Vaikeaa olla vanha

hande

Harmaa, ja ilman notkeutta.
Teini-ikäiset tirskuvat papasta...
Kyllä olisi mukavaa istua seuraansa, mutta mistä puhuisimme?

9

657

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tässä vanhuudessa

nyt on?

Nuoriso haluaa nimenomaan erottautua ikäisistämme, se kuuluu oleellisena osana ihmisen henkiseen kasvuun, parempi antaa heidän olla rauhassa. Kyllä he tulevat ilmoittamaan, jos heillä on meille asiaa. Silloin voi olla käytettävissä.

Etkä sinä nuorru sekuntiakaan vaikka kuinka hengailisit nuorempiesi kanssa, vanhemmaksi vain itsesi tunnet.

• d;)

Missä iässä huomasit hande, että alkoi tuo vanhuus. Vai liittyykö siihen kuitenkin nuo tapahtumat, jotka muuttivat elämäsi.

• Meriläinen

oon huomannu että jos yrittää jotain ei onnistu.
      Ne tulee kyllä ite puhumaan jos haluaa.
      Ite lapsettomana olen ihan hukassa niiden kanssa mutta kun oppivat tuntemaan, on ollut tosihenkisiä keskusteluja, on tulleet pohtimaan elämäntilanteitaan. Olen kuunnellut ja antanut vinkkejä mutta en neuvonut että noin sinun pitää tehdä ja on naurettu paljon yhdessä.

• hande

Juuri noin pitää toimia!
        Fiksua.

• Meriläinen
        hande kirjoitti:

Juuri noin pitää toimia!
        Fiksua.

mullekin välillä naureskelee mutten oo huomaavinani.
        Kun ne tarvii oon paikalla.

• vaikeuksia

kyseisen asian kanssa.
      Vihdoinkin vapaa kaikista varhaiskeski-iän kotkotuksista.

• Taika-Nainen

"vanha", ei tarvi enää kyntää elämän ruuhkavuosissa.
      Nuorison kanssa tulee juttuun kyllä, heille voi olla läsnä muttei tyrkyttää seuraansa. On asioita joista he haluavat jutella vanhemman ihmisen kanssa, ja asioita joista eivät.
      Usein nuoret ovat aidosti kiinnostuneita jopa sukujuuristaan ja entisistä ajoista jos noista ajoista puhutaan ilman sävyä "ei sitä ennen noin tehty, soo soo."

Mutta, kun nuoria on isompi porukka koossa, siihen ei vanhempi ihminen mahdu mukaan, heillä on silloin omat juttunsa.:)

Teini-ikäisten kuuluukin vähän tirskua papoista ja mummoista, muisteleppa vaikka omaa nuoruuttasi.
      Tärkeintä kait on olla itse sinut ikänsä kanssa, ikuisen nuoruuden tavoittelu tekee vain sen ettei osaa nauttia oman ikänsä antamista iloista.

• kawe

sinut ja rauha itselle, pääsee hymyllä eteenpäin. Päätä ja elä sen kanssa.
        Asiasta toiseen. Olin perjantaina kassajonossa ja takanani kaksi nuorta kundia käytti kieltä joka oli karmeaa.
        En tiedä mitä olisin saanut kuulla jos olisin sanonut jotain julkisen paikan puhekielestä.

• mitään erikoisempaa eroa nuorissa ja omanikäisissäni. Minulla on samanlainen suhtautuminen molempiin ikäryhmiin, olen oma itseni, kelpaa tai ei. Molemmista ryhmistä löytyy ryppyotsaisia ja molemmista löytyy myös niitä samanhenkisiä.

Pääosin viihdyn kuitenkin paremmin nuorten ja lasten kuin ikäisteni seurassa. Ja varsinkin ikäisteni naisten seuraa välttelen mielelläni, mutta pidän kyllä vanhusten seurasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      559
      1898
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      91
      920
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      917
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      816
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      747
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      705
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe