Kuka kirjoitti tämän
Eivät tule?-Amen
Jeesus on sama tänään...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000038902053
Ajankohtainen ja mielenkiintoinen aihe.
Olen kanssasi samaa mieltä.
Kiitos Herralle ja sinulle.
Oletko kirjoittanut muista aiheista opetustekstejä?
Jos olet, anna lenkkejä.
Kuka tämän kirjoitti?
23
1098
Vastaukset
- menestysteologia ?
Mainostatko ehkä omaa kirjoitustasi ?
Tuo kirjoitus tuntuu kyllä siltä, että sen kirjoittaja on omaksunut menestysteologiaa.
Menestysteologit vaativat ja ottavat, heidän mielestään rikkaus ja terveys kuuluvat heille.
Mutta mitä sanoo todellisuus ?
Suuret puheet, mutta eivät he ole yhtään terveempiä kuin muutkaan. Rikkauttakaan heidän keskuudessaan ei paljoa ole, vain heidän seurakuntiensa johtajat rikastuvat.- on käärme..
Tuohan "Eivät tule?-Amen" on menestysteologi David Sterlingin väärää opetusta.
Menestysteologit eivät ole kristittyjä.
- hyvä kirjoitus
tuolla Pyhä Henki- palstalla, nimimerkillä 'hyvä kirjoitus'.
Ajattelin, että se voisi hyvin olla sinun kirjoituksesi, ja halusin vain kiittää siitä sinua, koska tämä kyseinen jonkun (ajattelin, että sinun) kirjoittama kirjoitus rohkaisi minua ja sain sen kautta Herralta eräänlaista vahvistusta itselleni omiin hengellisiin näkemyksiini.
Minäkin ajattelen, että sairaus ei tule Jumalalta, mutta Jumalan sallimana kylläkin. Toisinaan Hänen on PAKKO SALLIA se meille, eikä syy todellakaan ole silloin Hänessä.
Itse olin aloittanut tämän kyseisen ketjun nimimerkillä 'paljon sairastanut' ja olin lainanut siihen pienen pätkän David Pytchesin kirjasta Tule Pyhä Henki.
Luen ja opiskelen tätä hyvää kirjaa juuri tällä hetkellä.
Sinulla on mielestäni opettajan armoitus, ja toivoisin, että kirjoittasit tästä asiasta lisää tänne.
Olen itse syvältä okkultismista pelastanut ja tiedän mitä niittämisvaiheeseen uskoontulon jälkeen kuuluu, mm.paljon sairautta.
Pelastumisen jälkeinen aika oli minulle hyvin raskasta aikaa niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, koska saatana menetti minut Jeesukselle.
Voin sen nyt tässä kertoa, että minut oli vihitty langenneelle enkelille 11 vuotta sitten, ja vasta nyt olen parisen vuotta ollut ns. kuivilla ja täysin vapaa kaikista demonisista siteistä pimeään henkimaailmaan.
Olen vahvistunut kaikin puolin ja monet sairaudet ovat vain itsestään hävinneet. Siksi tämä asia minua kiinnostaa.
Kirjoita siitä jos haluat, ja siunausta sinulle.- hyvä kirjoitus
>>>Pelastumisen jälkeinen aika oli minulle hyvin raskasta aikaa niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, koska saatana menetti minut Jeesukselle.
- hyvä kirjoitus
Tulevatko sairaus ja kärsimys Jumalalta?
Kirjoittanut: paljon sairastanut 26.10.2008 klo 09.48
Kirjoitan pienen katkelman englantilaisen piispan David Pytchesin kirjasta Tule Pyhä Henki (s.176)
1. "Kristillisessä elämässä sairaus ja kärsimys eivät ole synonyymejä.
Uudessa testamentissa ei ole mitään viittausta siihen, että kärsimys tarkoittaa sairautta tai käsittää sairauden. Kristus ei sairastanut koskaan, mutta hän kärsi hirvittävästi. Apt.10:39.
Autuaita ovat-kohdassa luetellaan hengessä köyhät, Matt.5:3, murheelliset, Matt.5:4 ja vainotut Matt5:10, muttei niitä jotka sairastavat!"
2. "Jumalan luonteeseen kuuluu aina parantaa. Hänen ensisijainen tarkoituksensa ei ole opettaa meitä sairauden avulla. Sairautta ei koskaan esitetä hyödyllisenä Uudessa testamentissa. Betesdan altaalta olevalta rammalta mieheltä oli ryöstetty vapaus 38 vuodeksi."
3. "On ihmisiä, jotka kieltämättä ovat tulleet lähemmäs Jumalaa sairauden avulla, mutta tässä löytyy apu Jumalan hyvyydestä, joka johtaa parannuksen tekoon ja hyväksymiseen, pikemminikin kuin siitä, mitä sairaus on tehnyt." Room.2:4
4. "Jos todella uskoisimme, että Jumala lähettää sairautta meidän hyödyksemme, kaikki pyrkimykset lievittää sairautta lääketieteen keinoin näyttäisivät siltä, että yritämme tarkoituksellisesti estää Jumalan tahtoa."
5. "Viattomien lasten ja avuttomien ihmisten tarpeettomasta kärsimyksestä ei voida syyttää Jumalaa, joka on rakkaus, 1Joh.4:8 Synnin kirous johtaa maailmassa jatkuvaan sotaan, nälkään, köyhyyteen jne. ja joskus vanhempien syntien vaikutus pysyy suvussa kolmanteen ja neljänteen sukupolveen. 2Moos.20:5 - onko niin ?
hyvä kirjoitus kirjoitti:
Kirjoitan pienen katkelman englantilaisen piispan David Pytchesin kirjasta Tule Pyhä Henki (s.176)
Uudessa testamentissa ei ole mitään viittausta siihen, että kärsimys tarkoittaa sairautta tai käsittää sairauden. Kristus ei sairastanut koskaan, mutta hän kärsi hirvittävästi. Apt.10:39.
Autuaita ovat-kohdassa luetellaan hengessä köyhät, Matt.5:3, murheelliset, Matt.5:4 ja vainotut Matt5:10, muttei niitä jotka sairastavat!"
2. "Jumalan luonteeseen kuuluu aina parantaa. Hänen ensisijainen tarkoituksensa ei ole opettaa meitä sairauden avulla. Sairautta ei koskaan esitetä hyödyllisenä Uudessa testamentissa. Betesdan altaalta olevalta rammalta mieheltä oli ryöstetty vapaus 38 vuodeksi."
3. "On ihmisiä, jotka kieltämättä ovat tulleet lähemmäs Jumalaa sairauden avulla, mutta tässä löytyy apu Jumalan hyvyydestä, joka johtaa parannuksen tekoon ja hyväksymiseen, pikemminikin kuin siitä, mitä sairaus on tehnyt." Room.2:4
4. "Jos todella uskoisimme, että Jumala lähettää sairautta meidän hyödyksemme, kaikki pyrkimykset lievittää sairautta lääketieteen keinoin näyttäisivät siltä, että yritämme tarkoituksellisesti estää Jumalan tahtoa."
5. "Viattomien lasten ja avuttomien ihmisten tarpeettomasta kärsimyksestä ei voida syyttää Jumalaa, joka on rakkaus, 1Joh.4:8 Synnin kirous johtaa maailmassa jatkuvaan sotaan, nälkään, köyhyyteen jne. ja joskus vanhempien syntien vaikutus pysyy suvussa kolmanteen ja neljänteen sukupolveen. 2Moos.20:5Koska kehut kirjaa, oletan että olet löytänyt kirjasta jotakin sellaista, josta olet pitänyt.
Jos tahdot olla enemmän raamatussa kiinni pysyvä kristitty, niin voinet koetella tuon kirjan sisällön sekä sen kirjoittajan.
Kirja ei valitettavasti ole enää niin erinomainen, kun tietää kuka on sen kirjoittanut.
Olen itsekin joutunut pettymään, kun alkuun ihan hyvältä tuntuneen kirjoittajan takaa paljastuukin huonomaineinen harhaopettaja, joka pyrkii vain hämmentämään ja eksyttämään lukijoitaan.
Tiedät kai, että kuka tahansa voi kirjoittaa kirjoja, myös ns. hengellisiä kirjoja ?
On paljon sellaisia kirjoja, jotka voivat olla mukavia ja joita ihmiset lukevat mielellään, mutta joiden sisältö ei kokonaisuudessaan ole lukijan kannalta hyödyllistä eikä turvallista.
Meille tarjotaan niin monenlaisia kirjoja, sekä hyödyllisiä, että haitallisia.
Monetkaan eivät voi tietää ja tuntea kaikkia kirjailijoita, joskus on auttanut se, että kirjoja lukevat tietävät ja tuntevat sellaisia kirjojen kustantajia joiden kustantamiin kirjoihin on voinut luottaa muita paremmin.
Eräs sellainen kustantaja oli Ristin Voitto, mutta eivät aivan kaikki senkään julkaisemat kirjailijat olleet raittiita. Sitä voi kuitenkin suositella, mutta nykyisiä Aika Median kirjoja ei.
Myös Vapaakirkon Päivä Oy on julkaissut useita hyviä kirjoja.
Kuva ja Sana julkaisee nykyään runsaasti myös kelvottomia kirjoja.
Jotkut kirjat vääristävät meidän käsitystämme pelastuksesta, uskosta ja Jumalasta.
Tutkitaan hiukan tuon kirjan tekijää, se on tarpeellista, sillä eihän kannata luottaa kirjoihin, joiden tekijöitä ei tunne.
Raamattuun voimme luottaa aina, mutta kun luemme muita kirjoja, siitä huolimatta, vaikka niitä myydään ns. hengellisinä kirjoina, meidän kannaltamme on järkevää että emme syö sellaista ruokaa, jonka laatua ja valmistajaa emme tunne.
David Pytches on monia kirjoja kirjoittanut Englantilainen anglikaani pappi ja piispa joka on aloittanut New Wine-konferenssien pitämisen, hän on myös Viinitarha-liikkeen perustajan ja johtajan, "Ihmeet ja merkit" -miehen, John Wimberin ystävä.
Viinitarha-liike on Torontolaisuuden edeltäjä, kaatumisia ja kummallisia manifestaatioita sekä voimakasta ihmeiden ja merkkien korostamista. Viinitarha-liike ei ollut raitista toimintaa, vaan hyvin epämääräistä, saihan John Wimber vaikutteitaan menestysteologi Kenneth Haginilta.
David Pytches tunnetaan yhtenä niistä, jotka toivat Torontolaisuuden Englantiin 1994 sekä Kansas Cityn huonomaineisten profeettojen suosijana.
John Wimber ja monet hänen seuraajansa, puhuivat suureen ääneen Ihmeistä ja Merkeistä, myös sairaiden parantumisesta, mutta vaikuttavinta mihin he pystyivät, oli ihmisten kaatumiset ja muut kummalliset manifestaatiot.
Lupauksia ja suuria puheita heillä kyllä oli runsaasti, mutta ei kuitenkaan Jumalan voimaa ja vaikutusta niiden toteuttamiseen.
David Pytchesin kirjat voidaan laittaa samaan luokkaan, kuin esim. Benny Hinnin ja John Wimberin ja Rodney Howard-Brownen. Eli ne ovat kirjoja, joiden hengellinen arvo ja luotettavuus on hyvin kyseenalainen.
Kirjoissa on luonnollisesti ihan asiallistakin sisältöä, mutta kokonaisuutena ne pyrkivät vain hämmentämään ja eksyttämään ihmisiä pois kristillisestä uskosta.
Itse on luotaisi mieheen jonka seurakunnan toimintaan kuuluvat ihmisten kaatamiset, eläinääneet, sätkimiset, konttaamiset, karjumiset, pakkoliikkeet ja muut kummalliset manifestaatiot.
Hieman taustatietoa:
http://www.new-wine.org/about_us/Our History.htm
Paavo Hiltunen, Toronto-ilmiö läpivalaisussa, 1996 Voin kyllä kirjoittaa parantumisesta myöhemmin.
Nyt ei ole aikaa.
Jos saan aikaiseksi kirjoituksen aiheesta, teen siitä oman aloituksen aikanaan.- 'paljon sairastanut'
>>>Pelastumisen jälkeinen aika oli minulle hyvin raskasta aikaa niin psyykkisesti kuin fyysisestikin, koska saatana menetti minut Jeesukselle.
Haluan sanoa kaikille Pyhästä Hengestä uudestisyntyneille veljilleni ja sisarilleni Jeesuksessa Kristuksessa, että älkää pelätkö. Rakkaudessa ei ole pelkoa, vaan täydellinen rakkaus karkoittaa pelon.
Riiputaan Kristuksessa ja Hänen Sanassaan kiinni, tuli sitten ihan mitä tahansa elämässämme vastaan, niin luotetaan Häneen ja Hänen armoonsa kaikesta sydämestä, kaikesta mielestä ja kaikesta sielusta.
Pyhä Henki uudestisyntyneessä ihmisessä on voimallinen pitämään meidät oikealla tiellä ja Hän varjelee meidät kaikilta eksytyksiltä. Pidetään kaikessa se, mikä on hyvää, totta ja oikeaa, muu hylätään tarpeettomana.
Ne ihmiset, jotka täällä kirjoittelevat toisille, keiden kustantajien kirjoittamia kirjoja heidän mielestään on 'turvallista' lukea ja kirjoittelevat pitkiä nimilistoja 'eksyttäjistä' ovat yleensä itse hyvin epävarmoja omassa uskossaan, koska heillä ei ole Kristuksen sisällistä tuntemusta, juurta ja uskoa ja luottamusta Elävään Sanaan Jeesukseen Kristukseen.
Tällaiset ihmiset hakevat usein ulkoista turvaa omalle sielunrauhalleen ulkoa käsin ultraoikeasta opista eikä Jeesuksesta Kristuksesta Itsestään. Tällaiset ihmiset ovat omien kokemusteni mukaan hyvin lakihenkisiä, tuomitsevia, kovia ja jyrkkiä omissa näkemyksissään.
Katsotaan Kristukseen ja luotetaan Häneen, silloinkin kun on paha mieli ja epäilys valtaa sielun, sydämen ja mielen. Meillä ei ole mitään muuta kuin Hänen armonsa ja se riittää meille.
Siunausta kaikille sisarilleni ja veljilleni Kristuksessa, ihan kaikille. - täältä
5. "Viattomien lasten ja avuttomien ihmisten tarpeettomasta kärsimyksestä ei voida syyttää Jumalaa, joka on rakkaus, 1Joh.4:8 Synnin kirous johtaa maailmassa jatkuvaan sotaan, nälkään, köyhyyteen jne. ja joskus vanhempien syntien vaikutus pysyy suvussa kolmanteen ja neljänteen sukupolveen. 2Moos.20:5
- ihmiset..
On olemassa paljon sairaita kristittyjä, sellaisia ihmisiä jotka eivät koskaan voi tulla terveiksi.
Eivät he parannu vaikka he kuinka lukisivat Kenneth Haginin ja David Sterlingin ja Ulf Ekmannin kirjoja. Eivät he parannu vaikka he kuinka vaatisivat ja ottaisivat terveyttä.
Monet heistä makaavat sairaalavuoteillaan, monet heistä istuvat rullatuoleissaan, silti hekin ovat hyviä kristittyjä, Jumalalle rakkaita ihmisiä. Menestysteologit syyttävät heitä ja sanovat etteivät he usko tarpeeksi, väittävät että syy ja vika on näissä ihmisissä itsessään.
Tämänkin vuoden aikana moni sairas kristitty on kuollut ja päässyt Jumalan luokse, sinne missä ei enää ole sairautta eikä kärsimystä. Näitä menestysteologia aatteita. "Jeesus tarvii sotilaita ei potilaita". Sairaat uskovaiset pois silmistä ja seurakunnista..ja sitte vielä iletään puhua armosta..:(
- ehtotus
Paavo Hiltunen on kirjoittanut aiheesta kirjan: "Super-uskovat. Onko elämä pelkkää menestystä. Uusi tie 1988 (226 s.)"
Lainaa se vaikka kirjastosta ja lue tuo kirja, niin tiedät sitten paremmin mitä menestysteologia on. Aivan yhtä paha harhaoppi kuin esim. Jehovan todistajien oppi. - törinää
tuossa antamassasi linkissä. Luonto eli luoja, jos niin haluatte sanoa, tekee jonkin lajin yksilön näkökulmasta "virheitä" kaiken aikaa: syntyy siamilaisia kaksosia, kaksipäisiä vasikoita, yksisilmäisä silakoita jne.
Luonnolle tai luojalle, jos niin haluatte sanoa, ei mikään laji myöskään ole toista suuriarvoisempi. Kun esim. bakteerien tai virusten aiheuttama sairaus iskee ihmiseen, bakteerit ja virukset voivat hyvin ja ihminen huonosti. Jokainen laji vain pyrkii säilyttämään asemansa olemassaolon taistelussa koska se kuuluu lajin luontoon. - Tämä pyrkimys näkyy jopa omaa oikeaoppisuuttaan puolustavissa uskovaisten kiistoissa: eihän niissäkään anneta periksi toisuskoisille, vaan parhaassa tapauksessa runnellaan "vääräuskoista" vastustajaa kuin tautibasilli sairasta miestä. Tämäkin kuuluu luontoon, eikä luonnolla eli luojalla, jos niin haluatte sanoa, ole mitään moraalia. Sille on samantekevää mikä laji on kulloinkin niskan päällä. Moraali - tietoisuus siitä , mikä on hyvää ja mikä pahaa: mikä on jumalan tahto ja mikä ei: eiköhän se siinä ole tämä ihmisen synti ja paratiisista karkotuksen syy. - tuon.
Teksti on suomennos Branhamilta.
- mennareihin varotus!
http://koti.phnet.fi/petripaavola/UusiViini.html
http://koti.phnet.fi/petripaavola/kingdom_dominion.html
Mennareiden oppi ei ole raamatun mukaista!
- vuorilea
Kukaa sanoi että teillä on aina oikea selvitys?
Tietän että J V kansa antaa paljon aikaansa tutkia raamatullisia käänöksiä... Ei ole minun tapa mainostaa omia kirjoituksiani tällä tavalla.
Minä en ole kirjoittanut tätä ko. kirjoitusta.
Haluaisin kyllä tietää kuka sen on kirjoittanut tai mikä nimimerki on kirjoituksen takana.
Siksi kysyn sitä täällä.
"Syyllistä" ei kuitenkaan taida löytyä.- vastauksen
Sait jo kysymykseesi vastauksen, mutta et tainnut huomata sitä.
Kerroin, että kirjoituksen on kirjoittanut David Sterling, tunnettu menestysteologi. Tuo kirjoitus on hänen nettisivuillaan.
Laita googleen hakusanaksi:
Yksi perinne, joka on riistänyt seurakunnalta parantumisen
Niin löydät tuon sivun. - vastauksestasi
vastauksen kirjoitti:
Kerroin, että kirjoituksen on kirjoittanut David Sterling, tunnettu menestysteologi. Tuo kirjoitus on hänen nettisivuillaan.
Niin löydät tuon sivun.Nyt minä sen tiedän!
Terv. jaikal - 'paljon sairastanut'
vastauksen kirjoitti:
Niin löydät tuon sivun.Jos tuo erinomainen ja raamatullinen kirjoitus oli David Sterlingin kirjoittama, niin te jotka tunnette hänet, viekää tuolle Jumalan miehelle ja hänen vaimolleen paljon terveisiä ja kiitokset siitä.
Jumala siunatkoon heidän palvelutyötänsä jatkossakin. - hiukann
'paljon sairastanut' kirjoitti:
Jos tuo erinomainen ja raamatullinen kirjoitus oli David Sterlingin kirjoittama, niin te jotka tunnette hänet, viekää tuolle Jumalan miehelle ja hänen vaimolleen paljon terveisiä ja kiitokset siitä.
Jumala siunatkoon heidän palvelutyötänsä jatkossakin.Jos olet paljon sairastanut, menestysteologit eivät ehkä ole se suuntaus joita kohtaan toiveita kannattaisi laittaa, sillä he eivät suhtaudu sairaisiin inhimillisesti, vaan he mielellään syyllistävät ja haukkuvat heidät. He rakastavat enemmän ihmisten rahoja, kuin ihmisiä itseään.
- 'paljon sairastanut'
hiukann kirjoitti:
Jos olet paljon sairastanut, menestysteologit eivät ehkä ole se suuntaus joita kohtaan toiveita kannattaisi laittaa, sillä he eivät suhtaudu sairaisiin inhimillisesti, vaan he mielellään syyllistävät ja haukkuvat heidät. He rakastavat enemmän ihmisten rahoja, kuin ihmisiä itseään.
En minä laita toivoani kehenkään ihmiseen tai teologiaan, vaan Elävään Jumalaan, ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen.
Minulla on voittajan asema Jeesuksessa Kristuksessa ja uusi identiteetti Hänessä, jonka sain Pyhästä Hengestä uudestisyntymisen yhteydessä, uskoontullessani.
Minä olen Jeesuksen veren hinta, niin kuin kaikki toisetkin ihmiset, jotka ovat ottaneet Hänet uskossa vastaan, ja tämän perusteella minä kelpaan Jumalalle ja itselleni (muista ei niin väliä) sellaisena kuin olen, sairaanakin.
Uskon vahvasti, että JUMALA HALUAA parantaa minut kokonaan, omalla ajallaan.
Ei minua pysty kukaan ihminen mistään syyllistämään, koska minä en elä enää ihmisorjuudessa tai pelossa, vaan olen vapaa Kristuksessa ja Hänen rakkaudessaan. - on mahdollista
'paljon sairastanut' kirjoitti:
En minä laita toivoani kehenkään ihmiseen tai teologiaan, vaan Elävään Jumalaan, ylösnousseeseen Jeesukseen Kristukseen.
Minulla on voittajan asema Jeesuksessa Kristuksessa ja uusi identiteetti Hänessä, jonka sain Pyhästä Hengestä uudestisyntymisen yhteydessä, uskoontullessani.
Minä olen Jeesuksen veren hinta, niin kuin kaikki toisetkin ihmiset, jotka ovat ottaneet Hänet uskossa vastaan, ja tämän perusteella minä kelpaan Jumalalle ja itselleni (muista ei niin väliä) sellaisena kuin olen, sairaanakin.
Uskon vahvasti, että JUMALA HALUAA parantaa minut kokonaan, omalla ajallaan.
Ei minua pysty kukaan ihminen mistään syyllistämään, koska minä en elä enää ihmisorjuudessa tai pelossa, vaan olen vapaa Kristuksessa ja Hänen rakkaudessaan.Kelpaat Jumalalle kyllä hyvin sellaisena kuin olet, Jumalan edessä sairas tai köyhä, on samassa asemassa kuin joku toinen joka sillä hetkellä sattuu olemaan terve ja hyvin toimeentuleva.
Olen keskustellessani tuntemiani vanhempien uskovien kanssa sopivan hetken tullen kysynyt millaisia kokemuksia heillä on Jumalan teoista ja myös sairaiden parantumisesta.
Muutamia harvoja varmoja parantumisia olen kuullut. Ne ovat tapahtuneet kun sairas ihminen on oman elämänsä arjessa rukoillut Jumalaa.
Yksikään heistä ei ole kokenut parantumista ns. massakokouksissa, eikä koskaan kenenkään tunnetun ja kuuluisan ihmisen kautta.
Tärkeintä että olet uskossa ja Jeesuksen oma.
Kun rukoilet ja apua pyydät, on mahdollista että oikealla ajalla saat vastauksen.
Jumala tietää mikä on ihmisen kannalta hyvä, kaikista tärkeintä on se, että ihminen pysyy uskossa loppuun asti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.905469Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.553637Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j612995Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin462201Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.611976Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2961856- 471616
- 961501
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441397Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.91353