Nyt on jatkuvasti juttuja siitä,kuinka paljon parisuhteissa petetään kumppania ja kuinka niistä ei normaalisti kerrota kumppanille. Tää kaikki on alkanu pelottaa itseäni niin että en tiedä miten uskaltais jatkaa suhteessa elämistä.
Pelkään sitä että kumppanini pettää,(hän tuskin koskaan pettämässä on mutta niinhän monet petetyksi tulleet luulee) enkä saa sitä ikinä tietää. Se olisi pahempaa kuin saada tietää. Olemme asuneet eri kaupungeissa (itse pienessä) ja nyt olen muuttamassa hänen luo suureen kaupunkiin,ja tuollainen vieras,suuri kaupunki takaa sen etten saisi mistään tietää pettämisestä kuin häneltä itseltään.
Tää on tosi hölmöä alkaa luulosairaseks tällälailla, mutta ahistaa vaan pahasti ja ne kaikki lehtijutut/tutkimukset pahentaa asiaa...:/
petetyksi tulemisen pelko
147
47138
Vastaukset
- pelätä
muutosta elämääsi. Luottamus kumppaniin on kuitenkin suhteen pohja. Toistensa kunnioittaminen ja rehellisyys myös. Alussa tietysti luottamus voi olla epäilevää, mutta pyri epäluulosi heittämään taaksesi. Kumppanisi kyllä näyttää luotettavuutensa, jos sitä on. Puhukaa asiasta. Älä jää hautomaan epäilyjä, saat vain itsellesi tuskaa. Ja mikä tärkeää, ehkäpä ilman mitään syytä!
Kumppanisi voi olla mielissään sinusta, kun olet luotettava. Hän varmaan kaipaa sellaista mahdollisten epäonnistumisten jälkeen. Hyvää jatkoa! - Normaalia
Jos rakastaa ei petä..ja jos tekee vierasta mieli, sopikaa yhdessä säännöt. Tasapuolisesti molemmille herkkua.
- vieras ole
herkkua. Yhden yön juttu ja jää paskan maku suuhun.Jatkossa joka "meno" mietityttää, että taasko menee vieraisiin.Ei sellaisella suhteella ole mitään tulevaisuutta.Jos kumppania rakastaa niin hän on uskollinen eikä tarvitse vierasta.
- kasvaneita
vieras ole kirjoitti:
herkkua. Yhden yön juttu ja jää paskan maku suuhun.Jatkossa joka "meno" mietityttää, että taasko menee vieraisiin.Ei sellaisella suhteella ole mitään tulevaisuutta.Jos kumppania rakastaa niin hän on uskollinen eikä tarvitse vierasta.
No ei taida kaikki pitää vieraasta vaihteeks. Mutta monet haluaa sitä, nauttivat siitä - kuten minä.
Ei se ole mikään ongelma, ei ihmiset oikeesti oo ihan yksiavioisia. Historia ja biologia puhuu ihan muuta, ne kertovat totuudesta.
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään. - Valinnanvapaus on
kasvaneita kirjoitti:
No ei taida kaikki pitää vieraasta vaihteeks. Mutta monet haluaa sitä, nauttivat siitä - kuten minä.
Ei se ole mikään ongelma, ei ihmiset oikeesti oo ihan yksiavioisia. Historia ja biologia puhuu ihan muuta, ne kertovat totuudesta.
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään.Kun kuitenkin on jokaisella olemassa valinnanvapaus yhteen sitoutumisen ja monen kanssa olemisen välillä miksi mennä parisuhteeseen jos haluaa olla muidenkin kanssa?
Ihmiset jotka kuitenkin lähtevät parisuhteeseen tekevät sen omana valintanaan eikä kenenkään pakottamana? Parisuhteessa elävät eivät elä monisuhteessa? Se juuri tarkoittaa parisuhdetta, eikö?
Sinkkuna et ole sitoutunut yhteen ihmiseen ja se taas on toisenlainen valinta?
Ihmisillä pitäisi kuitenkin olla mahdollisuus myös yksiavioisuuteen halutessaan koska on myös se toisenlainen mahdollisuuskin. Nykyään sekä parisuhde että sinkkuelämä tarkoittaa olemista monien kumppanien kanssa, miksi? - Kosto lievittää pahaa oloa
Valinnanvapaus on kirjoitti:
Kun kuitenkin on jokaisella olemassa valinnanvapaus yhteen sitoutumisen ja monen kanssa olemisen välillä miksi mennä parisuhteeseen jos haluaa olla muidenkin kanssa?
Ihmiset jotka kuitenkin lähtevät parisuhteeseen tekevät sen omana valintanaan eikä kenenkään pakottamana? Parisuhteessa elävät eivät elä monisuhteessa? Se juuri tarkoittaa parisuhdetta, eikö?
Ihmisillä pitäisi kuitenkin olla mahdollisuus myös yksiavioisuuteen halutessaan koska on myös se toisenlainen mahdollisuuskin. Nykyään sekä parisuhde että sinkkuelämä tarkoittaa olemista monien kumppanien kanssa, miksi?Eli pettäjät ovat itsekeskeisiä paskiaisia. Ne sitoutuvat parisuhteeseen ihmisen kanssa, jotta saavat toisen ihmisen "sidottua". Mutta eivät ole itse valmiita antautumaan samalla tavalla suhteeseen, vaan ovat lihan vietävissä. Petturit ovat raukkoja ja epäonnistuneita ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään, eivätkä tarpeen tullen pysty hallitsemaan itseään. Jos sinua petetään, älä ikinä anna anteeksi vaan jätä tällainen epäonnistunut yksilö välittömästi. Parempia tulee taatusti vastaan. Petturit näyttävät pääsevän ehkä nopeasti yli hyppäämällä taas seuraavan uhrin syliin, mutta kyllä ne kärsii!
- Jonessss
Kosto lievittää pahaa oloa kirjoitti:
Eli pettäjät ovat itsekeskeisiä paskiaisia. Ne sitoutuvat parisuhteeseen ihmisen kanssa, jotta saavat toisen ihmisen "sidottua". Mutta eivät ole itse valmiita antautumaan samalla tavalla suhteeseen, vaan ovat lihan vietävissä. Petturit ovat raukkoja ja epäonnistuneita ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään, eivätkä tarpeen tullen pysty hallitsemaan itseään. Jos sinua petetään, älä ikinä anna anteeksi vaan jätä tällainen epäonnistunut yksilö välittömästi. Parempia tulee taatusti vastaan. Petturit näyttävät pääsevän ehkä nopeasti yli hyppäämällä taas seuraavan uhrin syliin, mutta kyllä ne kärsii!
Näin se menee. Itse en halua sitoutua ennen kuin löydän likan jonka kanssa voisin olla uskollinen.
Joten siksipäs olenkin ollut sinkkuna. Parit kerrat olisin ollut valmis sitoutumaan, mutta silloin tuli jokin muu este. Parempi näin kuin että pettäisi suhteessa, ei sinkkunakaan niin kauheaa ole vaikka toki mieluummin olisin yhden itselleni täydellisen likan kanssa. Täydellinen on melko voimakas sana, mutta siltä minusta on tuntunut silloin kun oikeasti ihminen on kolahtanut minuun :) - kuuluu miehelleni
kasvaneita kirjoitti:
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään.Koska olen omasta tahdostani parisuhteessa niin minun kehoni jokainen yksityiskohta kuuluu vain miehelleni. Minä olen antanut sekä sieluni että ruumiini rakastamalleni ihmiselle. Se on aika iso lahja jota toivoisin arvostettavan.
- sanottuna..
kuuluu miehelleni kirjoitti:
Koska olen omasta tahdostani parisuhteessa niin minun kehoni jokainen yksityiskohta kuuluu vain miehelleni. Minä olen antanut sekä sieluni että ruumiini rakastamalleni ihmiselle. Se on aika iso lahja jota toivoisin arvostettavan.
...harva nainen tänä päivänä ajattelee noin antaumuksella asiaa...mutta näinhän se pitäisikin olla....niin itsekkin luulin...kunnes kuulin, että vaimoni oli löytänyt uuden...ymmärsin,että hän vei sydämmeni, sieluni mukanaan...tajusin asettaa vasta tällöin terveen itsekkyyteni etusijalle,ja että sydämmeni ja sieluni pn parempi antaa olla omaan korkeimman voimani hallussa, ja tämä on Jumalani. Muuten rikkoudun henkisesti, enkä kykene säilyttämään omaa identiteettiäni...jos suhteemme katkeaa, ei minulle jää mitään, mitä en ole pelkästään itseeni rakentanut..
- Mies26*
Koska olen omasta tahdostani parisuhteessa niin minun kehoni jokainen yksityiskohta kuuluu vain miehelleni. Minä olen antanut sekä sieluni että ruumiini rakastamalleni ihmiselle. Se on aika iso lahja jota toivoisin arvostettavan.
Jumala on antanut ihmiselle suuren lahjan, ainokaisen elämän. Minusta tuota lahjaa ylenkatsotaan jos se annetaan pois.
Olisitko itse valmis ottamaan omistukseesi toisen ihmisen ruumiinensa ja koko luontoineen iki ajoiksi niin että tuolle toiselle ei siihen enää jää minkäänlaista hallintaoikeutta. Kaikki kehitys päättyisi siihen, toinen määrääisi minusta. En minä ainakaan. En mistään hinnasta ottaisi omistukseeni toista ihmistä. Törkeää pilkkaa elämää kohtaan, sairas ajatus. - sinun kaltaisten
kasvaneita kirjoitti:
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään.ihmisten takia avioeroja tulee...... oletko onnellinen silloin kun olet tuhonnut toisen liiton jossa kenties on lapsiakin!!!! herää pahvi
- Luottamus..
Mies26* kirjoitti:
Jumala on antanut ihmiselle suuren lahjan, ainokaisen elämän. Minusta tuota lahjaa ylenkatsotaan jos se annetaan pois.
Olisitko itse valmis ottamaan omistukseesi toisen ihmisen ruumiinensa ja koko luontoineen iki ajoiksi niin että tuolle toiselle ei siihen enää jää minkäänlaista hallintaoikeutta. Kaikki kehitys päättyisi siihen, toinen määrääisi minusta. En minä ainakaan. En mistään hinnasta ottaisi omistukseeni toista ihmistä. Törkeää pilkkaa elämää kohtaan, sairas ajatus.Elämän suurin tarkoitus on rakkaus. Se on miltei jokaisen päämäärä ja toive. Olla rakastettu.
Kaiken se antaa eikä mitään itselleen vaadi.
Jos joku antaa itsensä sinulle se on rakkauden lahja. Suuri luottamus sinua kohtaan.
Jos sinä rakastat tai vastaanotat rakkautta sinä et riistä kenenkään vapautta. Sinä et omista vaan sinä rakastat.
Rakkaus on täysin vapaata.
Sinä et ole vielä kokenut rakkautta koska et luota edes itseesi ja maailmassa niin moni ihminen elää läpi elämänsä koskaan kokematta sitä.
Se on surullista.
Tämän päivän ihmiset eivät osaa rakastaa eivätkä osaa sitä vastaanottaa.
Luulen että suurin osa ei anna lupaa itselleen siihen? Se pelottaa koska se voi satuttaa niin paljon. - minä minälle
kasvaneita kirjoitti:
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään.No jopas pomppas ja korkealle...ensinnäkin: uskollisuus toista kohtaan on jo itsestään selvä asia. Jos ollaan, niin ollaan toisen kanssa EIKÄ PETETÄ! Sun ajatusmaailmas on ihan peestä, sulla ei todennäköisesti ikinä tule olemaan parisuhdetta, siis parisuhde on mies ja nainen, ei muita, ei vieraissa käymistä, ja varskinkin jos sulla olis lapsia, niin mieti nyt itsekkin, miltä sun lapistas tuntuis kun jompikumpi hyppisi vierraissa, johan siinä sairastuisi koko perhe. Sulla ei kyllä toi ajatusmaailma todellakaan ole tästä maailmasta, babylon oli ja meni jo!! nyt eletään vuotta 2008. Toivon että sä jossain elämänvaiheessa tajuat toisen ihmisen tärkeyden.
- Mies26*
Luottamus.. kirjoitti:
Elämän suurin tarkoitus on rakkaus. Se on miltei jokaisen päämäärä ja toive. Olla rakastettu.
Kaiken se antaa eikä mitään itselleen vaadi.
Jos joku antaa itsensä sinulle se on rakkauden lahja. Suuri luottamus sinua kohtaan.
Jos sinä rakastat tai vastaanotat rakkautta sinä et riistä kenenkään vapautta. Sinä et omista vaan sinä rakastat.
Rakkaus on täysin vapaata.
Sinä et ole vielä kokenut rakkautta koska et luota edes itseesi ja maailmassa niin moni ihminen elää läpi elämänsä koskaan kokematta sitä.
Se on surullista.
Tämän päivän ihmiset eivät osaa rakastaa eivätkä osaa sitä vastaanottaa.
Luulen että suurin osa ei anna lupaa itselleen siihen? Se pelottaa koska se voi satuttaa niin paljon.??? En tuota sanomaasi käy kiistämään, että rakkaus ei ole omista vaan täysin vapaata niinkuin sanot.
Kyse olikin aloituksesta jossa rakkaus sekoitettiin omistamiseen, jossa ihmisestä tehtiin joku nukke tms. esine:
"juupaKoska olen omasta tahdostani parisuhteessa niin minun kehoni jokainen yksityiskohta kuuluu vain miehelleni. Minä olen antanut sekä sieluni että ruumiini rakastamalleni ihmiselle."
Mistä sinä minun rakkauteni tai sen puutteen voit tietää? Jos sulla on henkilökohtainen kokemus että "tämän päivän ihmiset eivät osaa rakastaa eivätkä osaa sitä vastaanottaa" niin ei se tarkoita sitä, sinun kokemuksesi, että kaikilla muilla asiat olisivat yhtä hullusti. - rehellisyyden perikuva
kasvaneita kirjoitti:
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään.Kyl on sul niin sairas ajatusmaailma että huh huh. Koita kasvaa aikuiseksi ja mieti elämäsi merkitystä. Tuollaisella elämällä kun sulla on ei oo minkäälaista merkitystä muuta kun kukasta kukkaan hyppiminen. Eikä se ole itsekästä jos lupautuu vihkivalassa toista rakastamaan ja olemaan uskollinen kunnes kuolema erottaa. Ei kenenkään ole pakko sitoutua jollei halua, mutta ei tarvitse myöskään haukkua itsekkäiksi niitä ihmisiä joille lupaus on lupaus eikä lipaus. Olet todella säälittävä!!!
- kielijuttu
sanottuna.. kirjoitti:
...harva nainen tänä päivänä ajattelee noin antaumuksella asiaa...mutta näinhän se pitäisikin olla....niin itsekkin luulin...kunnes kuulin, että vaimoni oli löytänyt uuden...ymmärsin,että hän vei sydämmeni, sieluni mukanaan...tajusin asettaa vasta tällöin terveen itsekkyyteni etusijalle,ja että sydämmeni ja sieluni pn parempi antaa olla omaan korkeimman voimani hallussa, ja tämä on Jumalani. Muuten rikkoudun henkisesti, enkä kykene säilyttämään omaa identiteettiäni...jos suhteemme katkeaa, ei minulle jää mitään, mitä en ole pelkästään itseeni rakentanut..
tähän väliin. Yhteen sydämeen ei koskaan mahdu kahta ämmää yhtä aikaa..;)
- Tuskinpa
Kosto lievittää pahaa oloa kirjoitti:
Eli pettäjät ovat itsekeskeisiä paskiaisia. Ne sitoutuvat parisuhteeseen ihmisen kanssa, jotta saavat toisen ihmisen "sidottua". Mutta eivät ole itse valmiita antautumaan samalla tavalla suhteeseen, vaan ovat lihan vietävissä. Petturit ovat raukkoja ja epäonnistuneita ihmisiä, jotka ajattelevat vain itseään, eivätkä tarpeen tullen pysty hallitsemaan itseään. Jos sinua petetään, älä ikinä anna anteeksi vaan jätä tällainen epäonnistunut yksilö välittömästi. Parempia tulee taatusti vastaan. Petturit näyttävät pääsevän ehkä nopeasti yli hyppäämällä taas seuraavan uhrin syliin, mutta kyllä ne kärsii!
Voi hyvän tähden. Tee jotain tuolle katkeruudellesi, ennen kuin se myrkyttää sinut kokonaan. Itsellesi tuolla vain vahinkoa teet. Jos et muuta keksi niin kokeileppa vaikka tätä: HANKI ELÄMÄ
- se on
Valinnanvapaus on kirjoitti:
Kun kuitenkin on jokaisella olemassa valinnanvapaus yhteen sitoutumisen ja monen kanssa olemisen välillä miksi mennä parisuhteeseen jos haluaa olla muidenkin kanssa?
Ihmisillä pitäisi kuitenkin olla mahdollisuus myös yksiavioisuuteen halutessaan koska on myös se toisenlainen mahdollisuuskin. Nykyään sekä parisuhde että sinkkuelämä tarkoittaa olemista monien kumppanien kanssa, miksi?hyvä olla ainakin pari suhdetta....
- Yhdyn edelliseen puhujaan
kasvaneita kirjoitti:
Ei toisen kehoa voi omistaa. Jos multa sitä, omistusoikeuttautta itseeni, tultaisiin rajoittamaan suhde päättyisi ja nopeasti. Valitettavasti noita ahneita ja itserakkaita pikku paskiaisia näyttää löytyvän ellei koko tässä jutussa ole kyse feikistä. Ihan tosissaan ei kannata ottaa - eikä varsinkaan itseään.Voi herran jestas sentään! Mä olen 38 vuotias nainen ja mun ex-aviomieheni petti mua monet kerrat, mutta se ehkä sai mut ymmärtämään asioita, vaikka alussa se loukkaskin mua. Eron jälkeen ymmärsin, kun olin monta kertaa ajatellut avioliittoaikoinani "että jos meille tulisi ero ja mieheni löytäisi toisen naisen, kuinka vaikeaa minun olisi hyväksyä sitä ajatusta." Nyt se juttu tuntuu naurettavalta, me erosimme, mieheni löysi uuden naisen ja olen tänä päivänä vain iloinen hänen puolestaan siitä! Ei toista ihmistä voi TODELLAKAAN omistaa!! Lakatkaa hyvät ihmiset hautomasta päässänne mitä sairaanpia epäilyksiä ja keskittykää olennaiseen!! Mitä väliä sillä on jos kumppani eksyy joskus jonkun vieraan sänkyyn??! Se on VAAN SEKSIÄ!! Jännitys siinä ajaa, ei rakkaus. Ei se kumppanin vehje siitä kulu!! Noi on NIIN naurettavia juttuja. Jos minun nykyinen kumppanini pettäisi minua, niin tuskin jaksaisin siitä edes suuttua. Minulle on kuitenki tärkeämpää se, että tiedän hänen kaikesta huolimatta haluavan elää minun kanssani ja sen minä muuten tiedän! Se on ihan eri asia, kuin joku vietin viemä hetken huuma, mutta tollasella sairaalla mustasukkaisuudella tappaa 100% varmuudella rakkauden suhteestaan. Olkaa siis avoimia, keskittykää yhteisiin hetkiin ja yhteiseen elämään, sillä te kumppaninne arvostuksen saatte!! Ei missään kirjoissa, eikä kansissa lue, että ihminen on tarkoitettu yksiavioiseksi, (uskonnollenen näkökanta on eri asia!) mutta ihminen on vietteihin taipuvainen ja niin sen kuuluu ollakin, sehän on ollut elämän jatkumuksen edellytys kautta historian! Jos se siitä lähtee se kumppani joskus rimpuilemaan jonkun toiseen punkkaan, niin ihan otatte tilanteen rauhallisesti ja käytte asiaa rauhallisin mielin läpi, koska lopullinen luottamus syntyy aina vapaudesta!!
- Ihminen iillä
Yhdyn edelliseen puhujaan kirjoitti:
Voi herran jestas sentään! Mä olen 38 vuotias nainen ja mun ex-aviomieheni petti mua monet kerrat, mutta se ehkä sai mut ymmärtämään asioita, vaikka alussa se loukkaskin mua. Eron jälkeen ymmärsin, kun olin monta kertaa ajatellut avioliittoaikoinani "että jos meille tulisi ero ja mieheni löytäisi toisen naisen, kuinka vaikeaa minun olisi hyväksyä sitä ajatusta." Nyt se juttu tuntuu naurettavalta, me erosimme, mieheni löysi uuden naisen ja olen tänä päivänä vain iloinen hänen puolestaan siitä! Ei toista ihmistä voi TODELLAKAAN omistaa!! Lakatkaa hyvät ihmiset hautomasta päässänne mitä sairaanpia epäilyksiä ja keskittykää olennaiseen!! Mitä väliä sillä on jos kumppani eksyy joskus jonkun vieraan sänkyyn??! Se on VAAN SEKSIÄ!! Jännitys siinä ajaa, ei rakkaus. Ei se kumppanin vehje siitä kulu!! Noi on NIIN naurettavia juttuja. Jos minun nykyinen kumppanini pettäisi minua, niin tuskin jaksaisin siitä edes suuttua. Minulle on kuitenki tärkeämpää se, että tiedän hänen kaikesta huolimatta haluavan elää minun kanssani ja sen minä muuten tiedän! Se on ihan eri asia, kuin joku vietin viemä hetken huuma, mutta tollasella sairaalla mustasukkaisuudella tappaa 100% varmuudella rakkauden suhteestaan. Olkaa siis avoimia, keskittykää yhteisiin hetkiin ja yhteiseen elämään, sillä te kumppaninne arvostuksen saatte!! Ei missään kirjoissa, eikä kansissa lue, että ihminen on tarkoitettu yksiavioiseksi, (uskonnollenen näkökanta on eri asia!) mutta ihminen on vietteihin taipuvainen ja niin sen kuuluu ollakin, sehän on ollut elämän jatkumuksen edellytys kautta historian! Jos se siitä lähtee se kumppani joskus rimpuilemaan jonkun toiseen punkkaan, niin ihan otatte tilanteen rauhallisesti ja käytte asiaa rauhallisin mielin läpi, koska lopullinen luottamus syntyy aina vapaudesta!!
"...mutta ihminen on vietteihin taipuvainen ja niin sen kuuluu ollakin, sehän on ollut elämän jatkumuksen edellytys kautta historian!"
Kaikki aina vetoaa "vietteihin" kun eivät itse osaa/halua sitoutua tai ottaa vastuuta toisesta ihmisestä. Mie en ainakaan ole mikään viettien viemä eläin. Itsehillintääkin voi harjoittaa. - *Annabelle*
kuuluu minulle ja jaan sen joskus mieheni kanssa yhteiseksi iloksi.Älä anna kävellä itsesi yli.Se voi haluta jotain sellaista mitä sä et halua.Siinä sun pitää laittaa stoppi.
- Setämäinen
Yhdyn edelliseen puhujaan kirjoitti:
Voi herran jestas sentään! Mä olen 38 vuotias nainen ja mun ex-aviomieheni petti mua monet kerrat, mutta se ehkä sai mut ymmärtämään asioita, vaikka alussa se loukkaskin mua. Eron jälkeen ymmärsin, kun olin monta kertaa ajatellut avioliittoaikoinani "että jos meille tulisi ero ja mieheni löytäisi toisen naisen, kuinka vaikeaa minun olisi hyväksyä sitä ajatusta." Nyt se juttu tuntuu naurettavalta, me erosimme, mieheni löysi uuden naisen ja olen tänä päivänä vain iloinen hänen puolestaan siitä! Ei toista ihmistä voi TODELLAKAAN omistaa!! Lakatkaa hyvät ihmiset hautomasta päässänne mitä sairaanpia epäilyksiä ja keskittykää olennaiseen!! Mitä väliä sillä on jos kumppani eksyy joskus jonkun vieraan sänkyyn??! Se on VAAN SEKSIÄ!! Jännitys siinä ajaa, ei rakkaus. Ei se kumppanin vehje siitä kulu!! Noi on NIIN naurettavia juttuja. Jos minun nykyinen kumppanini pettäisi minua, niin tuskin jaksaisin siitä edes suuttua. Minulle on kuitenki tärkeämpää se, että tiedän hänen kaikesta huolimatta haluavan elää minun kanssani ja sen minä muuten tiedän! Se on ihan eri asia, kuin joku vietin viemä hetken huuma, mutta tollasella sairaalla mustasukkaisuudella tappaa 100% varmuudella rakkauden suhteestaan. Olkaa siis avoimia, keskittykää yhteisiin hetkiin ja yhteiseen elämään, sillä te kumppaninne arvostuksen saatte!! Ei missään kirjoissa, eikä kansissa lue, että ihminen on tarkoitettu yksiavioiseksi, (uskonnollenen näkökanta on eri asia!) mutta ihminen on vietteihin taipuvainen ja niin sen kuuluu ollakin, sehän on ollut elämän jatkumuksen edellytys kautta historian! Jos se siitä lähtee se kumppani joskus rimpuilemaan jonkun toiseen punkkaan, niin ihan otatte tilanteen rauhallisesti ja käytte asiaa rauhallisin mielin läpi, koska lopullinen luottamus syntyy aina vapaudesta!!
Hienoa puhetta! Noin se vaan on.
Nämä nuoret puhujat, joilla on WARMA tieto kaikesta maailmassa, puuhkuvat olemattomia.
Mistä kummasta se varmuutenne tulee?
Uskollisuutta ei tosiaankaan ole! Wanha totuus on, että uskollisuus on vain tilaisuuksien puutetta! Jos tosiaan joutuisi kyttämään pariaan - mihin helvettiin olisi parinsa ajanut? Haluisitko itse olla siten kytättynä?
Miksi siis noin puolet liitoista purkautuvat? Miksi ennen liittoa paria vaihdellaan?
Mietihän itse: Oletko itse ollut sukupuolisuhteessa VAIN tämän yhden kanssa? Mitäs eroa parisuhteessa on jonkun satuja papattavan ns papin höpinällä ja ihmisten omalla halulla olla parisuhteessa?
Elätte tosiaan pullossa, jos ette näe elämää kutne se on. - Setämäinen
Ihminen iillä kirjoitti:
"...mutta ihminen on vietteihin taipuvainen ja niin sen kuuluu ollakin, sehän on ollut elämän jatkumuksen edellytys kautta historian!"
Kaikki aina vetoaa "vietteihin" kun eivät itse osaa/halua sitoutua tai ottaa vastuuta toisesta ihmisestä. Mie en ainakaan ole mikään viettien viemä eläin. Itsehillintääkin voi harjoittaa.Tiedät kyllä mitä viettejä tarkoitetaan. Sukupuolivietti, naimisen halu, paritteluun hinku, - miten haluat siitä nimitettävän, on voimakkain ihmisen vieteistä. Se on alkukantainen, eläimellinen positiivisessa mielessä, vietti, jonka himoissa jokainen normaali ihminen on. Se, että tekee mieli, on normaalia. Se, ettei tee mieli, on epänormaalia!
Eikä todellakaan ole siten, että ihminen tuon vietin perusteella olisi ns yksiavioinen. Uros, mies haluaa alkukantaisesti paritella usean naaraan kanssa saadakseen geeninsä siirtymään. Naaras haluaa saada usean uroksen siittämiä perillisiä saadakseen siirtyvät geeninsä vahvoiksi.
Tätä alkuvoimaa ovat ihmiset yrittäneet muuttaa moraalisäännöin. Aika paljon ovat onnistuneetkin, mutta itse perusasia on, pysyy ja paranoo!
Vetoaminen satuihin, kuten jumaluuksiin, on eräs pelottelun keino. - voi hallita
Setämäinen kirjoitti:
Tiedät kyllä mitä viettejä tarkoitetaan. Sukupuolivietti, naimisen halu, paritteluun hinku, - miten haluat siitä nimitettävän, on voimakkain ihmisen vieteistä. Se on alkukantainen, eläimellinen positiivisessa mielessä, vietti, jonka himoissa jokainen normaali ihminen on. Se, että tekee mieli, on normaalia. Se, ettei tee mieli, on epänormaalia!
Eikä todellakaan ole siten, että ihminen tuon vietin perusteella olisi ns yksiavioinen. Uros, mies haluaa alkukantaisesti paritella usean naaraan kanssa saadakseen geeninsä siirtymään. Naaras haluaa saada usean uroksen siittämiä perillisiä saadakseen siirtyvät geeninsä vahvoiksi.
Tätä alkuvoimaa ovat ihmiset yrittäneet muuttaa moraalisäännöin. Aika paljon ovat onnistuneetkin, mutta itse perusasia on, pysyy ja paranoo!
Vetoaminen satuihin, kuten jumaluuksiin, on eräs pelottelun keino.Harvanpa kohdalla nykypäivänä uskollisuudessa on kyse mistään ulkopuolisten moraalisääntöjen noudattamisesta. Kyse on sen sijaan oman suhteen suojelemisesta ja siitä, ettei halua satuttaa toista, eikä sekoittaa omaakaan päätään useilla suhteilla. Pettämisestä voi seurata myös seksitauteja, joten uskollinen suhde vapauttaa niidenkin pelosta. Uskollisuus tuo monella tavalla tasapainoa.
Kun on löytänyt sellaisen suhteen, jonka haluaa säilyvän, siihen haluaa yleensä panostaa. Pettävä osapuoli ei yleensä panosta täysillä suhteeseen, jolloin suhde voi alkaa rakoilla vaikkei toinen pettämisestä tietäisikään.
Haluja pettämiseen monilla tulee jossain vaiheessa suhdetta, mutta niitä kannattaa opetella hallitsemaan. Samalla tavalla kuin että joskus tekee mieli suutuspäissään lyödä toista ihmistä, mutta useimmat hillitsevät itsensä eivätkä lyö. Tai että kaikki eivät varasta, vaikka siihenkin tilaisuus olisi ilman kiinnijäämisen riskiä. Kyseessä on siis oma valinta olla seuraamatta jokaista impulssia ja toisen ihmisen tunteiden huomioonottaminen.
Jos siitä huolimatta jatkuvasti tekee mieli pettää, on varmaan väärän ihmisen kanssa ja kannattaa harkita eroa. Tai sitten kannattaa miettiä, miksei hallitse impulssejaan. - on valinta
Setämäinen kirjoitti:
Hienoa puhetta! Noin se vaan on.
Nämä nuoret puhujat, joilla on WARMA tieto kaikesta maailmassa, puuhkuvat olemattomia.
Mistä kummasta se varmuutenne tulee?
Uskollisuutta ei tosiaankaan ole! Wanha totuus on, että uskollisuus on vain tilaisuuksien puutetta! Jos tosiaan joutuisi kyttämään pariaan - mihin helvettiin olisi parinsa ajanut? Haluisitko itse olla siten kytättynä?
Miksi siis noin puolet liitoista purkautuvat? Miksi ennen liittoa paria vaihdellaan?
Mietihän itse: Oletko itse ollut sukupuolisuhteessa VAIN tämän yhden kanssa? Mitäs eroa parisuhteessa on jonkun satuja papattavan ns papin höpinällä ja ihmisten omalla halulla olla parisuhteessa?
Elätte tosiaan pullossa, jos ette näe elämää kutne se on.Uskollisuus ei ole tilaisuuksien puutetta. Useimmilla niitä tilaisuuksia kyllä tulee. Uskollisuus on halua panostaa yhteen ihmiseen ja sulkea muut seksisuhteet pois ihan oman ja suhteen tasapainon takia.
"Miksi siis noin puolet liitoista purkautuvat?"
No, purkautuiskohan ne osittain just siksi, että ihmiset ei panosta tarpeeksi omaan suhteeseen, vaan tuijottaa vaan omia napojaan ja toteuttaa itsekkäästi omia viettejään?
"Miksi ennen liittoa paria vaihdellaan?"
Siksi, että sitten kun sitoutuu tosissaan, ei tarvitse miettiä, oisko ruoho vihreämpää muualla. Eikä sopiva kumppani useinkaan ensi yrittämällä löydy. Kun huomaa olevansa väärän ihmisen kanssa, pitääkin erota, eikä pettää.
"Mietihän itse: Oletko itse ollut sukupuolisuhteessa VAIN tämän yhden kanssa?"
En todellakaan ole ollut vain yhden kanssa. Mutta silloin kun olen suhteessa, olen VAIN sen yhden kanssa.
"Mitäs eroa parisuhteessa on jonkun satuja papattavan ns papin höpinällä ja ihmisten omalla halulla olla parisuhteessa?"
Siinä on se ero, että parisuhteella ja "papin höpinällä" ei ole juuri mitään tekemistä keskenään. Uskollisuuteen ei papin aamenta tarvita, uskollisuus kuuluu myös avoliittoon ja liittyy nimenomaan oman haluun olla suhteessa. Kukaan ei Suomessa ketään pakota ase ohimolla suhteeseen ja uskollisuuteen. Se on oma valinta ja lupaus toiselle. - Et ymmärrä
*Annabelle* kirjoitti:
kuuluu minulle ja jaan sen joskus mieheni kanssa yhteiseksi iloksi.Älä anna kävellä itsesi yli.Se voi haluta jotain sellaista mitä sä et halua.Siinä sun pitää laittaa stoppi.
Ei tuota tarvitse niin kirjaimellisesti tulkita?
Minä ymmärrän sen niin että vain omalla miehellä on lupa koskea ja rakastaa naisensa vartaloa. Ei tuo tarkoita sitäkään että nainen ei itse voisi itseensä koskea. Keho ympäröi sielua ja sisimmälläsi sinä rakastat. Keho on hyvä työkalu rakastamiseen. Näin minä sen ajattelen.
Jos antaa sielunsa (rakkauden) ja ruumiinsa (vartalo/seksi) toiselle voiko hienompaa luottamusta toista kohtaan olla? Silloin kun rakastat ei sinun ylitse voi kukaan kulkea.
Jos pelkäät sitä et rakasta. - *Annabelle*
Et ymmärrä kirjoitti:
Ei tuota tarvitse niin kirjaimellisesti tulkita?
Minä ymmärrän sen niin että vain omalla miehellä on lupa koskea ja rakastaa naisensa vartaloa. Ei tuo tarkoita sitäkään että nainen ei itse voisi itseensä koskea. Keho ympäröi sielua ja sisimmälläsi sinä rakastat. Keho on hyvä työkalu rakastamiseen. Näin minä sen ajattelen.
Jos antaa sielunsa (rakkauden) ja ruumiinsa (vartalo/seksi) toiselle voiko hienompaa luottamusta toista kohtaan olla? Silloin kun rakastat ei sinun ylitse voi kukaan kulkea.
Jos pelkäät sitä et rakasta.Ehkäpä varovaisuuteni johtuu huonoista kokemuksistani.OLen itse ajatellut noin kuten sinäkin mutta mieheni oli kovakourainen ja satutti minua joskus.Silloin tajusin ettei mun tartte sietää ihan kaikkea häneltäkään.Vaikka onkin mieheni ja hän saa minuun koskea.Siihenkin joutuu joskus laittamaan rajat mitä toinen saa tehdä minulle ja mitä en salli.Tämä myös jos on erikoisia seksifantasioita.Ei niihin ole pakko mennä mukaan, mutta jos siinä on rakkautta niin sekin on kivaa.Erosin sittemmin tuosta miehestä.Anteeksi jos kuulostin liian yksioikoiselta.ei elämä ole niin suoraviivaista.
- päivänselvää
asiaa pelkäämään, katoppa nykymaailmaa ja sen menoa niin selvii kyllä,
- ja harmi
Luottamus ja luottamuksen arvoisena oleminen ovat minun mielestä suhteessa tosi tärkeitä. Jos toiseen ei voi luottaa, niin kenelle sitten ajatuksiaan uskaltaa jakaa.
Luottamukseen kuuluu myös uskollisuus. Halu olla juuri tämän ihmisen kanssa. Median kautta tulee tunne (ja tuttavien kertomisien kautta), että pettäminen kuuluu melkeinpä asiaan. Joskus tuntee itsensä poikkeavaksi, kun ei halua olla pettämässä toisten mukana. Reissujen tavoitteena vaikuttaa olevan seikkailun kokeminen vieraan ihmisen kanssa. Hölmöllä mallilla on suhtautuminen parisuhteeseen. Aion silti luottaa poikaystävääni ja haluan luottaa. Jos joskus petyn, niin suren sitten sydänsuruja. En halua alkaa etukäteen maalaamaan piruja seinille. Se jos mikä kaataa suhteen, jos koko ajan toista epäilee.- hm......
meillä on samanlainen tilanne,
minä muutin opiskelujen perässä maalta kaupunkiin, ja mies on muuttamassa perässä.
suhteemme puolivälissä olin itsekkin erittäin herkkä medialle, kirjallisuudelle yms. ihmisen kokemuksille. pelkäsin pettämistä ja uusia ihastuksia mieheni puolelta.
se oli yhtä tuskaa, paskan jauhantaa, ainaista pelkoa ja surua ja riitoja. tähän edesauttoi ehkä se että mieheni silloisella koulussaan viettikin iltoja aika paljon kaljan ääressä.
en ymmärrä miten jaksoin.
sitten oli vain pakko oppia luottamaan. suljin kaiken paskanjauhannan pois ja rupesin ajattelemaan että jos mies pettää niin sitten pettää ja sitten katsotaan miten menetellään. turha elää ainaisessa stressissä ja epätuulossa, se stressaa molempia. ja kun mies meni armeijaan 500 km päähän ja nähtiin todella harvoin (vitusti kiinnioloja) oli pakko luottaa toiseen.
suhde todella hyvässä kunnossa, ja luottamus on molemmin puolista ;)
ota asia puheeksi, ja kerro omat pelkosi, ymmärtäminen ja luottamus ovat suhteessa ne tärkeimmät tekijät :)
- Tietoako?
Jos puolisosi on pettäjätyyppiä niin hän on todennäköisesti jo pettänyt sinua asuessaan yksin suuressa kaupungissa. Tuskin niin tapahtuu enää kun olet siellä. Kyllä ne salasuhteet aina jotenkin ilmi tulevat, siitä voit olla varma.
Minusta sinun ei kannata asiaa ajatella sen enempää. Mitä et tiedä, se ei voi sinua vahingoittaa. Jatkuva epäluulo se sijaan sairastuttaa ja tulehduttaa koko suhteen.- m.ielenkiintoinen
pulma. Ajatellaanpa vaikka täydellisyyteen pyrkivää, hyvin koulutettua, kauniisti asuvaa, rutkasti tienaavaa, määrätietoista ja laskelmoivaa (vaikkapa) naista joka on vuosia pokannut poika ja ukkomiehiä. Kun viimein lyö hynttyyt yhteen jonkun vertaisensa kanssa ja aikakin on yllättäen rientänyt siihen malliin että pitäis alkaa jälkikasvun tekoon lähes heti eikä lähivuosina, niin tokihan se saattaa käväistä mielessä että onkohan tämäkin samanlainen jäppinen joita aikoinaan tapailin.
- hössötystä
Pelko ja toisten ihmisten elämän tirkistely ovat tällä hetkellä sisällöllistä lamaa potevan mediamaailman lempiaiheet. Jos pelätä haluat, media tarjoaa siihen virikkeitä kyllä monelle osa-alueelle, kuten ihmissuhteet, sairaudet, työpaikka jne. Keskity hyvä ihminen elämään omaa elämääsi eläkä pilaa sitä turhilla peloilla!
- Nuori Vaimo
Jos epäilet miehesi pettävän sinua niin ei muuta kuin leikkimään salapoliisia.
Itse aloin heti epäillä ku miehellä suhde oli alkanut,luulin ensin että kuvittelen mutta jo 1kk kuluttua aloin seurailla miestä.
Lainailin sellasilta kavereilta autoja joita mieheni ei voinut tunnistaa. Kävin vakoilemassa siellä missä mies sanoi koskakin olevansa, esim. huoltoasemilla aamuyöstä. Meillä oli siis siihen asti kerrottu aika tarkkaan missä ollaan ja minne mennään ja missä käydääm kahvilla... Tämä siitä syystä että reissaamme paljon, enemmän erikseen.
Tällä "rehellisyydellä" mie yritti peittää pettämisensä mutta osoitti ainoastaan sen että mies valehteli koska asiat eivät olleet kuin piti.
Jos tunnet, että mies pettää sinua, se tunne ei yleensä tule tyhjästä. Joten selvitä, tutki ja osoita miehesi pettämiset tai uskollisuus.
Meillä sentään oli monta yhteistä vuotta takana ja luulin tuntevani mieheni. Luulisin suhteen olevan kuitenkin vain hetken hurmaa, helppoutta ja halpaa pillua.
Mies osoitti tyhmyytensä ja minä menetin luottamukseni aviomieheeni, lisäksi mieheni heitti koko yhteisen perheen menemään tuolla tempullaan.
En ikinä voisi luottaa kyseiseen ihmiseen.- rukous
Rakas taivaallinen isämme, säästä yhteiskuntamme näiltä salapoliiseilta. Amen.
- Bella- Maria
Olet viisas nainen. Niin tein minäkin ja miehellä kävi "käry". Vannoi aiemmin uskollisuutta ja vaati minultakin sitä. Päätin tarkastaa asian ja näin kävi. Rukoili takaisin minua, ja sanoi että tuo toinen oli vaan hairahdus. Minulle riitti, koska en koskaan enää luottaisi tuollaiseen ihmiseen.
- juu u
Bella- Maria kirjoitti:
Olet viisas nainen. Niin tein minäkin ja miehellä kävi "käry". Vannoi aiemmin uskollisuutta ja vaati minultakin sitä. Päätin tarkastaa asian ja näin kävi. Rukoili takaisin minua, ja sanoi että tuo toinen oli vaan hairahdus. Minulle riitti, koska en koskaan enää luottaisi tuollaiseen ihmiseen.
mitäs ku mies sanoo rakastavansa.. ei ole viitsinyt näyttää minua vanhemmilleen yli puoli vuotta ollaan oltu yhdessä. muutaman kerran tehny sen et lähteny paariin itse olen jäänyt kotiin, ei ole miestä aamu yöstä näkyny laittanut vain viestiä et "en tule ehkä yöksi kotiin olen jossain kämpillä" itse olen soittanut ja sanonut et se on ohi nyt.. mutta jotenki ihmeessä mies on saanut puhuttua minut jäämään tunnen itseni hölmöksi, väittää ettei ole pettänyt mut en vain voi luottaa mieheen.. liian sinisilmäinen??
- ....SIINÄ ON
Mikä tässä asiassa taas oikein vippaa. Kokoajan puhutaan ja automaattisesti miesten pettämisestä huh huh. Kyllä se on niin, että kun itse (M)olen esimerkiksi ravintolassa, niin ympärillä killuu puolihumalaiset tanssista hikiset ROUVAT leperrellen kaikenmailman ehdotuksia huolimatta siitä,että minäkin olen aviossa ei kehuskelujen loppuvedolle jää arvailuille sijaa.
Mitä komeempi mies, sitä useampi nainen ulisee ja vikisee perään.Joskus suorastaan saavat riidan keskenään aikaiseksi kun jäävät "ilman".
Eli HERÄTYS partiolaiset...maailma on muuttunut ja niin kyntökohteetkin. juu u kirjoitti:
mitäs ku mies sanoo rakastavansa.. ei ole viitsinyt näyttää minua vanhemmilleen yli puoli vuotta ollaan oltu yhdessä. muutaman kerran tehny sen et lähteny paariin itse olen jäänyt kotiin, ei ole miestä aamu yöstä näkyny laittanut vain viestiä et "en tule ehkä yöksi kotiin olen jossain kämpillä" itse olen soittanut ja sanonut et se on ohi nyt.. mutta jotenki ihmeessä mies on saanut puhuttua minut jäämään tunnen itseni hölmöksi, väittää ettei ole pettänyt mut en vain voi luottaa mieheen.. liian sinisilmäinen??
ei tuo vielä mitään tarkoita.
olen itse ollut joskus baarissa sillai että emäntä nukkuu kotona, kavereiden kanssa on tullut mentyä jatkamaan kavereiden luokse ja tullut myös sammuttua sohvalle juomisen uuvuttamana. koskaan näissä tilanteissa ei ole ollut mitään pettämista ja jos baarissa on joku nainen tullut tekee ystävyttä niin sillekkin tenhyt selväksi että oon varattu ja onnelisesti. näin olleen kaikki miehet ei yksin baariin lähtissään petä, vaikka ei aina kotiin yöksi tule. mutta ollaan valitettavasti vähemmistö. itse olen lähes vainoharhaisen mustasukkainen sillä luottamukseni on usean otteeseen petetty rankasti, ehkä siksi en tee muille sitä mitä en halua itselleni tapahtuvan
- ylikorostettu
Khyllä asia on näin että MEDIA myllyttää tätä asiaa minkälaiseksi tykkää. Se haluaa sen sellaiseksi, jotta sillä voisi tehdä rahaa ja paljon. Näyttäviä juttuja saa lehtiin ja palstoille erojutuista ja pettämisjutuista ja kaikenkarvaisista suhdeskandaaleista (vrt.Kanerva ja Vanhanen). Näillä sitten tehdään rahaa.
Sitten vielä puupää-ihmiset juovuspäissään menee ja tekee niitä samoja asioita. Naiskennellaan päissään sen kanssa, kuka lähimpänä himon yllättäessä sattuu olemaan.
Ketkä kärsii:tavalliset rauhaa rakastavat ihmiset.
Rakkaus ja luottamus ja avoin keskustelukulttuuri kunniaan! - pelkään
Itsekin pelkään kovasti petetyksi tulemista, edellinen pitkä suhteeni päättyi miehen suhteeseen. Tämä ei varmasti lisää luottamustani miehiin. Lisäksi nykyinen mieheni on jäänyt kiinni monista pienistä valheista.. Olen kuitenkin päättänyt olla murehtimatta asiaa, oman elämänsä siinä pilaa pohtimalla asiaa jolle ei mitään voi. Jos mies haluaa pettää, hän sen tekee, sitä en millään voi estää. Voin vain toivoa ettei niin käy. Toisaalta pettäminen ei välttämättä ole aina huono asia, pettäessään pettäjä huomaa kuinka todella rakastaa omaa puolisoaan eikä halua muita. Tämä luultavasti lopettaa pettämisen siihen kertaan. Jos näin ei käy niin silloinhan suhteella ei mitään tulevaisuutta olisi ollutkaan.
- * Kurki *
Vaikka koko juttu on taas suomi24:n mielikuvatuotosta. Elävässä elämässä tuollaista tapahtuu.
Syy on siinä, että naiset viekottelevat sinisilmäisiä miehiä. Ymmärsin että vastapuolena oli esimerkkitapauksissa nainen. Mistäs se nainen sitten tupsahti? Siinä on se syy, joka johtaa rehellisesti ajattelevat miehet tavanomaisille tapaamisillem, joita sitten pidetään maailman loppuna.
Älkää naiset olko niin epäileväisiä, ihmiset elävät ja tapailevat toisiaan. Joskus jonkun kanssa jutellaan lähemmin, ei se tarkoita yhtään mitään vielä. Pitäisi kait naisten pikkuhiljaa luopua regina-lehtien parisuhdeongelmia käsittelevien aiheiden juttujen tavaamista lopettaa.
Iloitkaa jos teillä on sosiaalinen puoliso. - Timbe1
Ei mitään syytä pelkoon. Sopii suhteen alussa pelisäännöt. Jos vastapuoli käy vieraissa niin itsekkin toki saa käydä. Mikäs tilanne olis yhtään parempi. Joillekkin ei sovi yhtään, mutta kuitenkaan ihminen ei ole yksiavioinen elukka. Elikkä melko harvinaista jos ei "petetä"/toimita normaalisti.
- Garttapallo
...mutta en voi luonteelleni mitään. Hah hah haa. Eli tulet lähes varmasti petetyksi. Ehkä jo olet petetty. Luuletko että poikaystäväsi on ollut uskollinen kun olette jo asuneet eri kaupungeissa. Miksi luulet hänen alkavan pettämään vasta sen jälkeen kun muutatte yhteen? Miksi et ole epäillyt häntä nyt kun olette asuneet erillään? Tiedän, poikaystävääsi vituttaa parhaillaan, muutat hänen luokseen ja hän menettää vapauden. Enäähän ei ole sitä vanhan ajan tabuvouhotusta "kunnes vankila, mielisairaala, sairaala tai kuolema meidät erottaa". Etenkin me miehet ajamme "omia etujamme" ja yli 90% meistä on, ikävä kyllä, vähän sellaista petollista sorttia seksin suhteen. Irtoa on otettava jos sitä saa. Joku harva kahjo voi tehdä poikkeuksen ja on uskollinen.
- jkess
kyl noi naisetkin osaa pettäää nim merkil kokemust on eikä kaikki miehet petä ja kumma kun luottaa naiseen ja yrittäää kaikkensa se pitäää peliään piilossa ja tulee tosi röyhkeästi esille ja murskaa hyvän miehen mites sit voit luottaa seuraavaan naiseen vai jatkuuko kierre
- "kahjo"
Täällä sellainne yks yli seitsemänkymppinen kahjo mies, enkä kadu ollenkaan.
jkess kirjoitti:
kyl noi naisetkin osaa pettäää nim merkil kokemust on eikä kaikki miehet petä ja kumma kun luottaa naiseen ja yrittäää kaikkensa se pitäää peliään piilossa ja tulee tosi röyhkeästi esille ja murskaa hyvän miehen mites sit voit luottaa seuraavaan naiseen vai jatkuuko kierre
ja kyllä noitä "sinisilmäisijä" ja killteja uskollisia miehia on nykyään melkein enemmän kuin naisia. miehet ajattelee järjellä naiset tunteella, sitten kännis pikku ihanstus ja sumentunu päätöksenteko kyky aiheuttaa pettämisen naisilla helpommin kuin miehillä
mies pettä jos o pettäkseen, naiset tekee sen välillä jopa puol vahingossa. ja sit selitellään et emmä tie miks mä niin tein. vittu ommelka itsenne kiinni jos ette osaa muuten olla jakamatta
- niinkin
Onhan se totta, että tänä päivänä pettämiseen suhtaudutaan kuin aamupuuronsyöntiin.
Joillekin se vain on jopa elämäntapa.
Ikävä kyllä olen itsekin sortunut samaan aikanaa, mutta nyt kun asiasta on kulunut jo vuosia niin näkee miten kamalan julmaa se on toista ja vielä sitä läheisintä kohtaan.
Olen toki tullut myös itse petetyksi, joten tiedän senkin, miten suurta ahdistusta se aiheuttaa.
Olen kuitenkin sitä mieltä, että jos tunnet kumppanisi hyvin, niin hänestä kyllä näkee ja aistii mikäli hän on niitä miehiä, jotka uskottomuutta harrastaa.
Sen vain yksinkertaisesti asitii siitä toisesta.
Neuvoisin kuitenkin, että puhukaa asiasta keskenänne. Keskustelkaa mitä sitten entä jos...
Kysy häneltäkin, että mitä hän ajattelisi jos sinä pettäisit häntä.
Näiden keskustelujen kautta pelisäännöt selkiintyy.
Kaikkea hyvää teille! - pettämään
Vaimoni epäilee minua koko ajan pettämisestä. Se alkaa käymään hermon päälle ja mietin jo, että samahan tuo sitten on jos vaikka pettääkin kun kuitenkin epäillään. Jos naiset luulevat, ettei mies huomaa naisen epäilyjä, metsään menee. Epäily näkyy kilometrin päähän ja pahimmillaan aiheuttaa suhteen loppumisen. Sitä sietää miettiä!!!
- kumppani...
pihtailee niin alkaa väkisinkin miettiin vierasta lihaa!!!
- luottava
Tiedän tuon tunteen, kun alkaa kovasti pelkäämään petetyksi tulemista. Itsekin olen sitä pelännyt ja sitten iskee aina myös pelko siitä, että kun sitä pelkää niin joutuuko sen sitten oikeasti kokemaan. Olemme mieheni kanssa keskustellut tästä ja myös siitä, mitä kumpikin miettii ja pitää pettämisenä. Ne asiat kannattaa puhua halki, ainakin silloin toinen tietää toisen ajatukset ja pelot. Jos siitä huolimatta kaverisi pettää, sure ja käsittele asia vasta sitten. Mutta älä ruoki tuota pelkoasi, koska silloin et voi nauttia tästä hetkestä ja siitä, mitä teillä on!
- asian näin
Kun en ole vielä uskolliseen mieheen törmännyt, niin päätin elää ja olla yksin. Paras ratkaisu naiselle. Mies pettää varmasti, jos tulee tilaisuus. Kaikille sitä ei tule, mutta minulla on mieltymys komeisiin miehiin, joten sellaiset lähtevät helpolla muidenkin matkaan.
Kaikille yksinolo ei luonnistu, mutta olen itse oppinut jopa nauttimaan siitä. Seksin puutekaan ei ole ongelma, edellä mainituista syistä ;)- sittenkään
"Kaikille sitä ei tule, mutta minulla on mieltymys komeisiin miehiin, joten sellaiset lähtevät helpolla muidenkin matkaan"
Niinpä, monikohan niistä äijistäsi on oikeasti varattu...?
Sinkku joka ei uskalla pettämisen pelossa aloittaa parisuhdetta ja sitten raahaa himaansa irtoseksiä tässä "vapaudesssaan".
Ehket olekaan ratkaisu pettämisongelmaan vaan osa sitä.
- se on vaan niin
Ne baareissa käyvät "yksinäiset" on vaan pääasiassa varattuja. Mä en millään voi tietää sinusta,joka odotat kotona, jollei miehellä ole sormusta. Ja olen tavannut myös niitä joilla on se sormus taskussa.
Mä en usko enään siihen, että löytyy montaakaan sellaista joka ei petä. - Ole!!
Kenekään vanki.Toiset menee vieraisiin..Vaihtelukin virkistää!!Mutta tulevaisuus on sitten eri asia.Kannattaako yrittää yhdeistä..
- tosi on
tulet petetyksi niin kun muutkin 98%että elä
vaan rauhassa älä pety,tulet varmasti petetyksi - lil.devil
Varmasti tiedät ettei suhteesi nykyisellään tule toimimaan jos jatkuvasti pelkäät ja epäilet. Se varmasti näkyy ulospäin kumppanillesi ja heijastuu näin ollen parisuhteenne onnellisuuteen ja kummankin hyvinvointiin. Kuten moni edellä, olen itsekin sitä mieltä ettei parisuhde ilman luottamusta ole onnellinen. Tosin sitä luottamustakin voi ajatella useammasta näkökulmasta.
Sehän on faktaa ettet sinä voi 100% varmuudella luottaa kumppaniisi, et kehenkään toiseen, koska sinä et ole se toinen etkä sinä näe tämän pään sisälle. Sinä et voi koskaan olla täysin varma aina ja kaikesta liittyen siihen toiseen. Sinä voit kyllä luottaa itseesi, siihen että selviät, vaikka kävisi miten.
Oletetaanpa, että se pelkäämäsi tilanne tulee eteen, ja..? Varmastikaan se ei hajota sinua täysin, vaikka luultavasti jättää jälkensä jos on tunnetasolla itse vahvasti sitoutunut toiseen. Sinä kuitenkin selviäisit siitä ja pystyisit ajan kanssa jatkamaan eteenpäin. Luota siihen. Luota itseesi ja kykyysi olla heittämättä koko elämääsi toisen käsiin. Keskity siihen mitä on nyt. Älä kohtaa tulevaa pelko sydämessäsi, sillä se tahraa ne onnelliset hetket ja peittää kauniit asiat.
Uskalla, vain siten voit rakastaa täysillä. - kerran petetty
Minäkin pelkään petetyksi tulemista. Olemme avomieheni kanssa seurustelleet kohta kahdeksan vuotta. Suhteemme ensimmäisen puolen vuoden aikana mies petti exänsä kanssa. Hän kertoi siitä itse eräänä yönä. Itkimme koko yön. Annoin anteeksi, koska rakastin häntä edelleen. Siitä lähtien on omatuntoni kuitenkin toistanut katkelmaa: "Jos rakkaasi pettää, on se hänen vikansa. Jos rakkaasi pettää uudestaan, on se sinun vikasi."
Nykyään meillä on kaikki hyvin. Rakastamme toisiamme, asumme yhdessä ja jaamme ilot ja surut. Silti monen vuoden jälkeen, en ole unohtanut, mitä hän teki.
Varsinkin nyt tunne on kovinkin pinnassa, kun hän yhtäkkiä ilmoitti menevänsä kylään exänsä luokse. He eivät minun tietääkseen ole pitäneet yhteyttä kuin muutaman kerran, koska se loukkaa mua. Mies sanoo, että he ovat kavereita. Kuitenkin kaikki muut avomieheni kaverit mä olen nähnyt pippaloissa tai milloin missäkin. Exää mä en ole tavannut. Kaikkein raivostuttavinta on se, että he tapaavat kahdestaan mimmin kotona, kun yleensä miehen tavatessa kavereita he näkevät porukalla tai jossain julkisella paikalla. Täytyy sanoa, että olen varpaillani ja vaan toivon, ettei heidän välillään tapahdu mitään. Mä hajoaisin. En tiedä miten voisin estääkään heitä tapaamasta vaikuttamatta ylimustasukkaiselta... Että semmosta...- älä luota
hei...muista että vanha suola janottaa edelleen älä luota
- nitta38
Minä en antaisi mistään hinnasta mieheni mennä tapaamaan exää.Onko heillä yhteiset lapset tai jotain miksi pitää tavata?Ei tulisi kuuloonkaan.Lasten takia ymmärtäisin mutta muuten en.Mutta mehän ollaan kaikki erilaisia ja elämänkokemus opettaa olemaan varuillaan koko ajan.Minua on petetty niin monesti että en tiedä kannattaako luottaa kehenkään.
- hemmetin..
takia sen täytyy mennä ex:nsä tapaamaan? Eikö se kerro jo jotain, että se on ex.. ex:t kuuluu menneisyyteen, niitä EI TAPAILLA ENÄÄN EDES SAATI KAVEREINA ja menemällä vielä kylään. Ottais sit saakeli sut mukaan..
Nyt lopeta toptykkänään tuo sinisilmäisyys, Siellä on nyt menossa jonkinlaista teeren peliä selkäs takana ja sä annat sen tapahtua, Huh! - ihmettelijä 2
tuossa on tosiaan suuren oloinen luottamus mukana mutta suoraan sanottuna jos miehelläsi ja hänen exällään ei ole yhteisiä lapsia, sinun ei pitäisi alistua siihen, että hän käy exällään * kylässä*. itse asiassa neuvoisin, että mitä avoimempi tapaaminen, sen parempi. sano miehellesi että hänen on tuotava exänsä näytille sinun luoksesi tms. yhteiset kahvit. kuulostaa varmasti todella hirveältä, mutta tässä tapauksessa se olisi paras tapa sinun tietää millaisen *vihollisen* kanssa olet tekemisissä, ja voit pöydässäoloajan tarkkailla miten he reagoivat toisiinsa. siitä saat varmuutta tarpeeksi. jos mies kunnioittaa ja rakastaa sinua, ei hän tee asioita, kun tietää että sinä loukkaannut niistä, jtoen tuollaisissa tilanteissa kannattaisi olla kyllä tarkka, menee vähän ylilepsuuden puolelle. :D itse en ikinä antaisi oman mieheni tapailla eksäänsä, ja jos asiasta saisin tietää niin jättäisin jätkän heti paikalla.
- kgjispfgpsig
ihmettelijä 2 kirjoitti:
tuossa on tosiaan suuren oloinen luottamus mukana mutta suoraan sanottuna jos miehelläsi ja hänen exällään ei ole yhteisiä lapsia, sinun ei pitäisi alistua siihen, että hän käy exällään * kylässä*. itse asiassa neuvoisin, että mitä avoimempi tapaaminen, sen parempi. sano miehellesi että hänen on tuotava exänsä näytille sinun luoksesi tms. yhteiset kahvit. kuulostaa varmasti todella hirveältä, mutta tässä tapauksessa se olisi paras tapa sinun tietää millaisen *vihollisen* kanssa olet tekemisissä, ja voit pöydässäoloajan tarkkailla miten he reagoivat toisiinsa. siitä saat varmuutta tarpeeksi. jos mies kunnioittaa ja rakastaa sinua, ei hän tee asioita, kun tietää että sinä loukkaannut niistä, jtoen tuollaisissa tilanteissa kannattaisi olla kyllä tarkka, menee vähän ylilepsuuden puolelle. :D itse en ikinä antaisi oman mieheni tapailla eksäänsä, ja jos asiasta saisin tietää niin jättäisin jätkän heti paikalla.
ompa sairaalloisen mustasukkaista porukkaa,ettei muka sais tapailla muita ihmisiä oli ne sitten exiä tai äksiä?!
Jos on noin omistushaluinen ja tynnörissä kasvanut ettei toiselle salli mitään on parempi että olette yksin!
Mä en kyllä hetkeäkään katsoisi sellaista kumppania joka ottaa oikeudekseen määräillä ketä saa tavata ja ketä ei. - sanomattakin
hemmetin.. kirjoitti:
takia sen täytyy mennä ex:nsä tapaamaan? Eikö se kerro jo jotain, että se on ex.. ex:t kuuluu menneisyyteen, niitä EI TAPAILLA ENÄÄN EDES SAATI KAVEREINA ja menemällä vielä kylään. Ottais sit saakeli sut mukaan..
Nyt lopeta toptykkänään tuo sinisilmäisyys, Siellä on nyt menossa jonkinlaista teeren peliä selkäs takana ja sä annat sen tapahtua, Huh!selvä, että siellä kessua tupakoijjaan....
- kuinka...
suhde päättyy kun kyseisen neidin kaikki aiemmatki suhteet oli päättyny samalla lailla ja niinhän siinä sitten kävi vuoden kuluttua ja jätin tämän kyseisen neidin. nyttemmin hän seurustelee jo uudestaan ja harrastaa samaa jälleen(meikän kans) mut eipähän tarvii ite tuntea oloaan petetyks.
- tosi on
Olen tullut siihen tulokseen,että kaikki miehet ovat eläimiä. Kiltti kotihiiri-tyyppinenmies,josta kukaan ei "uskoisi"mitään on pahin.
jo ne jotka ei petä sen taki ku ei ole tilaisuuksia, ne eivä oikeasti ole uskollisia. vaan kun tilaisuus tulee ni se on heille niin uskomaton asia, et pakkoha se o ottaa ees kerran elämässään.
etsikää ihmiset itsellenne hyvän itsetunnon omaavia kumppaneita, jotka tietää mitä ova ja tietävät mitä haluavat. lisäksi itse en ainakaan enää koskaan ota alle 20v koska heillä ei ole vielä tarvittavaa elämän kokemusta ja kokemisen ja seikkailun halu on vielä tosi kovaa, ja tuskin siin iässä vielä tietää mitää loppu elämältä oikeasti haluu
- W68
Älä lue mokomia juttuja ja tutkimuksia, vaan elä. Tulee mitä tulee, sitä ei tiedä meistä kukaan.
- maminaikkonen
juu tosiaan, ihan sama mulla. olen itse vielä äitiyslomalla ja lasten kanssa kotona. en usko että mieheni pettää minua ikinä. mutta silti se tunne siitä että "jos se sittenkin pettää, koska koskaan ei voi tietää" puskee mieleeni ihan väkisin. aina katson itku silmässä kun mieheni tulee antamaan pusut ja halit kaikille ennen töihiih menoa. se on inhottavaa. vaikka ajattelisin kuinka paljon että ei puolisoni minua petä niin tunne on ja pysyy siellä pääkopassa
- jewa-
"jätä,älä petä."
- jätkä...
Ite oon tavannut yhen unelma pojan ja olen itsekkin poika...eli sanotaanko vaikka että olen bi vaikka tykkään jätkistä enemmän....
mutta mun kohdalla on näin että seurustelin exän kanssa ennen, ja erottiin mutta pysyttiin ystävinä.
Tapasin uuden jätkän joka on tosi mukava ja muutenkin täydellinen ja joka sanoi että ei eti ketään, eikä halua seurustella, eikä halua mitään erityistä, sanoi vielä että ei halua tykätä kestään....mutta sitten kuulin siltä että se tuntee mun exän ja mun exä oli puhunut *ns.paskaa* selän takana...en ollu vihanen, mutta surullinen miks pitää puhua sellasta toisen selän takana jos on kerran ystäviä...
myöhemmin juttelin exän kanssa ja se oli hyvin pahoillaan mutta samalla sain tietää että poika johon olin ihastunut oli sanonut tykkäävänsä mun exästä samana päivänä kun sanoi myös tykkäävänsä musta...vain paria tuntia aikasemmin mun ihastus oli mun exälle sanonut ja halunnut alkaa sen kanssa oleen....niiden parin tunnin jälkeen kun exä antoi pakit se tuli iskeen mua ja myöhemmin sain tietää asiasta...
ja mun ihastus vakuutti vielä että sillä ei ole ketään eikä se halua ketään....koko sen ajan se oli valehdellut mulle kaikesta..
en ollut vihainen vaan surullinen ja mun ihastus selitti asian niin että se oli ihastunut molempiin samaan aikaan ja että se tykkää molemmista....
kummalekkin annoin anteeksi enkä ollut kummalekkaan kovin vihainen....mutta miten voin luottaa enää kumpaakaan...
lopulta päätin luottaa molempiin ja nykyään exä jatkaa samaan malliin ja mun ihastus halua olla mun kanssa ja annoin tilaisuuden...mutta en tiedä pitäiskö luottaa täydellisesti siihen vielä....jotenkin tuntuu että sillä voi vielä olla joku....mutta en osaa sanoa...mutta haluan luottaa uudestaan ja luotankin mutta se tuntuu jotenkin oudolta...vaikka sanon itelleni että luotan siihen mutta kuitenkin se on epäröivä luottamus...mitä mieltä te ootte?
kiitos jos jaksatte vastata...:/ - <3 <3
kumppanisi kanssa peloistasi!! Suosittele John Grayn: miehet ovat marsista, naiset venuksesta, se on hyvä parisuhde kirja! esim. itse koen, että nainenkin saa oikeuden tuntoihinsa miehen kirjoittaman ;)
- ciuci
Silloin kun ihmiset lopetavat osta ilta-sanomat,ilta-lehti,ja kaikki skandaalit lehdet,missä ei löyty ennä yhtä mitä kun viha, ja asioita mitä syventä ihmiset epävaarmuuta,sen jalkeen epävarmus häipy,
Jos sä rakasta kuntelle vain sydän toivet,ja usko sun kupaniin rehelisyys, hän on avanut sulle oman koti,miksi hän voit petä sua????Kun ihminen rakasta ei voi petä, - vaan,
eihän se sinulta ole pois jos toinen kiksauttelee sivummallakin kunhan itse saat mitä haluat.
- kannattaa aina
Itse olin samantapaisessa tilanteessa, pelkäsin petetyksi tulemista, asuimme eri paikkakunnilla, muutin miehen luoksi ja pelkäsin silti. Otin asian yleiseltä kannalta puheeksi, ja kerroin etten ymmärrä miksi jotkut pettää jne. Mies sitten sanoi, ettei hänkään ymmärrä ja että hän ei ainakaan ikinä pettäisi ja samalla teimme sopimuksen, jos jompikumpi kuitenkin pettää, se kerrotaan rehellisesti, koska tavalla tai toisella asia kuitenkin tulisi selville. Sovimme myös, että jos meidän suhteessa pettämistä tapahtuu niin suhde on samantien loppu eikä jatkoa edes mietitä.
Asioista puhuminen auttoi minua ja suhdettamme, nyt tiedän ettei minun rakas minua pettäisi, vaikka suhteessa onkin välillä huonojakin aikoja ja mieleen saattaa tulla että mitä jos hän onkin jonkun toisen luona jne, sisimmässäni tiedän ettei mitään toista ole. :)
Suosittelen siis rohkeasti asian ottamista puheeksi tavalla tai toisella. et voi koskaan vältämättä tietää kaikella on tarkotus.
- parempaa-aikaa
Itse ainakaan en voi koskaan luottaa enää yhteenkään miespuoliseen.
Hankalaa kun olen tavannut kivan miehen joka haluaa kanssani vakavan,todellisen parisuhteen.
Haluan pitää hänestä,viihdyn hänen kanssaan kyllä mutta...
Ihan sama mitä sanoo,mitä kertoilee elämästään,hän on tullut petetyksi eikä tekisi sitä koskaan itse.
Mielessäni alkaa heti raksuttaa että niimpä niin,siinähän jätkä puhut vaan menet niinkuin muutkin miehet kun tilaisuus tulee.
Ehkä on syytä pitäytyä vaan rattopojissa ja nauttia seksistä ja unohtaa kaikki muu.
Itsetunto on niin maahan lyöty ettei selviä petetyksi tulemisesta ikinä.
Pettäjän osa on niin helppo,senkun hakee uutta panoseuraa kun kyllästyy,viis veisaamatta mitä taakseen jättää.
Välillä toivon että olisin yhtä luonnevikainen,olisi elämä paljon helpompaa. - Paljon petetty
Älä anna painaa mieltäsi kumppanisi petosaikomus.Minun vaimo on pettänyt minua useiden kymmenien miesten kanssa, ja kun minä otan sen puheiksi niin hän vain kohauttaa olkapäitään ja sanoo että sehän on vain suoritus ja se unohdetaan,ei se ole mitään pettämistä.
- petä
että
- ette petä
jos pökitte muita menorwoman
- Nimetön
Sulla on kyllä ihan aiheellinen pelko, mutta toisaalta semmonen jota et voi ennustaa. Itselläni kävi osuvasti monta vuotta sitten edellisen kanssa niin et monesti tiesin et silloinen mieheni löytää uuden ja pettää.Niin naiivina se mua piti,että kielti sen loppuun asti vaikka tiesin just missä mentiin. Rupesi nukkumaan yöt firmallansa ja kävi kotona pesulla ja vaihtamassa vaatteet. Sun kannattaa vaan nykyisesi kanssa olla mahdollisen paljon tekemisissä ja jos sen rutiinit ja tavat alkaa muuttumaan esim: alkaa itteensä pynttäämään ja keksimään mitä oudompia menoja alkaa vasta sitten huolestumaan.
Paljon rakkautta ja huomiota arjenkin keskellä. :) Paljon yhteistä tekemistä ja hellimistä. :) Ei se aina käy niin, vaikka lehdet toitottaa...- 100krt parempi
olisiko kaikki toisin jos media hokisi rakkauden tärkeydestä? siitä eetä miksi yksi parisuhde on 100krt parempi kuin pari suhdetta. mielestäni olisi jo sen vuoro kun ihmiset rupeää jo ihan hulluiksi mietteidensä kanssa.
- ukko kertoi
noin 2kk sitten mieskamu kertoi että menee pettämään.Petti sitten ja minä jätin ja sitten alkoi taas itku show perään...nainen olikin ollut surkee ja kaikinpuolin ei minun veroinen...nyt mies ryömii maassa takas ja kertoo että ei jaksa elää ilman minua.
sitä manipolointia taas ja taas minä sitä kattelen mutta nyt se on kuin enkeli ja lupaa ja vannoo taas rakastavansa jos mut saa pitää vaan vaikka miehiä olisi muitakin mutta vanhassa vara parempi,eli katellaan taas tätä samaa niin kauan kuin jaksan. - grh...
kyllä on kohta nää nutturapäät parhaita vamppeja kun alkaa pikkujoulu aika,samoin ukot on keikarita...
- jännittää.
se,että meneekö vatsani sekaisin puurossa olevasta maidosta...Ihmisillä on niin useita aisioita mitä kannattaa jännittää.
- 777
Kuka voi kuvitella elävänsä virheetöntä elämää? Jos todella välitätte ja rakastatte toisianne, niin ei kai pettymykset voi vahvaa liittoa kaataa? Vai voiko?
Elämässä haavoitutaan ja haavoittuneina me myös matkaamme yhdessä. Monen vointi olisi parempi jos ihmiset antaisivat anteeksi. Silloin asioista puhuttaisiin ja käsiteltäisiin, sen jälkeen suhde on vakaammaalla pohjalla. Älkää asettako anteeksiannolle mitään ehtoja. Näin minä näen asian, ja se toimii. - Ei enää ikinä
...
- Sinkku
Nyt kun parisuhteiden jälkeen naisena elän sinkun elämää niin täytyypä myöntää että harvassa on miehet jotka eivät petä naistaan. Olen sen henk. koht. kokenut. Miehet haluaa elää osan elämästään ns. omana elämänään ja siihen kuuluu useimmiten ulkopuolinen nainen/naiset.Kuitenkin he haluavat pitää tutusta parisuhteestaan kiinni että arjen rutiinit toimivat. Lapset on myös painava syy miksi yhdessä jatketaan. Tätä kaikkea läheltä seuranneena en uskaltaisi enkä haluaisi enää parisuhdetta rakentaa. Näin miten elämä on nyt, on paras omalla kohdallani
- Harri R
Oletko miettinyt että jos ootkin sen tyyppinen ihminen että vedät puolees vaan löysämielisiä äijiä?
En missään tapauksessa kiellä ettei moni äijä olis pettänyt, mutta tiedän kaveriporukoita missä muiden kuin oman äijän nussimista arvostetaan miehisenä tekona ja porukoita joissa uskollisuudelle ja rakkaudelle annetaan ansaittu painoarvo. Itse lukeudun jälkimmäiseen, eikä pitäisi johtua siitä että olisin kokemato ja suhteesta sitoutumalla turvaa etsivä. 25 vuota meni kyrpää heilutellessa eri emännissä, kunnes se oikea löytyi. Sitä ennen suhteet oli lyhyitä, eikä pettää tarvinnut.
Luottamusta edellytän ja saan myös tyttöystävältäni, joka näkyy ja tuntuu myös hänen hyvänä itsetuntonaan ja hyvin suurena vapaahetoisena antautumisena meidän suhteeseen. Oma lapsuus mulla oli kyllä niin paska että luottamuksen kanssa on edelleen ongelmia, mutta niistäkin kasvaa oman itsetunnon rakentuessa yli.
Kannattaa myös miettiä omaa persettä, eli mistä kaikki epäluulo ja katkeruus kumpuaa, ja kun nuo selviää, niin juurikin että mitä itse on tehnyt väärin muille. Kyl se siitä. Elämä kasvattaa! - Harri R
Harri R kirjoitti:
Oletko miettinyt että jos ootkin sen tyyppinen ihminen että vedät puolees vaan löysämielisiä äijiä?
En missään tapauksessa kiellä ettei moni äijä olis pettänyt, mutta tiedän kaveriporukoita missä muiden kuin oman äijän nussimista arvostetaan miehisenä tekona ja porukoita joissa uskollisuudelle ja rakkaudelle annetaan ansaittu painoarvo. Itse lukeudun jälkimmäiseen, eikä pitäisi johtua siitä että olisin kokemato ja suhteesta sitoutumalla turvaa etsivä. 25 vuota meni kyrpää heilutellessa eri emännissä, kunnes se oikea löytyi. Sitä ennen suhteet oli lyhyitä, eikä pettää tarvinnut.
Luottamusta edellytän ja saan myös tyttöystävältäni, joka näkyy ja tuntuu myös hänen hyvänä itsetuntonaan ja hyvin suurena vapaahetoisena antautumisena meidän suhteeseen. Oma lapsuus mulla oli kyllä niin paska että luottamuksen kanssa on edelleen ongelmia, mutta niistäkin kasvaa oman itsetunnon rakentuessa yli.
Kannattaa myös miettiä omaa persettä, eli mistä kaikki epäluulo ja katkeruus kumpuaa, ja kun nuo selviää, niin juurikin että mitä itse on tehnyt väärin muille. Kyl se siitä. Elämä kasvattaa!Näköjään oikoluvun jäljiltä mut pitäis lähettää takas ala-asteelle. Mutta lisäisin edelliseen epäselvään tulkintaan vielä, että tosiaan 25 vuotiaaksi asti, olin lyhyissä suhteissa ja nyt on vuosia mennyt tuon ihanuuden kanssa välillä hyvin välillä mutta harvemmin huonosti.
- Sinkkunainen32
Katsokaa nyt hyvät ihmiset ympärillenne! Mediaa yms. Mitä muuta se on kuin aviorikokseen yllyttävää, tunteettoman hedonistisen pintaliitoelämän, sielunköyhän materialismin ihannointia. Netin seuranhakupalstat taas, don't get me started... Vastaajista valtaosa naimisissa olevia ukkoja!
Uskomatonta että joku vielä tässä maallistuneessa, arvotyhjässä, kilpailuvimmaisessa ja perin sairaassa yhteiskunnassamme uskoo läpi elämän kestävään kahden ihmisen parisuhteeseen.
Se aika kuulkaa meni jo. Nyt naidaan ja irstaillaan kaikki ristiin, parhaaseen lopun aikojen malliin!
Näin ne on kaikki aiemmatkin kulttuurit tuhoutuneet.
Kiimaisia ja viinanhuuruisia bakkanaaleja vaan kaikille! Mutta muistakaa sitten vaihtaa vaatteet ennen perheen luo palaamista! Vaikka kyllähän se puoliso tietää. Tai jos ei tiedä niin vaistoaa. Ja jos ei vaistoa vielä, niin sen aika kyllä tulee.
Minä en tuohon leikkiin lähde.
- miettinyt..
myös,koska rakastuin ukkomieheen ja kaksi vuotta kesti enenkuin hän otti eron vaimostaan,tai hänet heitettiin pihalle,kun narahdettiin.
Jälkeenpäin olen tullut epävarmaksi,koska noin se teki vaimolleen,niin miksei myös minulle ja kuulin myös,etten ollut ensimmäinen jonka kanssa se petti vaimoaan.
Nyt ollaan oltu jo kuusi vutta yhdessä ja miehelläni on tullut ihmeellisiä menoja viime aikoina. - ...se rikkoo suhdetta
Se, että pelkään on täysin normaalia. Älä anna pelkosi kuitenkaan kasvaa liian suureksi sillä se rikkoo suhdetta.
Minulla on ollut muutama suhde jossa minua on petetty, minut on jätetty yksin. Jopa niin, että mies on jäänyt itse rysänpäältä kiinni. Näissä suhteissa ei ole ollut kyse hetken huumasta vaan kuitenkin seurusteltu vakavasti jo muutamia vuosia.Nuo tapahtumat tulevat pysymään minun mielessä aina ja nyt olen huomannut kuinka paljon nuo asiat vaikuttavat minun tämän hetkiseen suhteeseen.
Olemme miehenikanssa olleet 1½vuotta kihloissa,asumme yhdessä ja kaikki on mennyt ihan hyvin,ainoa ongelma meillä on se kuinka paljon pelkään, että hän pettää minua.Olen tullut erittäin vainoharkaiseksi ja kyselen lähes päivittäin, että "oletko pettänyt minua" tai "mitä jos oletkin ollut jonkun ämmänkanssa jossain". Lähes joka päivä minulla on sellainen tunne, että pakkaan tavarani ja lähden koska miehelläni kuitenkin on joku niin sanottu varahoito jossain ( vaikka todellisuudessa en usko että sellaista on)
Mieheni on ollut eritäin ymmärtäväinen ja kärsivällinen, mutta hän on itsekkin minulta nyt kysellyt, että enkö voisi pikkuhiljaa luottaa häneen,ainainen epäily on erittäin masentavaa.
Viimeksi tekemäni juttu oli, kun selasin hänen puhelimensa lävitse, löysin sieltä viestejä,kuvia ja outoja numeroita. Haukuin hänet,halusin eron jne.... En antanut hänen edes selittää,kunnes rauhoituin ja hän selitti, että hänelläkin on naispuoleisia ystäviä joidenkanssa on tekemisissä eikä milloinkaan haluaisi tehdä minulle pahaa. Sovimme että hän esittelee ystävänsä minulle ja niin myös tapahtui ja nyt kaikki on ihan hyvin.
Samoin olen tehnyt niin että kun olen lähtenyt käymään vanhempieni luona, ennen kuin lähdin laskin kondomit niitä oli 10kpl ja kun tulin kotiin menin ensimmäisenä katsomaan ja niitä oli 7kpl. Sain aivan mielettömän kohtauksen....heitin kaikki hänen vaatteensa pois ja etsin 3 puuttuvaa kondomia. Mieheni pyysi minua rauhottumaan, en kuitenkaan totellut vaan olin aivan sokissa,itkin,rikoin tavaroita jne.
Mieheni meni hädissään hakemaan takkinsa ja sanoi.."katso kultaseni tuonne taskuun" siellä oli 3kondomia. Kysyin miksi ne olivat siellä hän sanoi että: "olet kultaseni montakertaa tullut katsomaan minua mökille kun olen ollut siellä viikonloppuja korjaamassa autoja kun sinä olet ollut vanhempiesi luona ja ajattelin, että jos tulet viikonloppuna niin minulla on kondomeja mukana."
Minä pillahdin aivan hysteeriseen itkuun ja nyt on todella todella huono olo noista asioista. Miksi oma mieheni olisi minunkanssa tai puhuisi lapsista ja naimisiin menosta jos hän ei haluaisi olla minunkanssani!!!
JOTEN ÄLÄ TULE SAMANLAISEKSI KUIN MINÄ!!! - ...se rikkoo suhdetta
Se, että pelkään on täysin normaalia. Älä anna pelkosi kuitenkaan kasvaa liian suureksi sillä se rikkoo suhdetta.
Minulla on ollut muutama suhde jossa minua on petetty, minut on jätetty yksin. Jopa niin, että mies on jäänyt itse rysänpäältä kiinni. Näissä suhteissa ei ole ollut kyse hetken huumasta vaan kuitenkin seurusteltu vakavasti jo muutamia vuosia.Nuo tapahtumat tulevat pysymään minun mielessä aina ja nyt olen huomannut kuinka paljon nuo asiat vaikuttavat minun tämän hetkiseen suhteeseen.
Olemme miehenikanssa olleet 1½vuotta kihloissa,asumme yhdessä ja kaikki on mennyt ihan hyvin,ainoa ongelma meillä on se kuinka paljon pelkään, että hän pettää minua.Olen tullut erittäin vainoharkaiseksi ja kyselen lähes päivittäin, että "oletko pettänyt minua" tai "mitä jos oletkin ollut jonkun ämmänkanssa jossain". Lähes joka päivä minulla on sellainen tunne, että pakkaan tavarani ja lähden koska miehelläni kuitenkin on joku niin sanottu varahoito jossain ( vaikka todellisuudessa en usko että sellaista on)
Mieheni on ollut eritäin ymmärtäväinen ja kärsivällinen, mutta hän on itsekkin minulta nyt kysellyt, että enkö voisi pikkuhiljaa luottaa häneen,ainainen epäily on erittäin masentavaa.
Viimeksi tekemäni juttu oli, kun selasin hänen puhelimensa lävitse, löysin sieltä viestejä,kuvia ja outoja numeroita. Haukuin hänet,halusin eron jne.... En antanut hänen edes selittää,kunnes rauhoituin ja hän selitti, että hänelläkin on naispuoleisia ystäviä joidenkanssa on tekemisissä eikä milloinkaan haluaisi tehdä minulle pahaa. Sovimme että hän esittelee ystävänsä minulle ja niin myös tapahtui ja nyt kaikki on ihan hyvin.
Samoin olen tehnyt niin että kun olen lähtenyt käymään vanhempieni luona, ennen kuin lähdin laskin kondomit niitä oli 10kpl ja kun tulin kotiin menin ensimmäisenä katsomaan ja niitä oli 7kpl. Sain aivan mielettömän kohtauksen....heitin kaikki hänen vaatteensa pois ja etsin 3 puuttuvaa kondomia. Mieheni pyysi minua rauhottumaan, en kuitenkaan totellut vaan olin aivan sokissa,itkin,rikoin tavaroita jne.
Mieheni meni hädissään hakemaan takkinsa ja sanoi.."katso kultaseni tuonne taskuun" siellä oli 3kondomia. Kysyin miksi ne olivat siellä hän sanoi että: "olet kultaseni montakertaa tullut katsomaan minua mökille kun olen ollut siellä viikonloppuja korjaamassa autoja kun sinä olet ollut vanhempiesi luona ja ajattelin, että jos tulet viikonloppuna niin minulla on kondomeja mukana."
Minä pillahdin aivan hysteeriseen itkuun ja nyt on todella todella huono olo noista asioista. Miksi oma mieheni olisi minunkanssa tai puhuisi lapsista ja naimisiin menosta jos hän ei haluaisi olla minunkanssani!!!
JOTEN ÄLÄ TULE SAMANLAISEKSI KUIN MINÄ!!! - sama juttu...
Mies petti minua aikoja sitten, kun olin raskaana.. kun sain tietää (puoli vuotta myöhemmin!!) en ole sen jälkeen mieheen pystynyt luottamaan..olen vainoharhanen hullu ja tulee toisaalta surku jo miehenikin puolesta...olen..noh..no en varma mutta luulisin ettei mieheni enää minua petä, mutta kyttään puhelinta, tivaan käymisiä ja viipymisiä, joskus jopa olen ollut niiiin röyhkeä että olen lukenut sähköposti ja facebook-juttuja(tiesin siis salasanat)...tätä en kyllä tehnyt kuin sen kerran..
Mies on aina ollut kova flirttailemaan ja kiukustun aina siitä japelkään että se menee pitemmälle...flirttailuhan ei ole kiellettyä, mutta silti otan sen yhtä pahasti kuin pettämisen ...tosin..voin sanoa että vaikka fyysisesti minua onkin petetty vain kerran, henkisesti useammin, monen vuoden ajan.. ...eikä pidä edes yrittääkään, sillä jokainen vastaa omista teoistaan. Se on jokaisen omasta tahdosta kiinni, haluaako pysyä uskollisena kumppanilleen vai antaako periksi viettelykselle, ei siihen valitettavasti kumppani pysty vaikuttamaan, vaikka kuinka haluaisi.
Olen oppinut kantapään kautta, ettei pettäminen kannata eikä tässä nykyisessä suhteessa tulisi mieleenkään pettää puolisoani. Tiedän, että jos pettäisin, menettäisin jotain minulle äärimmäisen tärkeää, enkä mistään hinnasta haluaisi luopua suhteestamme. Minulla ei edes ole tarvetta pettää, sillä rakastan miestäni poikamme lisäksi yli kaiken ja siksi olekin sekä henkisesti että fyysisesti sitoutunut häneen.
Olen myös ottanut sen kannan hänen suhteen, että jos hän on pettääkseen, sitten hän pettää. Minä en voi kahlita häntä kotiin 4 seinän sisään enkä käskeä olematta katselematta toisia naisia. Jos hän on mennäkseen, sitten hän menee, sen jälkeen katsotaan kuviot uusiksi.
Että näin meillä...- täysin
samaa mieltä!!
Lisäisin vain, että jos parisuhde on kunnossa ei siihen kukaan väliin pääse, ei edes sitä yhtä kertaa.
- Elän..
Varmin tapa jolla saa kumppanin pettämään on epäillä ja kytätä. Tunnen miehen, joka oli pitkään täysin uskollinen. Vaimo haisteli kalsareita, vaati soittoja tiettyyn aikaan ym ym. Lopulta mies sai tarpeekseen ja petti.Petti koska siitä oli epäilty jo vuosikausia, eikä tuntenut edes huonoa omaatuntoa.
Kun elää ja nauttii ja tekee elämän niin nautittavaksi kuin osaa ja voi niin varmimmin elämä sellaista sitten onkin... - vanha piika(ko?)
Miehet pettää ennemmin tai myöhemmin eikä ihminen ole yksi-avioinen muutenkaan.
Avioliiton pitäisi olla voimassa vain realistisen ajan,esim. seitsemän vuotta jonka jälkeen sen saa uusia taas määrätyksi ajaksi. (Jos haluaa.)- kyllähän on taas
Ehkä just sun suhteen maksimiaika pitäski olla 7 vuotta. Ihmisiä on erilaisia ja on ihan ymmärrettävää että jos on tollanen kun sä, niin kukaan ei varmaan haluakkaan olla yli seittemää vuotta sun kanssa missään tekemisissä. Kyllähän se nyt on perkele niin että tollasten vanhojen piikojen ei kannattas ees antaa näkemyksiään sieltä navetasta muiden kuultavaksi. Ihan surettaa että et oo saanu elämääs ton enempää reilaan.
- 1+1=0
aiheesta pelkäät,olen ollut sinkkuna 5 vuotta ravintoloissa on kyllä miehiä jotka käy sitä kuumemmaksi kun ilta venyy.Selkeä päämäärä päästä panolle.Suhdetta eivät osaa muuten aloittaa.Olin naimisissa 25v ukko käväisi vieraissa aina työmatkoilla.Mutta alkakaa te nuoremmat paremmalta pohjalta.Ehkä olen syystäkin katkera,tiedossa yksinäinen vanhuus sitä en kellekkään soisi.En syyllistä kaikkia hyviäkin löytyy mutta mistä?
- Mies suomesta
Kyllä sitä ihmisillä on mitättömiä ongelmia.
Mitä väliä sillä on kuka harrastaa seksiä ja kenen kanssa, jos vaan pitää ehkäisystä huolta.
Toi pettämisjuttu on ihan höpöhöpö hommaa. Kannattais unohtaa tollaset asiat ja alkaa elämään elämää...toivottavasti et koskaan satu tielleni,sinulla
näyttää olevan mieltymystä juosta helmijen perässä,
etkö koskaan huomaa kuinka tuollainen loukkaa.
- Minua on petetty
Minun puolisoni on pettänyt minua useiden kymmenien kanssa ja ei taatusti kadu , sanoo vain että temppu tehdään ja uohdetaan.
- Siveysvyö kunniaan
Seksi on syntiä. Suihkutelkaa itseänne kylmällä vedellä!
- ninnu23.
haluan miehen joka pettää
oispahan ainakin osoitus että kelpaa muillekkin - Siveyden sibula
Seksi on syntiä! Suihkutelkaa itseänne kylmällä vedellä. Yksin matkalle lähtiessä siveysvyö kumppanille (joka jää kotiin).
- Petetty ja kärsinyt
Ei ole suotta välttämättä pelätä, itse olin 5-vuotta suhteessa miehen kanssa ostettiin talot ja autot ja kaikki, lasta kumppanini ei halunnut. Erottiin sitten kun hän alkoi sairaanloisen mustasukkaiseksi, selvisikin eron jälkeen että hänellä oli ollut toinen nainen koko ajan ja sen kanssa sitten olikin jo lapsi tehty, vaikka asun pienessä kaupungissa missä ihmiset tuntee/tietää toisensa niin eipä kukaan tullut kertomaan kun sitten eron jälkeen, kieltämättä vitutti!
- mulqist
maailma on raaka, myönnän. mutta etukäteen pelko että toinen pettää. estää myös valitettavasti elämästä. ja miksi et voisi kuulua niiden onnellisten joukkoon? elämä on kuin tie, paljon risteyksiä. itse valitset kuljetko lyhimmän tien kautta vai valitsetko jotenkin muuten. kaikkea hyvää taipaleellesi :)
- Taaru
Et sinä sille voi minkään jos toinen pettää niin pettää. Yksinkertasesti sun on vaan luotettava toiseen eikä alettava epäilemään. Se ei tuu onnistumaan, vaan pilaa suhteen takuu varmasti. Itteäs sinä siinä hommassa rasitat ja ihan turhaan. Itse olen tehny asian varsin selväksi kumppanilleni että se on sitte sillä selvä jos jää kiinni ja se on molemmin päin. itelläni ei oo kyllä käyny mielessäkään, että pettäisin. mutta kun asiat on juteltu halki niin molemmat tietää missä mennään.
Luota ittees äläkä ala epäilee suotta. Kaikkea hyvää jatkossa! - siru
jos sinua petetään huomaat sen kyllä kun alat tuntea tarvetta kertoa jollekkin siitä.ja jäät vaille seksiä.
- Miss Drinkwater
Mitä et tiedä, se ei voi sinua loukata. Eli unohda koko juttu.
- minnuzka
tulee petetyksi jollain asteella!
- tiedetään
Voin kertoo että tietämättömyys asiasta on paljon helpompaa kuin tieto siitä.
- petetty
joskus kannattaaa pelätä ja mulla ainaki yleensä tulee sellane tunne et kaikki ei oo okei ja 2 otteesee käyny huonosti nimimerkillä kokemusta on
- wincent27
Sehän nyt vaan on mielestäni niin että mustasukkaisimmat/epäilevimmät tyypit, mies tai naispuoliset pahimpia pettureita loppujenlopuksi. Eli kun epäilee Ei luota itseensä ja käykin niin että pettääkin itse koska on mielestään niin varma että toinenkin on pettänyt. Tiedän kokemuksesta, voin/uskallan olla rehellinen.
Eli kun luotat itseesi täysin niin voit vasta luottaa toiseenkin Täysin.
Itseluottamus ehkä vieläkin tärkeämpää suhteessa kuin toisenluottamus. - luottamusta itseen
Itse olen oppinut monen tuskaisen kokemuksen kautta, että ainut johon tässä maailmassa todella ja ihan loppujen lopuksi voit luottaa, on sinä itse.
En tarkoita, että pitää olla epäluottavainen mutta terveet rajat voi säilyttää ja jos alkaa olla epäluottamusta suhteessa eikä siitä päästä normaalilla keskustelulla yli, on siinä suhteessa vikaa.
Keneenkään ei pidä sokeasti luottaa ja ajatella että hän ajattelee mun parasta, tottakai, koska rakastaa minua. Ei pettämistä tapahdu vain sen takia etteikö rakastaisi toista. Omaa hyvinvointia tulee ajatella siinä missä suhteessa oloa ja verrata kumpi saa aikaan enemmän hyvääoloa tai onko ongelmalliset asiat suhteessa ratkaistavissa.
Luottamus itseen ja terve itsetunto auttaa eteenpäin ja suhteet jatkuu jos niin on tarkoitettu.
Kaikki asiat tapahtuu tarkoituksella ja ihmiselle annetaan juuri sen verran asioita kannettavakseen kuin hän jaksaa ja pystyy käsitellä.... - Zodium
Hankkia sellainen kumppani, johon voi luottaa 100%:sti ja asennoitua niin, että elämä ei kaadu yhteen pettämiseen..
- Turha etsiä uskollista
Siksi olenkin sinkku ;)
- pettävät
Turha etsiä uskollista kirjoitti:
Siksi olenkin sinkku ;)
Totuus on se, että jotkut pettävät, jotkut eivät ja se ei riipu sukupuolesta.
Sen voin sanoa, että itse olen uskollinen mies. Ei ole ikinään käynyt mieleenkään pettää, koska olen aina ollut tyytyväinen suhteeseeni.
Ehkä miehet eivät ole olleet tyytyväisiä sinuun jos sinua ovat pettäneet? Siitä saat syyttää itseäsi.
- Luottaja
Entisessä paskassa parisuhteessani kaikki meni niin kauan upeasti kunnes toinen petti ja jäi kiinni.
Luulin pystyväni antamaan anteeksi. Ja jatkoimme suhdetta. Epäily ja mustasukkaisuus tuli mukaan. Suhde meni alamäkeä ja onneksi se on nyt ohi.
Eli jos ei ole luottamusta ei voi olla toimivaa parisuhdetta.- _ooops_
itse pelkäsin myös kovasti kultani pettävän minua, koska tiesin hänen pettäneen aikaisempaa tyttöystäväänsä, esim juuri minun kanssani ja siitä se sitten lähtikin.. kuitenkin olen itse möhlinyt pariin kertaan. en ole kuitenkaan mennyt sänkyyn toisen miehen kanssa, mutta suudellut kuitenkin. (HUOM olen siis nainen, joten miehet eivät ole ainoita) tuntuu tosi pahalta, että saatoin tehdä jotain sellaista, mutta kultani antoi minulle kuitenkin anteeksi ja vannoin hänelle ja itselleni etten enää ikinä tekisi mitään sillaista.
- samaa
tää keskustelu kolahti jotenki just sopivaan aikaan silmiin. Mua pelottaa ihan sama asia, vaikka yritän pyyhkiä sitä mielestä kun kumppanini on sanonut että se pelkää musta ihan samaa, vaikka tietää, etten ikimaailmassa vois pettää ketään. mutta niinku sanoit, koskaan ei voi tietää, niinhän ne kaikki sanoo vaan.. mutta pakko vaan luottaa, ainakin yrittää. tsemppiä sulle ! :)
- Pelkäät ihan
ansaitusti. Pettäminen on jotenkin muoti-ilmiö. Kaikkihan sitä tekee, miksi en siis minäkin. Tai ainakin puheissaan tekee...
- ...
ja totta on myös että kun kerran petät, petät aina. vaikka vannoisit ettet enää ikinä petä, se tulee tapahtumaan ennemmin tai myöhemmin, kerran tai useammin.
- miks se .....
ylipäätäin sua pettäis????
onks siihen syytä?
siis herää ny hyvä ihiminen, miks tääl sellast kyselelet???
onko syytä vai ei????
ihmettelen syvästi, omastani tosi varma:) - Sherwood66
JOS joku haluaa pettää, niin hän pettää, ei paikalla tai ajalla ole väliä. Se on siis totuus ja yksin totuus! Molemminpuolinen luottamus on toimivan suhteen yksi tärkeimmistä ominaisuuksista ellei jopa tärkein!!! Itse olen ollut sekä petetty että pettäjä (suhde kesti n. 20 vuotta), mutta nykyisessä suhteessa (joka on kestänyt about 7,5 vuotta) olemme tehneet omien VIRHEITTEMME kokemina sopimuksen, että suhteemme loppuu yhdestä ”erehdyksestä”. Toki voi viisastella, että ”mistä sä sen tiedät, jos avo on käynyt vieraissa?” EN TIEDÄKÄÄN! Mutta luottamusta on oltava ja ainakin ajan kanssa ns. NAISENVAISTO kertoo totuuden ja luotan siihen.
- ...se rikkoo suhdetta
JOTEN ÄLÄ TULE SAMANLAISEKSI KUIN MINÄ!!!- tupajumi
te käytätte miehenne kanssa kondoomeja??? Et sie tienny että miehet tykkää panna paljaalla ja jos et sille naisystävänä anna ku kortsun kaa ni varmast pettää sua ilman kortsua... elämä on!
- Tuonkin kokenut
Kuulehan kun setä kertoo!
Juuri näillä hömppä hömpillä luodaan kuvaamasi kaltaisia kyttääjiä. Olen toiminut parisuhdeneuvojana vuosikymmeniä ja nyt eläkkeellä. Suurin virhe ihmisen luonteen kuvaamisessa on sokea usko siihen, että ihminen olisi yksiavioinen, eli sitoutunut yhteen ihmiseen koko elämäkseen.
Nämä kirjoittajat todennäköisesti ovat nuoria, joilla se kovin into siihen parisuhteeseen ja sen perustamiseen saadakseen jälkeläisiä. Se on ihan alkukantainen kiiman kera toimiva asia. Mutta kun eletään muutama kymmenen vuotta yhdessä, suhde väljähtyy ja ihminen alkaa vilkuilla ympärilleen. Kuinka moni teistäkään kirjoittajista on tosiaan kokeillut VAIN yhtä partneria? Moni uskottelee itselleen, että kun on edellisen jättänyt, uuden kanssa ollaan vain ja ikuisesti?
Katsokaa totuutta silmiin: vain todella pieni määrä ihmisistä oikeasti on ollut vain yhden kanssa! Vain perin perin harva tulee olemaan loppuikänsä vain sen yhden kanssa. Siis fakta: Sinä tulet "ottamaan vierasta", parisi tulee tekemään sanoin. On täysin oma asianne miten sen asian kanssa jatkossa elätte.
En yleenskään suositele "tunnustamista". Se ei yleensä helpota.
Suosittelen, että alun alkaen sovitte sen, joka kuuluu jokaiseen ihmisyyteen: Oma yksityinen alue. Se ei kuulu edes puolisolle. Kuten parisuhdealue ei kuulu kolmansille. Perheen asiat ei perheen ulkopuolisille jne.
Voit elää unessa, jumaluusopeissa, yms saduissa. Mutta voit elää myös faktamaailmassa, jonka ei tarvitse olla, eikä saakaan olla toista kahlitsevaa, eikä myöskään "julkista vieraissa hyppimistä".
En pitkän urani aikana tavannut yhtäkään, joka ei olisi "pikkuisen ottanut sivusta". Mutta siitä ei tehdä suuria eleitä. Elämä on. - setäseni
Tuonkin kokenut kirjoitti:
Juuri näillä hömppä hömpillä luodaan kuvaamasi kaltaisia kyttääjiä. Olen toiminut parisuhdeneuvojana vuosikymmeniä ja nyt eläkkeellä. Suurin virhe ihmisen luonteen kuvaamisessa on sokea usko siihen, että ihminen olisi yksiavioinen, eli sitoutunut yhteen ihmiseen koko elämäkseen.
Nämä kirjoittajat todennäköisesti ovat nuoria, joilla se kovin into siihen parisuhteeseen ja sen perustamiseen saadakseen jälkeläisiä. Se on ihan alkukantainen kiiman kera toimiva asia. Mutta kun eletään muutama kymmenen vuotta yhdessä, suhde väljähtyy ja ihminen alkaa vilkuilla ympärilleen. Kuinka moni teistäkään kirjoittajista on tosiaan kokeillut VAIN yhtä partneria? Moni uskottelee itselleen, että kun on edellisen jättänyt, uuden kanssa ollaan vain ja ikuisesti?
Katsokaa totuutta silmiin: vain todella pieni määrä ihmisistä oikeasti on ollut vain yhden kanssa! Vain perin perin harva tulee olemaan loppuikänsä vain sen yhden kanssa. Siis fakta: Sinä tulet "ottamaan vierasta", parisi tulee tekemään sanoin. On täysin oma asianne miten sen asian kanssa jatkossa elätte.
Suosittelen, että alun alkaen sovitte sen, joka kuuluu jokaiseen ihmisyyteen: Oma yksityinen alue. Se ei kuulu edes puolisolle. Kuten parisuhdealue ei kuulu kolmansille. Perheen asiat ei perheen ulkopuolisille jne.
Voit elää unessa, jumaluusopeissa, yms saduissa. Mutta voit elää myös faktamaailmassa, jonka ei tarvitse olla, eikä saakaan olla toista kahlitsevaa, eikä myöskään "julkista vieraissa hyppimistä".
En pitkän urani aikana tavannut yhtäkään, joka ei olisi "pikkuisen ottanut sivusta". Mutta siitä ei tehdä suuria eleitä. Elämä on.Jos tosiaan olet ollut pitkään parisuhdeneuvojana, tajuat varmaan, että vastaanotollesi ovat tulleet juuri ne vaikeuksiin ajautuneet parit. Heillä on ollut siksi myös pettämistä enemmän.
Taidamme olla hieman eri sukupolvea, jos sinulla pitkä ura takanasi ja asenteesi on, että uskollisuus on sama asia kuin olla yhden kanssa koko elämänsä.
Väärin. Uskollisuus on sitä, että ollaan vain yhden kanssa kerrallaan. Muina aikoina voi sitten sinkkuilla niin paljon kuin sielu sietää ja hypellä sängystä sänkyyn, jos välttämättä haluaa. Nykyään kun voi ihan vapaasti tehdä senkin.
En minäkään ihan nuori ole, mutta näin ainakin minun tuttavapiirissäni tehdään. Eikä kukaan meistä pidä varmana, että uusimman kumppanin kanssa ollaan ikuisesti. Suhteen eteen voi silti tehdä parhaansa ja olla sen aikana uskollinen.
Minä taas suosittelen tunnustamista ja asioiden avointa käsittelyä. Kissat kannattaa nostaa pöydälle ja miettiä, miten omaa suhdetta voisi kehittää paremmaksi. Eikä paeta tylsyyttä tai ongelmia vieraissa hyppimällä. Sitten jos parisuhteessa molemmat haluavat yhteisellä sopimuksella kokeilla vierasta, niin mikäs siinä, jos oikeus ja halu siihen on molemmilla. - Voi voi sinua
Tuonkin kokenut kirjoitti:
En pitkän urani aikana tavannut yhtäkään, joka ei olisi "pikkuisen ottanut sivusta". Mutta siitä ei tehdä suuria eleitä. Elämä on.Siteeraan doct. Philliä joka sanoo mielestäni hyvin.
Jos elät parisuhteesssa (avio, avoliitto) et voi samaan aikaan olla naistenkaataja. SInulla on kuitenkin halutessasi vaihtoehto jos haluat olla muiden kuin puolisosi kanssa. Älä elä parisuhteessa.
Tätä useat miehet eivät tunnu tajuavan?
Jokaisella parisuhteessa elävällä pitäisi olla oikeus uskkolliseen puolisoon. Se on yksi parisuhteen pääsäännöistä. Ei mikään "pikkuisen vierasta sivusta" pitäisi liittyä parisuhteeseen millään tavoin.
Siinä olet oikeassa että näin tapahtuu mutta olet varmasti nähnyt myös mitä sitten tapahtuu?
Erotilastot kertovat omaa kieltään. Mustasukkaisuus ja epäluottamus tuhoaa kokonaisia perheitä ja aiheuttaa paljoon tuskaa lapsille.
Onko katkera äiti hyvä äiti? Tai isä?
Tosiasia on että pikkuisen tai enemmän vierasta parisuhteeseen niin mitään hyvää sillä ei tehdä.
Sinun pitäisi kannustaa ihmisä tajuamaan se eikä sanoa että on oma asiasi miten sen kanssa elät että puolisosi pettää? Varsinainen terapeutti. hah.
- spektaaakkeli
naiset kylläkin haluaa pettäjän...
- nyt järki käteen
Olen törmännyt USEISIIN varattuihin miehiin, jotka ovat selittäneet kuinka naisen jatkuva epäily ja tenttaus ovat lopulta johtaneetkin pettämiseen - vaikkei se aikaisemmin oliskaan tullut mieleen. Älä siis anna tuon epäilyksen käärmeen luikerrella suhteeseenne.
Uudella paikkakunnalla löydät taatusti itsekin ihania uusia ystäviä ja saat muutakin ajateltavaa kuin kumppanisi jokaisen sekunnin liikkeet.
Luota mieheesi ja parisuhteeseenne, nauti uudesta elämästänne! Yksikään yhden illan huuma ei voi viedä miestäsi mukanaan jos olette vankalla pohjalla. Eikä se vankka pohja tarvitse muuta kuin pyyteetöntä rakkautta - nalkuttamatta ja epäilemättä joka liikettä. - Susi*
Minäkin olen yksi pelkääjistä.En vain kestäisi petetyksi tulemista uudestaan,sen jo kokeneena.Kun on 100% ensin luottanut toiseen ja kaikki murentuu hetkessä palasiksi, ei siitä niin vain selviä,vaikka järki sanoo muuta.Mutta nämä tilastot joita kirjoitellaan joka paikassa, "kuinka paljon ihmiset oikeasti pettävät", saa melkein hysterian partaalle.Näyttää siltä että lähes kaikki pettävät ja salaa!Puhuminen ja ymmärtävä kärsivällinen kumppani on pelastus,vain hän voi auttaa eteenpäin.Ellei ole sitten näitä itsekkäitä tapauksia jotka pettävät kun kerran epäillään.....
- meitä sinkkumiehiä on...
että päästään pikkujoulujen aikaan firmojen pippaloissa kaatamaan noita naisia jotka ns. antaneet sielunsa ja ruumiinsa vain avo/aviomiestensä käyttöön....tänä vuonna lupaan olla hieman kunnioittavampi ja hoitaa niitä naisia jossain muualla kuin heidän aviovuoteissaan! PS. Hyviä pikkujouluja vaan kaikille! =)
- ihan normaalia nykyään..
- Pelgäänpä
Pelgäänpä ettei joulupukki saavugaan! Miten voi kokoajan pelätä jotain ja samalla maalata itse itselleen piruja seinille! Kuinka noin voi elää? Mahahaavan tuosta tuolla tavalla saa.
Putoaakohan taivas niskaan? Entä jos jään auton alle ennen kuin taivas putoaa niskaan? Tai jos huomista ei tulekaan? Voikohan eilinen tulla takaisin tai entä jos aika pysähtyy ja joulu ei tule koskaan? Kaikkea voi pelätä, mutta KANNATTAAKO se??? Pelko on vainoharhaisuuden esiaste jota oma mielikuvutus ruokkii, totuudella ei välttämättä ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kuinka voit uskoa minkä korvilla kuulet, mutta epäillä sitä minkä silmillä näet? - *annabelle*
Älä anna pelon vallata sun elämää.Tartu rohkeesti härkää sarvista ja kerro sille miehellesi että se on sit kerrasta poikki jos niin käy.Tärkeintä on että tiedät itse miten suhtaudut asiaan jos käy ilmi.Olen itse joskus antanut pettämisen anteeksi mutta se kaveri jatkoi sitä edelleen.Lemppasin sen kun pelkäsin seksitauteja.Aidsiin voi kuolla.Ja se voi tarttua myös lapsiin.Hyvä parisuhde on paras kahle.Ei toista voi omistaa eikä estää pettämästä.Elämän arvot pitää olla kunnossa.Puhelimen viestit paljastaa helposti pettäjän.Mun ukko jäi kiinni puhelimesta.
- Nimetön
omalla kohdalla seuraava tarina:
Noin vuosi sitten sanoin rouvalle, että antaa mennä, kahden lapsen jälkeen oli se hetki, että hänkin ansaitsi käydä baareissa ja pitämässä hauskaa, vaikka itse en kovin paljoa käynyt. Rouva laihdutti vajaan 10kiloa, hankki stringejä ja lantiohousuja ja kävi baareissa. muutama kuukausi siitä vaistosin monista pienistä asioista, että kaikki ei ollut kohdallaan. kysyin, onko hänellä toinen mies, vakuutti kirkkain silmin, että ei tietenkään ollut. Asia painui unholaan enkä epäillyt enempää.
kunnes 10kk jälkeen minuun otti yhteyttä petetty vaimo, joka kertoi, että minun vaimoni on pettänyt hänen miehensä kanssa. no tästä alkoi alamäki, joka ei vieläkään ole päättynyt, siitä noin 2,5kk, kun sain tietää. ja pahinta oli, että vaimoni valehteli vielä kuukauden, yritti silitellä asioita. Jos luottamus ei mennyt pettämisestä, niin valehtelusta ainakin.
Jatkuvia pelkotiloja, epäilystä, surua, raivoa, epätoivoa, murhanhimoa, tunteet käy laidasta laitaan. Tuska voi musertaa alleen, jos sen antaa musertaa. Muutaman kerran olin jo valmis ajamaan rekan eteen, matkatöissä se käy helposti.
Tenttasin yksityiskohtia pettämisistä, mutta kuten muutkin ovat todenneet, se vain pahentaa tilannetta, kaikki paikat, joilla ei kotikaupungissani ollut mitään merkitystä, tulivat merkityksellisiksi. pahalla tavalla. Helpointa olisi olla tietämättä, Ignorance is A bliss.
anyways, mikä auttoi minut suosta ? yksi kirja, joka sai ajattelemaan täysin eri tavalla näistä asioista ja asioista muutenkin. kirja on 30 sivua pitkä, mutta kertoo kaiken olennaisen. valitettavasti se on engl.kielellä.
jos se minua on auttanut, niin toivottavasti muitakin. hinta ei ainakaan ollut paha, paljonko oma mielenterveys maksaa ?
http://www.searchforbalance.org/Site/Survive cheating and infidelity in bad relationship.html
- kyyninen
mielestäni aiheellinen pelko nykyäivänä kun ihannoidaan ekstreme kokemuksia ja koko ajan pitäis olla kivaa ja sata lasissa jne. -Pelkään minäkin. Perustellusti. Edellisessä 17 v kestäneessä suhteessa puolisoni petti minua koko ajan, sain tietää myöhemmin. Nyt on uusi mies elämässäni, mutta en pysty luottamaan enää keneenkään. Ihminen on heikko ja sortuvainen. Mutta ehkä tästä voi ottaa myös opikseen, ettei pidä toista itsestään selvyytenä, kohtele huonosti tai pihtaa seksiä, koska nämä asiat ainakin viimeistään ajavat puolison aidan vihreämmälle puolen.
- mieltä edellisen kanssa
tässä kahden vuoden sinkkuuden aikana olen huomannut, että niin naiset, kun miehetkin pettää kumppaneitaan mennen tullen. Ei tokikaan saa yleistää, mutta surullista kuitenkin.
Omalta kohdaltani voisin sanoa kuitenkin sen, että jos todellakin rakastan kumppaniani, sekä että seksielämä kotona on molemmin puolin hyvää, niin miksi pitäisi pettää?!?! Miettikää itse kukin mielessänne, jos seksielämä ei toimi, niin miksi se ei toimi?! Jos et halua kumppaniasi, niin miksi sitten ollaan yhdessä? Ainakin omasta kokemuksestani voin sanoa, että seksi on kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta, että jollei se toimi ei toimi moni muukaan!
Tässäpä mietittävää!! - Pitää olla!
mieltä edellisen kanssa kirjoitti:
tässä kahden vuoden sinkkuuden aikana olen huomannut, että niin naiset, kun miehetkin pettää kumppaneitaan mennen tullen. Ei tokikaan saa yleistää, mutta surullista kuitenkin.
Omalta kohdaltani voisin sanoa kuitenkin sen, että jos todellakin rakastan kumppaniani, sekä että seksielämä kotona on molemmin puolin hyvää, niin miksi pitäisi pettää?!?! Miettikää itse kukin mielessänne, jos seksielämä ei toimi, niin miksi se ei toimi?! Jos et halua kumppaniasi, niin miksi sitten ollaan yhdessä? Ainakin omasta kokemuksestani voin sanoa, että seksi on kuitenkin niin tärkeä osa parisuhdetta, että jollei se toimi ei toimi moni muukaan!
Tässäpä mietittävää!!Eihän sexikään toimi täydelliseti jos ei luottamus toimi!!Linnuthan ei lopu koskaan..Kapakat pullollaan!He,ehehee
- pettäneet..
heko heko..
osta mopo.
hyvyys.. on pahe ainoa - Mahdollinen kouluampuja
Ei kannata pelätä, sillä pelkosi saattaa ajaa puolisosi pettämään. Peloissa on yleensä ottaen se huono puoli, että ne alitajuisesti ajavat toista pelkäämääsi suuntaan, pois luotasi. Lopeta siis pelkääminen ennen kuin on myöhäistä.
Jos sinulle tai puolisollesi tulee halu kokeilla vierasta, niin miksi ette voisi tehdä sitä yhdessä? Seksi on kuin sota, siinä on kaikki sallittua. Ei kannata antaa normaaliuden illuusion kahlita itseään. - KAVERILLE KANS :))
Pelko pois ja saunaan :))
- *avovaimo*
Itse olen myöskin sellainen ihminen, että saatan pelästyä ja ottaa liian henkilökohtaisesti esimerkiksi mediassa väitettyjä asioita. Usein ne ovat kohulööppejä tyyliin "jokainen mies käy huorissa Thaimaassa" ja perustuvat johonkin hyvin suppeaan tai olemattomaan tutkimukseen. Seksi myy aina. Kohuotsikot taas aiheuttavat pelkoa, joka sekin myy. Media kuvaa rakkauden vitsiksi ja vain villeistä julkkiksista, joilla on uusia kiinnostavia suhteita kirjoitetaan. Mikä kohuotsikko olisi muka "Pariskunta jo 15 vuotta naimisissa!" ...?
Suosittelisin, että juttelisit miehesi kanssa sinua pelottavista asioista. Älä syytä häntä, vaan kerro rauhallisesti että juuri media ym tahot herättävät sinussa näitä ajatuksia.
Kesustelkaa siitä, mitkä teidän parisuhteenne säännöt ovat, ja mihin arvoihin ne perustuvat. Itse olen sitä mieltä, että suhteessa tulisi olla yhteinen arvopohja, silloin vältytään pahimmilta ristiriidoilta. Näistä kannattaa kuitenkin keskustella, sillä se mikä on sinulle itsestään selvää, ei toiselle välttämättä ole.
Keskustele myös ystäviesi ja vaikka sukulaisestesi kanssa siitä, mitä he näistä asioista ajattelevat. Kenen mielestä on ok pettää? Onko suuteleminen pettämistä? Mitä on luottamus? Entä rakkaus? Kuka heistä tahtoo olla uskollinen ja tahtoo uskollisen kumppanin. Näin saat REALISTISTA kuvaa siitä, mitä tämän päivän OIKEAT ihmiset ajattelevat ja tuntevat.
Itse olen sitä mieltä, että uskollisuus ja rakkaus eivät ole kadonneita arvoja, vaan kukoistavat suorastaan! Välillä ne vain peittyvät kaikenlaisen riehunnan alle, mitä juuri media tykkää mainostaa. On jotenkin "coolia" bilettää, harrastaa irtosuhteita, olla avoimessa suhteessa jne.
Itse uskon silti, että useimmat ihmiset tähtäävät onnelliseen parisuhteeseen, jossa ollaan toiselle uskollisia ja rehellisiä.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek206036Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.233381Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1622781- 292680
- 821704
- 1471582
- 1481541
- 91373
- 121138
- 961118