minkälainen valo/asia, tuo eläämääsi valoa näin synkkään aikaan.
Kuuntelen mielelläni vastauksianne.. :)
Kertokaas
42
1898
Vastaukset
- *valot*
ainaskin jos kuunnella haluaa ?
- viivi-amaldiina
kanssasi kaunista .....
- viivi-amaldiina
kaunista .......
Kuuntelen myös paljon musiikkia.
- hetulaaz
ainakin, G.J. , joku typy, sitten oli joku Lappalaiseukko.
Viivi.. saa nukkumaan hyvällä tuulella, nimmari jopa estää nukkumisen, minun on helppo nauraa.
Sit oli joku -B-.
Sit pari hölmöä, hande, kanimies, ja se kun makaa takan edessä..- viivi-amaldiina
monta ihmistä saa sinut valoisalle mielelle.
Nauraa, hauskasti ilmaistu, omalla tavallaaan.
Tärkeintä olikin valoisuus..... :)
Varmaan loistat nyt kuin iso tuikku terassilla...
- Meriläinen
erityinen, asiat kunnossa.
50 auttaa kun tulee tunne että mättää.
Odotan näin hiljaiselossa jotain uutta tulevaksi ja kerään voimia sitä varten.
Musiikkikin on apuna ja kohta keitän kahvia.- viivi-amaldiina
sitten tuolla alempana kuitenki sinulle valoa tuonut. :)
- Otto-Vaan
Vasen takajalka näyttää toipuvan sittenkin.Tänään
tein pitkästä aikaa pienen kävelylenkin(n 4 km) ja
tuntuu vielä ainakin kohtalaisen hyvältä.
Lenkki polultani oli mennyt totaallisesti valot
myrskyn aikaan saamana.Kaatuneet puut oli
hajoitanut pylväät ja sähkölinjat pirstaleiksi.
Siinä onkin aikamoinen urakka energia yhtiölle
saada taas valot kuntoon.
Pimeänajan torjunta ei ole minulle ongelma,
pistetään kaikki valaisimet valaisemaan ja jos ei
riitä niin hankitaan lisää.Kyllä sähkölaskussa
sitten kiitellään, miten ahkerasti mittarissa on
lukemat suurentuneet.- viivi-amaldiina
taasko sinulla jalat solmussa, ei sinun kanssasi tuu mitään.
Joko ne valot on sinne saatu va pitääkö vielä taskulampun varassa loikkia siellä poluilla.
ps. on varmasti kipeä kertomasi kantapää jos vielä halkeemasta kyse, hui, hui. Puhaltaa.
optimistinen sydän ja vähän ajatuksia ...
Njaa, taidan viihtyä paremmin kun on sekä valoa että varjoa, koska jos ei ole elänyt varjossa lyhyitäkään hetkiä ei ymmärrä valon päälle mitään...
(Toi ei sitten ollut mikään RUNO)- viivi-amaldiina
hyvä, kuin pienestä varjoisesta huoneesta olisi joku kuiskannut. Hyvä mieli, onnen odotus.
Hämärä huone on iltasella kuin aarresaari kun sinne kävelet, isot varjot seilaavat ympärillä jostain tulevan valon saattelemana. Tunnelmaa.
- Taika-Nainen
valoa tuvan täydeltä kun tytär tuli kahden lapsensa kanssa käymään.
Käytiin sitten isomman kanssa (sillävälin kun pienempi nukkui äitinsä kanssa) linnut ja oravat ruokkimassa, tehtiin lumienkeleitä ja kuperkeikkoja pihalla ja syötiin jaffakeksejä :)- viivi-amaldiina
koko huusholli, lapset tuoneet valon koko pirttiin.
Olet energinen lumienkeli.
- Pirre*
lumi, se valaisi ja antoi energiaa..
Tuikut sytytetään päivän sinisessä hetkessä, silloin ne ovat todella kauniita.
Asioita on paljonkin; kirjeystäväni, puhelut lasteni kanssa, ja nyt tuleva joulun aika.
Olen lomalla koko joulun, - tyttäret ovat kuulemma suunnitelleet vapauttaa äidin jouluvalmisteluista...mikä lahja! :)Minä hämäränlapsi, viihryn kyllä ja auto hommiis istun öiseen aikahan aina siellä iliman valoa. Mittareis palaa vaan ne punertavat lamput ja ne ajoovaloot leikkaa öisen maantien.
Valoa luo elämähän pieni Tiitu kulta, sen hyviis silimiis on ainaanen aurinko.
Tänään olin iltakirkoos ja siellä oli monenmoosta valoa. Parhaana se sananvalo ja paloo siellä alttarilla kynttiläkki. Kattokruunuiski oli täyreet tehoot päällä.
Täällä kotona palaa tuas mun vierees sellaanen monihaaraanen lattialamppu ja tualla tuvaas pöyrän päällä hehkuu sellaanen säätövastuksella oleva kattovalaasin, se on ny aika pienellä.
Tiitu näköö pimiäski ja soon ny tualla soffan alla ku kolina kuuluu. Siellä on Tiitulla ny joku mesimätääs taas varmahan ku ei tuu pois lainkahan. Pitää alakaa telläämähän sitä kohta nukkumahan, antaa iltapalaa ja sitten pienimmäänen untenmaille.
terv. minä ja Tiitu.- viivi-amaldiina
nyt saanut kokea sen lumen tuoman valoisuuden. :)
Se sininenhetki päivässä on hienoa, kuvasimme sitä talteen digillä, ja saimme onnistumaaan hienoja kuvia h-hetkestä.
Maisemaa tuli kuville.
Kirjeystäviä, ihanko postin kautta kuljetettavaksi, se on hienoa jos näin.
Tyttäresi antavat kyllä nyt sinulle aivan ihanan Joulun, olen kade nyt. :) - viivi-amaldiina
seppäpohojanmaalta kirjoitti:
Minä hämäränlapsi, viihryn kyllä ja auto hommiis istun öiseen aikahan aina siellä iliman valoa. Mittareis palaa vaan ne punertavat lamput ja ne ajoovaloot leikkaa öisen maantien.
Valoa luo elämähän pieni Tiitu kulta, sen hyviis silimiis on ainaanen aurinko.
Tänään olin iltakirkoos ja siellä oli monenmoosta valoa. Parhaana se sananvalo ja paloo siellä alttarilla kynttiläkki. Kattokruunuiski oli täyreet tehoot päällä.
Täällä kotona palaa tuas mun vierees sellaanen monihaaraanen lattialamppu ja tualla tuvaas pöyrän päällä hehkuu sellaanen säätövastuksella oleva kattovalaasin, se on ny aika pienellä.
Tiitu näköö pimiäski ja soon ny tualla soffan alla ku kolina kuuluu. Siellä on Tiitulla ny joku mesimätääs taas varmahan ku ei tuu pois lainkahan. Pitää alakaa telläämähän sitä kohta nukkumahan, antaa iltapalaa ja sitten pienimmäänen untenmaille.
terv. minä ja Tiitu.sinulle varmaan niin tutut nuo mittarivalot, jos kenelle.
Tiitusi on se uskollinen valon-tuoja eläämääsi, ja se on hyvä juttu.
Iltakirkko valoineen ja hengellistä sanomaa on valoa elämään antavaa.
Kovasti pidän hengellisistä lauluista/virsistä, ne ovat kauniita niin laulaa kuin kuunnella.
- Sinimarjanen
on ehkä se tärkein. Kuuntelin juuri erään yhtyeen
uuden demon. Varsinaisesta valaistuksesta tuikku- ja muut kynttilät.
Parin viikon kuluttua sitten parvekkeelle havuköynnöspallot valoineen:)- Sinimarjanen
Olin niin tuossa musiikin lumoissa...
Lapsenlapset ovat numero yksi. - viivi-amaldiina
Sinimarjanen kirjoitti:
Olin niin tuossa musiikin lumoissa...
Lapsenlapset ovat numero yksi.musiikin kanssa se on hienoa kun se vie mukanaan,
kaikki muu unhoittuu.
Lapset ne on monelle mummelille tärkrin asia, ja on hyvä niin et näin on.
- Yxitypy
siitä kun reilun kuukauden päästä pääse sydäntalveksi taas lämpöön ja aurinkoon :=))
- poistuu
monelta palstalta taas monta kirjoittajaa :=(((
- viivi-amaldiina
siis olen lentopelkoinen, jos joku nukuttais ja saís koneeseen niin sitten kyllä. :
Just uskallan istua täältä oulusta hesaan ja sekin on tuskan paikka.
Siellä on ainakin sitä valoa. :))
- RosaLiiin
...ja hiljaisuus,
ajatuksiin vaipuminen,
yksinäisessä sinisessä hetkessä,
juuri ennen kun pimeä valtaa kaiken.
Pieni liekki kynttilässä tai tuli takassa valona.
Joulun odotus jo mielessä.- viivi-amaldiina
hui ihan puistattaa, vaik sen nyt joka päivä kokea saamme. Hienoa. :)
- Tapiontytteli
Kynttilät
Ja valoilla koristelu....
Askartelu...eli siis pakettien teko
Ja joulukorttien valmistus...
Osin aloitettu jo....
Marraskuu jotenkin kuukausista apein, mutta nyt tuntuu että tekemistä riittää
Kohta sen sitten näen, jaksanko tehdä tarpeeksi monta korttia vai napsahtaako nuppi :)
No,kaupasta saa kauniita ei siis hätää...- viivi-amaldiina
muistan kun viime jouluna askartelimme lapsosten kanssa, voi niitä ihania kortteja ja paketti ruusukkeita joita saimme aikaseksi.
- Tapiontytteli
viivi-amaldiina kirjoitti:
muistan kun viime jouluna askartelimme lapsosten kanssa, voi niitä ihania kortteja ja paketti ruusukkeita joita saimme aikaseksi.
Tahto oisi suuri
tehdä kauniita kortteja
ja paketit kauniit koristella myös
Mutta
Taito vain on pieni
joten
lopputulos ei useinkaan ole toivotunlainen:D
Ajatus kuitenkin on kaunis:)
ja tarkoitus minulla hyvä :D :D
Kysyisin Sinulta ;
- eikö ollutkin kivaa se askarrellen tekeminen
Lukulampun valo, hedelmiä korissa ja hyvä kirja, ovat minun marraskuun valojani.
- viivi-amaldiina
tunnelma on ympärilläsi.
- Meriläinen
Mikä ihana valo olikaan aamulla herätessä, katsoin ikkunasta ulos ja maailma ihan huurteessa.
Ei sentään lunta vielä satanut mutta antoi toivoa.
Pakkasilma ollut yöllä ja kaunista, upeaa.
Nyt taas jaksaa käydä asioita hoitelemassa.- viivi-amaldiina
se yksi yö kaiken muuttaa voi.
Huurretta ja talven tuntoa, nauti siitä. :)
- T-muna
Aurinko tuo tällä hetkellä alkavaan viikkoon valoa ja mielelle pirteyttä. Möllöttäköön paksu valoansa teille kaikille.
- viivi-amaldiina
jatkossakin. Paksu valoansa, hyvä nimi. :)
- viivi-amaldiina
kaikille.
Elämä on täynnä valoa, me jokainen sen löydämme pienistä eri asioista näin pimeeseen aikaanki.
Vein yhdelle mummolle sellaisen tuikun joka toimii paristolla, koska hänelle ei voi ajatella aitoa tulta. Voi miten hän oli hyvillään siitä pienestä lepattavasta liekistä. Tuli niin hyvä mieli itsellekkin. :) Oikein mukavaa iltaa teille kaikille. Minulle tuo työ valoa elämääni. On hyvin iloinen asia lähteä aina aamulla töihin ja tietää, että taas palkka juoksee ja saan maksettua jälleen laskuni ja saan ostettua joululahjat rakkailleni.
- viivi-amaldiina
on monelle nautinto tänäpäivänä kun seuraa uutisia, jatkuvasti porukkaa lomautetaan tai työpaikkoja sulkeutuu. Missään ei ole enää sitä turvallista jatkumoa.
Itse koin myös työn tosi-mielekkäänä, mutta elämän kaari kuljetti askeleeni toisin.
Oli vaikeaa kuitenki asia myöntää itselle että olen nyt työelämän päässä ja valintoja en itse pysty ratkaisemaan toisin. Mutta ihan hyvä nyt näin eläkkeelläkin. Aikani saan kyllä kulumaan se ei siitä ole kiinni, mutta kun ikä on kuitenki vielä niin nuori. viivi-amaldiina kirjoitti:
on monelle nautinto tänäpäivänä kun seuraa uutisia, jatkuvasti porukkaa lomautetaan tai työpaikkoja sulkeutuu. Missään ei ole enää sitä turvallista jatkumoa.
Itse koin myös työn tosi-mielekkäänä, mutta elämän kaari kuljetti askeleeni toisin.
Oli vaikeaa kuitenki asia myöntää itselle että olen nyt työelämän päässä ja valintoja en itse pysty ratkaisemaan toisin. Mutta ihan hyvä nyt näin eläkkeelläkin. Aikani saan kyllä kulumaan se ei siitä ole kiinni, mutta kun ikä on kuitenki vielä niin nuori.Teen osa-aikatyötä koska olen fyysisesti vajaakuntoinen. En saa mitään muuta korvauksia, kuin palkkaa työstäni, mutta hyvä näin olen palkkaani tyytyväinen. Työni ei ole fyysisesti raskasta ja pidän kovasti siitä. Mukavia eläkepäiviä sinulle.
- henrii
seuraavan kerran näen sen tammikuun 26.päivä, silloin kun pääsen töistä.
Pilkkejä tässä rimmailen, jäitä odotellessa, että sillälailla.- Anskuliini
Iskä odottelee ja hartaasti kantavia jäitä, oon luvannu raahata hänet kelkalla jäälle ja kairata reikiä.
Pilikit on rasvattu ja toivottavasti intersportti on tilannu riittävästi kärpäsentoukkia. :) - Viiv-amald.
Anskuliini kirjoitti:
Iskä odottelee ja hartaasti kantavia jäitä, oon luvannu raahata hänet kelkalla jäälle ja kairata reikiä.
Pilikit on rasvattu ja toivottavasti intersportti on tilannu riittävästi kärpäsentoukkia. :)toivotaan et pakkasherra alkaisi puhallella siihen malliin tuntuvasti että jäitäkin olisi vielä.
Nyttenki sataa sellaista märkää räntää ja tuulee, huomenissa on varmasti liukkaat- kelit.
Odotellaan jos vaikka talvikin sieltä vielä saataisiin.
Ansku on kyllä urhea nainen auttaen isäänsä, nostan hattua sinulle ja korkeelle. - Pirre*
Anskuliini kirjoitti:
Pilikit on rasvattu ja toivottavasti intersportti on tilannu riittävästi kärpäsentoukkia. :)menkö liian aikaisin ja liian huonoille jäille, - te pilkkijät ootte vähän semmoista uhkarohkeaa väkeä sen himonu kanssa :)
Olet hyvä tyttö isällesi, onnenpoika se isäsi..
Ketjusta on poistettu 37 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5591898- 91920
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18917Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101816Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2747Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50739- 63715
- 68705
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74658- 65543