Olen tulossa Hyvinkäälle töihin. En ole koskaan asunut koko Uudellamaalla. Tarkoitus olisi muuttaa kaupunkiin tai mahdollisesti johonkin toiseen kaupunkiin siinä lähistöllä. Joten kertokaapas hyvinkääläiset, että onko kaupunkiinne järkevää muuttaa, vai kannattaako paikka kiertää kaukaa? Ja mielellään jos saisin hyviä perusteluita.
Tutkailin vuokra-asuntotilannetta alustavasti, ja aika kurjalta se näytti, että vuokrat olivat samansuuruisia kuin esimerkiksi Espoossa hyvilläkin asuinalueilla. Espoosta ja muualta kun saisi ajella aamuisin vastavirtaan Hyvinkäälle, ja iltapäivällä sama juttu. Tietenkin Hyvinkäällä asuessa voisi kulkea vaikka fillarilla töissä.
Hyvinkää, kannattaako kiertää vai kiertää kaukaa?
16
2267
Vastaukset
- tai,mhhh..
Kerroppas mihin paikkaan olet hakemassa töihin tänne Hyvinkäälle! Sillä näet on paljonkin merkitystä.
- kämppääs vuokralle
ja kyselly vuokrattavia jo varmaan joka kunnasta suomessa! ja uudellamaalla nyt ainakin ja moneen kertaan. sut nyt tuntee pässikin täällä ja vaikkei nää, näkee silti!
- Kokemusta on...
Eihän tämä Hyvinkää mikään city ole, mutta tärkeimmät palvelut löytyy kyllä. Minä ainakin itse valitsisin muuton Hyvinkäälle, jos kerran työpaikkakin Hyvinkäällä on.
Työmatkailu Hyvinkää - Espoo / Espoo - Hyvinkää on ihan hanurista; milloin jumittaa rampeissa, milloin itse moottoritiellä, milloin on liikennevalot pimeänä, milloin on ketjukolari ja milloin sataa räntää...- pipo
Minäkin asun Hyvinkäällä ja kyllä täällä ihan kiva on oleskella. Pitkä penni säästyy bensoissa, kun ei tartte työmatkoja ajella.
- HK24
Mutta luotto VR:n kykyyn pitää aikatauluja on kyllä ollut viime aikoina koetuksella ... Eli jos työpaikallasi ei ole mahdollista käyttää joustavaa työaikaa, niin lirissä olet ;-)
- 30v hyvinkääläinen
Joo ei tää mikään metropoli ole, mut palvelut on ja ihan mukava paikka asua. Kaikki aina narisevat et ei ole mitään yö elämää täällä mut samat kaverit kuitenkin niissä käy. Tänne vaan.
- 20 vuotta
asunut ja ei ole kiirettä muuttaa pois. Helsingistä muutin ja töitäkin on riittänyt. Palveluita saa Hyvinkäältä ja koko etelä-Suomesta. Tule vain tänne pyöräilemään, niin teen minäkin.
- nimimerkki2
Ei kannata muutta Hyvinkäälle. Sieluttomia ihmisiä täällä, ku ei nämä hyvinkääläiset ole mistään kotoisin. Luulevat olevansa uusimaalaisia. Eivät tervehdi eivätkä ole ystävällisiä. Lisäksi palvelu on aivan perseestä. Muuta jonneki muualle mutta älä Hyvinkäälle.
- survived
muuta vaan! pari vuotta täällä jo olleena alan pikkuhiljaa lämmetä. riippuu tosin hyvin paljon vapaa-ajan mieltymyksistäsi, viihdytkö täällä. mutta jos olet urheilusta ja ulkoilusta kiinnostunut tänne kannattaa muuttaa oitis. jos kulttuuri ja kaupunkielämä kiinnostaa enemmän, niin sitten varmaan oitis hesaan asumaan.
uusia asuntojakin valmistuu koko ajan. vuokrataso ei ole mitenkään edullinen, yllätyin itsekin. ehkä työpaikkasi kautta saat kunnon kämpän kohtuuhintaan. - joka asuu siellä
survived kirjoitti:
muuta vaan! pari vuotta täällä jo olleena alan pikkuhiljaa lämmetä. riippuu tosin hyvin paljon vapaa-ajan mieltymyksistäsi, viihdytkö täällä. mutta jos olet urheilusta ja ulkoilusta kiinnostunut tänne kannattaa muuttaa oitis. jos kulttuuri ja kaupunkielämä kiinnostaa enemmän, niin sitten varmaan oitis hesaan asumaan.
uusia asuntojakin valmistuu koko ajan. vuokrataso ei ole mitenkään edullinen, yllätyin itsekin. ehkä työpaikkasi kautta saat kunnon kämpän kohtuuhintaan.sun täällä. palstasabotööri.
- Dippa-I
Työpaikkani on siinä missä nämä nimeltä mainitsemattomat hissi- ja nosturiyritykset sijaitsevat.
Teidän kommenttien perusteella sain Hyvinkäästä kuvan kaupunkina, josta löytyy kaikki tarpeellinen ja hyvät liikuntamahdollisuudet. En tarvitse mitään kaupungin sykettä ympärilleni, sitä saan kokea työmatkoilla ihan tarpeeksi maailmalla "oikeissa suurkaupungeissa". Ilmeisesti se Sveitsin alue sopii hyvin ulkoiluun ja lasketteluun, jos sitä nyt Etelä-Suomessa voi enää juuri harrastaa.
Tiedän miten kamala on ajaa pitkää työmatkaa. Tähän saakka minulla on ollut "rajana" se 30km maaseudulla, mutta se onkin eri juttu ajaa jostain Espoon tai Helsingin lähiöstä aamulla ulos, kun sieltä koko muukin lähiö ajaa samaan aikaan ulos. Ehdoton plussa on jos elämää ei tarvitse viettää istumalla tunteja viikottain autossa.
Hyvinkäältä näyttäisi löytyvän Prisma, jossa saa tehdä kohtuuhintaiset ostokset, ettei tarvitse pulittaa rahojaan lähiön kalliiseen Valintataloon.
Mitkä olisivat hyviä asuinalueita, lähinnä siis yksiöistä-kaksioista olisin kiinnostunut näin alkuun? Hyvinkään kaupungilta sain tietoa että heidän asuntoihin minulla ei ole ulkopaikkakuntalaisena asiaa. Ihme touhua, luulisi minun veroeuroni kiinnostavan enemmän kuin sosiaalin asiakkaiden eurot.
Joku minua epäili, että yritän saada Hyvinkäällä kämppääni vuokralle tai myytyä. Valitettavasti asia on juuri toisinpäin.
Kiitos vielä kaikille asiallisista kommenteista.- hyvähuonokiva
muuta mun naapuriin:)
Jos saat käsiisi paikallislehden AAMUPOSTI tai ilmaisjakelut, niin niissä on ilmoituksia. Silleen löysin itse, eikä mennyt välitysmaksuja.
Ns. hyvää aluetta ovat mm. mielestä Sahanmäki, Pohjoispuiston alue (?), Parantola, Kirjavatolppa, Sveitsi. Ovat vielä lähellä keskustaa ja sitä nimeltä mainitsematonta yritystä. - kuuma rouva
Aina saisit aamukahvitkin ennen töihin lähtöä...=)
- miletä
hyvähuonokiva kirjoitti:
muuta mun naapuriin:)
Jos saat käsiisi paikallislehden AAMUPOSTI tai ilmaisjakelut, niin niissä on ilmoituksia. Silleen löysin itse, eikä mennyt välitysmaksuja.
Ns. hyvää aluetta ovat mm. mielestä Sahanmäki, Pohjoispuiston alue (?), Parantola, Kirjavatolppa, Sveitsi. Ovat vielä lähellä keskustaa ja sitä nimeltä mainitsematonta yritystä.Omasta mielestä Kirjavatolppa ja Sveitsi ovat tosiaan ihan mukavan vehreitä alueita mutta kumminkin suht lähellä keskustaa.
- D-I
Taisit sika viedä mun työpaikan. Pysy vaan espoossa!!
- aina ollu
Riksulainen! Olosuhteiden pakosta jouduin muuttamaan Hyvinkäälle, nain siis ukon täältä ;) Nuoruudessa tuli pyörittyä hykes, oli hienoa silloin, mut nyt kun asun tääl ni tosi enkeeta. Suosittelen Riihimäkeä asuinpaikaks! Halvemmat vuokrat ja lyhyt matka tänne junal tai autol. Itse käyn Riksus töis, autol 10min, jos junal ja bussil ni 50min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472467
- 1761694
- 921588
- 691533
- 79914
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6895- 68861
- 59825
- 61798
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes152745