Graham ei kelpaa Obamalle

25

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehtiä peliä?

      "Pääse" on harhaanjohtava, tahallaan?

    • JustineBush

      Billy Graham on jo 90-vuotias vanha sairas mies. Ei välttämättä enää jaksa olla presidentin neuvonantajana.

      • Otsikko jutussa on täyttä harhaa.

        "Billy Graham luopuu tehtävästään presidentin neuvonantajana"

        Ihan kuin hän pääsisi halutessaan presidentin neuvonantajaksi.
        Jokainen presidenttihän itse päättää omista neuvonantajistaan eikä sitä Graham päätä.

        En ole lukenut mistään että Obamalla olisi joku vastaava neuvonantaja tosin vasta hän on heitä valitsemassa.
        Tuskinpa Obama sentään ottaa itselleen helluntailaista neuvonantajaa kuten muutakaan uskonasioita neuvomaan.


      • JustineBush
        Pe.ku kirjoitti:

        Otsikko jutussa on täyttä harhaa.

        "Billy Graham luopuu tehtävästään presidentin neuvonantajana"

        Ihan kuin hän pääsisi halutessaan presidentin neuvonantajaksi.
        Jokainen presidenttihän itse päättää omista neuvonantajistaan eikä sitä Graham päätä.

        En ole lukenut mistään että Obamalla olisi joku vastaava neuvonantaja tosin vasta hän on heitä valitsemassa.
        Tuskinpa Obama sentään ottaa itselleen helluntailaista neuvonantajaa kuten muutakaan uskonasioita neuvomaan.

        Billy Graham on baptisti eikä helluntailainen. Mahtavatko helluntailaiset häntä oppi-isänään pitää? Mielestäni olen joskus nähnyt palstalla arvosteluja myös Billy Grahamia koskien... Vaan ketäpä täällä ei arvosteltaisi? :)

        En tiennytkään että Billy Graham on ollut näiden edellisten presidenttien neuvonantajana. Vaan kyllähän niin tuulisella paikalla neuvonantajia ja neuvoja tarvitaan.


      • sitten olleet
        JustineBush kirjoitti:

        Billy Graham on baptisti eikä helluntailainen. Mahtavatko helluntailaiset häntä oppi-isänään pitää? Mielestäni olen joskus nähnyt palstalla arvosteluja myös Billy Grahamia koskien... Vaan ketäpä täällä ei arvosteltaisi? :)

        En tiennytkään että Billy Graham on ollut näiden edellisten presidenttien neuvonantajana. Vaan kyllähän niin tuulisella paikalla neuvonantajia ja neuvoja tarvitaan.

        huonot "grahamit" eli neuvonantjat vai eivätkö he ole neuvoja totelleet koska jälki maailmassa on ollut sen mukaista?


      • umpi-hetero
        sitten olleet kirjoitti:

        huonot "grahamit" eli neuvonantjat vai eivätkö he ole neuvoja totelleet koska jälki maailmassa on ollut sen mukaista?

        pressana on ollut demokraatti, niin silloin talous on ollut paremmassa kunnossa. mutta kun "pomona" on ollut rebuplikaani, niin silloin talous on jäänyt taka-alalle ja on keskitytty sellaisiin "tärkeisiin" asioihin kuin abortti, homot ja sotiminen.

        talouden on katsottu toimivan kun pressa ei vain satu siihen. no, jälki on nyt taas sen mukaista. uudestisyntynyt george "usan huonoin presidentti kautta aikojen" bush jättää jälkeensä sellainen konkurssipesän, että sitä ei vuodessa eikä kahdessa selvitettyä.


      • JustineBush
        sitten olleet kirjoitti:

        huonot "grahamit" eli neuvonantjat vai eivätkö he ole neuvoja totelleet koska jälki maailmassa on ollut sen mukaista?

        Sitähän minä en tiedä kuinka paljon neuvoja ovat noudattaneet ja millaisia neuvoja ovat saaneet.

        Se jälki maailmassa mihin viittaat on paljolti peräisin siitä että rakkaudettomuus vallitsee useimpien sydämissä. Joku viisas on sanonut tähän tapaan: jos ihmiset rakastaisivat toisiaan ei olisi sotia, kenenkään ei tarvitsisi kärsiä nälkää eikä vilua kodittomuudesta puhumattakaan jne. Jos rakkautta olisi enemmän niin kärsiviä olisi vähemmän. Mutta tuskin USAn presidentit yksistään tällaista rakkauden vallankumousta saavat aikaiseksi vaikka kuinka "grahamit" neuvoisivat.

        Katsoin joskus hauskan elokuvan USAn kahdesta presidentistä, elokuvan nimi on "Kansalaiset" jossa kaksi vanhaa presidenttiä kiersi maata pakomatkalla ja joutui erilaisiin seikkailuihin. Valitettavasti tuo videokasetti särkyi, oli tosi hauska elokuva, Jack Lemmon ja James Garner näyttelevät presidenttejä.

        http://www.telvis.fi/filmiopas/elokuvat/20499/kansalaiset/


    • reikga

      Mike Huckabee, Arkansasin kuvernööri, olisi ollut paras presidentti.

      • ...

        Voitko perustella?


      • umpi-hetero
        ... kirjoitti:

        Voitko perustella?

        no tietenkin siksi että kyseenomainen henkilö
        1) olisi kieltänyt abortin.
        2) olisi määrännyt homot eheytykseen
        3) olisi laajentanut "pyhää sotaa" iraniin
        4) olisi parantanut kouluoloja määräämällä raamatun iskulauseita koulujen seinille
        5) olisi kieltänyt evoluution opetuksen kouluissa
        6) olisi määrännyt "järkevän suunnitellun" yleiseksi oppiaineeksi kouluissa
        7) olisi määrännyt jenkkien vähäisenkin julkisen terveydenhoidon yksityistettäväksi yms. yms.


      • rttu-84
        umpi-hetero kirjoitti:

        no tietenkin siksi että kyseenomainen henkilö
        1) olisi kieltänyt abortin.
        2) olisi määrännyt homot eheytykseen
        3) olisi laajentanut "pyhää sotaa" iraniin
        4) olisi parantanut kouluoloja määräämällä raamatun iskulauseita koulujen seinille
        5) olisi kieltänyt evoluution opetuksen kouluissa
        6) olisi määrännyt "järkevän suunnitellun" yleiseksi oppiaineeksi kouluissa
        7) olisi määrännyt jenkkien vähäisenkin julkisen terveydenhoidon yksityistettäväksi yms. yms.

        Kannatan


      • umpi-hetero
        rttu-84 kirjoitti:

        Kannatan

        että 46 miljoonaa amerikkalaista miestä, naista ja lasta jotka tällä hetkellä ovat julkisen terveydenhuollon ulkopuolella, saavat sitä myös olla ja kuolla vaikka pois? onko se sinun raamattusi myös tätä mieltä? kuinka hyvin tässä kohtaa sinusta toteutuu ajatus "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"?


    • taas!

      Ateistilogiikalla Obama heittää Grahamin ulos Valkoisen talon neuvotteluhuoneesta. Kaikkien lukutaitoisten mielestä Graham puolestaan lähtee itse vanhuudenheikkoutensa ja sairaalloisuutensa takia.

      • umpi-hetero

        kyseenomainen henkilö olisi todella ollut vakavasti otettu neuvonantaja obamalle? siis jos hän olisi ollut vaikka 30 vuotta nuorempi?


      • kysymys.
        umpi-hetero kirjoitti:

        kyseenomainen henkilö olisi todella ollut vakavasti otettu neuvonantaja obamalle? siis jos hän olisi ollut vaikka 30 vuotta nuorempi?

        Sinä osaat asettaa kysymykset älyttömästi. Ikään kuin tässäkin nyt olisi kyse vain iästä, eikä jaksamisesta. Nelikymppinen saarnaaja voi olla terhakkaampi kuin kasikymppinen, mutta ei välttämättä. Tässä tapauksessa Graham on hyytynyt. Kyse ei ole poliittisista tai rodullisista erimielisyyksistä, kuten annetaan ymmärtää, vaan vanhuudenheikkoudesta.


    • missä määrin edelliset presidentitkään ovat noudattaneet Billy Grahamin antamia neuvoja?

      • Gary Graham

        Kaikki sodat ja öljynvarastamiset yms. muuta on Grahamin sormeilevia! hän väänti Raamatunlauseet silleen että pressa luuli että isjut ovat oikeutettuja!


      • to....

        presidenttien pastori, hengellisten asioiden neuvonantaja. Ei nyt poliittisia neuvoja oteta vastaan saarnaajilta, usassakaan.Näillä näkyvillä ja kuuluisilla evankelistoilla/saarnaajilla viestitetään bibelbeltin asujaimistolle että Valkoisen talon isäntä kunnioittaa ainakin teoriassa, tiettyjä kristillisiä arvoja. Toiset presidentit enemmän, toiset vähemmän,mutta julkisivu vaatii jonkun prelaatin tapaisen presidentin jos ei nyt lähi- niin sisäpiiriin kuitenkin.


      • umpi-hetero
        to.... kirjoitti:

        presidenttien pastori, hengellisten asioiden neuvonantaja. Ei nyt poliittisia neuvoja oteta vastaan saarnaajilta, usassakaan.Näillä näkyvillä ja kuuluisilla evankelistoilla/saarnaajilla viestitetään bibelbeltin asujaimistolle että Valkoisen talon isäntä kunnioittaa ainakin teoriassa, tiettyjä kristillisiä arvoja. Toiset presidentit enemmän, toiset vähemmän,mutta julkisivu vaatii jonkun prelaatin tapaisen presidentin jos ei nyt lähi- niin sisäpiiriin kuitenkin.

        joku järki siinäkin hommassa. niin ja kiitti tiedosta...


    • uusi "kuorolainen"

      Sitä vaan, että täällä Suomessa on tämä valtion kirkkolaitos. Luterilaisuus. Tältä pohjalta katsottuna muut ovat täällä lahkolaisia

      Ameriikoissa on toisin. Siellä luterilaiset ovat vähemmistö. Babtistit laajin kirkkokunta. No, onko siitä seurannut hyvää tai huonoa, niin mene tiedä.

      Pikku-Bush on muuten metodistikirkon jäsen ja sieltä käynyt hakemassa vahvistusta elämäänsä.

      • suurin kirkkokunta USA:ssa

        Siellä on katolisia noin 75 miljoonaa eli enemmän kuin baptisteja koko maailmassa.


      • uusi "kuorolainen"
        Pe.ku kirjoitti:

        suurin kirkkokunta USA:ssa

        Siellä on katolisia noin 75 miljoonaa eli enemmän kuin baptisteja koko maailmassa.

        virheeni. Katolinen kirkko tietenkin. Tuijotin vain tota luterilaisuuden ja babtistien yleisyyttä USA:ssa. Me kun ollaan täällä kaukana ja luterilaisuus on tässä maassa ainoa "oikea seurakunta", niin helposti sitten tulee leimattua vaikkapa tämä Graham hihhuliksi.

        Siellä kaukana ameriikan maassa meidän asenteita voitaisiin hieman ihmetellä. Olettaisin.


      • PakanainHuuto
        uusi "kuorolainen" kirjoitti:

        virheeni. Katolinen kirkko tietenkin. Tuijotin vain tota luterilaisuuden ja babtistien yleisyyttä USA:ssa. Me kun ollaan täällä kaukana ja luterilaisuus on tässä maassa ainoa "oikea seurakunta", niin helposti sitten tulee leimattua vaikkapa tämä Graham hihhuliksi.

        Siellä kaukana ameriikan maassa meidän asenteita voitaisiin hieman ihmetellä. Olettaisin.

        parhaimpiin kokemukseni piiriin tulee mustien sunnuntaikokoukset, baptisteja.

        Siellä väki elää saarnaajan mukana, mutta hihhuloinnilta se ei näyttänyt vaan välitöntä vuoropuhelua seurakunta pastori. Ja kuoro laittoi parastaan.


      • PakanainHuuto kirjoitti:

        parhaimpiin kokemukseni piiriin tulee mustien sunnuntaikokoukset, baptisteja.

        Siellä väki elää saarnaajan mukana, mutta hihhuloinnilta se ei näyttänyt vaan välitöntä vuoropuhelua seurakunta pastori. Ja kuoro laittoi parastaan.

        paikan päällä käynyt katselemassa.

        Se varmaan on kuitenkin monenkirjavaa se seurakuntaelämä.
        Onhan maa laaja ja monenlaista voi mukaan mahtua.

        Helluntaikirkkokin lienee siellä jäsenistöltään vain noin 3 mijoonaa kun kokonaismääräksi jotkut ilmoittaa jopa 70 miljoonaa.


    • graham-jauhoista

      tehtyjä sämpylöitä. Haluttaa nauttia kunnon rukiista leipää eikä mitään graham-mössöä!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe