Todella huolestunut adventisteista

Kun adventismissa opetetaan alalolevan mukaisesti,
niin ei ihme, että adventistit ovat ahdistuneita.
Ei muka Jumala kuule syntisen rukouksia, vaan
vain lauantain pyhittäjän rukoukset.
Mitähän lauantaisin rukoillaan, kun siellä on
vain täydellisiä koolla? Ei yhtään kristittyä...
Jos sapattikysymyksen oikea opillinen ajatteleminen on pelastuksen ehto, niin ei kukaan
pelastu. Sillä varmaa on, ettei ihminen käsitä
kuin pieneltä osalta sitä salaisuutta, että
Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä ja julisti
sen lepopäiväksi.

Kun lepopäivänä lepääminen on pelastuksen ehto ja
ainoa sellainen - niin silloin ollaan menossa
päin mäntyä, ehkä kohti Jerusalemin kaatopaikkaa
ja jopa kohti helvettiä.

# # # Antti poika
Kirjoittanut: se vaan
15.11.2008 klo 07.26

vastustaa kovasti sapattia, eikä halua nöyrtyä pitämään pyhänä Jumalan siunaamaa sapattia.

Lähde Antti pois sieltä oman tahdon tieltä kulkemaan Jumalan viitoittamaa polkua.

Ei se auta mitään vaikka kuinka rukoilee bublikaanin tavoin ole minulle syntiselle armollinen, jos kuitenkin jatkaa entiseen malliin sapattia väheksyen.

Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano ei heillä aamun koittoa ole. # # #

3

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seraja-m55

Mikäli adventistit yleisesti ajattelisivat Antti pojan tavoin, olisi syytä ollakin meistä huolestunut, mutta totuus on toisenlainen.

Noin ei myöskään kirkossamme opeteta.

Me uskomme edelleenkin, että Jeesuksen ristinsovitus on ainut pelastuksen ehto täysimääräisesti. Tästä syystä ei meillä ole mitään syytä minkäänlaiseen ahdistukseen kirkossamme. Joka muuta väittää, ei joko ole ymmärtänyt vielä pääoppiamme tai sitten vain tahallaan haluaa mustata uskoamme.

Samoin me uskomme, että Jumala kuulee kaikkien ihmisten rukoukset - jopa uskosta osattomien!

Me olemme itsessämme edelleenkin saastaisia, mutta uskossa Kristukseen saamme hänessä ja hänen kauttaan olla Jumalalle täydellisen pyhiä.

Se mitä Antti poika uskoakseni pyrki esittämään, on se tilanne, jossa Pyhä Henki on saanut riittävän selvästi kirkastaa Jumalan Sanasta jonkin Jumalan käskyn, mutta ihminen vain haluaa tahallaan ja tietoisesti jatkaa loppuun asti sen rikkomista, katumatta ja anteeksi pyytämättä.
      Silloin Jeesuksen toisessa tulemuksessa valitettavasti toteutuu hänen sanansa: "Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te LAITTOMUUDEN tekijät." Matt. 7:23
      Ja saman luvun jakeen 21 mukaan tällaisia täysin tahallisia Jumalan tahdon rikkojia voivat olla jopa voimallisten tekojen tekijät, profetoivat ja riivaajien ulos ajajat jakeen 22 mukaan.

On selvää, ettemme pelastu käskyjen pitämisellä, vaan uskon kautta Jeesukseen, mutta kun ihminen tulee uskoon eli uudestisyntyy Pyhän Hengen vaikutuksesta, tulee Jeesus näin Henkensä kautta asumaan ihmiseen ja kirkastaa näin ihmiselle tahtonsa ja haluaa elää ihmisessä oman tahtonsa/lakinsa mukaista elämää.

Mikäli ihminen kuitenkin tahallaan, tietoisesti esim. ihmispelon takia hylkää rakkaan Vapahtajansa tahdon, hän eriytyy Jeesuksesta ja lähtee omalle tielleen.

Minä uskon, että todellinen Jeesuksen oma näkee aina hengellisesti Vapahtajansa kärsimässä ristillä hänen syntiensä sovitukseksi ja koska hän rakastaa Lunastajaansa, niin on luonnollista, että hän ei halua tahallaan olla lisäämässä sitä syntitaakkaa, joka kerran asetettiin Jeesuksen päälle ristillä, hänen sovitettavakseen. Näin uskova PYRKII elämään Jeesuksen/Jumalansa tahdon mukaan. Sanoin pyrkii, koska me jäämme kuitenkin aina alamittaiseksi lain täydelliseen noudattamiseen nähden ainakin ajatustason suhteen-monesti sanojenkin suhteen.

Aivan eri asia on sitten se, että ihmiselle ei vielä ole kirkastunut synniksi jokin asia ja hän siksi edelleen rikkoo siinä Jumalan tahtoa vastaan. Jumala ottaa aina huomioon sen, mitä emme vielä ymmärrä, eikä armossaan rankaise meitä niistä.

Oma lukunsa on sitten nuo ajatustasomme synnit, joissa meistä parhaimmatkin lankeavat jopa päivittäin. Siksi me jokainen vähintäinkin tarvitsemme Kristuksen sovitusveren armoa joka päivä, jota ilman ei kukaan pelastu.

YKSIN JEESUKSESSA ON KOKO PELASTUKSEMME!

• mistä lähtien?

Mistä lähtien usko on kollektiivista?
        Jeesuksen opetuksesta voimme oppia, että ei ole mitään kollektiivista uskoa, jonka voisi sanoa olevan kirkollinen tunnustusoppi.
        Luukkaan evankeliumi:
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä."

Adventismi johdattaa aina pois Totuudellisuudesta!
        Oppinne ei ole kristinuskon mukaisuutta!
        Väittää voitte vaikka maailman tappiin, mutta harhaoppina oppinne on ja pysyy. USKOA EI voi uskonpuhdistaa kirkkokunnittain vaan sydämestä sydämelle!

• "MINÄ PELASTAN ONTUVAT" - sanoo Herra

Siispä heitän huoleni Herralle!

Miika 4:6
      Sinä päivänä, sanoo Herra, minä tahdon koota ontuvat ja kerätä hajalleen-ajetut ja ne, joille minä olin tuottanut onnettomuutta.

Sef. 3:19
      Katso, siihen aikaan minä teen tekoni kaikille sinun nöyryyttäjillesi.
      Minä pelastan ontuvat ja kokoan karkoitetut ja teen heidät ylistetyiksi ja mainehikkaiksi jokaisessa maassa, jossa he olivat häpeänalaisina.

KRISTITTY ON KUIN MEFIBOSET

Daavid ja Mefiboset - 2. SAm. 9:1-

1
      Daavid kysyi: "Mahtaako Saulin suvusta olla enää jäljellä ketään, jolle voisin Jonatanin tähden osoittaa ystävyyttä?"
      2
      Saulin talossa oli ollut Siba-niminen palvelija. Hänet kutsuttiin Daavidin luo, ja kuningas kysyi: "Oletko sinä Siba?" Hän vastasi: "Olen, herrani."
      3
      Kuningas kysyi: "Eikö Saulin suvusta ole enää jäljellä ketään, jolle voisin osoittaa ystävyyttä, niin kuin Jumala vaatii?"
      Siba vastasi kuninkaalle:
      "On yksi,
      Jonatanin rampa poika." [2. Sam. 4:4]

4
      Kuningas kysyi: "Missä hän on?" Siba sanoi: "Hän on Ammielin pojan Makirin talossa Lo-Dabarissa." [2. Sam. 17:27-29]
      5
      Kuningas lähetti palvelijansa hakemaan hänet sieltä.
      6
      Tultuaan kuninkaan luo Mefiboset, Saulin pojan Jonatanin poika, heittäytyi kunnioittavasti maahan hänen eteensä. Daavid sanoi: "Mefiboset!" Hän vastasi: "Olen palvelijasi."

7
      Daavid sanoi hänelle: "Älä pelkää.
      Minä haluan osoittaa sinulle ystävyyttä isäsi Jonatanin tähden.
      Minä annan sinulle isoisäsi Saulin koko maaomaisuuden,
      ja saat aina syödä minun pöydässäni."
      [1. Sam. 20:15]
      8
      Mefiboset kumarsi kunnioittavasti ja sanoi: "Mikä olen minä, sinun palvelijasi, kun käännyt tällaisen koiranraadon puoleen?" [1. Sam. 24:15]
      9
      Kuningas kutsui luokseen Saulin palvelijan Siban ja sanoi hänelle:
      "Kaiken sen, mikä on kuulunut Saulille ja hänen suvulleen, minä annan herrasi pojalle.

10
      Viljele poikiesi ja orjiesi kanssa hänen maataan ja korjaa sato, niin että herrasi poika saa siitä toimeentulonsa. Mefiboset, herrasi poika, saa kuitenkin aina syödä minun pöydässäni."
      Siballa oli viisitoista poikaa ja kaksikymmentä orjaa. [2. Sam. 19:18]
      11
      Hän vastasi kuninkaalle: "Minä teen niin kuin herrani ja kuninkaani käskee." Siitä alkaen Mefiboset söi Daavidin pöydässä kuninkaan poikien joukossa.
      12
      Mefibosetilla oli pieni poika, jonka nimi oli Miika.
      Koko Siban talonväki jäi Mefibosetin palvelukseen,

13
      mutta Mefiboset itse asui Jerusalemissa,
      koska hän sai aina syödä kuninkaan pöydässä;
      ja hän ontui kumpaakin jalkaansa.

Daavidin huoneen iankaikkinen Kuningas, Jeesus, kysyy tänään:
      onko jäljellä ketään, jolle voisin osoittaa
      laupeutta!!! Tunnsutaako vielä joku muu olevansa
      ihan rampa?

Mefiboset_2    

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      89
      2691
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      201
      1034
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      65
      881
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      831
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      59
      702
    6. Mikä on sun ja kaivattusi nimen viimeinen kirjain?

Välillä näin päin...
      Ikävä
      50
      636
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      18
      591
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      51
      565
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      55
      505
    10. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      504
    Aihe