Rohkeus

tehdä vielä jotain, muuttaa elämän suuntaa, etsiä uusia asioita?

18

635

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutokseen

puuttuu monelta ja se synnyttää niitä kärttyisiä mummoja ja pappoja. Syytetään muita, kun itse ei uskallettu aikanaan olla rohkeita.

• rohkeutta

ehkä löytyisi jos olisi mahdollisuus toteuttaa.

• Hankin itselleni uuden epätyypillisen työpaikan noin puolitoista vuotta sitten. Monet tuttavani epäilivät ja pelottelivat työpaikkani puolesta, mutta uskalsin kuitenkin hakea sitä työtä ja aloittaa sen. Rohkeutta se vaati mutta kannatti.

• On tullut tutuiksi pelko, jännitys, stressi. Normaaleja tunteita kaikki, mutta niistä yli pääsyyn ei taida olla edes muita vaihtoehtoja kuin muutos. Onko se rohkeutta? Vaihtoehtona sairastuminen masennukseen. Viimeinen vaihtoehto on "ei kiitos". Ei muuta kuin kaikki uusiksi ja minunkin olisi pitänyt älytä vähän aiemmin se. Turha siinä on alkaa omaa ikäänsä tuijottaa, jos vaihtoehdot on tommosia.
      Aihe sopi hyvin. Mietinkin juuri tätä.

• viivatiina

jo neljäkymppisenä rohkeesti eikä mulla työelämässä oikeen muita unelmia ole ollukkaan ja työ kun on aika tärkee tekijä vielä tässä iässä kun ei oo tota rahaakaan kertyny niin paljoo että vois ruveta munelmoimaan joutenolosta eikä kyllä haluakaan siihen.

• koska se lähtö tulee joten meillä on kaksi vaihtoehtoa: joko istua peffallamme ja katsoa kun muut elää, koska emme uskalla ottaa mitään riskejä tai sitten tehdä ja toteuttaa asioita joita haluamme tehdä niin kauan kuin voimat ja terveys riittävät. Elää, ei ainoastaan olla olemassa.

Minulta ei ole koskaan puuttunut rohkeutta; motivointia kylläkin, kiinnostusta ja kunnianhimoa olisi saanut olla enemmän. Mutta kuten sanonta menee: "Luonne ja vartalonmalli vakioita, hautaan saakka."

Elämäni on ollut vaiherikasta ja siihen on kuulunut monta radikaalia muutosta ja suuria muuttoja. Nyt olen vain pikkuruisen muuton edessä, mutta se onkuitenkin jonkinlainen elämänmuutos: muutan kaupunkiasunnosta maalle mökkiin jossa on pihanhoitoa jne. Pääsen jouluksi unelmoimaani mummonmökkiin, oma tupa, oma lupa, puulämmitys ja puuhella. (Sähkökin on, samoin vedet ja viemärit ja tie perille, samoin puhelinlinja joten en niin kovin paljosta joudu luopumaan). Aion asua pysyvästi siellä korvessa eläkeikään asti ja sitten asua keväästä jouluun siellä ja talvikuukaudet E-Amerikan talossani.

• vaan siihen muuttopuuhaan. Että oikein puutarhanhoitoa, varmaan kivaa. Mäkin tykkäisin sellaisestas, mutta olen sen verran raihnanen, että tartteisin kyllä oman puutarhurin tekemän ne kaikki ihanat unelmat sitten siellä puutarhassa.

• miljoona kirjoitti:

vaan siihen muuttopuuhaan. Että oikein puutarhanhoitoa, varmaan kivaa. Mäkin tykkäisin sellaisestas, mutta olen sen verran raihnanen, että tartteisin kyllä oman puutarhurin tekemän ne kaikki ihanat unelmat sitten siellä puutarhassa.

huudahti ulkomaanserkkuni kun kuuli mökkihankkeestani. Nojaa, ei kai nyt ihan kuitenkaan. Mä olen enempi kirja/tietokone/takanedusta/punkkulasityyppiä:))

Mutta: pari omenapuuta yes, muutama viinimarjapuska jotka hoitaa itse itsensä, yrtiitarha johon lavendelia, timjamia, korianderia ja persiljaa....auringonkukkia eteläseinalle, humalaa seinälle....tarvii katsoa keväällä mitä se edellinen mummo on siellä touhuillut nyt näin vain suuret kuuset, lumimarjapensasaidan ja rhododendronpuskia.

Ja nyt sorteeraan omaisuutta: roskiin roskiin roskiin....hmmmm??? kuka tarvii 15 vuosikertaa taraa/ameliaa/illustrerad vetenskapia?

• Paloma.se.co kirjoitti:

huudahti ulkomaanserkkuni kun kuuli mökkihankkeestani. Nojaa, ei kai nyt ihan kuitenkaan. Mä olen enempi kirja/tietokone/takanedusta/punkkulasityyppiä:))

Mutta: pari omenapuuta yes, muutama viinimarjapuska jotka hoitaa itse itsensä, yrtiitarha johon lavendelia, timjamia, korianderia ja persiljaa....auringonkukkia eteläseinalle, humalaa seinälle....tarvii katsoa keväällä mitä se edellinen mummo on siellä touhuillut nyt näin vain suuret kuuset, lumimarjapensasaidan ja rhododendronpuskia.

Ja nyt sorteeraan omaisuutta: roskiin roskiin roskiin....hmmmm??? kuka tarvii 15 vuosikertaa taraa/ameliaa/illustrerad vetenskapia?

, mutta saanko kysyä minkä hintaisia siellä sveamamman maassa ne mummonmökin ovat, n. suunnilleen, - ja olenko liian utelias jos kysyn minnekäpäin Ruotsia muutat, noin suunta?..:)

• Pirrejuupas kirjoitti:

, mutta saanko kysyä minkä hintaisia siellä sveamamman maassa ne mummonmökin ovat, n. suunnilleen, - ja olenko liian utelias jos kysyn minnekäpäin Ruotsia muutat, noin suunta?..:)

Uppsalasta n. 20 km. pohjoiseen Björklingeen, E-4 melkein koko matka ja töihin 50 minuuttia. Mökki ei ole suuri, mutta siinä on vierastupa jossa visiitti voi nukkua ja se on talviasuttava myös. Hinta ei ollut paha ottaen huomioon että se on niin lähellä pääkaupunkiseutua ja esim Arlandan lentokenttää: (40 minuuttia lentokentälle) maksoin siitä 400 000 kruunua.

• Paloma.se.co kirjoitti:

Uppsalasta n. 20 km. pohjoiseen Björklingeen, E-4 melkein koko matka ja töihin 50 minuuttia. Mökki ei ole suuri, mutta siinä on vierastupa jossa visiitti voi nukkua ja se on talviasuttava myös. Hinta ei ollut paha ottaen huomioon että se on niin lähellä pääkaupunkiseutua ja esim Arlandan lentokenttää: (40 minuuttia lentokentälle) maksoin siitä 400 000 kruunua.

Koira olisi sulle tosi kiva sinne seuraksi ja turvaksi. Oletko ajatellut hankkia sellaisen ja mitä rotua? Vai onko sulla jo sellainen joku suloinen karvakuono?

• miljoona kirjoitti:

Koira olisi sulle tosi kiva sinne seuraksi ja turvaksi. Oletko ajatellut hankkia sellaisen ja mitä rotua? Vai onko sulla jo sellainen joku suloinen karvakuono?

erään ystävättäreni kanssa koirasta, minulla on ollut aikaisemmin cavalier King Charles spaniel ne on tosi sulosia, mutta koska olen ollut kokopäivätyössä niin en ole raatsinut pitää koiraa päiväkausia yksin kaupunkiasunnossa. Ajatus on toki mielessäni ja harkinnan alla. Uskon että viimeistään sitten kun lopetan työssä käymisen otan koiran. Nyt olen puoli päivää ja tunnin ajomatka joten koira joutuisi olemaan aika pitkään yksin.

Mökki sijaitsee loma-asuntoalueella ja minulla on naapurit lähellä, monet heistä asuvat pysyvästi mökeissään. Olen käynyt siellä kaksi kertaa ja vaikka en ole puhunut kenenkään kanssa vielä he jo moikkaavat:))

• Pirre*
        Paloma.se.co kirjoitti:

onhan tuolla vielä mökiksi hintaa :)

Ilmeisesti mökki ei sitten ole ihan pikkutontilla..

Eikö työmatka ole aika raskas ajaa, - päivittäin melkein kaksi tiimaa kummiskin..?

• Pirre*
        Paloma.se.co kirjoitti:

erään ystävättäreni kanssa koirasta, minulla on ollut aikaisemmin cavalier King Charles spaniel ne on tosi sulosia, mutta koska olen ollut kokopäivätyössä niin en ole raatsinut pitää koiraa päiväkausia yksin kaupunkiasunnossa. Ajatus on toki mielessäni ja harkinnan alla. Uskon että viimeistään sitten kun lopetan työssä käymisen otan koiran. Nyt olen puoli päivää ja tunnin ajomatka joten koira joutuisi olemaan aika pitkään yksin.

Mökki sijaitsee loma-asuntoalueella ja minulla on naapurit lähellä, monet heistä asuvat pysyvästi mökeissään. Olen käynyt siellä kaksi kertaa ja vaikka en ole puhunut kenenkään kanssa vielä he jo moikkaavat:))

ovat ystävällisiä ja kohteliaita, yleensä :)

• Pirre*

ja mitähän ne voisi ollakaan..

• uk-ko

siihen muutokseen. Onko sulla ajatus, että viiskymppisellä on joka tapauksessa syytä tehdä elämällään jotain uutta? Itselläni menee vähän toisin.

Itse toteutin suuren haaveeni nelikymppisenä. Muutin Helsingistä maaseudulle. Se oli mun elämän iso muutos, sellainen rohkeutta kysyvä. Kaikki meni uusiksi, ammattia myöten. Sen jälkeen en ole tuntenut tarvetta aktiivisesti muutella mitään.

Elämä itsessään potkii muutokseen sen verran, ettei sitä tarvii hoputtaa. Tuon maallemuuton jälkeen olen ehtinyt erota, mennä ammatilliseen koulutukseen jne. En oo niitä pyytänyt, ne on annettu.
      Enemmän mulla on sellainen tunne, että olis kiva, jos sais muutamankin vuoden olla aloillaan, ettei aina tarttis kaiken mennä uusiksi.

• Meriläinen

olis kun vaan tietäis mitä pitää muuttaa ja pitääkö mitään?
      Mietin koko ajan mitä vielä elämästäni haluan, kun olen kuitenkin pienten ympyröitten ihminen.
      En kaipaa suurta ja mullistavaa, sitä on elämässäni ollut ihan riittävästi.
      Olen kuitenkin levoton sielu ja se välillä pyörittää.
      Mutta nyt on hyvä näin, kun kaikki on kohdallaan on turvallista miettiä muutosta kun se kuitenkin joskus tulee.
      Sen olen elämässäni oppinut, mikään ei ole pysyvää, sitten vain katsotaan löytyykö joustoa kun muutos tulee.

• kun jätin työni, eli hyppäsin pois oravanpyörästä.
      Rästiin jääneitä töitä olen tehnyt, eikä loppua näy. Työttömänä kun voi tehdä omia töitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      530
      1724
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      677
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      598
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe