seksi ennen avioliittoa

tinja.

Olen uskossa. Valitettavasti elämäni aikana olen tehnyt asioita, joista en ole ylpeä ja joita kadun - esimerkiksi hairahtunut irtosuhteisiin.
Nykyään olen yhdessä uskovan miehen kanssa, ja meillä on häät tulossa ensi kesänä. Olen kertonut miehelleni irtosuhteistani, ja hän on sanonut hyväksyvänsä minut juuri tällaisena. Olemmehan kaikki syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla. Kuitenkin omatuntoni (tai ehkäpä paholainen?) syöttää minulle ajatuksia, ettei minulla ole enää koskaan oikeutta nauttia seksistä ja että irtosuhteeni tulevat seuraamaan elämääni loppuun asti. Mieheni on sanonut, että minulla on täysi oikeus nauttia seksistä hänen kanssaan sitten avioliitossa, mutta haluaisin vielä mielipiteitä teiltä, että onko se Jumalan mielestä sallittua? Voinko unohtaa kaikki menneet, ajatella mieheni olevan minun ensimmäinen rakastelukumppanini? Saanko Jumalan mielestä nauttia seksistä avioliitossa niin täysin kuin siitä ikinä voi nauttia, niin, kuin nauttisin neitsyenäkin? Onko minulla oikeus pitää itseäni puhtaana ja pyhänä, ajatellen, että voin antaa miehelleni puhtaan ruumiin?
Asia on minulle tärkeä, sillä haluaisin nauttia avioliittoelämästä, mutta en tavallaan tiedä, saanko/kykenenkö siitä nauttimaan enää täydestä sydämestä?

Lisäksi kysyisin, että onko muilla kokemuksia siitä, että toisella osapuolella kokemuksia esiaviollisesta seksistä? Miten olette asiasta selvinneet, onko vaivannut avioliiton/suhteen missään vaiheessa?

30

1416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelastetut

      Sielunvihollinen tahtoo meidät lain alle, mutta Jeesus ei.

      Jos olet syönyt verilettuja ja sitten tullut siihen tulokseen, että veriruokien syöminen ei ole oikein, niin tarkoittaako se sitä, että et saa enää koskaan nauttia ruoasta?

      Nyt haluan julistaa irtosuhdesyntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä!!! Ota vastaan ja muista, että niin kauas kuin itä on lännestä, Jumala siirtää rikkomuksemme.

      Olet tehnyt parannuksen ja olet löytänyt elämäsi rakkauden, olet menossa naimisiin. Se mihin sinulla mielestäni ei ole oikeutta, on: vanhojen muisteleminen ja kaivaminen, koska ne asiat ovat anteeksiannetut ja pois pyyhityt.

      Sinulla on oikeus ottaa itsellesi neitsyen asema ja aloittaa alusta. Nyt lähdet eri pohjalta rakentamaan elämääsi ja parisuhdettasi, älä raahaa siihen mukaan entistä syntielämääsi! Jos sielunvihollinen sitä yrittää sinulle syöttää, käske se ulos Jeesuksen nimessä ja vetoa armoon.

      Itselläni on samantapaisia kokemuksia ja tiedän, että Jumala ei halua meitä kiusata rikkomuksiemme ja rikkinäisyytemme tähden. Sielunvihollinen ja herkkä omatuntomme meitä usein kiskovat pimeyteen takaisin. on hyvä olla tietoinen ja valppaana, eikä suostua.
      Jumalan siunaama liitto ja siihen liittyvä seksuaalisuus on hengellinen kokemus, sen tulet huomaamaan. Ota se vastaan täydestä sydämestäsi.
      Onnea, rakkautta ja siunausta teille :))

      • tinja.

        Kiitos!:)


    • surullisehko

      esimerkki siitä, kuinka uskonnoilla tukahdutetaan ja syyllistetään ihmistä täysin normaaleista viettien ja halujen toteuttamisesta ilman, että se oikeasti ketään häiritsisi.

      Heitä kuikkaa sillä raamatullasi, se ei saa kuin vahinkoa aikaan.

    • saa anteeksi

      kun koko sydämestään haluaa luopua synnistä, se on ilo Jeesukselle.
      Mutta on paljon ukkovaisia, jotka ei halua luopoua siitä ja selittävät että se ei ole paha asia, silloin toimitaan sanan vastaisesti ja se on hengellisen kuoleman tie.

    • vääriä asioita

      "Olen kertonut miehelleni irtosuhteistani, ja hän on sanonut hyväksyvänsä minut juuri tällaisena."

      Se on hyvä alku. Aina ei riitä sekään mutta jos jo alussa mietityttää että hyväksyykö toisen juuri sellaisena vai ei, on parasta unohtaa koko juttu. Oletko hoksannut miettiä asiaa myös toisin päin. Hyväksytkö aviomiesehdokkaasi sellaisenaan, ei se siitä miksikään tule muuttumaan?


      "Mieheni on sanonut, että minulla on täysi oikeus nauttia seksistä hänen kanssaan sitten avioliitossa..."

      Onko tuo ymmärrettävä niin, että et ole tulevan miehesi kanssa harrastanut? Jos niin on, siinä on potentiaalien aikapommi.


      "Voinko unohtaa kaikki menneet, ajatella mieheni olevan minun ensimmäinen rakastelukumppanini?"

      Miksi pitäisi ajatella kun ei ole? Mieti paremminkin sitä kuinka pystyt miehesi kanssa keskustelemaan aiemmista kumppaneistasi. Niitä keskustelutilanteita tulee takuuvarmasti.


      "Saanko Jumalan mielestä nauttia seksistä avioliitossa niin täysin kuin siitä ikinä voi nauttia, niin, kuin nauttisin neitsyenäkin?"

      Neitsyenä kyllä äärimmäisen harva seksistä nauttii. Sekin taito pitää oppia.


      "Onko minulla oikeus pitää itseäni puhtaana ja pyhänä, ajatellen, että voin antaa miehelleni puhtaan ruumiin?"

      Noilla "puhtaus" -jutuilla saisi heittää vesilintua. Esimerkiksi naisten ympärileikkausta tiettävästi puolustellaan "puhtaus" -näkökumilla. Voiko hullumpaa olla?


      "Lisäksi kysyisin, että onko muilla kokemuksia siitä, että toisella osapuolella kokemuksia esiaviollisesta seksistä? Miten olette asiasta selvinneet, onko vaivannut avioliiton/suhteen missään vaiheessa?"

      Omakohtainen kokemus on niin päin, että esiaviollinen seksi jäi vähiin ja aviollinen sitten osoittautui katastrofiksi. Toista kymmentä vuotta kesti ennen kuin päätettiin erota. Toisen kumppanin kanssa en samaa virhettä tehnyt ja nyt on kaikki kunnossa. Siinä mielessä vaivaa, että meni elämästä pitkä pätkä hukkaan. Toisessa vaakakupissa on kyllä pari hienoa jälkeläistä, ei hullummin kuitenkaan loppujen lopuksi.

    • keski-ikäinen nainen ja ero...

      Avioeron jälkeen minäkin olin niin rikki, että kaipasin ihmistä rinnalleni. Sitten tuli tehtyä kaikkea, jota en enää tekisi (johon en enää ehkä alenisi).

      Siltikin seurustelen tällä hetkellä miehen kanssa, jonka piti olla uskossa. Hän ei kuitenkaan pidä naimisiin menoa "tarpeellisena". Eikä hän tiedä, haluaako edes kenenkään kanssa naimisiin.

      Luulin, että olen vihdoin löytänyt sen oikean ihmisen, mutta en ole siitä enää yhtään varma.

      Onko uskovaisia miehiä edes olemassa?

    • Ystävä hyvä!!!

      Missä seurakunnassa sinä käyt? Mihin seurakuntaan sinä kuulut?
      Mene ihmeessä seurakuntaan ja pyydä Jumalalta
      vastausta ongelmaasi.
      Jumala on voimallinen puhumaan palvelijoidensa kautta.
      Oletko tottunut kääntymään elävän Jumalan puoleen rukouksessa tuoden
      Hänelle kaikki ongelmasi ja syntisi?

      Olen varma siitä että, Hän puhuu sinulle armon sanoja jos pyydät Häntä
      ilmoittamaan sinulle totuuden synneistäsi ja anteeksiantamuksesta.
      Jumala itse antoi opetuslapsilleen ARMON EVANKELIUMIN julistuksen tehtäväksi
      (Luuk 4:22, Joh 1:16, Apt 20:24).
      Siksi Pyhä Henki ei syytä sinua. Syyttäjä on toinen. Pyhä Henki haluaa
      siunata sinua puhtaudella ja viattomuudella Jeesuksen veren voimalla.
      Pyhä Henki ei esitä sinulle syytöksiä eikä kieltoja mitä tulee seksiin
      avioliiton sisäpuolella. Seksi on Jumalan lahja sinulle ja puolisollesi nautittavaksi.
      Avioliiton ulkopuoliset seksisuhteet ovat syntiä jotka sinä olet jo saanut
      anteeksi Jeesukselta. Jeesus on ne pyyhkinyt pois verellään. USKO MINUA:
      SYNTEJÄSI EI OLE JUMALAN EDESSÄ, EIKÄ HÄNEN KIRJOISSAAN.
      Niin, niitä ei ole edes Jumalan muistissa. Luit oikein.
      Totuus on se että, Jumala ei edes muista anteeksiannettuja syntejäsi.
      Kuinka minä voin näin väittää?

      Koska JUMALA ITSE SANOO SEN:

      Heb 8:12 "Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää
      muista heidän syntejänsä."

      Miten Jumala voi uhohtaa? Jumalahan on kaikkitietävä? Niin,
      Jumala on kaikkitietävä mutta, HÄN ON myös KAIKKIVALTIAS.
      Kaikkivaltias pystyy tekemään mitä Hän tahtoo.

      Psal 115:3 "Meidän Jumalamme on taivaissa; mitä ikinä hän tahtoo,
      sen hän tekee."

      Mitä tämä sitten tarkoittaa?

      Synti tuli erottamaan Jumalan ja ihmisen toisistaan.
      Ennen syntiinlankeemusta ihmisen suhde Jumalan kanssa oli täydellinen.
      Jumala tahtoi palauttaa ihmisen täydelliseen suhteeseen kanssaan.
      Siis, niin kuin syntiä ei olisi koskaan tullutkaan Jumalan ja ihmisen väliin.
      Jumala tuli Jeesuksessa ja poisti synnin uhraamalla itsensä.
      Synti on nyt poissa Jumalan ja ihmisen välistä. Synti tuli Saatanan
      vaikutuksesta ihmisen elämään. Raamattu sanoo että, Jeesus teki
      tyhjäksi Perkeleen teot:

      1 Joh 3:8 "Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt
      syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi
      TYHJÄKSI PERKELEEN TEOT."

      Siis, synti ja sen seuraukset ovat tehty tyhjiksi Golgatalla
      Kristuksessa Jeesuksessa.
      Siksi syntinen voi kokea viattomuuden ja puhtauden anteeksiantamuksen kautta.
      Kiitos ja kunnia Jeesukselle!!!

      Tämä koskee sinua tässä ja nyt. Jumala tahtoi saada aikaan täydellisen
      sovituksen. Hän onnistui siinä täydellisesti. Jumala halusi antaa ihmiselle
      anteeksi hänen syntinsä TÄYDELLISESTI.
      Hän teki sen Jeesuksessa Kristuksessa.

      Täydellinen anteeksiantamus edellyttää täydellistä unohtamista?
      Jumala on niin täydellinen että, Hän kykenee antamaan täydellisesti anteeksi.
      Jumalan täydellisyys saa tämän aikaan.
      Siis, se että Jumala kykenee unohtamaan synnit, perustuu Hänen täydellisyyteensä.
      Se ei ole vajavaisutta. Jumalalla ei ole huono muisti.
      Hänellä on täydellinen sovitusteko Kristuksessa Jeesuksessa.

      Kun me tunnustamme syntimme, niin Jeesuksen veri puhdistaa meidät kaikesta
      synnistä (1 Joh 1:7-9). Kun Jeesuksen veri
      on puhdistanut sinut kaikesta synnistä, mitä jää jäljelle? EI MITÄÄN!
      Olet silloin yhtä viaton ja puhdas kuin vastasyntynyt lapsi.

      Mutta,

      Jumala ei jätä ihmistä vielä tähän.
      Hän pukee verellä puhdistetun ihmisen päälle oman viattomuutensa ja puhtautensa.
      Se on se Jumalan kirkkaus jonka ihminen menetti syntiinlankeemuksessa.
      Se on Jeesuksen vanhurskaus (Room 3:21-26).

      2 Kor 5:21 "Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi,
      että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

      Huomasitko? Kun olet uskossa, olet sisällä Kristuksessa.
      Ja HÄNESSÄ OLET YHTÄ VANHURSKAS JA VIATON KUIN JEESUS ON.
      Kuinka tämä on mahdollista?

      Jeesus otti ristillä päälleen kaikki sinun syntisi. Avioliiton ulkopuoliset
      seksikokemukset ja kaikki kaikki kaikki syntisi.
      Jeesus kärsi sinulle kuuluneen rangaistuksen synneistäsi.
      Sitten Hän otti oman puhtautensa ja viattomuutensa ja puki sen
      sinun päällesi. Jumala teki siis vaihtokaupan ristillä.

      Nyt kun Jumala katsoo sinuun, Hän näkee Poikansa Jeesuksen
      puhtauden ja viattomuuden. Jumala ihastuu valtavasti siihen puhtauteen
      ja viattomuuteen jonka Hän nyt näkee sinussa.
      Sen tähden saat kokea tämän todeksi myös tunnemaailmassasi.
      Pyhä Henki tulee vahvistamaan sinulle oman Sanansa. Hän sanoo:
      "Kaikki tämä on sinun. Näin on ja Aamen!!!"
      Omistat kaiken tämän uskon kautta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

      Tämä ei ole järkeilyn asia. Tämä on uskon asia.
      Usko Jumalan Sana ja ota
      se vastaan ja saat kokea sen voiman. Aamen!

      Eikös jo tässä kohden pitäisi huutaa:

      HALLELUJAA KIITOS JEESUS!!!!

      Kukaan ei voi syyttää sinua koska Jumala on sinut pessyt puhtaaksi ja pukenut
      sinut Kristuksen viattomuuteen. Kiitä ja ylistä Jeesusta anteeksiantamuksesta
      ja veren voimasta. Kiitä Jeesusta Hänen vanhurskaudestaan joka nyt on
      sinun vanhurskautesi Herralta lahjaksi saatu.

      Jes 54:17 "Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä
      HEIDÄN VANHURSKAUTENSA, MINULTA SAATU, sanoo Herra."

      Älä enään kiusaa Jumalaa synneilläsi. Niitä EI OLE OLEMASSAKAAN.
      Kun tuot/toit Jumalalle syntisi, Hän painaa/painoi "delete" näppäintä.
      Ja vips, POISSA, TYHJÄ.

      Jes 43:24-25 "Et ole minulle kalmoruokoa hopealla ostanut etkä
      minua teurasuhriesi rasvalla ravinnut - et, vaan sinä olet minua synneilläsi
      vaivannut, rasittanut minua pahoilla töilläsi.
      Minä, minä PYYHIN POIS
      sinun rikkomuksesi itseni tähden, ENKÄ SINUN SYNTEJÄSI MUISTA."

      Huomasitko? Jumala pyyhkii pois syntisi ITSENSÄ TÄHDEN.
      Se on suurempi auktoriteetti kuin jos Hän sanoisi "sinun tähtesi".

      Lopuksi: Kun Jumala on unohtanut sinun syntisi,
      unohda sinäkin. Keskity jatkossa Jeesukseen ja Hänen rakkauteensa
      sinua kohtaan. Saat siunatun avioliiton puolisosi kanssa.
      Muista että, olet täysin puhdas Jeesuksen ristin työn ansiosta. Nauti täysin
      siemauksin aviopuolisosi kanssa puhtaasta siunatusta seksistä.

      2 Kor 5:17 "Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus;
      se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut."

      Herra siunatkoon sinua sinä Jumalan rakastama Kristuksen Jeesuksen
      armahtama ja vanhurskauttama ja pyhittämä vanhurskas ja pyhä.

      Siunausta

      jaikal

      • Epäjeesustelija

        Haista sinä home, onneton paasaaja! Usko on kahdenkeskeinen asia Jumalan kanssa, eikä siinä sinun sadistisia seurakuntiasi tarvita ilkkumassa ja tekopyhyyttään näyttämässä!

        Mitä tuon kysyjään tulee, niin eiköhän rangaistusta ole ollut tarpeeksi jo omassa mielessä ilman lahkolaisten motkotustakin (ja sitten tietysti "anteeksiantoa" muka Jumalan puolesta. Eipä taida valtakirjaa olla!

        Turha tuosta on mitään synnintuntoa ottaa, kun miehen kanssa on asiat sovittu. Onnea parille!


    • >>>mutta haluaisin vielä mielipiteitä teiltä, että onko se
      Jumalan mielestä sallittua?

      • Olet toiminut

        Aivan oikein jo ennen avioliittoasi. Nyt sinulla on tietoa jota kokemattomalla neitsyellä ole, joten voit hyvillä mielin todeta, ettei se ehkä aidan toisella puolen ole sen kummempaa. Sitäpaitsi, ehkä opitkin jotain, eikä sinun elimesi siitä kulunut.


      • Iloitse morsian
        Olet toiminut kirjoitti:

        Aivan oikein jo ennen avioliittoasi. Nyt sinulla on tietoa jota kokemattomalla neitsyellä ole, joten voit hyvillä mielin todeta, ettei se ehkä aidan toisella puolen ole sen kummempaa. Sitäpaitsi, ehkä opitkin jotain, eikä sinun elimesi siitä kulunut.

        Voit aloittaa miehesi kanssa ihanan avioliiton - kirjoitin äsken Sinulle ARMO ja vielä lisään - Sinä olet Jeesuksessa vapaa - ja herkin sydämin olet syntisi tunnustanut.
        Iloittaa Herrassa - iloitkaa avioliitosta ja rakkaudesta ja Jeesus teitä siunatkoon!
        Kristityn rakkaudella.


      • kuulija

        Anteeksi pyynti silä henkilöltä jota vastaan on rikkonut,sitten jumalalta,koska ulpuolinen suhden on omanruumiin saastuttaminen.
        Sen jälkee voi nauttia avoin täydestä onnesta,mikä on myös jumalan siunaamaa,hän asetti avionliiton.
        Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät. Jumala siunasi heidät ja sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset, lisääntykää ja täyttäkää maa ja ottakaa se.


    • A R M O

      - kun elät rehellisesti kertoen miehellesi että näin tapahtui. Teidän ei kannata enää muistella vanhoja kun ne on kerrottu ja anteeksi annettu.
      Jumala on armollinen niille, jotka syntinsä tunnustavat.
      Sen, minkä Jumala antaa meille Pojassaan Jeeskukseesa anteeKsi - se on antEeksi annettu -älä siis moneen kertaan pui samoja asioita.

      Me lankeamame, mutta J näkee sydämemme - jos emme tahallamme halua elää synnissä vaan teemme synneistämme parannuksen.

      A R M O = ANSIOTON RAKKAUS MINUN OSAKSENI, MUTTA TÄMÄN ARMON VOI SAADA VAIN USKOMALLA JEEKUKSEEN JA HÄNEN SOVINTOVERENSÄ KAUTTA SAAMME SYNTIMME ANTEEKSI. KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET, KUKA LANKEAA MIHINKIN, MUTTA HÄN IHANA JEESUS NÄKEE HEIKKOUTEMME JA ARMAHTAA MEITA - KASVATTAA MEITÄ HÄNEN IKUISESSA ARMOSSAAN IHMISTÄ KOHTAAN.
      SIUNAUSTA TEILLE JEESUKSEN OMINA!

    • LOOOL1

      älkää nyt helveti antako jonkun herra taivaan isän teidän petihommiinne puuttua...jos joku ukko suuttuu siitä että nautitaan seksistä avioliittoa, niin se on sama kuin nauttisi patongista jota ei ole lämmitetty uunissa..CMOON!!!

      • LOOOL2

        *ennen avioliittoa


    • MasterZeromus

      Hyvähän se sinulle mutta itse en huoli mitään käytettyä oli hänellä sitten ollut irtosuhteita, olkoon eronnut tai leski niin ne ällöttävät minua. Olen tosin fundamentalisti ja tavoittelen täydellisyyttä. En edes osallistu semmoiseen seurakunnan menoihin jossa mitään saastaisuutta hyväksytään. Jos harrastaa seksiä niin menköön jo sitten viimestään naimisiin tai jos ei pysty yhden kanssa vaan elämään niin ottakoon toisenkin puolison sillä onhan moniavioisuuskin parempi kuin mikään selän takainen uskottomuus elävää kun vainajaakin kohtaan.

      • 23rgg

        Jaa muslimi. Jätä kuitenkin ne lapset rauhaan. Runkkariksi sinä jäät, koska et tule ikinä löytämään omanikäisiäsi koskemattomia naisia yhtään mistään. Jos sellaisia on, ne kiertävät tuollaiset sekopäät kaukaa.


      • Kalle Kehveli

        Onkopa kädet jo kovin känsäiset, vai eikö seiso ollenkaan? Vai b-rapun miehiä?


    • Riemu-Riitta

      Ei sitä nyt voi sikaa säkissa ostaa eikä miestäkään. Autokin koeajetaan ja jos on tarkoitus olla pitkään avioliitossa niin kyllä sitä pitää tietää millainen toinen on silläkin saralla. Samoin se on kumminkin päin, sekä miehellä että naisella. Joku seksiä välttelevä voikin olla sitten täysi surkimus sängyssä tai peräti aseksuaalinen tai kaappihomo, joka tarvii sinut vain kulissiksi homosuhteilleen, kuten eräät uskovaiset tapaavat tehdä. Etkä saa sitten kunnolla kun olet naimisissa. On väärin mennä naimisiin, jos ei kokeile ensin. Ajattele, jos miehesi on vaikka niin pienen pilin omistaja, että saa sokeripalalla houkutella. Se on kauhea pettymys naiselle. Sen jälkeehän mies olisi kuitenkin laitettava vaihtoon, joten parempi katsoa ja kokeilla kuin katua ja pilata elämäänsä. No, onneksi eron saa nykyään niin helposti, eikä tarvi etsiä syyllistä. Mutta ylimääräistä vaivaa siitä tulee. En tiedä olisiko ennen vanhaan saanut avioeron (siihen aikaan kun syyllinen piti osoittaa) sillä perusteella että mies ei pysty tyydyttämään naista tai tämän elin ei kelpaa mihinkään. Onneksi asiat on toisin nyt.

    • ps12

      Niin, seksin takia sitä ollaankin naimisiin menossa ja yhdessä pysytään. SEKSIN, ei ihmisellä väliä mut kunhan seksi toimii.... jesh... Mä ainakin meen naimisiin ihmisen kanssa, seksi on toisarvoista. Se tulee boonuksena.. Jos ihminen on niin ihana et tekisit mitä vaan sen puolesta mut sit seksi ei toimikaan niin lemppaatko sä sen ihmisen sen takia et seksi ei toimi??? Eiks suurin osa avioeroista johdu just siitä et kommunikaatio, ihmissuhde, erilaisuus, ei oo mitään yhteistä, ei toimi... JOS sul on ihan hirvee ukko joka pieksee sua ja on ihan hirvee tyranni mut seksi on hyvää (korjaan taivaallista) niin jäätkö vaan seksin takia????? SEKSIÄ pystyy harjoittelemaan, kun kumpikin on avoin ja kertoo mistä tykkää ka mistä ei mutta jos ihminen on ihan erilainen ku sä, arvot ihan erilaiset jne niin sitä sä et voi korjata.. IKÄVÄKYL... SENKUN jaat ittees jokaisen ukon kans johon törmäät matkalla etsien sitä oikeeta ja sit ku sen oikean löydät niin sun seksikumppaneiden lukumäärä on lähelle sata. MUST se ois hirveetä olla jonkun ihmisen sadas pano ja äijä vertaa mua niihin 99muuhun. PARASTA ois ku ois toisen eka ja ainoa.

    • Käsitteet selville:

      "Avioliitto"
      "Seksi"
      "Synti"

      Oliko Aadam ja Eeva avioliitossa ja miten se tapahtui?

      • Entäs Aadamin

        lapset tai Nooan lapset, miten avioliitto syntyy?


      • Kaksi eri asiaa
        Entäs Aadamin kirjoitti:

        lapset tai Nooan lapset, miten avioliitto syntyy?

        Täällä joku vertaa verimakkaran syömistä ja haureutta, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään, syökää kaikkia mitä lihakaupassa myydään. Joidenkin lahkojen oppi voi poiketa mutta se siitä.


      • Jeesuksen lahkossa
        Kaksi eri asiaa kirjoitti:

        Täällä joku vertaa verimakkaran syömistä ja haureutta, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään, syökää kaikkia mitä lihakaupassa myydään. Joidenkin lahkojen oppi voi poiketa mutta se siitä.

        toimitaan Jeesuksen opetuksen mukaan, ja kirkkojen ja seurakuntien lahkoissa niiden opettajien ja pappien ja piispojen mukaan.

        Tietysti perillä näemme olemmeko rakentaneet Totuuden Kalliolle vai ihmisvalheiden hiekalle korvasyyhyopeissa tai sanan myyskentelyssä tai ihmisten tahdon mukaisissa opetuksissa.

        Tietysti jokainen itse perillä näkee millainen on rakennuksensa, katoava vai katoamaton, valheellinen vai totuudellinen, irstaudessa vai rakkaudessa? Jumala tahtoo viisaat pyhänsä totuudelliseen rakkauteen ja uskollisuuteen.


      • OttoPetteri
        Kaksi eri asiaa kirjoitti:

        Täällä joku vertaa verimakkaran syömistä ja haureutta, niillä ei ole mitään tekemistä keskenään, syökää kaikkia mitä lihakaupassa myydään. Joidenkin lahkojen oppi voi poiketa mutta se siitä.

        Molemmat ovat kaameita syntejä eri uskonlahkoissa.
        Lestadiolaiset hyväksyvät lapsenraiskauksen ja insestin.
        Katoliset papit käyttävät poikalapsia hyväkseen uskonnon varjossa ja koko asia on piilotettu ja lakaistu maton alle.

        Pitäiskös minun nyt uskoa, että jonkin uskonlahkon julistama oppi erotiikasta ja seksistä on oikea absoluuttinen totuus? Totuus, jonka rikkominen aiheuttaa polttamisen helvetin kiirastulessa?

        Eihän tuossa hommassa ole mitään tolkkua!


    • Opetetaanko Isässä

      Jumalassa Jeesuksen kautta erokirjakäytäntöä vai pyhitystä totuudessa? Mooseksen kautta Israel sai erokirjakäytännön, mitä Jeesus opetti avioliitosta.

      Tietenkin kannattaa rakastaa Jeesusta ihan kokonaisvaltaisesti. Tietysti erokirjakäytäntö on parempi kuin irtosuhteet haureudessa.

    • ps12

      MOOSEKSEN LAKI oli israelilaisille, JUUTALAISILLE.. OLETKO sinä JUUTALAINEN??? Jos olet niin sillon olet joko mooseksen lain alla tai uskoontullut juutalainen jonka kuuluisi olla uuden testamentin alla eikä mooseksen lain alla enään.. Eli siis MUISTAKAA että mitä mooses sanoi israelilaisille, oli tarkoitettu HEILLE, ei meille jotka emme ole juutalaisia... Me jotka olemme kristittyjä noudatamme UUTTATESTAMENTTIA emmekä V O I ottaa laista joitakin käskyjä sen lisäksi.. SE ON JOKO TAI... TOTUUS on raamatussa. ADAMIN JA EEVAN tarinan löydät lukemalla. AVIOLIITTO syntyy kun mies ja nainen yhtyy.. EI RAAMATUSSA sanota että kun pappi sanoo AAMEN, vaan sillon kun mies ja nainen yhtyy syntyy LIITTO heidän välille. ONHAN sekin ihan ihmisjärjellä ajateltu. SEKSI on jotain niin intiimiä minkä jaat toisen kanssa, kun HARRASTAT seksiä M O N E N kanssa jaat itsestäsi jotain niin intiimiä mitä et jaa kenenkään muun kanssa. KUN teet sitä useamman kanssa kun yhden niin se tekee susta minkä.. ? Se että pitää testata menopeli ennen, mitä järkee siin on?? Kun sä oot jonkun ihmisen kans ja harrastat seksiä sen kans ja sit se ei ookkaa se oikea, taas vaihdat ja taas kokeilet jne jne jne... Ei tossa oo järjellä ajateltuna mitään JÄRKEÄ..

    • Nykyään seksiä

      on ihan kaikkialla. Pitää olla kuuro-mykkä, jotta voisi elää ilman tuota seksin läpitunkemaa maailmaa tai sitten ilman tiedotusvälineitä omassa maaseutupaikassa.

      1960-luku oli se paha laittomuuden tulemus seksi-alueella.

    • Vanha äijä

      No itse menin kokemattomana naimisiin naisen kanssa, jolla oli kokemusta useammastakin. Minusta vaan hyvä asia, kun itse olin täysi tumpelo seksissä, oikein pyysin opettamaan. Äkkiä kyllä selvisi, ettei niillä kokemuksilla mitään merkitystä ollut, yhtä avuton oli itsekin. Yhdessä on sitten kehitelty omat ja oikein mukavat kuviot.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      189
      7616
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4392
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2155
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2079
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1899
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1716
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1712
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1649
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1623
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1438
    Aihe