uuuuaaaaaaaaveeeeeeee

..tässä on muuten mansikin runo siitä meikäläisen pääkirjasta.. huuhaarunoutta nääs..osittain tännekin joskus lauottu mutta nyt tällasena..

elikä vapautettun mansikin runo.. siis naaraslehmänruno..siksi haaveilee sonneistakin..

Vapauden virta... kulkee joen yli silta...niityille kultaisille… uusille teille multaisille.. vapauden kaiho oli suuri… sitten murtui betonimuuri... avulla uusien ystävien… mitään vastineeksi pyytävien…
virtaa nyt puro runouden... elämän kauniin sulouden... avautuu suoni sullekin... mahdollisuus runon maailman on itse kullekin... kun muusan jostain löytää... se pitää kiinni köyttää... kahleisiin tiukkoihin mutta pehmeisiin.... klorofyllin kauniin vehreisiin....

Ja sitten tuo niittynaapurini lammas… tuo kiharainen villatuppo lanoliini... välillä ehkä turhankin fiini... hiukan meitä isoja kohtaan arka… valkoinen lammasparka… ei kai lehmiä pidä pelätä... pitää vaan rohkeutta kerätä… kun lehmä suustaan viisauksia ammuu... ei tarvitse vieraan tajunnan sammuu… kun lehmä kielellään lipaisee... se laillaan sydämeen hipaisee... oi saavu kevät ja onni… tuo kotiniitylleni sonni taikka kaks... vai pistätkö paremmaks...?

27

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täähän oli upee... ihan voikukat heilui silmien edessä ja onnellinen lehmä kirmasi tissit hölskyen kesäisellä niityllä... hyvät fiilikset tosta jäi, kyllä;)

Hyvä Pervokki!

• ..hyvä juttu.. jätän sen sitten kirjaan tuollaisena.. pitää kattoo tai laskea mitä kirjan painatus tulee kustantamaan.. huh.. pelottaa ajatellakin..

• pervokki kirjoitti:

..hyvä juttu.. jätän sen sitten kirjaan tuollaisena.. pitää kattoo tai laskea mitä kirjan painatus tulee kustantamaan.. huh.. pelottaa ajatellakin..

että älä muuta mitään ettei mene pliisuksi.

Siitä jäi sellanen hyväntahtoisen huvittuneen onnellinen fiilis;)

Niimpä... ei se varmaan halpaa oo, toivon että se kuitenkin järjestyy. Ja että saat sitte aikanaan omasi pois. Mä ainakin ostan yhden, ainakin, se on saletti!

• a-v kirjoitti:

että älä muuta mitään ettei mene pliisuksi.

Siitä jäi sellanen hyväntahtoisen huvittuneen onnellinen fiilis;)

Niimpä... ei se varmaan halpaa oo, toivon että se kuitenkin järjestyy. Ja että saat sitte aikanaan omasi pois. Mä ainakin ostan yhden, ainakin, se on saletti!

..joko tunti kulahti viihteellä.. histi no joo meinaat ostaa kirjan? no älä nyt vielä sano enenkuin näät hinnan hehe..joo yritin tuolla bodin laskurilla laskea painomäärä 200 asti jos nyt oikein ymmärsin niin vielä silloinki kalliiksi tulee.. mitäpä jos tuhat kpl mutta niin paljoa ei taida mennä kaupaksi..tingin ainakin kovista kansista ja vain yski kuva tulee joka tulee tietysti kanteen.. myydystä kirjasta saan itselleni 0,84 e per kappale.. 15 euron myynti hinnalla.. voi voi.. tappio taitaa tulla..

• pervokki kirjoitti:

..joko tunti kulahti viihteellä.. histi no joo meinaat ostaa kirjan? no älä nyt vielä sano enenkuin näät hinnan hehe..joo yritin tuolla bodin laskurilla laskea painomäärä 200 asti jos nyt oikein ymmärsin niin vielä silloinki kalliiksi tulee.. mitäpä jos tuhat kpl mutta niin paljoa ei taida mennä kaupaksi..tingin ainakin kovista kansista ja vain yski kuva tulee joka tulee tietysti kanteen.. myydystä kirjasta saan itselleni 0,84 e per kappale.. 15 euron myynti hinnalla.. voi voi.. tappio taitaa tulla..

että kenenkään talous romahtaa yhden kirjan takia, siks mä voin luvata ostavani;)

Sääli kyllä ettei niitä kuvia sitte enempää... ooksä päättäny sen kansikuvan jo? On meinaan aika tärkee juttu, myynnin kannalta, millasia mielikuvia se herättää.

Paljonko sitä hintaa pitäis laittaa lisää et tulis voittoo?

• a-v kirjoitti:

että kenenkään talous romahtaa yhden kirjan takia, siks mä voin luvata ostavani;)

Sääli kyllä ettei niitä kuvia sitte enempää... ooksä päättäny sen kansikuvan jo? On meinaan aika tärkee juttu, myynnin kannalta, millasia mielikuvia se herättää.

Paljonko sitä hintaa pitäis laittaa lisää et tulis voittoo?

..oliko se joku 19 euroo niin päästään jo pari euroa paremmille tuloille per kappale..mutta tämä on sen 200 sadan kirjan mukaan.. jos osais laskee sen vaikkapa 500 kirjan mukaan.. täytyy netistä etsiä tietoa...
        en oo kansikuvaa vielä päättänyt mutta tässähän oli pääosassa varikset vaikka nyt siellä on muitakin elukoita ja huuhaajuttuja niin kyllä se päähenkilö on varis..elikä variksia kanteen..

• pervokki kirjoitti:

..oliko se joku 19 euroo niin päästään jo pari euroa paremmille tuloille per kappale..mutta tämä on sen 200 sadan kirjan mukaan.. jos osais laskee sen vaikkapa 500 kirjan mukaan.. täytyy netistä etsiä tietoa...
        en oo kansikuvaa vielä päättänyt mutta tässähän oli pääosassa varikset vaikka nyt siellä on muitakin elukoita ja huuhaajuttuja niin kyllä se päähenkilö on varis..elikä variksia kanteen..

komia lintu. Oikeesti.

Mä ostan kaksi, toisen mussulille yllärilahjaksi;) Edellyttäen ettei se eksy tähän ketjuun ja saa vihiä;)

• a-v kirjoitti:

komia lintu. Oikeesti.

Mä ostan kaksi, toisen mussulille yllärilahjaksi;) Edellyttäen ettei se eksy tähän ketjuun ja saa vihiä;)

..kun kuljetan tädin koiraa varikset tunnistaa sen ja alkaa seuraa meitsiä pelottavan läheltä..niitä kun kaksi liihottaa mun ympäri metrin päästä niin tulee mieleen sanoo mun tädille että lopettaisi niiden syöttämisen..

• pervokki kirjoitti:

..kun kuljetan tädin koiraa varikset tunnistaa sen ja alkaa seuraa meitsiä pelottavan läheltä..niitä kun kaksi liihottaa mun ympäri metrin päästä niin tulee mieleen sanoo mun tädille että lopettaisi niiden syöttämisen..

ne ei oo, päinvastoin, viisaita ja ovelia;)
        Mitäs se koira niistä?

• a-v kirjoitti:

ne ei oo, päinvastoin, viisaita ja ovelia;)
        Mitäs se koira niistä?

..niistä.. mieti kun ne menee muutaman metrin päähän odottamaan ja sitten kävelen metsäpolkua ne on siellä yläpuolella ja lehahtaa taas vähän edemmäs uudestaan..

• pervokki kirjoitti:

..niistä.. mieti kun ne menee muutaman metrin päähän odottamaan ja sitten kävelen metsäpolkua ne on siellä yläpuolella ja lehahtaa taas vähän edemmäs uudestaan..

Melkosta kyttäämistä. Josko sun pitäis ottaa mukaan leivänpaloja? Eikäku otat kokonaisen limpun ja nakkaat sen niin kauas kuin hauis antaa myöten;) Saat lopunmatkaa mennä rauhassa;)

• a-v kirjoitti:

Melkosta kyttäämistä. Josko sun pitäis ottaa mukaan leivänpaloja? Eikäku otat kokonaisen limpun ja nakkaat sen niin kauas kuin hauis antaa myöten;) Saat lopunmatkaa mennä rauhassa;)

..näin pitää tehdä.. mutta juu taidan tästä lähtee menemään... että saa joatin aikaiseksi ja sitten jatka kirjan setvimistä..sitähän se nyt enää on kun juoni on koossa..

• a-v kirjoitti:

kriisi iskeny!..irtisanottu kaikki ystävätkin;)))

• blackmetal68 kirjoitti:

kriisi iskeny!..irtisanottu kaikki ystävätkin;)))

aioksä pyytää mut takasin? Vai pitääkö asian johdosta kiihtyä?;)

• a-v kirjoitti:

aioksä pyytää mut takasin? Vai pitääkö asian johdosta kiihtyä?;)

kuin lestadiolainen ja vedät niinkuin imatran voima;))

kuin lestadiolainen ja vedät niinkuin imatran voima;))

Mä oon niin herkästi kiihtyvää sorttia;)

• a-v kirjoitti:

Mä oon niin herkästi kiihtyvää sorttia;)

ketään kutsu!:))..kun mut aina hyljätään..murisen vain täydenkuun aikaan;))

ketään kutsu!:))..kun mut aina hyljätään..murisen vain täydenkuun aikaan;))

nyt nöyrtyä ja kutsua sut? Et sitte kans hylkää, ok?

• a-v kirjoitti:

nyt nöyrtyä ja kutsua sut? Et sitte kans hylkää, ok?

kaffet pitää ensin keittää ja nortti vetaista et saa miettimis aikaa;))

• sitte kun oot päättäny;) Eihän sitä ny näin vakavaa asiaa ihan lonkalta passaa...

• onhan se vakava paikka;))

onhan se vakava paikka;))

se on just niin vakava kuin miksi sä sen ajattelet, ei enempää eikä vähempää;)

• a-v kirjoitti:

se on just niin vakava kuin miksi sä sen ajattelet, ei enempää eikä vähempää;)

se on tosivakavaa;))..sun galtsuas ei taas saanu katos auki;)

se on tosivakavaa;))..sun galtsuas ei taas saanu katos auki;)

ei se tahdo aueta... oon mä siitä jo kitinät laittanu eteenpäin, saas nähdä sitte...

• a-v kirjoitti:

ei se tahdo aueta... oon mä siitä jo kitinät laittanu eteenpäin, saas nähdä sitte...

taaskin tullu ylläpidolta postia et ne tutkii asiaa paremmin ja pyrkii tekemään asialle jotain. Ehkä se siitä sitte;)

• a-v kirjoitti:

tota nimimerkinhaku osiota katos galtsussasi toimiiko se!!..sviddy!,,tää on kyllä yhtäsamanlainen jumittaja kuin ennenkin koko paska;))

tota nimimerkinhaku osiota katos galtsussasi toimiiko se!!..sviddy!,,tää on kyllä yhtäsamanlainen jumittaja kuin ennenkin koko paska;))

nimimerkinhakujuttu on ainoo keino mun päästä kattoon omaani. Muiden galzuihin pääsen kyllä ihan heittämällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      35
      7082
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      83
      3656
    3. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      82
      3255
    4. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      335
      2989
    5. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      46
      2403
    6. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      55
      2257
    7. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      25
      1560
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      56
      1485
    9. Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."

Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui
      Suomalaiset julkkikset
      31
      1454
    10. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      22
      1426
    Aihe