Kristinusko..

Tulipahan tässä mieleeni sellainen seikka,kun katsotaan historiaa vähän taaksepäin..
Onko kristinusko ollut hyvä vai..paha?Sopii miettiä.

4

344

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskon Kristukseen

Uskovat kieltätyvät aseista, eivät käy sotaa aseiden kanssa, mutta kastetut pakanat ovat niitä jotka miekoin ja seipäin tappavat ja tuhoavat.
      Nämä pakanat vainoavat tosi kristityita ja ovat aina vainonneet.

Uskovat taistelevat sanan miekalla ja hyvin ovatkin taistelleet...joskus?

• Terävä se sanan säilä

Noilla entisajan uskovaisilla, sillä kyllä säilän sivalluksesta putosi pää kerettiläisen hartioilta. Kyllä siinä oikeasti puhui teräväksi hiottu teräs, kun Kristuksen oppia levitettiin ja veristä oli meininki kuin teurastamoissa ikään.
        Ajattelusi on kuin suoraan USA:sta ja sieltä vielä pahimmasta junttilasta eli Tennesseestä.

• Timo Terävä
        Terävä se sanan säilä kirjoitti:

Noilla entisajan uskovaisilla, sillä kyllä säilän sivalluksesta putosi pää kerettiläisen hartioilta. Kyllä siinä oikeasti puhui teräväksi hiottu teräs, kun Kristuksen oppia levitettiin ja veristä oli meininki kuin teurastamoissa ikään.
        Ajattelusi on kuin suoraan USA:sta ja sieltä vielä pahimmasta junttilasta eli Tennesseestä.

isäsi oli sellainen uskova kun sinua akuun laittoi(pani), muiden mukana.ps. lieko Tennesee Williams?

Sinulla on suljetun paikan kammo.
        Miten viihdyt hourupäiden seassa.

• alfa123

Kirkkoa kutsutaan Raamatussa mm. portoksi, naiseksi, sisareksi ja äidiksi. Nämä ensimmäiset Kristinuskon 2000 vuotta Kirkko on ollut epäilemättä portto, kiristäjä (publikaani), äärettömän ahne ja kaikkea muuta pahaa. Ehkä tilanne muuttuu ja kirkko on seuraavat 2000 vuotta äiti ja sen jälkeiset 2000 vuotta nainen.

Tulee kuitenkin muistaa esim. seuraavat seikat:

1. Suuri luopumus tapahtui vuoden 250 jKr. vainoissa. Ja valtio otti kirkon hallintaansa vuonna 313 jKr. muutaen mm. sapatin sunnuntaiksi jne.
      2. Koraani vakuuttaa, että Islam nousee maan päällä ainoaksi uskonnoksi ja se korvaa kaikki muut uskonnot, koska muut uskonnot tekevät epäjumalten kuvia. Onko tämä mielestänne sitten parempi vaihtoehto?
      3. Kirkon ja valtion ero tapahtuu Danielin kirjan mukaan ja kirkkoisä Augustinuksen?? mukaan noin vuonna 2028 jKr. Kolme ja puoli aikaa (1715 vuotta) kestäneen kirkon orjuuden (valtion alaisuudessa) jälkeen. Kirkko voisi tahtoessaan laittaa kaiken syyn valtion (pedon) niskoille siitä mitä tapahtui vuosina 313 jKr. - 2028 jKr.
      4. Hesekielin kirja ennustaa, että kirkon ja valtion eron jälkeen noin vuonna 2028 jKr. kirkon merkitys paimenena vähenee tai lakkaa kokonaan ja paimeneksi tulee kirkon asemasta kuningas Daavid tai jokin muu sellainen maallinen kuningasvalta. Ehkä tätä valtion paimenen valtaa kestää seuraavat 2000 vuotta.
      5. Pidän aivan varmana, että Jehova, Jumala antaa lähes kaikille halukkaille tasapuolisen mahdollisuuden esittää omat kykynsä hallita kansoja, kaupunkeja, talentteja jne. Ainakin ennustan, että seuraavat saavat yrittää: Yhdistyneet kansakunnat, Islam, kuningas Daavid,
      kansalliset ryhmät (poliittiset puolueet) jne.

Pyhän Raamatun, Koraanin, Bhagavadgitan ja muiden pyhien kirjoitusten säännöllinen ja ohjattu lukeminen tai sellaisten henkilöiden tunteminen, jotka niitä säänöllisesti lukevat auttaa löytämään vastauksia tänä aikana melkein mihin tahansa kysymyksiin. Kunnia siitä kuuluu tänä aikana Messiaalle ja hänen Isälleen. (Joh. 16:25) Shalom.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe