## Vertailuja
Kirjoittanut: virsu
1.1.2007 klo 17.19
Siveyslaki(10 käskyä): ##
Alex-kasin vastaus aloittaja virsulle:
## Täysin Raamatunmukainen kirjoitus sinulta.
ja oikein ajateltu. Näin Raamattu erottaa käskyt israelilaisille annetusta Mooseksen laista: Jumalan kirjoittanat käskyt olivat luonnollisesti myös Israelille (nehän ovat kaikille ihmisille - meillekin) mutta israelilaisille annetut lait eivät luonnollisesti...
1.1.2007 - kirjoittanut: alex-kasi - ##
Yllä luterilais-adventisti alex-kasi muistuttaa, että KÄSKYT OVAT ERI ASIA KUIN MOOSEKSEN LAKI. Että käskyt on Jumalan laki ja muut käskyt ihmiskäskyjä - Mooseksen höpinää !!! Sekä alex-kasi että virsu siis opettavat, että vain 10 käskyä ovat Jumalalta ja muu
on Mooseksen ihmiskäskyjä !!!
Viestiketju alkaa adv.pastori virsun väittämällä, että kymmenen käskyä on Jumalan siveyslaki !!! Vai että vain siveyslaki! Kyllä on adventtiopetus hämärää selittelyä.
Koko viestiketju alla olevassa linkissä (ei sisällä AVK:n sekavaa höpinää)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022481313
KUKAAN EI OLE TÄYTTÄNYT EIKÄ TÄYTÄ LAKIA - TUNNUSTAA ALEX-KASI 2007 ALKAESSA - jokohan tänään alex ja adventistit alkaisivat täyttää lakia ...?
Olisi syytä täyttää, kun painostavat ei-adventisteja täyttämään.
## Miksi herjaat ?
Miksi levität vääriä väitöksiä adventisteista?? Tiedät varsin hyvin että ei kukaan väitä että joku muu ihminen olisi täyttänyt lain kuin Jeesus Kristus ja hänkin teki sen Jumalan avulla, ei sen peremmin adventistit kuin muutkan. Se on juuri tämäntapaiset...
2.1.2007 - kirjoittanut: alex-kasi - ##
(Uudenvuodenpäivän kunniaksi 2007 ..."Rusinat pullasta"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022484217 )
Voih!
Jo viikon kuluttua tuosta painostaa alex-kasi hirvasta täyttämään lakia armoa alla, (?!).
Mistähän päin Sanaa löytyisi "lakia armon alla"? Ja mitähän adventisti sillä tarkoittaa?
Päällimmäinen havainto kuitenkin on, että alex on adventismin puolustaja henkeen ja vereen.
### Käsi sydämmelle Hirvas
Etkö todella tiedä mistä adventistit puhuvat kun he puhuvat laista armon alla?
En kysy jos olet samaa mieltä tai et - vaan kysyn ymmärrätkö mistä he puhuvat kun he sanovat että laki on yhä voimassa myös armon alla, että meidän on yritettävä tehdä Jumalan...
8.1.2007 - kirjoittanut: alex-kasi ###
( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001692&posting=22000000022650716 )
Herra armahda - vapauta yrittämästä!
Sillä "Joka rakastaa, on täyttänyt lain vaatimukset".
Valehtelenko kun väitän virsun lupaavan erottaa
toisistaan Mosoeksen kautta tulleen lain ja Jumalalta tulleen lain. No, ehkä tämä on vain
uudenvuodenlupaus (1.1.07) virsulta ...Että Mooseksen laki on kumottu ja Jumalan laki ei.
## Laki
Kirjoittanut: virsu
1.1.2007 klo 19.22
Mooseksen laki ei ymmärtääkseni ole voimassa,
mutta Jumalan laki on,se on eri asia. ##
Herra varjele meitä oppirakennelmilta!
Laki mikä laki - ja irti ken irti!
Room. 7:2
Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
Room. 7:6
mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.
VAnah on vanhentunutta, usui on sijaan tullut!
Palvelemme, mutta emme lainomaisesti.
Uusi laki on "vapauden laki Kristuksessa".
Irti vanhasta
Jumalan laki vastaan Mooseksen laki
2
106
Vastaukset 2
ERKKI KUISMA PUHUU ASIAA - oikaisee Anttiakin asiallisesti
- avaa Erkin hyvä linkki
Voi kun viisautta täynnä, katsokaa Jeesus tulee, Antti ennustaa aikakausia.
Kirjoittanut: vuorostaan.
22.5.2008 klo 19.34
Sukupolven määritys ei ole 40 vuotta, vaikka
Stork niin vihjailee. Vaan 70-80 vuotta on
Herramme määritellyt ihmiselle ihanteellisesti
keskimääräiseksi iäksi, korkeintaan 120 vuotta.
Varo vain, että ei tulevat sukupolvet käy ilkkumaan tuosta sukupolvivenytyksistä.
Samaa soppaa, mistä nyt Ellenin porukkaa parjataan.
Samaa asiaa, mutta Antin asia eri lahkeessa.
Se taas on ongelmana, kun Antti on matojen ruokana, niin hää ei voi perustella käsityksiään, niinkuin ei tuo Ellen puolikaan.
On siinä Ellenkin saanut monta syytöstä, esim. tuo kiviasia / vamma.
Huvittavaa.
Itse tässä ulkopuolisena vain vetelen näitä johtopäätöksiä herrojen keskusteluista.
Sokeat osoittelevat kuoppia, johon kukin vuorollaan lakiaa. Tyhjänpäiväistä saivartelua.
Muistaakseni jostain lähteestä, Lutherkin ennusti Jeesuksen paluun tuonne 1500 luvun jollekin vuosikymmenelle.
http://www.icon.fi/~erkkik/tulemus.html
MUTTA MYÖS KOLUMBUS TIETÄÄ ...
http://www.kolumbus.fi/gematria/mtm017.html- medio7
"" Niin, laki surmaa minut
Room.kirje 7:9 (... käskysana petti minut ...) Minä elin ensin ilman lakia, mutta kun lain käsky tuli, synti heräsi eloon 10 ja minä kuolin. Näin käsky, jonka oli määrä antaa elämä, tuottikin minulle kuoleman. [3. Moos. 18:5; Hes. 20:11; Room....
1.1.2008 - kirjoittanut: Ellen armon alle siirry. ""
EGW ystävineen ja ystävän ystävineen (mm. alex-kasi) passittaisi helvettiin kaikki
adventtitotuuden hylkääjät. Jotkut ovat saaneet tehtäväkseen varoittaa siitä paikasta
- - eikä suinkaan passittaa sinne:
""" Helvettikuvaus eräässä profetiassa
Kirjoittanut: tutkikaa Raamatulla!
1.1.2008 klo 16.22
'Adventtitotuuden' hylkääjät joutuvat helvettiin. No, eipä se minun murhe ole koska en ole adventisti.
Eräs profetaallinen kuvaus helvetistä mutta minua kiinnostaisi Ellen Whiten profetia helvetistä.
""Nämä ovat aikoja, jolloin Jumala varustaa jokaista. Sitten tapahtui jotain outoa, keskelle huonetta ilmestyi kallio, ja Herra, joka oli kanssamme, laittoi meidät menemään kalliolle. Kallio oli noin 20 senttimetriä lattian yläpuolella, ja lattiaan ilmestyi suuri aukko. Se oli suunnaton, hirvittävä onkalo tai luola. Pian menimme kallion päällä alas, läpi lattian onkalosta. Oli pimeää, ja onkalo vei meidät maan keskipisteeseen. Ollessamme tuossa synkässä pimeydessä olimme todella peloissamme!
Pelkäsimme niin paljon, että sanoimme Herralle: ”Herra, emme halua mennä tuonne! Älä vie meitä sinne Herra! Vie meidät pois täältä Herra!” Herra vastasi meille hyvin kauniilla ja lohdullisella äänellä: “Tämä kokemus on tarpeen, jotta näette ja voitte kertoa toisille.” """
Room. 7:9
Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,
Room. 7:10
ja minä kuolin. Niin kävi ilmi, että käskysana, joka oli oleva minulle elämäksi, olikin minulle kuolemaksi.
Room. 7:12
Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
"Niin kävi ilmi ..."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1852971- 911315
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2461094- 1241045
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä84936- 93790
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun104677Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa55665Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid104599- 38582