Jumala sanoi: ”Ja tehkööt he minulle pyhäkön asuakseni heidän keskellään. Tehkää asumus ja kaikki sen kalusto tarkoin sen kaavan mukaan, jonka minä sinulle näytän.
Tehkööt he arkin akasiapuusta, .. Ja pane arkkiin LAKI, jonka minä sinulle annan. ”
”Ja tee asumus kymmenestä telttakankaan kaistasta” ” Ja tee alttari akasiapuusta”, "Ja kutsu eteesi israelilaisten joukosta veljesi Aaron poikineen, että he pappeina palvelisivat minua", "Tee myös alttari suitsutuksen polttamista varten; (2.Moos.25:8-16; 26:1; 27:1; 28:1; 30:1 ) ] ja (siinä ilmestysmajassa papit palvelivat )… siinä, mikä on taivaallisten kuva ja varjo, niinkuin ilmoitettiin Moosekselle, kun hänen oli valmistettava maja. Sillä hänelle sanottiin: "Katso, että teet kaikki sen kaavan mukaan, joka sinulle vuorella näytettiin."
”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on tämä: meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa,
[”jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.”
”meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
”Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.” (Heb.7:27; 9:12; 10:10)]
”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on siis tämä: että meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, TEHDÄKSEEN pappispalvelusta (Isän Jumalan edessä) kaikkein pyhimmässä, siinä OIKEASSA MAJASSA, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” (ks.Heb.8:1-5)
TAIVAALLINEN PYHÄKKÖ-OPPI
13
224
Vastaukset
- eepu*
"Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky jokapäiväisestä uhrista ja kauhistavasta rikoksesta: pyhäkön ja sotajoukon alttiiksi antamisesta tallattavaksi?"
Ja hän sanoi minulle:
"Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (Dan.8:13,14)
”Kuinka pitkää aikaa tarkoittaa näky”?
"Daniel, nyt minä olen lähtenyt neuvomaan sinua ymmärrykseen. Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tulee se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava,"
Persian kuningas Artaxerxses Longimanus antoi tällaisen käskyn syksyllä 457 ekr.;
Aikaprofetia alkaa siis syksyllä vuonna 457 ekr. - vuteen 1844jKr.!
"Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.
9:26 Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty.
9:27 Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
(Jerusalemin jälleenrakentamisesta annettu käsky; ks. Esra 7:11-26, 4:7-22) - eepu*
Nyt; maailmanajan lopussa tapahtuva TAIVAALLISEN PYHÄKÖN SUURI SOVITUS- PUHDISTUSPÄIVÄ!
Herra saapuu pian noutamaan uskolliset! "Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." (Ilm.22:12)
"Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (Dan.8:13,14)
*
"Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
"Puhu israelilaisille ja sano: Seitsemännessä kuussa, kuukauden ensimmäisenä päivänä, pitäkää sapatinlepo, muistojuhla pasunaa soittaen, pyhä kokous.
Älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako, vaan tuokaa uhri Herralle."
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
"Tämän seitsemännen kuun kymmenentenä päivänä on SOVITUSPÄIVÄ; pitäkää silloin pyhä kokous, kurittakaa itseänne paastolla ja tuokaa Herralle uhri.
Älkää toimittako yhtäkään askaretta sinä päivänä, sillä se on sovituspäivä, jolloin teille toimitetaan sovitus Herran, teidän Jumalanne, edessä.
Sillä jokainen, joka ei sinä päivänä kurita itseänsä paastolla, hävitettäköön kansastansa.
Ja jokainen, joka sinä päivänä toimittaa jotakin askaretta, minä hävitän hänen kansastansa.
Älkää silloin yhtäkään askaretta toimittako. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin.
Se on oleva teille levon päivä, kurittakaa itseänne paastolla. Kuukauden yhdeksäntenä päivänä illalla, illasta iltaan, pitäkää tämä sapatti."
["Tämä olkoon teille ikuinen säädös: seitsemännessä kuussa, kuukauden kymmenentenä päivänä, kurittakaa itseänne paastolla älkääkä yhtäkään askaretta toimittako, älköön maassa syntynyt älköönkä muukalainen, joka asuu teidän keskellänne.
Sillä sinä päivänä toimitetaan teille sovitus teidän puhdistamiseksenne; kaikista synneistänne te tulette puhtaiksi Herran edessä.
Se olkoon teille levon päivä, kurittakaa silloin itseänne paastolla; se olkoon ikuinen säädös." (3.Moos.16:29-31)]
Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
"Puhu israelilaisille ja sano: Tämän seitsemännen kuun viidentenätoista päivänä on lehtimajanjuhla Herran kunniaksi; se kestää seitsemän päivää.
Ensimmäisenä päivänä pidettäköön pyhä kokous; älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
Seitsemänä päivänä tuokaa uhri Herralle. Kahdeksantena päivänä olkoon teillä pyhä kokous, ja tuokaa uhri Herralle; se on juhlakokous, älkää silloin yhtäkään arkiaskaretta toimittako.
Nämä ovat Herran juhla-ajat, joiksi teidän on kuulutettava pyhät kokoukset, tuodaksenne Herralle uhreja: polttouhreja ja ruokauhreja, teurasuhreja ja juomauhreja, kunakin päivänä sen päivän uhrit;
ja sitäpaitsi Herran sapatit ja teidän muut lahjanne ja kaikki lupausuhrinne ja kaikki vapaaehtoiset uhrinne, joita te Herralle annatte.
Mutta seitsemännen kuukauden viidentenätoista päivänä, kun te olette korjanneet maan sadon, viettäkää Herran juhlaa seitsemän päivää; ensimmäinen päivä on levon päivä, ja kahdeksas päivä on myös levon päivä.
Ensimmäisenä päivänä ottakaa ihania hedelmiä puista, palmunoksia ja tuuheiden puiden lehviä sekä pajuja purojen varsilta, ja pitäkää iloa seitsemän päivää Herran, Jumalanne edessä.
Ja viettäkää sitä juhlana Herran kunniaksi seitsemän päivää vuodessa. Se olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen; viettäkää se seitsemännessä kuussa.
Seitsemän päivää asukaa lehtimajoissa; kaikki Israelissa syntyneet asukoot lehtimajoissa,
että teidän jälkeläisenne tietäisivät, kuinka minä annoin israelilaisten asua lehtimajoissa, kun vein heidät pois Egyptin maasta. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."
Ja Mooses puhui näistä Herran juhla-ajoista israelilaisille." (3.Moos.23:23-44)
*
"Ja temppeli tuli savua täyteen Jumalan kirkkaudesta ja hänen voimastansa, eikä kukaan voinut mennä sisälle temppeliin, ennenkuin niiden seitsemän enkelin seitsemän vitsausta oli käynyt täytäntöön." (Ilm.15:8)
*
Herra saapuu pian noutamaan uskolliset!
"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan." (Ilm.22:12)
*
♥ MARANATA! ♥
Hepr. 10:10
Tämän tahdon mukaisesti meidät on pyhitetty ainutkertaisella uhrilla, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa. [Hepr. 9:12,28]
Hepr. 10:20
ja näin avannut meille uuden, elämään vievän tien, joka kulkee väliverhon -- hänen ruumiinsa -- kautta.
Joka tuon salaisuuden käsittää, hän on autuas!- eepu*
"Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"(Heb.10:16)
Ja niin JUMALA/Luoja sanoo: ”Pitäkää MINUN SAPATTINI, sillä se on MERKKINÄ (vrt. Sinetti) meidän välillämme, MINUN ja teidän, sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen HERRA, joka PYHITÄN teidät.”
”Myöskin SAPATTINI MINÄ annoin heille, olemaan MERKKINÄ MINUN ja heidän välillään, että he tulisivat tietämään, että minä olen HERRA, joka PYHITÄN heidät.”
*
♥ MARANATA! ♥
- eepu*
1844 alkoi; tutkivan tuomion aloittaminen taivaassa - ja Vapahtajan tulemiseen valmistelu!
tämä päivämäärä löytyy Danielin profetiasta; jonka jälkeen alkoi; tutkivan tuomion aloittaminen taivaassa - ja Vapahtajan tulemiseen valmistelu!
Danielille annetun profetian päättyminen vuoteen 1844, aloitti uuden viimeisen lyhyen ajan jakson Taivaallisen Pyhäkön puhdistamisen; ”ja kirjat avattiin” ”siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.” so. - tutkivan tuomion aloittaminen kaikkien pyhien kuolleiden osalta heidän lunastamisekseen ja heille palkan määrääminen ja se olisi siis myös maailmansynninajan päättämisen aloitus ja viimeisen suuren Herätyssanoman kuuluttaminen ja levittäminen kaikkialle maailmaan kohtaamaan Vapahtaja – ” Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.” sillä pian on niiden seitsemän viimeisen vitsausten vuodattamisen aika!
*
Herra on jo valmiina tulemaan, oletko sinä valmistautunut kohtaamaan Hänet?!
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
"KUOLEMATTOMUUDEN SALAISUUS" on Kristus, kun taas saatanan PETOS/VALHE on syntisen ihmisen kuolemattomuus;
(Katso ST kappale 33 s. 521-539)
”Onko Jumala todellakin sanonut: ´Älkää syökö kaikista paratiisin puista.`1.Moos.3:1 Vaimo vastasi käärmeelle: ”Me saamme syödä muiden puiden hedelmiä paratiisissa, mutta sen puun hedelmästä, joka on keskellä paratiisia, on Jumala sanonut: ´Älkää syökö siitä älkääkä koskeko siihen, ettette kuolisi.`”
Niin käärme sanoi vaimolle: ”Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niin kuin Jumala tietämään hyvän ja pahan.” 1.Moos.3:2-5.
[Käärmeen sanoissa totta oli se, että ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan: ”Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" 1.Moos.3:22. Mutta valhetta oli käärmeen sanat Eevalle Eedenissä: ´Ette suikaan kuole`” se oli ensimmäinen valheellinen saarna, mitä milloinkaan on pidetty sielun kuolemattomuudesta.]
(Raamattu sanoo) ”Synnin palkka on KUOLEMA, mutta Jumalan armolahja on IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Vapahtajassa, meidän Herrassamme.” Room.6:23.
(Sillä) ”On oleva ylösnousemus, … sekä vanhurskasten että vääräin.” Apt.24:15.
Jokainen niistä, jotka ”katsotaan arvollisiksi” elämän ylösnousemukseen, on ”autuas ja pyhä”. ”Heihin ei TOISELLA KUOLEMALLA OLE VALTAA.” Ilm.20:6.
Mutta niiden, jotka eivät ole katumuksen ja uskon kautta saaneet syntejänsä anteeksi, täytyy vastaanottaa rikoksistaan rangaistus – ”synnin palkka” (TOINEN KUOLEMA).
*
TOTUUS JUMALAN TUOMIOISTA jumalattomia kohtaa:
JUMALA LUODESSAAN IHMISEN KUVAKSENSA antoi hänelle ajattelu-/päättelykyvyn; -- "VALITSE" ketä palvelet, keneen luotat/uskot”, ja tämä valinta, se on edelleen voimassa!!!
Eikä ihminen suinkaan kuollut lankeemuksessa, vaan hän tuli tietämään niin kuin Sana sanoo; "hyvän ja pahan", mutta samalla hän menetti, niin kuin Jumala oli varoittanut; iankaikkisen elämän, hänestä tuli kuolevainen. Sana sanoo: ”Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää HYVÄN ja PAHAN. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"
Niin Herra Jumala AJOI hänet POIS Eedenin paratiisista viljelemään maata, josta hän oli otettu.
Ja hän karkoitti ihmisen ja ASETTI Eedenin paratiisin itäpuolelle kerubit ynnä välkkyvän, leimuavan miekan VARTIOITSEMAAN ELÄMÄN PUUN TIETÄ.” (1.Moos.3:22-24)
… ihminen ei siis ole syönyt Elämän puun hedelmää, eikä hänellä ole siten iankaikkista elämää itsessään!!!
PELJÄTKÄÄ siis JUMALAA;
"Älkääkä (siis) peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi TAPPAA SIELUA; vaan ennemmin PELJÄTKÄÄ HÄNTÄ, joka voi (TAPPAA/HÄVITTÄÄ SIELUN) sekä SIELUN että RUUMIIN hukuttaa helvettiin (niin ettei siitä jää juurta eikä oksaa)."
-- Sillä; ”(JUMALALLA), jolla ainoalla on KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.” (Matt.10:28; 1.Tim.6:16)
...jatkuu, katso lisää: http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=7
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille :)
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
י ה וֹ שׁ ﬠ
eepu
*
-- Ystäväiseni; ÄLKÄÄ siis enää kieltäkö itseltänne älkääkä muiltakaan ottamasta sitä Oikeata (Apt.2:38) uskonmukaista upotuskastetta Vapahtajamme Nimeen so. JAHSHUAN MESSIAAN NIMEEN, (ei kolmeen arvoasemaan), sillä KRISTUS KUOLI PUOLESTAMME, ei Isä Jumala eikä Pyhä Henki!!!
-- Niinpä; TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa HENGELLISEEN SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
.. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi ehkä löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan?! Katso lähin seurakunta: http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/
…. ja pyydä saada kaste ”Vapahtajan Nimeen”, näin sinä annat pelastaa itsesi!
Ja sitten; ”..., kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne PYHITYS, ja sen loppu on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.” Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja PYHITYKSEEN, sillä ILMAN SITÄ EI KUKAAN OLE NÄKEVÄ HERRAA;” (Room.6:22; Heb.12:14)
Ystäväiseni, Anokaa (toki Apt.2:37, 38; 8:36, 37, 38; Luuk.7:29 jälkeen sitä) VIISAUTTA ja YMMÄRRYSTÄ niin sitä annetaan (ks.Apt.1:5; Luuk.3:16) Ylhäältä JUMALALTA! (katso mm. Jaak.1:5)
*
♥ MARANATA!♥- !!??!!
eihän ne sanat "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" tarkoita sitä, että väitettäisiin Isän tai Pyhän Hengen kuolleen ristillä. Eikä ne puhu mistään arvoasemasta. Ne puhuvat siitä, että kasteen asettaja on kolmiyhteinen Jumala. Että mikä mättää???
- eepu*
!!??!! kirjoitti:
eihän ne sanat "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" tarkoita sitä, että väitettäisiin Isän tai Pyhän Hengen kuolleen ristillä. Eikä ne puhu mistään arvoasemasta. Ne puhuvat siitä, että kasteen asettaja on kolmiyhteinen Jumala. Että mikä mättää???
Näin minä USKON ja ymmärrän tuon "Jumala-asian"; RAAMATTU sanoo; "JUMALA ON YKSI - JUMALA ON HENKI!
”Sillä YKSI on JUMALA ,
yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,” (1.Tim.2:5)
”JUMALA on HENKI; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." (Joh.4:24)
… ja Hän on myös ANTANUT Pojalleen Iankaikkisen Elämän!
”Sillä niinkuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on ANTANUT elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.”
”Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN olet TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.” (Joh.5:26;17:3 )
Kaikki alistetaan Isä Jumalan alle:
”Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että JUMALA on Kristuksen pää.” (1.Kor. 11:3)
”Sillä: "kaikki HÄN on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.” (1.Kor. 15:27,28)
JUMALA ON YKSI:
Roomalaiskirje:
3:30 ”koskapa JUMALA on YKSI, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.”
Galatalaiskirje:
3:20 ”Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta JUMALA on YKSI.”
Jaakobin kirje:
2:19 ”Sinä uskot, että JUMALA on YKSI. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat.”
Raamatun mukaan siis uskon, että: Jumala on yksi - Henki! .. ja Hänellä on Poika! (Ks.Joh.3:16)
PELJÄTKÄÄ siis JUMALAA;
"Älkääkä (siis) peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi TAPPAA SIELUA; vaan ennemmin PELJÄTKÄÄ HÄNTÄ, joka voi (TAPPAA/HÄVITTÄÄ SIELUN) sekä SIELUN että RUUMIIN hukuttaa helvettiin (niin ettei siitä jää juurta eikä oksaa)."
-- Sillä; ”(JUMALALLA), jolla ainoalla on KUOLEMATTOMUUS; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen.” (Matt.10:28; 1.Tim.6:16)
..jatkuu, katso lisää:
Mistä on ”KOLMINAISUUSOPPI” ja miten se ymmärrettiin/ymmärretään adventismissa;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2#p56 - eepu*
!!??!! kirjoitti:
alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Mutta;
”.. YKSI on JUMALA ,
yksi myös VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Messias Vapahtaja,” (1.Tim.2:5)
*
KRISTUS VAI MESSIAS?
".. Kristus tarkoittaa Kreikan kielessä: "Voidella millä tahansa, vaikka nuolimyrkyllä."
-- Mutta Nimi MESSIAS; Heprean kielessä tarkoittaa voidella sillä samalla pyhällä öljyllä (Pyhällä Hengellä), millä profeetat voideltiin Vanhassa Testamentissa. "
Eli Vapahtajamme Armorikas Nimi On JAHSHUA MESSIAS!
"EIKÄ OLE PELASTUSTA YHDESSÄKÄÄN TOISESSA; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Katso Apt.4:12; 2:38; 8:37)
Katso lisää:
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=4#p12
*
http://www.uq.net.au/~zzrlakes/index.html
”Sillä YKSI on JUMALA ,
yksi myös VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Messias Vapahtaja,” (1.Tim.2:5)
*
KRISTUS VAI MESSIAS?
".. Kristus tarkoittaa Kreikan kielessä: "Voidella millä tahansa, vaikka nuolimyrkyllä."
-- Mutta Nimi MESSIAS; Heprean kielessä tarkoittaa voidella sillä samalla pyhällä öljyllä (Pyhällä Hengellä), millä profeetat voideltiin Vanhassa Testamentissa. "
"EIKÄ OLE PELASTUSTA YHDESSÄKÄÄN TOISESSA; sillä ei ole taivaan alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Katso Apt.4:12; 2:38; 8:37)
Katso lisää:
*
*
♥ MARANATA! ♥ - eepu*
eepu* kirjoitti:
alla muuta NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Mutta;
”.. YKSI on JUMALA ,
*
KRISTUS VAI MESSIAS?
Katso lisää:
*
”Sillä YKSI on JUMALA ,
*
KRISTUS VAI MESSIAS?
Katso lisää:
*
*
♥ MARANATA! ♥Kristikansa on omaksunut väärennetyn ”NIMISYMBOLIN”,
Katso siitä lisää:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6213640#22000000037779937
En nyt ihan tarkkaan tiedä kastaako näistä nykyisistä adventtiseurakunnan pastoreista kukaan Apt.2:38 mukaisesti Vapahtajan Nimeen?
Kolminaisuusopista, kolmeen arvoasemaan kastamisesta, niin kuin myös tuossa yhteisönimessään adventistien tulee tehdä parannus ja palata takaisin "seurakuntayhteisönimeen"!
Sillä; Sanaa "kirkko"
[ http://www.koivuniemi.com/cgi-bin/raamattuhaku?kirjat=kr&hakuehto=Kirkko ] Ei löydy Raamatusta, se on paavin/katolisenkirkon tekosia, sen merkitys on ”sunnuntai”!
Se on paavin peruja, kreikaksi; kyriekee, kyriakon, Kyriakee, = sunnuntai
Lähtekää siitä ULOS, UUDISTUKAA/PUHDISTUKAA kaikesta katolisenkirkon hapatuksesta!
Sillä tämän nimen (kirkko) mukaan myös Adventtikirkko olisi osa katolistakirkkoa, eli sen todellinen nimi on Adventtisunnuntai!
--- Mutta; Oikea kristillinen yhteisö on; εκκλησια (ekklesia ) = ULOSKUTSUTTU – SEURAKUNTA!
*
Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille
minulle niin Rakkaassa
Voittoisassa ja Voimallisessa י ה וֹ שׁ ﬠ
JAH SHUAN (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä
*
♥ MARANATA! ♥
- Tutkiva aapo
Voisitko kertoa mitä pyhäkkö oppi pohjimmiltaan tarkoittaa?
- sinutkinko?
1. Babylonin tuomio
Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä, 2. hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet." 3. Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea. 4. Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia. 5. Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti."
13. Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle. 14. He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."
15. Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
1. Babylonin tuho
"Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi
Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa
"Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
"Voi, voi sinua, Babylon, sinä suuri kaupunki, sinä vahva kaupunki, sillä sinun tuomiosi tuli yhdessä hetkessä!"
Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä."
Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.
Mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.' - eepu*
”Mutta pääkohta siinä, mistä me puhumme, on siis tämä: että meillä on sellainen ylimmäinen pappi, joka istuu Majesteetin valtaistuimen oikealla puolella taivaissa, TEHDÄKSEEN pappispalvelusta (Isän Jumalan edessä) kaikkein pyhimmässä, siinä OIKEASSA MAJASSA, jonka on rakentanut Herra eikä ihminen.” (ks.Heb.8:1,2)
”jonka ei joka päivä ole tarvis, niinkuin ylimmäisten pappien, ensiksi uhrata omien syntiensä edestä ja sitten kansan; sillä tämän hän teki kerta kaikkiaan, uhratessaan itsensä.”
”meni, ei kauristen ja vasikkain veren kautta, vaan oman verensä kautta kerta kaikkiaan kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
”Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.” (Heb.7:27; 9:12; 10:10)
Ja "Hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää rukoillakseen heidän puolestansa. Senkaltainen ylimmäinen pappi meille sopikin: pyhä, viaton, tahraton, syntisistä erotettu ja taivaita korkeammaksi tullut," (Heb.7:25,26)
*
--- Johanneksen (Apt.2:38; Matt.21:25) kaste oli Taivaasta - Jumalalta, niin kuin Sapattikin, kun taas vauvavalelu ja kastaminen kolmeen arvoasemaan ja sunnuntaisapatti ne ovat ihmisestä - paavilta/katoliselta kirkolta - Ei Jumalasta, ketä/kumpaa sinä tottelet – tahdotko pelastua?
Sillä; ”Joka erheensä tunnustaa ja hylkää sen saa Armon”! – Mieti siis, kumpi siis on sinulle/teille tärkeämpää puolustaa harhaoppianne vai iankaikkinen pelastus Kristuksessa/Jumalassa?
*
Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakunta
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=2
*
♥ MARANATA! ♥
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291