chevy van+kulutus

juppe22

olisiko kokemuksia chevy vaneista? kulutus, heikkoudet, hyvät puolet, kaikki tieto olisi tällä hetkellä tervetullutta. kiitos

10

9886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gvan

      Chevy van 6.2D. Kulutus 9-25l/100km. Sähkövikoja, takajarruvikoja ja turbiini hajos vaihdelaatikosta n 500tkm:n kohdalla. Muuten ok.

      • arhtygj

        miulla vie 305cid noin20-25L satkulle!!
        kettutytöille häkämyrkytys:D


    • dieselii

      14l/100 kulutus. eipä tossa ihmeitä voi olla ku oljyt vaihtelet.

      • ragdoll666

        Tommonen Vani on arki käytössä ollut jo parisen vuotta. Vuosimallia -83 mutta jollen vallan väärin muista -89 tekniikalla. Ongelmia on ollut, mutta nyt on sähköt vedetty lähes kokonaan uusiksi. Ja moottori käyty läpi melkein kokonaan. Kuhan muistaa vaihtaa öljyt säännöllisesti! Myös varsinkin sinne vaihdelaatikkoon! ;n)Sitten pihalla notkuu muutama muukin Chevy rojekti..

        Kyllä CHEVROLET on ainakin meille se paras merkki!


      • ragdoll666
        ragdoll666 kirjoitti:

        Tommonen Vani on arki käytössä ollut jo parisen vuotta. Vuosimallia -83 mutta jollen vallan väärin muista -89 tekniikalla. Ongelmia on ollut, mutta nyt on sähköt vedetty lähes kokonaan uusiksi. Ja moottori käyty läpi melkein kokonaan. Kuhan muistaa vaihtaa öljyt säännöllisesti! Myös varsinkin sinne vaihdelaatikkoon! ;n)Sitten pihalla notkuu muutama muukin Chevy rojekti..

        Kyllä CHEVROLET on ainakin meille se paras merkki!

        Se kulutus piti vielä laittaa.. 11-22L/100km. Pitkässä tasasessa ajossa menee yleensä se min.11L ja sit Cruisaillessa saattaa mennä yli 20L... Joten sopii miettiä milloin on se tilipäivä ja ajella sitten sen mukaan.


    • ksjh

      vani -93 5.7 kulutus 13-30 l/100km riippuen ajo tavasta tämän hetkinen vakavin puute,vanista puuttuu (tilulilulei) torvet.yks torvi sisällä mut ei se o se.

      • pikkuruokainen

        mulla 5.0 kaasari syö matka-ajossa n.10-12 sataselle ja kaupungissa menee 15 litraan...
        mutta nii sitä sanotaa että köyhät ajaa dieselillä :) ja bensa vanin saa käymään ilman roikkaa -30 asteesta ja aina ne saundit on kivemmat :))


    • Heartbeat of America

      305 kaasari ei varmasti mene kaupungissa 15 litraan/100km:llä,vaan todellinen kulutus on,vaikka olisi kuinka säädöissään,ottaa sen parikymmentä litraa,jos riittääkään.Matkassa voi kyllä päästä 80 km/h tasanopeudella,myötätuulessa 15l/100km.

      Ruiskulla varustettuna ja oikein säädetty ja hyvin huollettu laitos saattaa mennä pari-kolme litraa pienemmällä.Bensakoneiset ovat siis kovia kuluttamaan.

      Ajat vielä reippaamalla tyylillä,niin 20l/100 km ei riitä mihinkään.Mikäli ajat vähän,bensalaite on mainio vaihtoehto,koska näissä on yleensä korit ja tekniikka paremmassa kunnossa,kuin vastaavan hintaisissa dieseleissä.Vuotuiset ajot ovat bensiinipeleillä sen verran matalia.Koneet ja laatikot ovat oikein huollettuina ja käytettyinä kestäviä.

      Itse ostaisin dieselin,jossa jo mahdollisesti koneremontit suoritettu ja laatikko tehty asianmukaisesti,miel.vahvistettu th700,vetokäytössä suuremmalla lauhduttimella varustettuna.Noinkin vanha auto,joka jo lukeutuu lähinnä harraste kategoriaan,on todella mukava laitos ja kyllä suu pielet herkästi nousee hymyyn,kun ajelee kunnossa olevalla leppoisalla letukalla.

      Nettiauton halvimpiin en kyllä kajoaisi,oli sitten kyse bensasta tai dieselistä,ne ovat niitä vikaisempia laitteita.Eli jos haluaa hyvän,niin rahaa hieman enemmän,ei hinnat alkaen purukumi virityksiä.Toki,jos haluaa itse rakentaa mieleisensä ja tehdä tekniikan mieleisistään osista,halpa "pommikin"käy.Rakentelua karsastavan ei oikeastaan kannata hankkia näitä vanhoja enää lainkaan,tai sitten ostaa rahalla tehdyn ja huollattaa/korjauttelee sitä sitten ammattitaitoisella jenkkipajalla.

      Itse olen vaneja harrastanut v 1994,pitkä kokemukseni näistä on jo opettanut yhtä jos toista.

      Osat ovat edullisia,itse tilaan jenkeistä,pieniä sähkövikoja saattaa olla,aika hapertaa näitä johdotuksia ja sitten aikaisemmat omistajat,ne vasta saavatkin aikaan melkoisia sähköistys ongelmia,tehdään mitä sattuu,ei suojata johtoja,teippivirityksiä yms...

      Chevyn vani on todella mukava auto pitkille taipaleille,jos alusta on pidetty kunnossa,hieman panostettu iskunvaimentimiin,joskus jopa on teetetty oman mauan mukaan kunnollisia lehtijousia taakse,riippuen millaista kuormaa kuljettaa.

      Olen myynyt kuusi itse rakentelemaani vania ja vielä vuosien päästä saanut kiitosta,kuinka hyvin autot ovat toimineet,ajan paljon ja ympäri vuoden,käymme perheen kanssa kesälomilla pitkin eurooppaa ajamassa,joten en ota riskejä,tekniikka rakennetaan viimeisen päälle.Tälläinen diesel on helppo myydä,kun siihen kyllästyy.Jos seuraava omistaja viitsii ylläpitää ja tehdä huollot,remontit ja kaikki pienet alkavat pikkuviat heti kuntoon,niin mokomasta saa vielä seuraavaltakin hyvän hinnan.Harrastus maksaa,mutta olen laskenut,että moni tavallinen auto tulee kalliimmaksi,kun laskee rahoituskulut,arvonalentuman,yms kulut.Toki muuttuneet d-verot hieman nostivat harrastuksen hintaa.

      Jos siis olet ostamassa vania harraste/käyttöautoksi,katsele rauhassa eri yksilöitä,kysele mahdollisista remonteista,dokumentteja,valokuvia työvaiheista yms.Kuitit olisi hyvä olla isommista rempoista,tai sitten valokuvia työvaiheista,kuulopuheisiin ei voi luottaa.

      Myin viimeksi chevyn g20:sen,josta sain yli 8000 t euroa.Tuotin auton jenkeistä,jotta sain kovapeltisen,ei tarvinnut ryhtyä peltitöihin.Autoon teetiin moottorin uusiksi,huippuosista kasattiin,erittäin tunnetun rakentajan täällä suomessa tekemä,vahvistetulla th 700 askilla,hienolla maalauksella.Ajoin autolla remontin jälkeen 240 tkm,noin neljän ja puolen vuoden aikana ja kyllästyin,ei ollut kovinkaan vaikea myydä,meni puskaradion kautta.Nykyinen kaveri on ajanut autolla nyt reilut 130 tkm ja toimii kuin unelma.Kulutus pyöri maantiellä 10-14l/100km.

      Halvimmat vanit ovat aika kuraa,toki poikkeuksiakin on.Työkaverille löydettiin 1400 euron hinnalla laitos,joka muutaman satasen huolloilla on pelannut jo 40 tkm ihan kohtuu hyvin.Auto on oikeasti hieno ja todella siisti,ajettu 360 tkm.

      Nuori poika oli sormi suussa,kun koneessa oli käyntihäiriö,joku euroautokorjaamo stadissa oli väittänyt,että remontit kustantavat noin 2200e luokkaa.Poju siis myi hieno kuntoista suomi starcraftia paskan hinnalla.Vain sen vuoksi,ettei ole halua laittaa tuhansia autoon,kun ei tiedä toimisiko se vielä senkään jälkeen kunnolla.Laitoin auton kaverille kuntoon osien hinnalla,336 euroa,siinä oli hieman hifistelyäkin,eli ei pakollista ja mulle keppanat päälle,lauantai-illan homma.Nyt oikein säädettynä ja uusitulla jakopäällä auton keskikulutus tippui 16-17 litrasta noin13 l/100km sekalaisessa ajossa!Toki suutimet laitettiin jo aikaisemmin.Auto muuttui täysin.

    • Leksa_

      Bensiinivanista en mitään tiedä. Mutta 6.2 on ollut, jo toinen menossa. Sellaisen reilut 300tkm olen ajanut jo silloin vanhalla 83 vanilla. Sen kulutukset olivat vihkoon kirjoitettujen muistiinpanojen mukaan noin tuhannen kilometrin tarkastusväleillä. Tien päällä yksin ajaessani olen päässyt 9,1l / 100km lukemaan pitkällä yhtäjaksoisella matkavälillä ja keskimäärin n 10l /100km.
      Hirveän suuri merkitys tuntui olevan renkaiden kunnolla ja ilmanpaineilla.

      Nyt minulla on ollut reilu 15tkm vm 89 samanlainen 6.2 Dsl jolla on ajettu noin puolet vanhemman kilometreistä, sillä olen päässyt yksin ajaessa aika tasaisesti samoilla mittausväleillä 10,1 l / 100km.

      Jos matkanteko on vähänkin lyhyempää ns kauppareissutyyliä on normaalia sellainen n 13 - 14l / 100km

      Vedän myös asuntovaunua paljon. Kulutus on silloin suurempi. ( Defsku 2005 MK 700 )

      Vanhempi vani meni 13- 14 lukemilla mutta tämä uudempi litran enempi.



      Ennakkoluuloistani huolimatta, ja yleisestä keskustelupalstojen kommenteista huolimatta, olin varsin tyytyväinen vanhaan vaniini. Uusi se ei ollut ostaessakaan, mutta toimi mielestäni melko pienillä kustannuksilla koko ajan. Sähkövioista voisi mainita lämmityslaitteen katkaisimen temppuilun pakkasella ( Lämpimällä kelillä ei mitään )

      Laturin olen vaihtanut, ja 150tkm meni kun piti vaihtaa toinen. Mutta myyjä sanoikin että tarvikesellainen (merkkiä en nyt muista ) onkin lyhyt ikäinen.

      jarrukengät ei takana myöskään kestäneet pidempään, joten nekin vaihdoin.

      Tällä 89llä olen ajanut vasta reilut 15 tkm joten en pysty sanomaan oikein mitään jos ei oikeanpuoleisen ikkunannostimen katkaisimen uusimista lasketa mukaan (12€)

    • Anonyymi

      Tuossa luin näitä juttuja ja kyllä on sanottava että suurin osa näistä jotka kommentoivat eivät tiedä mitään 6.2 diesel koneella mennään se miljoona kuin myös 3.7 bensamoparilla miljoonan mailin kone.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe