Koivu-Mankkaa, mitä mieltä?

muuttaako?

Mitä pidätte Koivu-Mankkaasta? Onko hyvä paikka lapsiperheelle? MIllaiset lenkkeilymaastot löytyy Koivu-Mankkaan läheisyydestä? Kannattaako alueelle muuttaa??

8

3420

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kieltä????

Neljä ruotsinkielistä nuorta joutui putkaan kielikahakan jälkeen
      Julkaistu: 11.11.2008 22:20

helsingin sanomat

Noin 50 nuoren kotihipat johtivat viime perjantaina Espoossa välikohtaukseen, jossa poliisi pidätti ja vei putkaan neljä ruotsinkielistä nuorta.

Yksi pidätetyistä oli , jonka mielestä poliisi ei suostunut neuvottelemaan tilanteesta. Hänen mielestään poliisin olisi pitänyt ensin antaa varoitus ja pyytää nuoria pitämään pienempää ääntä. Poliisi vaati nuoria lähtemään kotiin.

Paikalle tulleet poliisimiehet keskustelivat vain suomeksi, vaikka yksi pidätetyistä oli Ahvenanmaalta eikä juuri puhu suomea. Hän vaati Wendellin mukaan saada puhua ruotsia poliisin kanssa. Poliisi ei suostunut siihen vaan provosoitui Wendellin mukaan lisää.

Nuoret olivat puolenyön aikoihin juhlimassa ystävänsä 18-vuotispäiviä, kun naapurit ilmoittivat häiriöstä poliisille. Tilanteen selvittely kesti Wendellin mukaan puolisen tuntia. Sen jälkeen nuoret vietiin putkaan kello yhden aikoihin. Heidät päästettiin vapaaksi lauantaiaamuna.

Pidätetyt saivat 60 euron sakon niskoittelusta. Tapauksesta kertoi Hufvudstadsbladet.

Ylikomisario Rune Svahn Espoon poliisista lähetti tiistaina tiedotteen, jossa hän kiistää, että pidätys olisi johtunut ruotsin kielestä. Svahnin mukaan syynä oli häiritsevä käyttäytyminen ja niskoittelu.

Paikalla olleet nuoret osasivat Svahnin mukaan suomea. Hän kirjoittaa, että Suomen kansalaisilla on oikeus käyttää viranomaisten kanssa jompaa kumpaa virallista kieltä.

Myös ruotsalaislehdistö noteerasi välikohtauksen. Siitä kirjoittivat verkkosivuillaan ainakin Aftonbladet ja Dagens Nyheter.

• ettei voi itse tarkistaa?

Miksi ihmeessä kyselet tällaisia, kun voisit itse käydä tarkistamssa tilanteen?

Kyseessä on eräs espoon eliittikaupunginosista joten mitäpä luulisit? ulkoilureittejä löytyy lähinnä mankkaan ex-kaatopaikalta

• ap.

Jep. Siis kiertelen aluetta pari viikkoa, soittelen ihmisten ovikelloja ja teen haastatteluja. Käyn sitten katsomassa millainen tunnelma on päiväkodeissa ja koululla. Siinä sivussa varmaan hoituu tuo ulkoilumaastojen kartoitus.
        Kiitos superälykkäästä vinkistä.

• älä tule!
        ap. kirjoitti:

Jep. Siis kiertelen aluetta pari viikkoa, soittelen ihmisten ovikelloja ja teen haastatteluja. Käyn sitten katsomassa millainen tunnelma on päiväkodeissa ja koululla. Siinä sivussa varmaan hoituu tuo ulkoilumaastojen kartoitus.
        Kiitos superälykkäästä vinkistä.

tolla asenteella ei kannata sieltä syvältä maaseudulta muuttaa kaupunkiin. mankkaalla ei tuollaisia landespedejä paljon katsella.

ainakin itse olen yleensä muutamassa minuutissa ajellessani tai kulkiessani saanut käsityksen alueesta, haluanko muuttaa sinne vai en.

• toinen kysyjä.".
        älä tule! kirjoitti:

tolla asenteella ei kannata sieltä syvältä maaseudulta muuttaa kaupunkiin. mankkaalla ei tuollaisia landespedejä paljon katsella.

ainakin itse olen yleensä muutamassa minuutissa ajellessani tai kulkiessani saanut käsityksen alueesta, haluanko muuttaa sinne vai en.

kyllä on kivaa saada mielestäni asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus;)... hohhoi.
        itsekin olisin kiinostunut paikasta ,kun täältä parin sadan kilsan päästä ei sinne oikein hetkessä tulla kikkaroimaan aluetta...

turha siis täältä udella mitään.

• taas se nähtiin
        toinen kysyjä.". kirjoitti:

kyllä on kivaa saada mielestäni asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus;)... hohhoi.
        itsekin olisin kiinostunut paikasta ,kun täältä parin sadan kilsan päästä ei sinne oikein hetkessä tulla kikkaroimaan aluetta...

turha siis täältä udella mitään.

Arvasin, 100 % landepaukku. Trolli.

• ap.
        taas se nähtiin kirjoitti:

Arvasin, 100 % landepaukku. Trolli.

Väärä arvaus. Asumme Helsingissä. Onko Espoossa tuosiaan tullaisia juntteja?? (Ap)

• Valamies
        ap. kirjoitti:

Väärä arvaus. Asumme Helsingissä. Onko Espoossa tuosiaan tullaisia juntteja?? (Ap)

ja asia on ajankohtainen - niin sanon sanani.

Asuin itse silloisen tyttöystäväni, nykyisen vaimoni kanssa siellä nelisen vuotta. Hän minut nimittäin "raahasi" bottalta sinne joskus 80-luvun ekalla puoliskolla.

Asuimme Visamäki 5:ssä, mikä sinänsä oli ihan tavallinen matala kerrostalo. Minulle urheilullisena kaverina oli paikka kuitenkin aivan unelma. Kun kysyit noista maastoista, niin parempaa paikkaa ei näillä tienoin mielestäni ole kuin juuri tuo Koivu-Mankkaa. Fantastinen lenkkimaasto niin Leppävaaraan kaatista kiertäen kuin Tapiolaan päinkin, Tapiola fillarilla alle 10 minsan päässä ja Mankkaan urheilupuisto 5:n. Suorat yhteydet Hesaan. Ja silti kivasti omassa rauhassa. Sen jälkeen asuimme Haukilahdessa ja nyt Olarissa, jossa kummassakaan ei lenkkimaasto ole mielestäni niin hyvä (alkaahan täällä Olarissa tosin Keskuspuisto kaupunginosan laidalta - talvella hieno hiihtokuvio).

Tutustumisestyylisi tuntuu aika "tehokkaalta", mutta mikkäs siinä, varmaan saa paremman kuvankin paikoista. Että tervetuloa tänne Espooseen vaan...!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      186
      6691
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      153
      1915
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1638
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1350
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      51
      1123
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      1011
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      982
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      917
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      249
      908
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      869
    Aihe