Turvonnut uvula

juomari

Mistä johtuu, että se kitalaesta roikkuva pallukka, joka on kuulemma nimeltään uvula, turpoaa viinan juonnin seurauksena? Nimenomaan kovat viinat saavat aikaan sen, että seuraavana aamuna on uvula aika vetreän oloinen ja mollottaa siinä nielun edessä epämääräisen muotoisena ja tavallista isompana. Juomani viinat vaihtelevat, eivätkä määrät ole kohtuuttomia. Siinä 5-6 ryyppyä. Onkohan tämä oire jostain piilevästä sairaudesta?

6

8606

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jatka vaan,niin pääset siit...

vaivasta,mutta jos lopetat juomisen se voi parantua

• 14cm

Minulla taas krapulassa on peelo turvonnut. Onkohan kyse samasta sairaudesta?

• tuomarijuomari

Olen todennut saman, ja siksi en käytä jäitä enää lasissa. Kokeilepa!

• krapulassa uvula pitkänä

On pakko vastata vaikka aiheen aloituksesta on jo kauan. Viinan juonti vaikuttaa mutkan kautta turvonneeseen uvulaan. Humalaisena ihminen kuorsaa enemmän. Kuorsaamisen seurauksena uvula joutuu olemaan ikäänkuin imurissa koko pitkän yön. Olet siis luultavasti vain "itse imenyt" sen pitkäksi ja turvonneeksi.

• sfvsbs33v

Yksi parhaimmista syistä lopettaa viinailu,, tai olla alottamatta. Turvonnu pikkukieli on saatanallisen häijyn tuntoinen. Meinaa tulla oksennusrefleksi jos sitä sattuu vahingossa ikään kuin puraisemaan takaikenillä. Voispa vaihtaa tämän 33-vuoden kuorsauksen venyttämän uvulan vaikka yhteen kipeään peräpukamaan tai tenniskyynärpäähän. Lähellä kehon sisäosia siaitsevat vikatilat on yleensä aina raskaampia henkisesti kuin kivullisesti. Niien tuntee uhkavan terveyttä pahemmin ku vaikka raajoissa tai näkyvissä ihon pinnalla olevat vaivat.

• lirppusekin

Joo se on ilkee sellanen pitkä roikkuva tuolla hengitystien haittana. Laita naru sen ympärille ja sitten ennen nukkumaanmenoa sidot narun toisen pään jonnekkin vähän yläviistoon niin pysyy hengitystiet auki. Tää vaan neuvoks jos juominen jatkuu, jotta silleen. Mut et virusinfektio kans tekee tollaseks pitkäks roikkuvaks sen lirpun siellä nielussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe