Millainen koulu tuo Myyrmäen Metropolia on? Siellä olisi yksi kiinnostava koulutusala mihin voisi hakea. Mutta millainen tuo koulu on ja millaista seutua muutenkin? Olen kuullut että Myyrmäki on aika hurja ghetto.
Millainen koulu on Myyrmäen Metropolia?
15
4768
Vastaukset
- -pöö-
Myyrmäki on yhtä hurja kuin hampaaton mummo. Eli mainettaan parempi. Ei siellä mitään päivisin tapahdu ja harvoin öisinkään ellei niitä vaikeuksia nimenomaan etsi. Kannattaa käydä paikanpäällä katselemassa jos vielä epäilyttää.
Koulusta en sitten tiedä. - myyrmäen metro
Koulu on opetusmenetelmissään jälkeen jäänyt, opettajat enimmäkseen aika vanhoja tai ainakin vanhanaikaisia. Verkossa ei voi opiskella paljon mitään ja aitoja työprojekteja on tosi vähän. Suurin osa opettajista ei käytä koulun Moodlea ollenkaan. Korkeintaan jotkut laittavat kalvot tai tehtävät intraan ja se on heidän käsitys verkon käytöstä, no LOL! Opiskelu tarkoittaa enimmäkseen että istutaan luokassa kuuntelemassa kun joku kalkkis paasaa. Liiketalouden alalta suosittelen Haaga-Heliaa, jonne itsekin yritän saada siirtoa.
Myyrmäki sinänsä ei ole sen pahempi kuin Pasila. Hyvät yhteydet ja rauhallinen alue. Enemmän Pasilan asemalla on narkkareita kuin Myyrmäessä. Mutta ei se ole ratkaisevaa. - tyyppi88
Päivisin on todella rauhallista esim. Tikkurilaan verrattuna tämä on kuin pilvellä istuskelisi.
- tosiasiaa
Joo, ja Tikkurila on kuin päiväkodin piha, vilkas mutta vaaraton. Myyrmäki taasen kuin vanhainkodin piha iltapäiväettosten aikaan, mitään ei tapahdu, ei edes iltaisin eikä viikonloppuisin.
Tosiasiassa Tikkurila on normaali kaupungin keskusta. Paljon tapahtuu, mutta jos et haasta riitaa viikonloppuiltaisin , niin ongelmia ei ole eikä tule. Sama pätee Myyrmäkeen, vaikka onkin lähiön keskus.
Opiskelupaikkana Myyrmäki varmaan ok, eihän siellä asua tarvitse. Tai jos asuukin, niin kohtuuhelposti pääsee opiskelijarientoihin.
Pasilaan verrattuna sekä Tikkurila että Myyrmäki ovat rauhallisia ja viihtyisiä paikkoja.
- takapajuinen
Liian pieni ja takapajuinen on tuo yksikkö. Opetustapa on peräisin 50-luvulta. Ei mitään joustoja tai verkkokursseja. Kuulemma on jo lakkutuslistalla.
- martsarista
No voi harmi. Se olis lähellä mun kotia. Mutta Pasilaan siis!
- opiskelijatar
martsarista kirjoitti:
No voi harmi. Se olis lähellä mun kotia. Mutta Pasilaan siis!
Opiskelen kyseisessä koulussa liiketalouden alaa ja todellakin olen eri mieltä aiemmin vastanneiden kanssa. Opettajat on erittäin ammattitaitoisia, mukavia ja joustavia. Iältään vanhoja opettajia ei juuri ole. Lisäksi on kansainvälisyyttä, projekteja jne.
Suosittelen lämpimästi! Ja Myyrmäki on kiva ja siisti alue päivisin, miksei iltaisinkin. Maartinlaaksoa rauhallisempi se ainakin on. - Aivan liikaa
opiskelijatar kirjoitti:
Opiskelen kyseisessä koulussa liiketalouden alaa ja todellakin olen eri mieltä aiemmin vastanneiden kanssa. Opettajat on erittäin ammattitaitoisia, mukavia ja joustavia. Iältään vanhoja opettajia ei juuri ole. Lisäksi on kansainvälisyyttä, projekteja jne.
Suosittelen lämpimästi! Ja Myyrmäki on kiva ja siisti alue päivisin, miksei iltaisinkin. Maartinlaaksoa rauhallisempi se ainakin on.Opettajien osaaminen on ehkä huippua mutta opetustaidot ovat aivan surkeat ja vanhanaikaiset. Luokassa paasausta ja ryhmätyötä vaan menetelminä, jotka vie aivan tolkuttomasti aikaa. Paljon vähemmässäkin ajassa ne asiat voisi selvittää kirjatentteinä tai voisi käydä töissä jos olisi verkkokursseja. Sitä paitsi selkäkin on jo kipeä raskaan kirjalaukun kantamisesta joka päivä. En kerta kaikkiaan tajua mitä järkeä on pakottaa oppilaat kouluun lukemaan niitä kirjoja, jotka voisi lukea kotonakin ja käydä koululla tenttimässä. Niinhän yliopistollakin tehdään.
- maamme paras koulu
Aivan liikaa kirjoitti:
Opettajien osaaminen on ehkä huippua mutta opetustaidot ovat aivan surkeat ja vanhanaikaiset. Luokassa paasausta ja ryhmätyötä vaan menetelminä, jotka vie aivan tolkuttomasti aikaa. Paljon vähemmässäkin ajassa ne asiat voisi selvittää kirjatentteinä tai voisi käydä töissä jos olisi verkkokursseja. Sitä paitsi selkäkin on jo kipeä raskaan kirjalaukun kantamisesta joka päivä. En kerta kaikkiaan tajua mitä järkeä on pakottaa oppilaat kouluun lukemaan niitä kirjoja, jotka voisi lukea kotonakin ja käydä koululla tenttimässä. Niinhän yliopistollakin tehdään.
mmaame huipua .opetus on huippua ja ammattitaitoiset opettajat
- dghsfd
"Olen kuullut että Myyrmäki on aika hurja ghetto."
^ Hahaha :D
Yleisesti ottaen Metropolia on toimimaton, aivan liian suuri koulu. Parempia löytyy varmasti.- Itse olet toimimaton
Yleisesti ottaen, voi mikä vitsi! Helsingin yliopistossa on moninkertaisesti enemmän opsikelijoita kuin Metropoliassa ja se on kiistatta Suomen paras yliopisto ihan minkä vaan mittarin mukaan. Metropolia on monen mielestä Suomen paras ammattikorkeakoulu. Suuruus ei ole tosiaankaan haitta vaan etu.
Myyrmäen yksikön haitta on sen pienuus. Koulutusohjelmia on vähän ja opiskelijoitakin Myyrmäen yksikössä on vaan jotain n. 1500. Valinanvaraa ja verkkokursseja voisi olla enemmän. Haaga-Heliassa on enemmän valinnanvaraa liiketaloudesta kiinnostuneelle opiskelijalle mutta ei sielläkään verkkokursseja ole tai ne on huonoja. Parasta Myyrmäen Metropoliassa on hyvät vaihtokoulut, eli ulkomaille vaihtoon pääsee helposti. - Alaskalaiset on Amer
Itse olet toimimaton kirjoitti:
Yleisesti ottaen, voi mikä vitsi! Helsingin yliopistossa on moninkertaisesti enemmän opsikelijoita kuin Metropoliassa ja se on kiistatta Suomen paras yliopisto ihan minkä vaan mittarin mukaan. Metropolia on monen mielestä Suomen paras ammattikorkeakoulu. Suuruus ei ole tosiaankaan haitta vaan etu.
Myyrmäen yksikön haitta on sen pienuus. Koulutusohjelmia on vähän ja opiskelijoitakin Myyrmäen yksikössä on vaan jotain n. 1500. Valinanvaraa ja verkkokursseja voisi olla enemmän. Haaga-Heliassa on enemmän valinnanvaraa liiketaloudesta kiinnostuneelle opiskelijalle mutta ei sielläkään verkkokursseja ole tai ne on huonoja. Parasta Myyrmäen Metropoliassa on hyvät vaihtokoulut, eli ulkomaille vaihtoon pääsee helposti.Ai pieni yksikkö? No tila ei silti tunnu siellä riittävän. Koulun pihalle roudattiin viime syksynä parakkeja koska luokkatilat eivät riitä. Muutenkin tuntuu että porukkaa siellä kyllä riittää.
- tyttönenpieni
Onkohan asiaoihin tuulut muutoksia? siis kun kirjoitukset alussa parin vuoden takaa.. Itse ajattelin lähteä myrtsiin liiketaloutta lukemaan.. olen töissä 300 m päässä koulusta ja asun myös myrtsissä. Ajattelin että jos koulusta löytyy joustoa, niin voisin kikkailla duunin ja koulun välillä (töissä liukuva työaika 07-19.00, mahdollisuus tehdä ns. tiivistettyä työaikaa 6h/pv jne) mutta jos ei yhtään joustoa tule niin sitten ei kyllä onnistu :( En voi kuitenkaan keskeneräisten projektejen takia sanoa itseäni irti.. enkä edes tahtoisi kun on niin hyvä paikka. Ajattelin kyllä opintojen alkuun ottaa 4kk opintovapaata, että pääsee kunnolla kyytiin. Muut työskenneleet ns. täyspäiväisesti ja olleet myrtsin AMK:ssa?? :) Ja tietysti lisää teksiä mielellään muutenkin kyseisetä koulusta :D
- Myyrämäestä
Aikuiskoulutuspuolella joustoa on enemän kuin nuorisopuolella. Se noissa kirjotuksissa on totta että kirjatenttejä tai verkkokursseja täällä ei ole vaikka voisi olla, koska on hyvä kirjasto. Monet opet on aika vanhanaikaisia ja luultavasti ne ei osaa opettaa muuta kun luokassa (?). En oo itse aiankaan muuta syytä kekiny, miksi näin on. Opet on silti ihan mukavia ja neuvoo hyvin. Me saadaan myös ottaa muitten koulujen verkkokursseja ja avoimen yliopiston kursseja. Ja tosiaan ne vaihtojutut täällä on tosi hyvät.
- tyttönenpieni
Aikuisopiskelu ois muuten jees, mutta mulla ei työkokemus (2 vuotta, johon ei lueta aiempaan tutkintoon liittyvää työhatjoittelua/töissäoloa. Valmistuin vasta 2009.) Ajattelin hakea joka tapauksessa, ei siinä mitään menetäkkään.. paitsi opintovapaan ajan liksat :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733