Hoivavietti

Yxitypy evk

On kait meillä naispuoleisilla ihan pienestä saakka :=))

Pojan perhe oli muuan päivä sitten käymässä. Heillä on 2,5 vuotiaat kaksoset. Poika ja tyttö.
Poika on isompi ja riskimpi. Tyttö sirppana, mutta tomera.
Olivat lähdössä kotiin, ja isänsä kehoitti pukemaan.
Tyttö haki veljensä vaattet ensin, ja alkoi pukemaan häntä. Puki hänelle takin, ja laittoi kengät jalkaan. Poika siinä tyytyväisenä seisoi tekemättä mitään itse. Senjälkeen tyttö puki itsellensä vaatteet.
Tyttö huolehtii veljestään aika paljon muutenkin.

Tuli mieleen, että siinä poika oppii jo pienestä pitäen, että nainen on se joka passaa :=))

9

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typyä

kun ei antanut vastata?

• yxitypy evk

minä. Ihan vappaasti vaan vastaamaan :=))

• Täti p.

näin ne tytöt alkaa heti pienestä sen huolehtimisen.
      Meillä tämä vuoden vanha tykkää kovasti nukenvaunuista, hänellä on siellä kuorma nukkeja ja pehmoleluja joille antaa kyytiä.

• yxitypy evk

leikkii nukeilla ennemmin kuin autoilla :=))

Näillä kaksosilla on sekä autoja että nukkeja, mutta tyttö ei autoihin koske.
        Poika leikkii enimmäkseen autoilla, mutta joskus saattaa nukenvaunujakin pukata :=))

• verditti

Tarinasi saa tälläisen karskia miestä pakotetun näyttelijän kyynelehtimään.

• Uskoisinpa että tuo on tyypillistä kaksosille, ei niinkään siksi että toinen on tyttö ja toinen poika.

Itse nimittäin haksahdin vahingossa naimisiin kaksosen kanssa joka oli just se jota toinen oli hoivannut. He olivat molemmat poikia.

En edes armeija aikoina ymmärtänyt vielä kunnolla miten suuri se ongelma oli, vaikka olivat samassa kompanjassa ja samassa tuvassa vierekkäisissä peteissä. Ja sit kun se mun aviomies jäi siellä kiinni tupakoinnista väärässä paikassa ja yms. toinen meni hänen puolestaan perunasouviin, kun tämä oli ilmoittanut nimekseen alokas se ja se.

Pikkuhiljaa se sitten selvisi minulle sitten, että minun roolini olisi ollut jatkaa sitä hoivaamista. No, kaikki arvaa kyllä miten siinä kävi....

• yxitypy evk

juttu :=))
        Ilmeisesti kaksosista on aina toinen se hoivaavanpi osapuoli :=))

Mä arvaan miten siinä kävi. Sä tieten jatkoit hoivaamista :=))))

• Kaupunkilainen

Enpä usko tuohon synnynnäiseen hoivaamisviettiin. Minulla ei ole koskaan ollut sellaista, olen päinvastoin aina vähän kammonnut kaikkea avutonta. Siksi kai minulla ei olekaan lapsia.

Uskon enemmän siihen, että käyttäytyminen on tyypillistä kaksosille. Lisäksi epäilen, että kyseessä on lasten erilainen kohtelu (jota vanhemmat ja isovanhemmat eivät edes huomaa harrastavansa), jonka myötä tyttö on oppinut, että hänen "kuuluu" olla kiinnostuneempi nukeista kuin autoista. Kun tyttö ja poika ovat samanikäiset, sukupuoli korostuu. Jos ikäeroa olisi enemmän, se hoivaaminen tulisi vanhemman sisaruksen rooliksi sukupuolesta riippumatta.

• yxitypy evk

olen ennen epäillyt, mutta kun niin läheltä olen saanut näiden lapsosten kehitystä seurata, mielipiteeni muuttui.
        Ihan samalla lailla heitä on hoideltu niin kotona kuin mummolassakin.
        Joskis isä enemmän joutunut heitä hoitamaan, eli silloin luulis että poika olis ottanut oppia isästään, mutta eipä vaan ole :=))

Suvussamme on kaksosia enemmänkin, mutta olleet samaa sukupuolta, eikä tällaista hoivaviettiä ole ollut havaittavissa muilla.

Kyllä meillä naisilla hoivavietti on varmaan jokaisella, joka kestää läpi elämän.
        Uskoisin että sinultakin sitä löytyisi :=))

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      600
      2136
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1078
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      19
      1008
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      887
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      79
      795
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65