Polanskin elokuvat

luopiokääpiö

Mitä mieltä olette ohjaajaneron Polanskin erikoislaatuisen intensitesiteetin omaavista elokuvista kuten: Veitsi vedessä, cul-de sac ja inho??

Olisi kiva keskustella niistä elokuvista, ja niiden teemoista.

6

1514

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvänä81

cul-de sac on vielä muoveissa hyllyssä, mutta kaksi muuta on tullut katsastettua aikaa sitten.

Pari ajatusta.

Veitsi vedessä:

Veitsi symboloi nuoren vieraan miehen vaarallista seksuaalisuutta, mikä koetaan veitsen kaltaisena uhkana avioliitolle.

Inho:

Tilavääristymä kuvaa naisen vääristynyttä asennetta seksuaalisuuteen.

Oletko samaa mieltä? Jatkoajatuksia? :)

• väärinkäsitys

Lainasin kyseisen leffa kirjastosta ja luulin että se on tarina missä joku suorittaa murhan ja piilottaa murha-aseen, lasisen veitsen vesialtaaseen missä sitä ei näy. Mutta se olikin kaiketi joku Neiti Marple/Hercule Poirot tarina tms.

Sitten kun leffa paljastui olevan jotain muuta niin olin oikeastan pettynyt. Olihan se ihan kohtalainen tapaus mutta silti Polanskin tuotannon heikoimmasta päästä kiinnostavudeltaan.

• umpikuja

cul-de-sac on omistuisine hahmoineen ja kuvallisine toteutuksineen - mustavalkoinen tietty - aivan loistava.

• morgan_5

hei!

olen katsellut kaikki polanskin elokuvat, viimevuonna ilmestynyttä lukuunottamatta, monet useaankin kertaan.
      mm. pari viikkoa sitten cul-de-sac´in ainakin viiteen kertaan.
      polanski on, kuten totesit, todella mielenkiintoinen, omaperöinen ja yhäuudelleen kiehtova mestariohjaaja.

jos haluat keskustella ja vaihtaa ajatuksia polanskista, niin vastaa tähän viestiin ja kerro näkemyksiäsi polanskista ja kaikesta häneen liittyvästä.

t: morgan

• (tuli telkkarista)

Polanskin ohjaama Pianisti (vuodelta 2002) tuli viime viikonloppuna Teemalta.

En ole erityisesti Polanskin elokuville lämmennyt, mutta tuo Pianisti oli kerrassaan mykistävä kokemus! Aloin sunnuntaina katsella sitä digiboksin kovalevyltä aamukahvia ryystäessä, ja koko 2.5 tuntia tuli sitten kerralla katsottua intensiivisesti. Kiehtova tositarinaan perustuva juoni, Chopinin musiikki ja loistelias kuvaus ja ohjaus! Ainakin paras tänä vuonna näkemäni elokuva ;-) Itseä kiinnostaa tavallaan elokuvan aihepiirikin, kun olen pari kertaa Puolassa käynyt tutustumassa Krakovaan, mm. juutalaiskaupunginosiin, Schindlerin tehtaaseen ja käynyt myös Auswitchissa.

• tillikkainen

Olen katsonut muutaman Polanskin elokuvan (mm. Inho) ja olen sitä mieltä, että hänen elokuvansa ovat ehkä hieman yliarvostettuja. Mikäli intensiivisyydellä tarkoitetaan yksityiskohtien kuvaamista väsymykseen asti vailla mitään erityistä juonta, ovat polanskin elokuvat arvonsa ansaineet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2300
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      26
      954
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      902
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      568
      830
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      728
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      25
      624
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      64
      606
    Aihe