Otsikoiden mukaan poliisi keskittyy jälleen pääasiassa nopeuksien seurantaan: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200810318519802_uu.shtml
http://www.verkkouutiset.fi/juttu.php?id=137212
Saattaapa tulla taas sakot, minä ainakaan en noudata noita pääteiden typerän alhaisia 80:n rajoituksia, ne eivät ole mitenkään perusteltuja. Ruotsissa vastaavilla teillä on edelleen rajoituksena 110 ja joillakin huonokuntoisilla, tai vilkkaasti liikennöidyillä 90, ajonopeudet osalla autoilijoista kuitenkin huomattavasti yli, eikä ongelmia nopeuseroista. Poliisejakaan ei näy nopeusvalvonnassa noilla rajoitusalueilla, alemmilla rajoitusalueilla sentään joskus.
Poliitikkojen olisi nyt vihdoinkin otettava teiden parantaminen ohjelmaan. Suomen kerrotaan selviävän lamasta muita maita paremmin ja öljyn hinta ei ole ihan huipputasoa. Tiet ovat kuitenkin Afrikkalaista tasoa, tai huonompia, kuten Vatanen toteaa: http://w3.verkkouutiset.fi/eurostudio/
Liikenteen tehovalvonta
9
289
Vastaukset
- "hukassa"
Sormeni osoitan autokouluja päin!
Liikennesuunnittelijat autokouluun ja sitten tienpäälle autoilemaan, suunnittelun voi hoitaa parhaiten siellä. Eikä haittais, vaikka määrärahoista päättävät tutustuisivat myös ihan omakohtaisesti tiestöön ja autoiluun.
- Porasusi
Valvontaa olisi lisättävä ja rangaistuksia kovennettava. Liikenneturvallisuudestahan tässä on kysymys ja muu ei tunnu tehoavan.
Et taida olla kovin kokenut autoilija ja jotkut uutisetkin on tainnut jäädä väliin. Poliisikin totesi eräässä lähetyksessä, että ei ollut parantavaa vaikutusta.
- missä ja milloin
Kairakettu kirjoitti:
Et taida olla kovin kokenut autoilija ja jotkut uutisetkin on tainnut jäädä väliin. Poliisikin totesi eräässä lähetyksessä, että ei ollut parantavaa vaikutusta.
Se on takuuvarmaa, että jos kiinnijäämisriski kasvaa ja rangaistukset kovenee, niin ylinopeudet ja kaahaaminen vähenee. Ja tämä taas johtaa onnettomuuksien vähenemiseen.
missä ja milloin kirjoitti:
Se on takuuvarmaa, että jos kiinnijäämisriski kasvaa ja rangaistukset kovenee, niin ylinopeudet ja kaahaaminen vähenee. Ja tämä taas johtaa onnettomuuksien vähenemiseen.
Ensinnäkin, rangaistuksia kovennettiin huomattavasti, kortin jos menettää, niin se on nykyään vähintään kuukausi, kun ennen saattoi selvitä viikolla. Kiinnijäämisriskiä on kasvatettu mm. kameravalvonnalla. Konginkankaan onnettomuuden seurauksena laajennettiin talvirajoitusalueita (mikä tuli sitten koskemaan vain henkilöautoilijoita). Eivät onnettomuusluvut ja kuolonkolarit mihinkään ole muuttuneet ja muistaakseni viime vuonna lisääntyivät edelliseen verrattuna.
Ylinopeus ei muuten ole oikeastaan koskaan syy yhteenkään onnettomuuteen, vaikka tilastoista sellainenkin löytyy (on tosin pienin syy kaikista tunnetuista syistä).- jääräpäisyyttä
Kairakettu kirjoitti:
Ensinnäkin, rangaistuksia kovennettiin huomattavasti, kortin jos menettää, niin se on nykyään vähintään kuukausi, kun ennen saattoi selvitä viikolla. Kiinnijäämisriskiä on kasvatettu mm. kameravalvonnalla. Konginkankaan onnettomuuden seurauksena laajennettiin talvirajoitusalueita (mikä tuli sitten koskemaan vain henkilöautoilijoita). Eivät onnettomuusluvut ja kuolonkolarit mihinkään ole muuttuneet ja muistaakseni viime vuonna lisääntyivät edelliseen verrattuna.
Ylinopeus ei muuten ole oikeastaan koskaan syy yhteenkään onnettomuuteen, vaikka tilastoista sellainenkin löytyy (on tosin pienin syy kaikista tunnetuista syistä).Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntamateriaalin mukaan ylinopeus on mukana noin joka kolmannessa kuolemaan johtaneessa kolarissa. Ylinopeus pidentää reaktio- ja pysähtymismatkaa, pahentaa mahdollisen onnettomuuden seurauksia ja lisää muita liikennevirheitä.
jääräpäisyyttä kirjoitti:
Liikenneonnettomuuksien tutkijalautakuntamateriaalin mukaan ylinopeus on mukana noin joka kolmannessa kuolemaan johtaneessa kolarissa. Ylinopeus pidentää reaktio- ja pysähtymismatkaa, pahentaa mahdollisen onnettomuuden seurauksia ja lisää muita liikennevirheitä.
Ylinopeus voi toki olla mukana monessa onnettomuudessa, mutta se ei ole se onnettomuuden aiheuttaja, eikä edes varsinainen syy onnettomuuksiin. Sen vuoksi ne onnettomuudet eivät vähene yhtään, kun vain seurauksia yritetään lieventää.
- laittaneet on heijät
sisäisen turvallisuuven ja kansainvaelluksen mutkattomuuven ministerijö
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on576685- 585905
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1145198En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛163893Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist443823Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai1323490Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53400Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1722945- 252769
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris532614