Jumala on?
Jumala on niin suuri, ettei häntä voi mihinkään verrata: "Taivasten taivaisiin sinä et mahdu".
Ensinnäkin sanon ja tunnustan Albert Einsteinin tavoin että uskon Jumalan olevan "järjenomainen, salattu, näkymätön, ääretön, rajaton, aluton ja loputon, kuolematon, sanomattoman suuri viisaus ja voima, armo, laupeus ja rauha, jota me ihmiset voimme vain sen vaikuttaman jälkien perusteilla hauraalla mielellämme aavistella.
Jumala on mielestäni paljon, paljon enemmän kuin persoona. Joka "kaikki kaikissa täyttää" on omienkin sanojensa mukaan muutakin kuin "minä." Siis: "Minä olen "se", "mikä" "olen."
Tähän voisi jatkaa kaikki muutkin kuin "minä, sinä, hän,," persoonapronominit, ja Jumala on kaikkea sitä ja paljon enemmän, mitä osaamme ajatella tai kuvitella. Raamattu sanoo Jumalan olevan "kaikki kaikissa", siis kaikkiyhteinen, eikä vain kolmeyhteinen, joka on ihmisten itsensä keksimä ja tekemä oppi.
Onko se totta vai legenda, että Einsteinillä opiskeluvuosina oli opettajana ateistinen professori, joka perusteli, että jos kaikkivaltias Jumala olisi olemassa, sen täytyy olla paha, koska maailmassa on niin paljon pahuutta. A.E. oli pyytänyt kysyä jotakin, ja luvan saatuaan kysynyt, että onko kylmä olemassa. Proffa oli miettimättä vastannut, että tottakai kylmä on olemassa. Tähän A.E. oli perustellut, että opetatte täällä itse, että kylmä on vain lämmön puutetta niin kuin pimeä on valon puutetta. Jospa pahuuskin on vain hyvän puutetta, ja jos päättelemme, että Jumala on hyvä, voimme sanoa, että pahuus on vain Jumalan puutetta.
Olipa totta tai ei, esimerkkinä se on mielestäni erinomainen. Profeetta Jesajan (63:10), mukaan jumalakuva turmeltuneena muuttuu vastustajaksi, eli suomeksi sanottuna saatanaksi: "Mutta niskoittelullaan he saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan."
Profeetta Jesajan mukaan Jumala ottaa itse vastuun myös kaikista ihmisten teoista, 26:12; "Herra, sinä saatat meille rauhan, sillä myös kaikki meidän tekomme olet sinä tehnyt."
Raamattu vaikuttaa kieltämättä aika lailla ristiriitaiselta kirjalta sanomaltaan, mutta sen ymmärtämisessä auttaa, jos ottaa huomioon samoin kuin matematiikassa, myös asioiden itseisarvot ja negaatiot, lasku- ja tehtävien suoritusjärjestystä vastaava asioiden tärkeysjärjestys, jne. esim. onko Jumala puhunut sen rakkaudessaan vai vihassaan.
Järkkymättömät lupaukset on Jumala vannonut itsensä kautta, "koska ei ole mitään suurempaa, minkä kautta vannoa", mutta ihmisiä vastaan kirjoitetut uhkaukset on vannottu vain katoavaisen luodun kautta. Jos pantti katoaa tai menettää arvonsa, on velkakin mitätön.
Jumalan lupausten etuoikeutettu asema meitä vastaan kirjoitettuun sanaan ilmenee vertaamalla 2.Kor.1:20; "Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on», sen tähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."
Meitä vastaan olevien kirjoitusten alisteinen asema lupauksiin verraten on ilmoitettu Kol.2:14; Jumala..."pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
Ps. 103:9
"Ei hän aina riitele eikä pidä vihaa iankaikkisesti."
Jer. 3:5
"Pitääkö hän vihaa iankaikkisesti, kantaako hän sitä ainiaan?" Katso, näin sinä puhut, mutta sinä teet pahaa, ja siihen sinä pystyt.
3:12 Mene ja julista nämä sanat pohjoiseen päin ja sano: Palaja, sinä luopiovaimo Israel, sanoo Herra; minä en enää synkistä teille kasvojani, sillä minä olen armollinen, sanoo Herra, enkä pidä vihaa iankaikkisesti."
Kuka ja millainen
23
430
Vastaukset
varsinkin noista Raamatun lauseista.
- vangitsee
Job:
5:13 hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa; ovelain juonet raukeavat:
5:14 päivällä he joutuvat pimeään ja hapuilevat keskipäivällä niinkuin yöllä."
Turhanpäiväistä on sinun pähkäilysi ja filosofeerauksesi, täysin turhanpäiväistä.
Hengellisessä mielessä ja sielusi pelastumisen kannalta se ei ole vain turhanpäiväistä, vaan se on myös kuolettavan vahingollista.
Tässä sinulle miettimistä, kirjanoppinut ja järkeilysi valtaan joutunut:
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
Matteuksen evankeliumi 23:27Minä yritin selittää millainen Jumala on enkä sitä, millainen sinä ja minä olemme!
Jumala tuntee meidän heikkoutemme ja puutteemme niistä sanomattakin. Ei niitä tarvitse erikseen korostaa!- aiheessasi
ekivaari kirjoitti:
Minä yritin selittää millainen Jumala on enkä sitä, millainen sinä ja minä olemme!
Jumala tuntee meidän heikkoutemme ja puutteemme niistä sanomattakin. Ei niitä tarvitse erikseen korostaa!Roomalaiskirje:
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"
Kun asia ilmaistaan suoraan ja selkokielisesti ilman muodollisia kohteliaisuuksia, kommentti esittämästäsi aiheesta on seuraava:
Pyörittelet Raamatun tekstiä omiin jumalattomiin tarkoitusperiisi kuin piru konsanaan omalla tunnetulla tavallaan:
>>Profeetta Jesajan mukaan Jumala ottaa itse vastuun myös kaikista ihmisten teoista aiheessasi kirjoitti:
Roomalaiskirje:
1:18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"
Kun asia ilmaistaan suoraan ja selkokielisesti ilman muodollisia kohteliaisuuksia, kommentti esittämästäsi aiheesta on seuraava:
Pyörittelet Raamatun tekstiä omiin jumalattomiin tarkoitusperiisi kuin piru konsanaan omalla tunnetulla tavallaan:
>>Profeetta Jesajan mukaan Jumala ottaa itse vastuun myös kaikista ihmisten teoistaihminen hermostu, mutta ihmettele vaan Jumalan hyvyyttä:
"Minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettu laissa ja profeetoissa". Oletko tiukkapipoinen fundamentalisti?
2.Kor. 1:20
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »ON»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".
"JUMALA TAHTOO KAIKKIEN IHMISTEN PELASTUVAN ja totuuden tuntoon tulevan",
[1.Tim. 2:4, (NOVUM)]
Ps. 115:3
"Meidän Jumalamme on taivaissa; MITÄ IKINÄ HÄN TAHTOO, SEN HÄN TEKEE".
Ap. t. 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS".
Job 23:13
"Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? mitä hän tahtoo, sen hän tekee".
Ps. 135:6
"Kaiken, mitä Herra tahtoo , sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";
Obadja 1:15
"Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: NIINKUIN SINÄ OLET TEHNYT, NIIN SINULLE TEHDÄÄN; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."
Hoos. 12:2 (12:3)
"Mutta Herralla on oikeudenkäynti Juudan kanssa, ja hän tahtoo rangaista Jaakobia sen teitten mukaan, hän on kostava sille sen TEKOJEN MUKAAN."
Matt. 16:27
"Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän MAKSAA KULLEKIN HÄNEN TEKOJENSA MUKAAN."- Tunnen
ekivaari kirjoitti:
ihminen hermostu, mutta ihmettele vaan Jumalan hyvyyttä:
"Minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettu laissa ja profeetoissa". Oletko tiukkapipoinen fundamentalisti?
2.Kor. 1:20
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »ON»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme".
"JUMALA TAHTOO KAIKKIEN IHMISTEN PELASTUVAN ja totuuden tuntoon tulevan",
[1.Tim. 2:4, (NOVUM)]
Ps. 115:3
"Meidän Jumalamme on taivaissa; MITÄ IKINÄ HÄN TAHTOO, SEN HÄN TEKEE".
Ap. t. 17:30
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että KAIKKIEN IHMISTEN KAIKKIALLA ON TEHTÄVÄ PARANNUS".
Job 23:13
"Mutta hän pysyy samana, kuka voi häntä estää? mitä hän tahtoo, sen hän tekee".
Ps. 135:6
"Kaiken, mitä Herra tahtoo , sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä";
Obadja 1:15
"Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: NIINKUIN SINÄ OLET TEHNYT, NIIN SINULLE TEHDÄÄN; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi."
Hoos. 12:2 (12:3)
"Mutta Herralla on oikeudenkäynti Juudan kanssa, ja hän tahtoo rangaista Jaakobia sen teitten mukaan, hän on kostava sille sen TEKOJEN MUKAAN."
Matt. 16:27
"Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän MAKSAA KULLEKIN HÄNEN TEKOJENSA MUKAAN."kyllä sinun juonesi, sinä lampaan turkissa väijyvä raatelevainen susi!
Tuo ilmaisu on voimakas, mutta perusteltu.
Perusteltu se on siitä syystä, että 'viännät' nytkin aihettasi hyvin ovelasti pois aloituksesti linjoilta.
Siirryt taas vaihteeksi sinulle tyypillisen ja rakkaan universalistisen 'kaikki-pelastuvat-koska-Jumala-niin-tahtoo' oppisi markkinointiin - aivan kuin huomaamatta ja ovelasti kuin käärme.
OHJE sinulle, rakkaalle lähimmäiselle:
Suhtaudu evankeliumin sanomaan yksinkertaisella sydämen uskolla, luottavaisella mielellä aivan kuin lapsi.
Hylkää nyt, HYLKÄÄ kokonaan, omaan rajalliseen järkeesi pinttyneet ja nuutuneet matemaattiset yms. kuviot, jotka ovat vieneet sinut kauas pois evankeliumin puhtaasta sanomasta ja ovat upottamassa sinua syvälle omien järkeisoppiesi suohon. Tunnen kirjoitti:
kyllä sinun juonesi, sinä lampaan turkissa väijyvä raatelevainen susi!
Tuo ilmaisu on voimakas, mutta perusteltu.
Perusteltu se on siitä syystä, että 'viännät' nytkin aihettasi hyvin ovelasti pois aloituksesti linjoilta.
Siirryt taas vaihteeksi sinulle tyypillisen ja rakkaan universalistisen 'kaikki-pelastuvat-koska-Jumala-niin-tahtoo' oppisi markkinointiin - aivan kuin huomaamatta ja ovelasti kuin käärme.
OHJE sinulle, rakkaalle lähimmäiselle:
Suhtaudu evankeliumin sanomaan yksinkertaisella sydämen uskolla, luottavaisella mielellä aivan kuin lapsi.
Hylkää nyt, HYLKÄÄ kokonaan, omaan rajalliseen järkeesi pinttyneet ja nuutuneet matemaattiset yms. kuviot, jotka ovat vieneet sinut kauas pois evankeliumin puhtaasta sanomasta ja ovat upottamassa sinua syvälle omien järkeisoppiesi suohon.käske minua Jumalan lupauksista luopumaan. Jumala siunaa ne, jotka pitävät Jumalan lupauksista kiinni:
Room. 4:20 sanoo Aabrahamista;
"mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle",
"Meitä vastaan" olevia kirjoituksia saamme jopa epäillä, mutta ei meille annettuja lupauksia, sillä Jumala on ne vannonut oman nimensä kautta:
Kolossalaiskirje:
2:14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
Room. 15:8
"Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset",
2. Kor. 1:20
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."
2. Kor. 7:1
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."
Gal. 3:16
"Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus."
2. Tim. 1:1
"Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa",ekivaari kirjoitti:
käske minua Jumalan lupauksista luopumaan. Jumala siunaa ne, jotka pitävät Jumalan lupauksista kiinni:
"mutta Jumalan lupausta hän ei epäuskossa epäillyt, vaan vahvistui uskossa, antaen kunnian Jumalalle",
"Meitä vastaan" olevia kirjoituksia saamme jopa epäillä, mutta ei meille annettuja lupauksia, sillä Jumala on ne vannonut oman nimensä kautta:
Kolossalaiskirje:
2:14 "ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin."
"Sillä minä sanon, että Kristus on tullut ympärileikattujen palvelijaksi Jumalan totuuden tähden, vahvistaaksensa isille annetut lupaukset",
"Sillä niin monta kuin Jumalan lupausta on, kaikki ne ovat hänessä »on»; sentähden tulee hänen kauttaan myös niiden »amen», Jumalalle kunniaksi meidän kauttamme."
"Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa."
"Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus."
"Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa",teitä kiroajiakin ymmärrän, sillä Jumala jakoi Israelin kaksitoista sukukuntaa kahteen osaan:
5.Mooseksen kirja:
11:29 Ja kun Herra, sinun Jumalasi, on vienyt sinut siihen maahan, jota sinä nyt menet omaksesi ottamaan, niin tee Garissimin vuoresta siunauksen paikka ja Eebalin vuoresta kirouksen paikka."
27:4 Ja kun olette menneet Jordanin yli, niin pystyttäkää Eebalin vuorelle ne kivet, joista minä tänä päivänä annan teille käskyn, ja sivele ne kalkilla.
27:13 Nämä taas asettukoot Eebalin vuorelle lausumaan kirouksen: Ruuben, Gaad, Asser, Sebulon, Daan ja Naftali.
Kirouksen vuorelle, joutuivat isänsä vaimon kanssa huorannut Ruuben ja muut kiroajat olivat pääasiassa orjatterista syntyneitä. Loput kuusi sukukuntaa saivat mennä lausumaan siunaukset Garissimin vuorelle.
Kirouksen vuori kuvaa meidän lihallista luontoamme, mutta Garissimin vuori uudestisyntynyttä, sisäistä ihmistämme!- jakeilla
ekivaari kirjoitti:
käske minua Jumalan lupauksista luopumaan. Jumala siunaa ne, jotka pitävät Jumalan lupauksista kiinni:
Kolossalaiskirje:
"Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, lähetetty julistamaan lupausta siitä elämästä, joka on Kristuksessa Jeesuksessa",Psalmit:
50:16 Mutta jumalattomalle Jumala sanoo: "Mikä sinä olet puhumaan minun käskyistäni ja ottamaan minun liittoni suuhusi?"
Sinulla ei ole mitään oikeutta vedota Jumalan käskyihin.
Verhoilet Raamatun jakeiden taakse omia harhautuneita oppejasi. Raukkamaisuutesi ja häpeämättömyytesi on siinä, että vetäydyt viattoman oloisena Jumalan sanan taakse heti, kun kohtaat karkeitten valheoppiesi paljastajan.
Sanotaan vielä asia näin suoraan, olet perkeleen asialla, toimit VAIN ja ainoastaan sielujemme vihollisen, perkeleen lukuun. Lakkaa koristelemasta harhaisia ja jumalattomia viestejäsi Jumalan sanalla. Sinulle Jumala ja Jumalan sana ovat pelkkä maski yrittäessäsi röyhkeästi levittää jumalatonta eksytystäsi.
- Ihmisen viisaus
Jumalan olemuksen arvailuun, ei riitä meidän älykapasiteetti, sen enempää kuin kultakalalla akvaariosta katsellen maailmankaikkeuden hahmoittamiseen.
Toiset nielee kakistelematta vanhojen paimentolaistarinoiden Jumalkuvan, toiset miettii voisiko esimerkiksi tietoisuus olla laajennut kaikkialle, materiaalin mukana alkuräjähdyksessä, jolloin jokainen meistä onkin osa tuota kokonaisuutta?
Uteliaskin ihminen voi olla yhtä kaukana totuudesta, kuin valmiiksi purtua ehtoollisleipää nielevätkin, mutta kysymyksiä esittävä ihminen ei ole ainakaan tuhlannut elämäänsä toistellen ikivanhoja lauseita, eikä luultavasti pelkää kuolemaakaan, niin paljon kuin Jumalan rangaistuksia odottava piruparka. - merim.raimo
ISÄ, POIKA ja PYHÄ HENKI. jos sinä pidät yhdenkin näistä kolmesta "halpana", niin sinulla ei ole yhtäkään, toisinsanoen olet Jumalaton. :(
yksin Isän totiseksi Jumalaksi, [Joh.17:3] mutta itsestään sen sijaan sanoi, ettei Poika voi itsestänsä mitään tehdä.
Samoin todisti apostoli Paavali meillä olevan ainoastaan yksi Jumala, Isä:
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin AINOASTAAN YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."
1. Kor. 15:27
"Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi KAIKKI KAIKISSA".- piilokas
eihän jonkun perityn opin kyseenalaistaminen ole halpana pitämistä?
- issakki
siinä oli samanlaisia aisoita ainakin sivuttuna, mitä itse on pähkäillyt.
- Hjuithapelj
Hyvin oli mietitty!
muutamat vain rehvastelijat vain eivat tajua Hjuithapelj kirjoitti:
Hyvin oli mietitty!
muutamat vain rehvastelijat vain eivat tajuakun tuolla entisellä foorumilla eivät anna lainata Raamatusta kaikkia kohtia. Se ei kuulema sovi helluntailaisuuteen. ReijoR antoi minulle bannia kun kirjoitin eräälle nettiläiselle:
Älä sinäkään unohda näitä apostolin opetuksia:
Hepr. 2:8
"asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi." [Matt.28:18; 1.Kor.15:25]
Ef. 1:10
"ja joka oli määräajan tullessa toteutuva: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä." [Kol.1:20]
Ja salaisuus saattaa piillä näissä jakeissa:
Johanneksen evankeliumi:
1:9 "Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen , oli tulossa maailmaan."
Joh. 6:45
"Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
- "Näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: »Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne;»"
Reijo R vastasi tähän kirjoitukseen:
"""eino on rajoitettu 5/1 koska opetus ei ole helluntaiherätyksen mukaista."""
ReijoR 2.11.2008 21:15
Moderaattori- opetuksia
ekivaari kirjoitti:
kun tuolla entisellä foorumilla eivät anna lainata Raamatusta kaikkia kohtia. Se ei kuulema sovi helluntailaisuuteen. ReijoR antoi minulle bannia kun kirjoitin eräälle nettiläiselle:
"asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi." [Matt.28:18; 1.Kor.15:25]
"ja joka oli määräajan tullessa toteutuva: hän oli yhdistävä Kristuksessa yhdeksi kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä." [Kol.1:20]
Johanneksen evankeliumi:
"Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni."
- "Näin sanoo Herra, Herra, Israelin Pyhä: »Kääntymällä ja pysymällä hiljaa te pelastutte, rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne;»"
Moderaattorijoita on yleensä ReijoR:lta tullut, pystyy hän siitä huolimatta selkeästi näkemään, miten harhainen eino/ekivaari on.
Joten bannit oli paikallaan tälläkin kertaa ja tietysti ekivaari luikerteli tänne :( - Hjuithapelj
ekivaari kirjoitti:
kun tuolla entisellä foorumilla eivät anna lainata Raamatusta kaikkia kohtia. Se ei kuulema sovi helluntailaisuuteen. ReijoR antoi minulle bannia kun kirjoitin eräälle nettiläiselle:
Johanneksen evankeliumi:
ModeraattoriHell'untailaisuus ei ole kristinuskon normi eikä mitta.
Todellisuudessa helluntailaisuus ei pitäydy kaikessa Raamatun opetukseen.
He uskovat omaan hihhulointiinsa enempi kuin Raamattuun. Raamattukin kelpaa heille siinä tapauksessa kun se sopivasti kutkuttaa hellaristin korvasyyhelmää. - bannit
opetuksia kirjoitti:
joita on yleensä ReijoR:lta tullut, pystyy hän siitä huolimatta selkeästi näkemään, miten harhainen eino/ekivaari on.
Joten bannit oli paikallaan tälläkin kertaa ja tietysti ekivaari luikerteli tänne :(on todellakin asiasta annettu.
- Hjuithapelj
bannit kirjoitti:
on todellakin asiasta annettu.
Nyt hävis kuva ... toivottavasti pian katoaa äänesikin!
- kerro lisää
Mistäköhän tuo lainaus Albert Einsteilta on löytynyt?
ja ilman sitä yhtä, ei ole tuota muutakaan listaa, ihmisen hyväksi, eli JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA/JUMALA!
* ISÄ POIKA ja PYHÄ HENKI! Jumala kolmiyhteinen =yksi tosi JUMALA!koska Hän ei saanut tilaa tuossa MAHTAVASSA listassasi, Jeesus on mitätön sinulle, ei tarvinnut mainita, koska sinun Jumala on NIIN MAHTAVA, siihen ei sovi ristin Mies, Jeesus Kristus! Joka kuitenkin on sinunkin Armahtajasi ja pelastajasi, ja Jumalasi, ilman Häntä, sinulla ei ole mahtavaa Jumalaasikaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2206727Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442897- 442357
- 972194
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382051Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321510- 871494
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131376Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71335Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901299