaikka laulu ei ollut "kaunista" niin saattoi kuulla että he lauloivat sydämestään. "Kun on saanut paljon anteeksi, rakastaa paljon".
Ihan varhaisnuorena kuuntelin jonkun uskovaisen meille kotiin jättämää hengellistä kasettia uudelleen ja uudelleen. "Ristiltä alas kuolon laaksoon käy armon virran kirkas vuo..." Noiden hengellisten laulujen sanat ovat vuosien ajan kantaneet vaikka en vielä silloin uskoon "osannut" tullakaan.
- mielelläni
(ja korvillani)esim kom teatteria sekä agit-propia.
kom teatterin eräässä kappaleessa viitataan nimenomaan helluntaisaeurakuntaan ja kristittyyn oikeistoon maassamme: 'on lakko pirun keksintö, se vie turmioon isänmaan'.
aikamoisia veli- ja siskokultia olette.- JustineBush
Mitenhän tämä mainitsemasi viittaus helluntaiseurakuntaan liittyy?
- siihen,
JustineBush kirjoitti:
Mitenhän tämä mainitsemasi viittaus helluntaiseurakuntaan liittyy?
miten lahkosi on osallistunut tavallisten kansalaisten harhaanjohtamiseen. nykyäänhän se onneksi on lähinnä seurakuntanne oma, sisäinen ongelma.
edustamasi lahko on lähtöisin yhdysvalloista, ja aika amerikkalainen meininki näkyy täällä asti. - Anonyymi
siihen, kirjoitti:
miten lahkosi on osallistunut tavallisten kansalaisten harhaanjohtamiseen. nykyäänhän se onneksi on lähinnä seurakuntanne oma, sisäinen ongelma.
edustamasi lahko on lähtöisin yhdysvalloista, ja aika amerikkalainen meininki näkyy täällä asti.Sulla on joka eri palstalla ämerikkä joka kolmas sana. Hyvä että on.
Tämä Sakemannien martti sai aikaiseksi kaasukammioitten tuhovoimaa.
Sekä Anabaptistien hukkumiskuolemaa - ei paljonkaan kiinnosta nuo veriset kädet.
Ennemmin sitä ämerikkää - sinnehän ne pakeni Herran omat tätä meidänlahkon vainoa.
Jopa aikaisempi Neuvostoliitto - rakentui monen kohdalla siihen, että täällä uskonnollisuus on ollut erittäin vainoavaa, sekä sisäpiirin, sisäänlämpiävää saunaa. Sitä häkää on edelleen palstalla. Niin Neuvostoliiton rakenne oli ikäänkuin hakemassa muutosta meidän pimeään keskiaikaan. He näkivät vapauden - meidän ahdistuksen ahjosta , mitä tämä uskonnollisuus sai aikaiseksi.
Syksyn ruskan aikaan maa palaa. Syksyn sadekautena taivas valuu.
http://www.lyricsdownload.com/neljae-ruusua-valuva-taivas-lyrics.html- JustineBush
Ihan outo kappale minulle.
- frihet
Kuuntelin J. Erikssonin lauluja, joissa on eräällä tavalla puhdas sanoma.
Tuli mieleeni myös tuo "kalastajat" laulu, sehän selventää tätä kristillisten kirjoa.
A. Friman ja monet muut romaani laulajat yleensä laulavat raamatullisen perustein.
Koitan vielä saada käsiini Viljasen poikien "ei ole toista tietä", se on tosin hiukan keveämpää ja tietenkin "taivaan timantit".
Ehkä niitä ensimmäisiä suosikkeja oli R. Laulajainen ja E. Koski.
Tässäpä tätä aamupäivän listaa ja kuten tuolla ylempänä kirjoitit, musiikki maku on eriävä, joten Jeesus siunatkoon hengelliset laulut ja niiden esittäjät.- JustineBush
Tuttuja nuo Juhani Erikssonin laulut ja mainitsemasi kalastajat-laulu. Rene Laulajaisen äänitteitä minulla on. "Elämän estradilla" -CD jossa on Pelimannet-yhtye ja Freidiba Boodos sekä joku Rainer Frimanin hengellinen CD. On hyvä että lauluja ja laulajia on monia erilaisia eri tilanteisiin. Hyvä raamatullinen sanoma noissa edellä mainituissa.
Suosikeista en osaa sanoa mutta laulujen sanoma jo vuosien takaa on jäänyt mieleen ja sitä parempi mitä parempaan säveleen nuo koskettavat sanat on yhdistetty. Pidän hyviä hengellisiä lauluja tärkeinä evankeliumin välineinä.
Itse olen todennut että hyvin erilaiset hengelliset laulut eri uskon aikakausina puhuttelevat.
- Henri Puumala.
Kuuntelen myöskin vanhempaa musiikkia,silti uusi on mielestäni aina parempaa kuin vanha.
Onhan kuitenkin niin,että tämän päivän uusi musiikki on viidenkymmenen vuoden kuluttua viisikymmentä vuotta vanhaa ja ihminen tyypillisesti pitää myös siitä musiikista,mihin hänellä on vuosikymmenien muistot.
Pidän erityisen paljon nimenomaan Radio Dein musiikkivalikoimasta.
Jos verrataan Radio Dein teologiaa ja musiikkia keskenään,olen sitä mieltä että musiikki on kohdallaan,vaan teologia on liian kirkollista.- JustineBush
Kuuntelen itse myös sekä vanhaa että uutta hengellistä musiikkia ja Radio Dei on usein kuulumassa. Vähän enemmän sanomaa toivoisin joihinkin uusiin lauluihin. Toisaalta se sanoma voi olla sieltä löydettävissä pienen ajatustyön jälkeen. Sekä vanhaa että uudempaa hengellistä musiikkia tarvitaan.
Radio Dein teologiahan on varovaista kun ei haluta ärsyttää tietyillä tulenaroilla aiheilla jotka saisivat aikaan kiivasta kannanottoa. Kyllä sieltä silti ihan hyvää ohjelmaakin löytyy kun vähän etsii.
- se kuulkoon musaakin-
Kuuntelen kevyttä ja raskasta, riippuu päivästä.Mieluiten soitan itse.Kosketinsoittimella joka on kuin pieni studio orkestereineen.Saundeja ja efektejä vaikka millä mitalla.Elokuvaa, mihinä limenkko esiintyy tuskin meen kattoon.Ei kiinnosta.Mieliheng. musiikkia on vanhempi tuotanto.Esim. kristoforos. Mutta kyllä driggaan kovasti simojokea ja exitiä kin.Ja helluntailaisten vanha pitkäkirja.Miksei niitä lauluja kuorot enää laula ? Verenevankeliumia tarttee maa ja kansa.
- JustineBush
Sehän on hieno lahja kun osaat soittaa. Itse vain kuuntelen toisten musiikkia. Mikä on helluntailaisten vanha pitkäkirja? Hengellisessä laulukirjassa on monia hyviä lauluja joissa on sanomaa.
- frihet
JustineBush kirjoitti:
Sehän on hieno lahja kun osaat soittaa. Itse vain kuuntelen toisten musiikkia. Mikä on helluntailaisten vanha pitkäkirja? Hengellisessä laulukirjassa on monia hyviä lauluja joissa on sanomaa.
Eli sitä ei kait enää paineta ja harvat kait sen omistavat, minulla se sattuu hyllyssä olemaan, vaikken itse laulakkaan.
Jostakin kumman syystä tahtoisin, että evankelioivia lauluja laulettas enemmän.
Onhan tietenkin hienoa, kun sellasta sielunhoidollista äänitettä löytyy ja saa istahtaa rentoutuen kuulemaan Herran hoitavaa musaa.
- Anonyymi
Kuka kertoisi, mistä saan laulun sanat lauluun.En löytänyt Youtubesta. Aina kun syksyllä viilenee sää.. Jne.. Ja kuka sen laulaa. Olikohan Marika Takalo?
Muistaisiko joku ja kertoisi. On niin kaunis laulu.- Anonyymi
Kristoforos yhtye laulaa sen. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Aina kun syksyllä viilenee sää, kaiho mun sielussain on. Kohta sä saavut mun Vapahtajain noutamaan kansaasi pois.
Syksy jo tullut nyt on, kohta on talvi ja jää. Milloinka kuuluu mun huutoni tää: "Ylkäni saapuvi jo!"
Aurinko kohta jo painunut on, varjot jo pidentyneet. Kauaksi kiitää mun ajatuksein, auringon vaipuessa. Hetken mä kulkenut oon, heikkona vaeltanut. Ootan mä Ylkääni noutamaan mua ja kansaansa pois päältä maan.
Syksyllä linnutkin muuttavat pois, kauaksi lentävät nuo. Yksinkö vaellat kulkija sä syysillas pimeneväs. Tule oi Jeesuksen luo, tule oi auttajas luo. Silloin sä pääset myös muuttamaan pois, kun pilvissä Jeesuksen näät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristoforos yhtye laulaa sen. Pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä.
Aina kun syksyllä viilenee sää, kaiho mun sielussain on. Kohta sä saavut mun Vapahtajain noutamaan kansaasi pois.
Syksy jo tullut nyt on, kohta on talvi ja jää. Milloinka kuuluu mun huutoni tää: "Ylkäni saapuvi jo!"
Aurinko kohta jo painunut on, varjot jo pidentyneet. Kauaksi kiitää mun ajatuksein, auringon vaipuessa. Hetken mä kulkenut oon, heikkona vaeltanut. Ootan mä Ylkääni noutamaan mua ja kansaansa pois päältä maan.
Syksyllä linnutkin muuttavat pois, kauaksi lentävät nuo. Yksinkö vaellat kulkija sä syysillas pimeneväs. Tule oi Jeesuksen luo, tule oi auttajas luo. Silloin sä pääset myös muuttamaan pois, kun pilvissä Jeesuksen näät.Mitkähän olisivat kitarasoinnut?
- Anonyymi
Ostin joku aika sitten Mauri Antero Nummisen Perkele!-cd:n.
On vaikuttava!
Nimikappaleen kesto on 35 sekunttia.
Laulu Hännättömistä perkeleistä hytkäyttää. Laulaja on Arja Saijonmaa. - Anonyymi
Löytty hyväksyy homouden.
Juha Tapio läksi Elvis-tielle.Rakas anonyymi !!
Kyllä kaikkenlaista muutosta saa uuskarismaattinen henki uskovissa se on aivan varma. Mutta kuunnellaan me ihania vanhoja ylistysbiidelä jotka Pyhä Henki on tehnyt !! Niinkuin .. >>>
https://www.youtube.com/watch?v=Q9inoCpdk8o- Anonyymi
Ehkä se Löytty käsittää ihmisyyden ongelmat, ja sinä taas viet saunantaakse, mielellään kivitettäväksi. Siinä se ero.
Sen homouden voi hyväksyä, että siinä ei ole tekoja.
Onhan alkoholisti - tavallaan alkoholisti, vaikka ei joisi. Se on kahleena veressä. Anonyymi kirjoitti:
Ehkä se Löytty käsittää ihmisyyden ongelmat, ja sinä taas viet saunantaakse, mielellään kivitettäväksi. Siinä se ero.
Onhan alkoholisti - tavallaan alkoholisti, vaikka ei joisi. Se on kahleena veressä.Rakas anonyymi..
Ei homomieli pääsee Taivaaseen. Ei homo pääsee Taivaaseen vaan vapa joka on päässyt eroon homoudesta eikä ole enää märkiä unia samasta sukupuolesta. Rakkaat homot >> Etsikää heteron luonto !!
Ja alkoholisti ei tavallaan pääsee Taivaaseen . Vaan entinen alkoholisti . Siis nykyinen Vapaa Pyhä,, Puhtaudessa ja Pyhydessä. Sellainen joka pystyy juoda lasi viini ruoan kanssa ilman että tarvi jatkaa ja tyhjentää kaikki viinapullot himoissa.
Älä opeta väärä oppii ...........Anonyymi kirjoitti:
Onhan alkoholisti - tavallaan alkoholisti, vaikka ei joisi. Se on kahleena veressä.Jos on kahliittu saatanan himoissa ja joutuu tehdä hänen tekoja orjana niin ei sitä on matkalla Taivaaseen,,
Vaikka vain tekee sen mielessä niin et sä millään voi sua pelastaa ja puolustaa Herran edessä joka silloin kysy miksi et pyytänyt minulta apua....
1. Joh. 3:8
Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Ofja olet jos sulla on himo lihassa mukana joka saa sut tekemään niinkuin isäntä sua käskee..
Joh. 8:44
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
- Anonyymi
No ne vanhat ovat parhaita. Kaunis melodia ja ytimekkäät sanat.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073225GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 47899
- 67878
- 53867
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25864Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862