hyvää leipää

..saakohan pizzajauhoista hyvää elipää?..tekisi mieli tehdä hyvää leipää..ja syödä hyvää leipää.. noita hyviä pizzajauhojakin on.. onko viisas ratkaisu näin perjantaina tehdä pizzajauhoista hyvää leipää?????????????????????????

15

1154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gaffi

Pitsajauhoissa taitaa olla erona se, että niissä on durumvehjäjauhoja. Eli niissä ei ole venyvää sitkosainetta, joka mahdollistaa helpomman kaulinnan.
      Eli eiköhän niistä ihan leipääkin voi tehdä.

• ..vaikka alkais väsätä tänää hyvää leipää nam namm..

• Lumitaiga

täytyy tunnustaa hyvän ruuan nauttijana , etten ole koskaan käyttänyt pzzajauhoja.Nyt en osaa antaa neuvoa, mutta jos tavallista vehnäjauhoa löytyy, niin saahan siitäkin monenlaista leipää, varsinkin jos sekoittaa ohrajauhoja sekaan ja tekee ohrasekaleipää, se on nam lämpimänä voin kera nam.

• ..tehdä tietynlaista leipää ja luulenpa että pizzajauho on se juttu.. raaskinko alkaa tekee?..hiivaakin löytyy..

• Lumitaiga
        pervokki kirjoitti:

..tehdä tietynlaista leipää ja luulenpa että pizzajauho on se juttu.. raaskinko alkaa tekee?..hiivaakin löytyy..

leipää, maustettuako? Kyllä kannattaa tehdä, mikä sen mukavampaa kuin leiväntuoksuinen mies*

• Lumitaiga kirjoitti:

leipää, maustettuako? Kyllä kannattaa tehdä, mikä sen mukavampaa kuin leiväntuoksuinen mies*

..tuota.. semmosta eurooppalaistyyppistä leipää missä kova kuori..äähh.. jotain vähän erikoisempaa..

• Lumitaiga
        pervokki kirjoitti:

..tuota.. semmosta eurooppalaistyyppistä leipää missä kova kuori..äähh.. jotain vähän erikoisempaa..

että vaaleeseen leipään saa herkullisen rapean kuoren, kun teet taikinasta pötkylän ja väännät sitä kuin pyykkiä kierteelle ja sivelet sitä vedellä ennen uunin menoa, ootko kokeillut?

• Lumitaiga kirjoitti:

että vaaleeseen leipään saa herkullisen rapean kuoren, kun teet taikinasta pötkylän ja väännät sitä kuin pyykkiä kierteelle ja sivelet sitä vedellä ennen uunin menoa, ootko kokeillut?

..ja leivänkin teossa oon ensikertalainen..

• Lumitaiga
        pervokki kirjoitti:

..ja leivänkin teossa oon ensikertalainen..

on ensimmäinen kaikilla.Kyllä toi ite tehty leipä on hyvää, joskus liiankin hyvää, oikein kaloripommeja, kun ei osaa lopettaa ajoissa herkuttelua lämpimällä leivällä.

• Lumitaiga kirjoitti:

on ensimmäinen kaikilla.Kyllä toi ite tehty leipä on hyvää, joskus liiankin hyvää, oikein kaloripommeja, kun ei osaa lopettaa ajoissa herkuttelua lämpimällä leivällä.

..mutta tämä ajatus kutkuttaa ja pitäähän sitä jotain tekemistä keksiä..muuta kuin lähteä ulos.. täytyy kai alkaa ettii ohjeita netistä..

• Lumitaiga
        pervokki kirjoitti:

..mutta tämä ajatus kutkuttaa ja pitäähän sitä jotain tekemistä keksiä..muuta kuin lähteä ulos.. täytyy kai alkaa ettii ohjeita netistä..

ohjetta,jos jonkinlaista, hyvää onnee sun leivänteolle, mä lähden hakeen sitä tällä kertaa kaupasta.

• sweet_lemon...

tehdään leipää ihanmistävaanjauhoista! Eli siitä mitä kaapista löytyy.. no.. oikeastaan useimmin sämpylöitä... lämmintä leipää ei voita mikään, tuoksu, pehmeys, maku.. aina on viisas ratkaisu tehdä leipää.
      Joskus teen pizzataikinan lopusta leipää, jos jää yli, paistan siitä sellasen "lättyleivän" ja joskus siitä tulee vähän kuin pitaleipä.. joka on namia, jos laittaa kebabia ja salaattia ym. (ja tietysti jalopenoja) sisälle. Koskaan ei voi tietää mitä tulee kun alkaa leipomaan...

• ..hyvää leipää voikin tehdä ihanmistävaan-jauhoista... hehjehe..mutta empä oo saanu vieläkään aikaiseksi..

• nami tulee hyvää,juustoo päälle

• ..mut nyt kaiken lisäksi iski lorrwikatarrii..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3493
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2339
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2168
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1937
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1532
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1369
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1252
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1210
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1139
    Aihe