Adventistit ovat pitkäikäisimpiä uskovaisia

Tunnettua on, että seitsemännen päivän adventistit ovat valtaväestöä huomattavasti pitkäikäisempiä, pohjois amerikassa. Olisiko heidän opissaan sittenkin "sitä jotsain"?

Psalmit:
91:16   Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."

......

53

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paavali.

1. Kor. 10:25
      Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,

Daavidin oksan lahkon Korasin oli ent.adventisti.

• Lyyli

Todellakin entinen, eli erotettu mielipiteittensä
        vuoksi, niin että EI ollut enää adventisti.

• tietenkin.
        Lyyli kirjoitti:

Todellakin entinen, eli erotettu mielipiteittensä
        vuoksi, niin että EI ollut enää adventisti.

Kerran adventismiin liittynyt on aina adventisti.

Tiesitkö muuten, että Jehovantodistajien koulukuntakin on Adventismista erkaantunut haara.

• tietenkin. kirjoitti:

Kerran adventismiin liittynyt on aina adventisti.

Tiesitkö muuten, että Jehovantodistajien koulukuntakin on Adventismista erkaantunut haara.

"Kerran adventismiin liittynyt on aina adventisti."

Kerran luterilainen on aina luterilainen. Sunikin ja vieläpä porttopapin kastama.

• mukana.
        Devoit kirjoitti:

Kerran luterilainen on aina luterilainen. Sunikin ja vieläpä porttopapin kastama.

Lapsihan on kristillisessä kasteessa yhdessä Kristuksen kanssa. Eikä seiso vedessä kenenkään ihmisen kanssa, kuten lahkoissa kaste tapahtuu.

Room.6:4 "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]

• kastettu.
        Devoit kirjoitti:

Adventismissa ja Jehovantodistamisessa ei kummassakaan lapsia kasteta kristityiksi, enkä ole koskaan kuullut, että he rukoilisivatkaan vauvalle Pyhää Henkeä. Lisäksi he kieltävät lapsen uskon.

• mukana. kirjoitti:

Lapsihan on kristillisessä kasteessa yhdessä Kristuksen kanssa. Eikä seiso vedessä kenenkään ihmisen kanssa, kuten lahkoissa kaste tapahtuu.

Room.6:4 "Näin meidät kasteessa annettiin kuolemaan ja haudattiin yhdessä hänen kanssaan, jotta mekin alkaisimme elää uutta elämää, niin kuin Kristus Isän kirkkauden voimalla herätettiin kuolleista. [2. Kor. 5:17; Ef. 2:6; Kol. 2:12]

Oman logiikkasi mukaan. Uskovaisten kasteessakin täytyy olla sitä jotain kun sitä saatana noin vihaa.

• kastettu. kirjoitti:

Adventismissa ja Jehovantodistamisessa ei kummassakaan lapsia kasteta kristityiksi, enkä ole koskaan kuullut, että he rukoilisivatkaan vauvalle Pyhää Henkeä. Lisäksi he kieltävät lapsen uskon.

kaikesta huolimatta Jumala suo heille pisimmän elin iän -terveenä.

• hengellinen
        Devoit kirjoitti:

Oman logiikkasi mukaan. Uskovaisten kasteessakin täytyy olla sitä jotain kun sitä saatana noin vihaa.

Nämäkin on kastettu "uskovien kasteella" tuon lahkon uskoon. Joka on oikein karismaattinen uskovien joukko.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• hengellinen kirjoitti:

Nämäkin on kastettu "uskovien kasteella" tuon lahkon uskoon. Joka on oikein karismaattinen uskovien joukko.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
        23 Ja silloin minä tunnustan, en minä teitä ikänä tuntenut: menkäät pois minun tyköäni, te väärintekiät.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Tämän puskajussin mielestä väärällä kasteella, saavutetaan kuitenkin kaikkein pisin ikä.

• huomaa.
        Devoit kirjoitti:

Tämän puskajussin mielestä väärällä kasteella, saavutetaan kuitenkin kaikkein pisin ikä.

Maailman pitkäikäisimmät on Japanissa. Eivätkä ole edes kristittyjä.
        "Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille."

• huomaa. kirjoitti:

Maailman pitkäikäisimmät on Japanissa. Eivätkä ole edes kristittyjä.
        "Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille."

Puhut potaskaa, kalifornian adventistit ovat pitkä ikäisimpiä.

• Johhannes kastajan
        mukana. kirjoitti:

kanssa. Joten eiköhän Mestarin esimerkki riitä. Jeesus sanoi:"Joka USKOO ja kastettaan, se pelastuu!"Ilman uskoa voi valella vaikka joka päivä, ei se ole Jeesuksen tarkoittama kaste.

Enin osa luterilaisista kastetuistakin ei ole eläessään edes uskoon tullutkaan. Mitä hyötyä oli lapsena pään valelusta?

Ei se tee ketään autuaaksi. Eikös se jos mikä ole syntiä, kun viedään älytön lapsi, vasten omaa tahtoaan "Porrttopapin" käsien alle mandrattavaksi. Sunihan sanoi, että kaikki luterilaiset papitkin ovat saatanasta.

• Johhannes kastajan kirjoitti:

kanssa. Joten eiköhän Mestarin esimerkki riitä. Jeesus sanoi:"Joka USKOO ja kastettaan, se pelastuu!"Ilman uskoa voi valella vaikka joka päivä, ei se ole Jeesuksen tarkoittama kaste.

Enin osa luterilaisista kastetuistakin ei ole eläessään edes uskoon tullutkaan. Mitä hyötyä oli lapsena pään valelusta?

Ei se tee ketään autuaaksi. Eikös se jos mikä ole syntiä, kun viedään älytön lapsi, vasten omaa tahtoaan "Porrttopapin" käsien alle mandrattavaksi. Sunihan sanoi, että kaikki luterilaiset papitkin ovat saatanasta.

"viedään älytön lapsi, vasten omaa tahtoaan "Porrttopapin" käsien alle mandrattavaksi. Sunihan sanoi, että kaikki luterilaiset papitkin ovat saatanasta."

• huh huh
        Johhannes kastajan kirjoitti:

Eihän se lapsikaan ilman uskonlahjaa voi pelastua, kun Raamattu tuntee vain uskonvanhurskauden.

"Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

• äly hoi.
        Devoit kirjoitti:

Puhut potaskaa, kalifornian adventistit ovat pitkä ikäisimpiä.

On melkoista harhaa ajatella että ihmisen pitkä ikä ja raittius on tae oikeasta uskosta.

• äly hoi. kirjoitti:

On melkoista harhaa ajatella että ihmisen pitkä ikä ja raittius on tae oikeasta uskosta.

Mutta Jumala on näitä mielestäsi harhaoppisia siunannut todella pitkällä iällä.

Monessa kohtaa pidän heidän oppiansa harhaisena.

• kunnon lihakauppa

ja paketoida erilaiten eläinten lihoja, kuten kärmeitä, sikoja, koiria, kissoja, hiiriä, rottia, sammakoita, jäniksiä, kettuja, hevosenlihaa, karhua, sutta jne.
        Jos ostajat rupeaa kyselemään jotakin vastaan: Lihaa siinä on, on syntiä kysellä siitä vaan paketti kouraan ja pannulle.

• HYVIN NIILLE
        kunnon lihakauppa kirjoitti:

ja paketoida erilaiten eläinten lihoja, kuten kärmeitä, sikoja, koiria, kissoja, hiiriä, rottia, sammakoita, jäniksiä, kettuja, hevosenlihaa, karhua, sutta jne.
        Jos ostajat rupeaa kyselemään jotakin vastaan: Lihaa siinä on, on syntiä kysellä siitä vaan paketti kouraan ja pannulle.

jotka ei valikoi lihaa HERRAN SÄÄDÖSTEN mukaan, vaan sivuuttavat jaottelun puhtaista ja saastaisista eläimistä olan kohauksella.

• raha raha RAHA

Adventistien keski-ikä on 127 vuotta:

"Luku saadaan kokoon siten, että jäsenistössä on laillisesti kuolleitakin mukana, mikäli tilastotieteeseen on uskomista.

Pastoristo saa korvausta kymmenysten perusteella palautettujen kymmenysten palautuksena Unionista yli 5000:sta jäsenestä, joista poisnukkuneita tai hukkuneita ...on siis n. 1500?!

Lisäksi tilastoissa on outoja päällekkäisyyksiä, kenties jopa rahanpesua....?!

Näin toteaa tutkiva journalisti ja jatkaa...

Pastoristo pitää myös ilmeisesti kirjoilla useita ihmisiä, jotka ovat jo kuolleiden tilassa?
      Vanhin tiettävästi kirkkonsa kirjoilla oleva on ollut 43 vuotta kuolleena...ja jos elävät kuolleet pastorit ja maallikot lasketaan vielä mukaan, kuolleita on enemmän kuin eläviä srk:ssaan?!

Mielenkiintoista, toteaa kollega viereisessä looshissa, tämä ei kuitenkaan ylitä uutiskynnystä, koska muualla maailmassa tapahtuu jykevämpiä juttuja tällä hetkellä.

Kirkkokunta huokaa, että tänne lisää korvasyyhyyn kiitoksia tuokaa, kyllä me kaikki pelastutaan..vaikka väkisin, onhan siitä taivaspaikasta niin paljon maksettu etukäteen !!!

Niinpä...elämä jatkuu helvetin ja taivaan välillä...sitä kutsutaan maasottamiseksi ja maaksi jälleen!?

Paikallisseurakunnat savat tukea jäsenmäärän mukaan joten haamujäsenyytta suositaan papiston keskuudessa.

• Lyyli

Aivan suoraa valetta, enempää ei voi valehdellä.

• Onkohan erot

suuriakin?

• Yli satavuotiaatkin ovat tavallinen näky heidän keskuudessaan.

Aiheesta tuli dokumentti tänään tv 1:llä, tänään

• Adventistit ovat kristillinen protestanttinen kirkkokunta. Adventisti tarkoittaa henkilöä, joka odottaa Kristuksen (Jeesuksen) pikaista toista tulemista.

• miettinyt,
        Devoit kirjoitti:

Adventistit ovat kristillinen protestanttinen kirkkokunta. Adventisti tarkoittaa henkilöä, joka odottaa Kristuksen (Jeesuksen) pikaista toista tulemista.

että ovatko He Adventistejä.-->

Tässä linkki:

http://www.joelosteen.com/About Us/Pages/AboutUs.aspx

En osaa tarpeeksi hyvin englantia, että selviäisi, mutta ihme kyllä tajuan aina saarnan. Olen katsonut muutamia kertoja.

• miettinyt, kirjoitti:

Tässä linkki:

En osaa tarpeeksi hyvin englantia, että selviäisi, mutta ihme kyllä tajuan aina saarnan. Olen katsonut muutamia kertoja.

He pitävät viikon seitsemättä päivää, eli sapattia pyhänä. Joka on lauantai päivä.

Pikaisella vilkaisulla en sellaista havainnut, mutta uskon perusteet olivat aika kohdallaan. katso ne kohdasta "we believe".

• asia jäikin
        Devoit kirjoitti:

He pitävät viikon seitsemättä päivää, eli sapattia pyhänä. Joka on lauantai päivä.

Pikaisella vilkaisulla en sellaista havainnut, mutta uskon perusteet olivat aika kohdallaan. katso ne kohdasta "we believe".

' vaivaamaan'.
        Joel sanoo saarnassaan usein/(aina) sitä viikon ensimmäiseksi päiväksi.
        Siitä on tullut mielikuva, että he ovat Adventistejä.

• asia jäikin kirjoitti:

' vaivaamaan'.
        Joel sanoo saarnassaan usein/(aina) sitä viikon ensimmäiseksi päiväksi.
        Siitä on tullut mielikuva, että he ovat Adventistejä.

Monet lahkot ovat ammentaneet rusinat pullasta adventistien "profeetalta" Ellen Whiteltä.
        Esim Suni tuon kirkkovihansa ja nuo sanat porttopappi ja porttokirkko.

• auni3
        miettinyt, kirjoitti:

Tässä linkki:

kysyit olisi hän adventisti, ei ole adventisti hänellä on oma kirkkonsa maininta suomeksi Jumalan maailma, en ole kuullut tuosta kirkosta ennen.

• pastorina
        auni3 kirjoitti:

kysyit olisi hän adventisti, ei ole adventisti hänellä on oma kirkkonsa maininta suomeksi Jumalan maailma, en ole kuullut tuosta kirkosta ennen.

Lakewood Church:ssä. ja Lakewood on paikan nimi
        (in Houston, Texas.)

http://www.lakewood.cc/Pages/index.aspx

Saarnoista on jäänyt mieleen, että pitäisivät sapattia.

Olisi hyvä jos saisin varmuuden.

Saarnat on todella hyviä.

Lisää täältä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Joel_Osteen

• uskovainen nainen

kuin silmäteräänsä ja antaa heidän elää mahdollisimman pitkään,
      jotta ehtisivät mahdollisimman monta ihmista johdattaa tämän
      Ellen-porton helmaan.

• Saatanallako on mielestäsi Jumalaakin suurempi voima? Kun Jumala päättää ihmisen iän, saatana ei sekuntiakaan sitä voi lisätä. Vai väitätkö toista?

• uskovainen nainen
        Devoit kirjoitti:

Saatanallako on mielestäsi Jumalaakin suurempi voima? Kun Jumala päättää ihmisen iän, saatana ei sekuntiakaan sitä voi lisätä. Vai väitätkö toista?

Etkö todella tiedä, että Jumala on antanut saatanalle ja
        hänen vääryyden ihmisille vallan johdattaa kadotukseen
        kaikki ne, jotka eivät ole rakastaneet totuutta.

Tuon pitkän iän toivossako sinusta tuli adventisti?

• uskovainen nainen kirjoitti:

Etkö todella tiedä, että Jumala on antanut saatanalle ja
        hänen vääryyden ihmisille vallan johdattaa kadotukseen
        kaikki ne, jotka eivät ole rakastaneet totuutta.

Tuon pitkän iän toivossako sinusta tuli adventisti?

Miksi menet henkilööni, kun sanon tosi asian, että Jumala suo advareille pitkän terveen elämän.

En henk. koht. muista ikinä tavanneeni yhtään advaria.

Jumala määrää ihmisen iän, edelleenkään, ei saatana. Vaikka hän on jumalasi.

• keski-ikä

on hyvin korkea.

• Sunilaisuuden keski-ikä

Laske itse. Jos Armi on noin 60 ja Teuvo 71 vuotta.

• alex-kasi

puhe tästä asiasta eräässä "ei uskonnollisessa" TV-ohjelmassa.. jossa keskusteltiin oikean ravinnon tärkeydestä - että ihmisen tulisi syödä terveellisemin ja välttää esimerkiksi liiallista naudan- ja sianlihan syömistä, liiallista alkoholin käyttöä, sokerin syömistä ja niin edelleen - samassa ohjelmassa mainittiin SDA kirkon jäsenet eräänlaisena hyvänä esimerkkinä ja todettiin että he elävät keskimäärin noin 10 vuotta kauemmin kuin keskiverto ihminen joka syö ja juo ilman ajatusta terveydestään..

Mutta myös ne jotka eivät kuulu SDA-kirkkoon mutta syövät terveellistä ruokaa elävät kauemmin kuin ne jotka syövät ja juovat ilman ajatusta terveydestään..

Siis päättäköön jokainen itse - onko se Jumalan tahto että ihminen syö terveellistä ruokaa vai vain lääkärin kehoitus :)

• Advareita on verrattu myös samanlaista ravintoa syöviin ja he silti ovat pitkäikäisempiä.

• alex-kasi
        Devoit kirjoitti:

Advareita on verrattu myös samanlaista ravintoa syöviin ja he silti ovat pitkäikäisempiä.

ja kuinkahan se tutkimus on tehty? :) mutta mikäs ettei - jos vaikka heillä on myös elämä muuten kunnossa - kaikki sellainen vaikuttaa luonnollisesti myös elinikään. Esimerkiksi jos nukutaan säännöllisesti ja liikutaan paljon ja niin edelleen.. tasapainoinen elämä on pidempi elämä ... sanoo tyttäreni joka on lääkäri.

• zeka_melska
        Devoit kirjoitti:

Advareita on verrattu myös samanlaista ravintoa syöviin ja he silti ovat pitkäikäisempiä.

ja anoppini täyttää joulukuussa 89 vuotta.
        Teräväpäinen,kirjoitti 71-vuotiaana ylioppilaaksi.

Mieheni 52v. juoksee vielä neljä kertaa viikossa 6-10 km lenkkejä. Entinen alko ja huumeveikko.Muukalaislegioonalainen. Nyt uskossa ja mitä ihanin puoliso.

Miehelläni on hyvät geenit ja tavat elää pitkään.
        Minun täytyy tsempata tuossa liikunnassa.

Isäni on 80v. ja äiti 78v.

Tässä lähisukulaisiani jotka ovat adventisteja,kuten itsekin.

Se prisma-dogu oli ihan hyvä. Oppimista oli niitten Japsien soijankäytöstä. Itsekin juon soijamaitoa päivittäin.

Niissä maissa missä soijaa käytetään paljon,ei naiset tiedä vaihdevuosista mitään . Senhän takia täälläkin tuputetaan sitä femisoijaa.

Siinä dogussa mainittiin usko,elämää pidentävänä tekijänä myös muissa uskonsuunnissa.

Itse olen kiitollinen Luojalleni,vaikka minun elämäni on kulkenut monien ahdistusten ja vaikeuksien kautta. Minulla on luja luottamus Jumalan huolenpitoon,onhan minulla siitä 52:n vuoden kokemus.

• alex-kasi kirjoitti:

ja kuinkahan se tutkimus on tehty? :) mutta mikäs ettei - jos vaikka heillä on myös elämä muuten kunnossa - kaikki sellainen vaikuttaa luonnollisesti myös elinikään. Esimerkiksi jos nukutaan säännöllisesti ja liikutaan paljon ja niin edelleen.. tasapainoinen elämä on pidempi elämä ... sanoo tyttäreni joka on lääkäri.

Koska minä en löytänyt nyt tähän hätään faktaa väitteeni tueksi, olet yhtälailla oikeassa.

Yleensäkin hengellisyys on pitkän iän salaisuus.
        Mielenkiinnolla seuraan sunilaista missiota siinäkin suhteessa.

Yksi merkittävä tekijä on myös säännöllinen elämä. Sehän on tasapainoista..

• zeka_melska kirjoitti:

ja anoppini täyttää joulukuussa 89 vuotta.
        Teräväpäinen,kirjoitti 71-vuotiaana ylioppilaaksi.

Mieheni 52v. juoksee vielä neljä kertaa viikossa 6-10 km lenkkejä. Entinen alko ja huumeveikko.Muukalaislegioonalainen. Nyt uskossa ja mitä ihanin puoliso.

Miehelläni on hyvät geenit ja tavat elää pitkään.
        Minun täytyy tsempata tuossa liikunnassa.

Isäni on 80v. ja äiti 78v.

Tässä lähisukulaisiani jotka ovat adventisteja,kuten itsekin.

Se prisma-dogu oli ihan hyvä. Oppimista oli niitten Japsien soijankäytöstä. Itsekin juon soijamaitoa päivittäin.

Niissä maissa missä soijaa käytetään paljon,ei naiset tiedä vaihdevuosista mitään . Senhän takia täälläkin tuputetaan sitä femisoijaa.

Siinä dogussa mainittiin usko,elämää pidentävänä tekijänä myös muissa uskonsuunnissa.

Itse olen kiitollinen Luojalleni,vaikka minun elämäni on kulkenut monien ahdistusten ja vaikeuksien kautta. Minulla on luja luottamus Jumalan huolenpitoon,onhan minulla siitä 52:n vuoden kokemus.

Advareitten opista minulla on aikamoinen sekamelska mielikuva ja monta asiaa on, jota en voi hyväksyä, mutta pitkäikäisyys heillä on tosiasia.

• factaa
        Devoit kirjoitti:

Advareitten opista minulla on aikamoinen sekamelska mielikuva ja monta asiaa on, jota en voi hyväksyä, mutta pitkäikäisyys heillä on tosiasia.

ja täysin raittiita ovat, eivät käytä yhtään alkoholia, oppikin täytyy olla oikea silloin

• factaa kirjoitti:

ja täysin raittiita ovat, eivät käytä yhtään alkoholia, oppikin täytyy olla oikea silloin

Täysin asiaton viesti

• hirvas

tuollaisiakin satuja.

• zeka_melska

tutkimusten tulos.

Tänäiltana se tuli ulos Prisma-dogumentissa TV1:ssä.

• Tosi asiahan tuo on. Advarit elävät pitkään.
        Oli oppinsa mikä tahansa.

• elävät pitkään!

Muiden kiusaksi.

• Niinkin näkyy olevan..

• Yksi ihminen

"Olisiko heidän opissaan sittenkin "sitä jotsain"?"

Ruumiin ravitsemukseen lyyttyvässä opissa ainakin. Heiltä löytyy todella hyvää kirjallisuutta terveyteen liittyen. Muilla poppoilla olisi sillä elämään alueella paljon heiltä opittavaa..

• Aito Lyyli.

Me kaikki kuulumme Jumalan ketjuun, vaikka me toisia morkkaamme.

Kun meillä on kunnioituksen puute, morkkaamisemme osin johtuu siitä.

• Elisama

Jos tuo on totta niin ei se johdu opista vaan terveistä elämntavoista jotka heillä on.
      No ei tietysti kaikki tavat.

• Rauhaa, Devoit!
      Ehkä adventistien pitkä ikä johtuu siitä, että he
      eivät sittenkään odota siltä sapattikäskyltä
      yhtään mitään, vaan satsaavat sitä seuraavaan
      käskyyn. Ehkä Paavali-vihassaankaan eivät ole
      ihan vakavissaan, vaan päinvastoin:
      ottavat Paavalin niin vakavasti, että heidät
      palkitaan pitkällä iällä. Ehkä adventistit jo
      nuoruudestaan asti kunnioittavat Paavalin menestys-
      käskyä:

Efes. 6:1-3
      1
      Lapset, olkaa vanhemmillenne kuuliaisia Herraa totellen, sillä se on oikein.
      2
      "Kunnioita isääsi ja äitiäsi" on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus:
      [6:2,3: 2. Moos. 20:12; 5. Moos. 5:16]
      3
      "jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä".

Siunaten

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Mitä tämä on

Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1123
    5. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe