Eroelle evankelioinnista

Käykö tämä?-Olin aika ison kaupan pihalla ja huomasin että kuume ja kaikki stressi oli tehnyt tehtävänsä eli olin jättänyt omat-sekä tietyistä syistä aviomieheni avaimet auton sisälle ja ovet olivat lukossa.
Rukoilin äkkiä ja seuraavaksi näin että työkaverini tuli mua kohti.
Kerroin hänelle että olin rukoillut Jeesusta auttamaan...
Minusta se oli evankeliointia-nyt hän tietää sen että olen uskossa.
Ovia ei auki saatu, mutta mies tuli sitten apuun.
En tiedä miten tästä jatkaa...kutsuisinko kokoukseen?

6

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eroe

      Sulla oli nyt pelin avaus tuolle miehelle, paljastit että olet uskossa. Itse annan semmosia luottokortin kokoisia arvokortteja ihmisille. Ne ovat hyvin tehty ja ilkeää antaa. Kelpaa antaa muutakin lyhyttä ja nasevaa. Siinä on sitten hyvä tilaisuus todistaa.

      Ps. Koskaan todistaessa ei kannata kertoa vikalistaa itsestä. Jos toinen vikoilee, voi sanoa;
      sehän tässä ihmeellistä onkin, että kelpaan Jeesukselle tällaisenaan.

      • Täytyy nyt kuitenkin vaan odottaa kun se työkaveri on nyt "selän takia"pois työstä.
        Sitten ensi viikolla katson miten jatkan.
        Ehkä ostan ristin itselleni.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Täytyy nyt kuitenkin vaan odottaa kun se työkaveri on nyt "selän takia"pois työstä.
        Sitten ensi viikolla katson miten jatkan.
        Ehkä ostan ristin itselleni.

        Monesti se oma uskovaisen käytös on jo sitä hyvää evankelijointia, se pistää silimään ja miettimään.

        Kun kulkee rukoillen, niin Jeesus kyllä ohjaa,neuvoo ja antaa sanatkin evankelijoimiseenkin.

        Ole turvallisella ja rohkella mielellä sisko..:)
        Siunausta ja Jumalan hoitoa ja johdatusta elämääsi :)


      • juhani1965 kirjoitti:

        Monesti se oma uskovaisen käytös on jo sitä hyvää evankelijointia, se pistää silimään ja miettimään.

        Kun kulkee rukoillen, niin Jeesus kyllä ohjaa,neuvoo ja antaa sanatkin evankelijoimiseenkin.

        Ole turvallisella ja rohkella mielellä sisko..:)
        Siunausta ja Jumalan hoitoa ja johdatusta elämääsi :)

        uskosta osattomatkin käyttäytyvät hyvin. Ja en oo varma mutta veikkaisin että kokoukseen kutsuminen ja traktaattien tai arvokorttien antaminen tulkitaan huonoksi käytökseksi. Joten en ole varma mitä tarkoitat hyvällä käytöksellä...
        Onko se sitä, että asiat on uskovalla kunnossa-luottotiedot kunnossa, talo, perhe, hieno auto, ei polta eikä juo...se voi auttaa vaan silti niin on suurimmalla osalla ei-uskovilla myös.
        Kyllä varmasti uskon tunnustaminenkin ääneen on asia jota tarvitaan...sillä täydellisiähän meistä ei tule. Ja loppupeleissä parannuksesta ja syntien tunnustamisesta on uskossa kyse.
        Silti kyllä tuossa viestissäsi totuuden siementä oli.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        uskosta osattomatkin käyttäytyvät hyvin. Ja en oo varma mutta veikkaisin että kokoukseen kutsuminen ja traktaattien tai arvokorttien antaminen tulkitaan huonoksi käytökseksi. Joten en ole varma mitä tarkoitat hyvällä käytöksellä...
        Onko se sitä, että asiat on uskovalla kunnossa-luottotiedot kunnossa, talo, perhe, hieno auto, ei polta eikä juo...se voi auttaa vaan silti niin on suurimmalla osalla ei-uskovilla myös.
        Kyllä varmasti uskon tunnustaminenkin ääneen on asia jota tarvitaan...sillä täydellisiähän meistä ei tule. Ja loppupeleissä parannuksesta ja syntien tunnustamisesta on uskossa kyse.
        Silti kyllä tuossa viestissäsi totuuden siementä oli.

        Juuri se että esimerkiksi ei juo ja ei kiroile ja välittää lähimmäisistä ja tekee Jumalan mielen mukaisia valintoja elämässään, herättää niitä kysymyksiä ja ihmetystä ihmisissä.


    • Eroe

      Kyllä Juhani1965 on oikessa, mutta se ei vielä riitä. Olet avannut pelin ja nyt on aika kertoa miksi on hyvä olla uskossa.

      Kysy vaikka mikä on toisen kanta uskonasioihin. Siinä saat kertoa perustellen oman kantasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe