JSOPA EDES SINÄ ALEX-KASI SAISIT SUORASELKÄISIÄ
VASTAUKSIA - ADVENTTIYSTÄVILTÄSI
Adv.ystäväsi virsu tuossa alla opettaa mm. sapattilain olevan vain siveyssäädös.
Sinä yhdyt täysin virsuun 1.1.07 - entä tänään? Onko 1. käsky vain siveellistä
käytöstä Jumalaa kohtaan - ei rukoile alastomana ... ei ajattele Jumala makuuhuoneessa?
Ei syntisenä ja vajavaisena istu pöytään Isän kanssa, kuten tekivät Mefiboset ja Daavid.
Onko lauantaisapatin viettäminen ja sunnuntaipyhän tuomitseminen yhtäkuin siveellisyys
Jumaaln edessä ja onko sapattisinetti kenties merkki siitä siveellisyydestä??
2.Sam 9:13 Mutta Mefiboset itse asui Jerusalemissa, koska hän sai aina syödä kuninkaan pöydässä; ja hän ontui kumpaakin jalkaansa. (2.Sam.9:1-13, Room 4:4-8, Ps 23.
MOOSESTAKO PITÄÄ TOTELLA VAI JUMALAA ... KUMPAA
- mitä sanovat adventistiystäväsi tänä vuonna, 2008?
## Vertailuja
Kirjoittanut: virsu
1.1.2007 klo 17.19
Siveyslaki(10 käskyä): ##
Alex-kasin vastaus aloittaja virsulle:
## Täysin Raamatunmukainen kirjoitus sinulta.
ja oikein ajateltu. Näin Raamattu erottaa käskyt israelilaisille annetusta Mooseksen laista: Jumalan kirjoittanat käskyt olivat luonnollisesti myös Israelille (nehän ovat kaikille ihmisille - meillekin) mutta israelilaisille annetut lait eivät luonnollisesti...
1.1.2007 - kirjoittanut: alex-kasi - ##
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HEI ALEX-KASI - - MITÄ ADVENTSITIT TARKOITTAA SANONNALLA "LAKIA ARMON ALLA"
- ja onko se Mosoeksen lakia vaiko Jumalan lakia, onko siveellistä lakia vaiko rakkauden lakia?
## Käsi sydämmelle Hirvas
Etkö todella tiedä mistä adventistit puhuvat kun he puhuvat laista armon alla?
En kysy jos olet samaa mieltä tai et - vaan kysyn ymmärrätkö mistä he puhuvat kun he sanovat että laki on yhä voimassa myös armon alla, että meidän on yritettävä tehdä Jumalan...
8.1.2007 - kirjoittanut: alex-kasi ##
On väitetty ihan oikein, että adventismissa on omat selitykset raamatullisille käsitteilel - ihan omat.
Ja alex-kasi vaatii meitä ymmärtämään asiat, kuten "laki armon alla" - adventismi-suodattimen läpi. Mutta mehän pysymme Sanassa!
HEI ALEX-AKSI - - ONKO YLIFARISEUS OIKEASSA ... ONKO JEESUKSEN VERI VAIN
KUVAKIELTÄ SAAPTISINETISTÄ JA TARKOITTAAKO PYHÄ' HENKI SAPATTISINETTIÄ
- ksyypä ystäviltäsi adventisteilta ihan suoraan kerrankin ...
### SAPATTI SINETTI JA MERKKI
Kirjoittanut: ylifariseus_1
14.11.2008 klo 15.53
Kysymys on herännyt sapatin, sinetin, merkin ja pyhityksen suhteesta toisiinsa.
Vertailu sapatin ja Jumalan merkin vastaavuudesta toisiinsa selittyy sillä, että Jeesus sinetöi verellään myöskin sapatti käskyn olemaan voimassa vahvistettuna ikuisesti muiden käskyjen ohella. ###
PITÄÄKÖ ALKAA TÄYTTÄÄ LAKAI VAI EI?
- saisitko alex-kasi lypsetyksi adventistiystäviltäsi suoran vastauksen tähänkin - täyttää vai ei!
## Miksi herjaat ?
Miksi levität vääriä väitöksiä adventisteista?? Tiedät varsin hyvin että ei kukaan väitä että joku muu ihminen olisi täyttänyt lain kuin Jeesus Kristus ja hänkin teki sen Jumalan avulla, ei sen peremmin adventistit kuin muutkan. Se on juuri tämäntapaiset...
2.1.2007 - kirjoittanut: alex-kasi - ##
MITÄ VIRSU-YSTÄVÄSI TODELLA TARKOITTAA, ALEX-KASI?
- mitä käskyjä siis on voimassa ja mitä ei?
## Laki
Kirjoittanut: virsu
1.1.2007 klo 19.22
Mooseksen laki ei ymmärtääkseni ole voimassa,
mutta Jumalan laki on,se on eri asia. ##
Koko ketju ... eikä sisällä Antin pölötystä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 22484217
----------------------------------------------------------
Tässä kysymyksistä hiukan pidempi versioni - kysymyksiä adv.ystävillesi:
- ehkä ystävänä saat sinä helpommin vastauksia ...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000 000000003&conference=4500000000001692&posting=220000000 39373238
Arvostelun kestäviä vastauksia kaipaava
Alex-kasin adv.ystävät avautuvat ?
9
176
Vastaukset
## VAKAVA kysymys kaikille adventeille..
Kirjoittanut: alex-kasi
14.11.2008 klo 01.55
sanokaahan hyvät adventistit näille suupalteille että MIKSI????
-- miksi ihmeessä te tulette niin hyvin toimeen kanssani? jokainen!! ##
Että miksikö "jokainen" adventisti tulee "niin hyvin toimeen" luterilaisen
alex-kasin kanssa? Sitä sopii miettiä niin alexin kuin adventistinkin.
Miettiä yhdessä ja yksinään.
"NOPEAA VASTAUSTA KAIVATAAN ..."
## Nopeaa vastausta kaivataan -
Katsokaas kun Kantolaa kiukuttaa asia niin että hän ihan kohta repeää mies kahteen osaan ##
- tuohon osaan vastata ... siis Raamattu vastaa - yhtäpitävästi vanah ja uusi Testamentti:
Joh 2:16-17:
16
Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"
17
Silloin opetuslapset muistivat, mitä kirjoituksissa sanotaan: "Kiivaus sinun temppelisi puolesta kuluttaa minut." [Ps. 69:10]
Ps 69:8-10:
8 (69:9)
Veljilleni minä olen tullut vieraaksi, olen tullut oudoksi äitini lapsille.
9 (69:10)
Sillä kiivaus sinun huoneesi puolesta on minut kuluttanut, ja niiden herjaukset, jotka sinua herjaavat, ovat sattuneet minuun.
10 (69:11)
Minä, minun sieluni itki ja paastosi, mutta siitä koitui minulle vain herjausta.
MITÄ MIELISUOSION KALASTELUUN JA SITTEN MIELISUOSION VANGIKSI JOUTUMISEEN TULEE - NIIN, HERRA VARJELKOON MINUT SELLAISELTA !
Gal. 1:10
Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan?
Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi?
Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
Mutta Herralta minä anon sitä suosiota, että saisin runsaasti satsata varoja lähetystyöhön ...
2. Kor. 8:4
paljolla pyytämisellä anoen meiltä sitä suosiota, että pääsisivät osallisiksi pyhien avustamiseen;
Herra siunatkoon Teitä ja varjelkoon Teitä!KOOTUT VASTAUKSET - ADVENTISTEILTA ... KOSKIEN ALEX-KASIN SUURSUOSIOTA
## Olen huomannut
Kirjoittanut: annu42
14.11.2008 klo 02.33
Minä ymmärrän hyvin kantasi, enkä ala sinua "käännyttämään",
koska tiedän,
että Jumala on hän, joka meihin vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. ##
Siinäpä annu42 vastasi koko jäännöksen puolesta.
Jään vain ihmettelemään ... eikö Jumala muka meille muille, kuin vain
aleksille ja adventisteille (a-luokka?) "vaikuta tahtomista ja tekemistä"?- huomaaja"
Kirjoittelee. Tällöin ei tule sanaharkkaa. Nyt olet lööytänyt kaverin itsestäsi. Älä tee kitkaa itsesi kanssa?
- Kantola on
mestari riitelemään. Kun on Kantola aikansa kirjoitellut niin kyllä siitä riita kehittyy vaikka yksin kirjoittelis.
- tällä kertaa?
Kantola on kirjoitti:
mestari riitelemään. Kun on Kantola aikansa kirjoitellut niin kyllä siitä riita kehittyy vaikka yksin kirjoittelis.
Mikä on purnauksesi aihe?
JUMALA PUHUTTELEE HIRVASTA ...
Minua on syvästi
Kirjoittanut: hirvas
14.11.2008 klo 11.52
puhutellut tämä kohta:
Luukas 18:7-14
7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?
8 Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
9 Niin hän puhui vielä muutamille, jotka luottivat itseensä, luullen olevansa vanhurskaita, ja ylenkatsoivat muita, tämän vertauksen:
10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."
Eli jae 8 kysyy, " löytäneekö Hän uskoa maan päältä" ?
Varmasti löytää parikymmentätuhatta erilaista uskoa, mutta! Jeesukselle kelpaa vain se usko, joka perustuu siihen sanaan, jonka Hän itse opetti. Siksipä ei ole sama mitä uskoo tai mihin uskoo.
Luuloilla ei saavuteta sitä päämäärää, johon pyritään,
MINUA KIINNOSTAA SAMA KUIN EKIÄ ...
Mikä minua kiinnostaa adventismissa?
Kirjoittanut: Eki.. 14.11.2008 klo 12.45
Jos kerran on tullut uskoon,ja kastettu uskovien upotus-kasteella,niin kuinka sen jälkeen joka asiassa on erimielisyys muihin kristittyihin. Pyhä-Henkihän johdattaa koko totuuteen. Näkyykö tässä Whiten vaikutus?
Ei ole tarkoitus mainostaa seurakuntia,mutta käytän niitä esimerkkinä...esim...hell/srk,babtistit,metodistit,ja vapaakirkolliset voitaisiin yhdistää,ei ole mitään eroa opeissa,eikä luterilaisten herätysliikkeisiinkään,kuin kasteen osalta.
Mutta miksi vain adv.tekevät tästä poikkeuksen...sitä en lakkaa ihmettelemästä.
ALEX-KASIA TUETAAN JOPA ITÄMAISTEN USKONTOJEN TOIMESTA !!!
KYLLÄ ALEKSI TIETÄÄ?
Näinhän se on kuten alex-kasi sanoit.
Kirjoittanut: anneli-elina
14.11.2008 klo 23.39
vaikka me ymmärtäisimme saman asian ehkä toisin kun toinen veli tai sisko, niin se ei saisi eroittaa meitä riiteleviksi keskenämme ja meidänkin seurakunnassa on monesta eri maasta ihmisiä heillä on erilaiset näkemyksensä joistakin asioista kun ovat kasvaneet eri kulttuureissa, mutta kun yhdessä tutkitaan niin huomaa että sama asia mutta eri tavalla tuotu vain esille.
Kysyit kuinka kaukana asun, no asun täällä kaukoidässä, tänne on matkaa ehkä noin 40 tuhatta km suomesta, ettei täältä usein tule tultua käymään siellä kauniissa suomessa.
Siunausta päivääsi.Olemme huolissamme täällä Kupittaalla ...
Pois maailman murhe - heitä vaan kaikki
Jeesuksen päälle - niin päsäet pois sieltä
Kupittaalta. Järkeisoppien sijaan elävä usko!
Yhdyn Jeesuksen rukouksiin puolestasi.
### Hei teille AVK:n tunteville!!!
Kirjoittanut: TIIEDOKSENNE
15.11.2008 klo 01.29
Nyt kyllä olen hälyttävää tietoa kuullut ystävästänne AVK:sta. ###
### HUOLISSAMME
Kirjoittanut: SINUSTA AVK
15.11.2008 klo 01.57
olemme me monetkin täällä.
Älä sinä kuule unohda, että yhä se tämä Kupittaa täällä on, ja ihan avosylin sinutkin tulee vastaanottamaan.###
AVK:n tunteva- sivusta..
onko tuo ukko vähän viksahtanut päästään kun ei osaa muuta kuin toisten ihmisten kirjoituksia toistaa, vai onko niin että on juonut omat aivonsa pihalle, ettei siellä omassa päässä synny enää mitään.
- "Toisten ihmisten kirj...
sivusta.. kirjoitti:
onko tuo ukko vähän viksahtanut päästään kun ei osaa muuta kuin toisten ihmisten kirjoituksia toistaa, vai onko niin että on juonut omat aivonsa pihalle, ettei siellä omassa päässä synny enää mitään.
Ja mitä mieltä olet Raamatun kirjoitusten
toistamisesta yleensä?
Täytyykö sensiijaan keksiä oma oppi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2882367Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1352081Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131998- 1591461
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381257- 85876
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä193868- 174836
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala448775- 52602