Polanskin elokuvat

luopiokääpiö

Mitä mieltä olette ohjaajaneron Polanskin erikoislaatuisen intensitesiteetin omaavista elokuvista kuten: Veitsi vedessä, cul-de sac ja inho??

Olisi kiva keskustella niistä elokuvista, ja niiden teemoista.

6

1454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvänä81

cul-de sac on vielä muoveissa hyllyssä, mutta kaksi muuta on tullut katsastettua aikaa sitten.

Pari ajatusta.

Veitsi vedessä:

Veitsi symboloi nuoren vieraan miehen vaarallista seksuaalisuutta, mikä koetaan veitsen kaltaisena uhkana avioliitolle.

Inho:

Tilavääristymä kuvaa naisen vääristynyttä asennetta seksuaalisuuteen.

Oletko samaa mieltä? Jatkoajatuksia? :)

• väärinkäsitys

Lainasin kyseisen leffa kirjastosta ja luulin että se on tarina missä joku suorittaa murhan ja piilottaa murha-aseen, lasisen veitsen vesialtaaseen missä sitä ei näy. Mutta se olikin kaiketi joku Neiti Marple/Hercule Poirot tarina tms.

Sitten kun leffa paljastui olevan jotain muuta niin olin oikeastan pettynyt. Olihan se ihan kohtalainen tapaus mutta silti Polanskin tuotannon heikoimmasta päästä kiinnostavudeltaan.

• umpikuja

cul-de-sac on omistuisine hahmoineen ja kuvallisine toteutuksineen - mustavalkoinen tietty - aivan loistava.

• morgan_5

hei!

olen katsellut kaikki polanskin elokuvat, viimevuonna ilmestynyttä lukuunottamatta, monet useaankin kertaan.
      mm. pari viikkoa sitten cul-de-sac´in ainakin viiteen kertaan.
      polanski on, kuten totesit, todella mielenkiintoinen, omaperöinen ja yhäuudelleen kiehtova mestariohjaaja.

jos haluat keskustella ja vaihtaa ajatuksia polanskista, niin vastaa tähän viestiin ja kerro näkemyksiäsi polanskista ja kaikesta häneen liittyvästä.

t: morgan

• (tuli telkkarista)

Polanskin ohjaama Pianisti (vuodelta 2002) tuli viime viikonloppuna Teemalta.

En ole erityisesti Polanskin elokuville lämmennyt, mutta tuo Pianisti oli kerrassaan mykistävä kokemus! Aloin sunnuntaina katsella sitä digiboksin kovalevyltä aamukahvia ryystäessä, ja koko 2.5 tuntia tuli sitten kerralla katsottua intensiivisesti. Kiehtova tositarinaan perustuva juoni, Chopinin musiikki ja loistelias kuvaus ja ohjaus! Ainakin paras tänä vuonna näkemäni elokuva ;-) Itseä kiinnostaa tavallaan elokuvan aihepiirikin, kun olen pari kertaa Puolassa käynyt tutustumassa Krakovaan, mm. juutalaiskaupunginosiin, Schindlerin tehtaaseen ja käynyt myös Auswitchissa.

• tillikkainen

Olen katsonut muutaman Polanskin elokuvan (mm. Inho) ja olen sitä mieltä, että hänen elokuvansa ovat ehkä hieman yliarvostettuja. Mikäli intensiivisyydellä tarkoitetaan yksityiskohtien kuvaamista väsymykseen asti vailla mitään erityistä juonta, ovat polanskin elokuvat arvonsa ansaineet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      66
      6391
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      71
      5838
    3. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      134
      5075
    4. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      62
      4035
    5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      14
      3895
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      38
      3319
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      71
      3093
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      64