Mikähän siinä on?

StippaS

Kun toisilla elämä soljuu rauhallisesti alusta loppuun asti ilman sen kummempia kiitoja. Toisilla taas sattuu ja tapahtuu jatkuvasti, yhdestä isosta asiasta pääset niin seuraava jatkaa.

Viimeiset vuodet ovat olleet yhtä suurta elämän käännekohtaa. Nyt luulin, että maassa rauha tasapainolle vaan niin se elämä taas näytti kyntensä. Yhdestä todella läheisestä ihmisestä joutui taannoin luopumaan niin nyt jo on vastassa toinen mahdollinen luopuminen..

Samalla joutuu vastaan menneisyytensä kanssa, lapsuutensa kanssa, aika tehdä sovinto. Aika taas jälleen kerran seistä vahvana omilla jaloillaan, aika pitää kiinni periaatteistaan. Oikeastan viime aikoina en ole muuta tehnytkään. Ja tässä tapauksessa vaikka kuolema kuinka lähestyy niin se ei siltikään automaattisesti tuo sovintoa. Siinäpä se punnitaan taas. Ihminen ja hänen sydämensä, mitä näet ja koet ja ymmärrät. Pystytkö nyt ymmärtämään, voiko sydän nähdä suurimman mahdollisen paineen alla sen mitä niin kovasti haluaisin sen näkevän. Vaan minä en voi tehdä sitä puolestasi, en vaikka vastassa on kuolema. Se on tultava sydämestäsi. Sydämelle.

Koska jos ei vieläkään ymmärrä eikä vieläkään sydän näe, silloin en voi minäkään enempää vastaan tulla. Vaan aina on mahdollisuus, vielä toistaiseksi.

Ja elämä sen kuin jatkaa pyörittämistään. Joskus sitä vaan pysähtyy miettimään miksi toiset vain ovat siinä missä toiset joutuvat taistelemaan. Tuntemaan, kehittymään, kasvamaan. Tukemaan, ohjaamaan. Ottamaan paikkansa.

Suljen yhden oven ja samalla huomaan uuden avautuvan. Ja huomaan rakastavani elämää yhtä kiihkeästi kuin ennenkin, ymmärrän kuinka kallis ja hauras se on.

1

1654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • useimmat eivät ole

Mä oon kuulunut sanottavan, että hyvät ja pahat kokemukset menevät tasan sitten kun ollaan jo kiikustuoli-ikään asti tultu. Itseä olen kyllä miettinyt tuota samaa asia useasti. Minulla on kaveri, jonka elämä on sujunut tähän asti todella mallikkaasti. Hän on saanut vaimon, työn, asunnon, koulupaikan,lapsia yms ihan tuosta vaan ensimmäisellä yrittämisellä. Kaikki sukulaiset ovat elossa eikä muutenkaan ole joutunut kokemaan muita kuin iloisia kirkko asioita. Hän on elänyt onnellisen lapsuuden jne. Itsellä taas tuntuu, että ei ole mitään surullista asiaa, jota ei olisi kohdannut(vanhempien kuolemat nuorena, läheisen itsemurha, työttömyys, keskenmeno, vakavia sairauksia läheisillä, jonka johdosta välillä itselläkin esim. koulu ei luistanut yms tällaista kohtuu mollivoittoista suomi elämää) Mutta olen ihmetellyt miten tämä kaveri on pystynyt olemaan törmäämättä ikäviin asioihin. Eletään sentään suomessa. Mä tiedän nyt etukäteen, että kohta kaikki sanovat, että mistä minä tiedän mitä hän on kohdannut. Tunnen tämän kaverin todella hyvin ja hänellä ei ole ollut koskaan mitään surullista kerrottavaa. En ole mitenkään kade, koska tyyppi on aivan mahtava ja arvostan paljon häntä. Mutta välillä kun istutaan soffalla niin sitä ihan ihmettelee miten jollakin voi mennä kaikki putkeen. Jotkut vaan on Hannu Hanhia. Olen toki huomannut, että hänellä on joka jutussa mitä tekee asenteena kaihdetaan riskejä niinkuin häne koko suvullansa. Eli ostetaan tavallinen toyota auto, ei käydä virossa tms vaarallisissa paikoissa, juodaan viinaa kohtuudella, liikutaan sopivasti,otetaan tavallisen näköinen vaimo, valitaan varma työpaikka jne. Tälläkö saavutetaan sitten tavalisen soljuva elämä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      140
      4422
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      350
      2230
    3. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      3
      2114
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1891
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      107
      1820
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      456
      1787
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      483
      1621
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      57
      1479
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      488
      1363
    10. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1338
    Aihe