Ajattelin kaikille kertoa tuosta toimenpiteestä. Maanantaina minut operoitiin tallinnassa the lookin kautta. Kolmelta oli leikkausaika (8 alueen rasvaimu), puolitoista tuntia siinä kesti. Tuon jälkeen olin heräämössä 4 tuntia alhaisten verenpaineiden takia. Ensimmäinen muistikuva oli se kun he siirtivät minut sängyltä toiselle, olin niin kipeä. Oksentelin siis koko maanantain aina alku yöhön asti. En olisi kuvitellut että tulen niin huonovointiseksi anestesiasta.
Onneksi minulla oli ystävä tukena! Kannattaa ottaa mukaan, samassa huoneessa me ainakin yövyttiin. Ensimmäinen yö oli kivulias, yhdessä asennossa en pystynyt olemaan pitkiä aikoja, mutta kun ei oikein liikkumaankaan pystynyt kuin väkisin. Kipulääkettä sain kun pyysin.. myös pahoinvointilääkettä, mutta vaikutusta en huomannut tuosta jälkimmäisestä.
Yhteensä lähti rasvaa 3,5 litraa eli paljon! Ne oli leikkurissa jo laittaneet minulle tälläisen tukivyön. Häpykumpuni on todella turvoksissa ja mustelmainen.. Myös takapuoli on aika musta. Rasvaa imettiin ylä ja alavatsalta kyljistä, lantion sivuista ja yläpakarasta. Tallinnan satamasta minut vietiin pyörätuolilla laivaan, kun oli niin heikko-olo. Hyvä että olin ennen siirtymisiä levännyt koko ajan sängyllä, mitä nyt vessassa kävin aina välillä. Silti heikotus yllätti. Tallinnassa sairaalan ruoka on mitä on eli aamupala tuli vasta klo 9 ja viimeisen ruoan sai klo 17.30. En siis pystynyt syömään 24h eli ei mikään ihme että heikotti. Eilen vesi maistui, tuli juotua 3 litraa ehkä enemmänkin.
Toinen yö meni selällään nukkuen, mitä nyt heräsin klo 4 ja olin pirteä kuin peipponen. Kyljillään pystyy lepäämään hetken, mutten uskaltanut niihin asentoihin nukahtaa, kipeää se tekee.
Lupasin itselleni etten ikinä mene uudelleen mihinkään vastaavaan operaatioon. Jos johonkin vielä joskus menen niin puudutuksessa aion sen tehdä, en anestesiassa. Herääminen oli hirveää, kun he huutelivat nimellä ja sanoivat että herätys herätys. Teki mieli lyödä niitä ja sanoa että antakaa mun nukkua! Happea sain totta kai maskilla, mutta tuntui että happi loppui kesken. Teki mieli kysyä millä litramäärällä happi tulee maskiin, mutten jaksanut hyvä kun silmiä edes auki sain.
Nyt tänään käyn ostamassa kunnon painetekstiilin helsigistä!
Niin ja vielä hoidosta. Tallinnassa hoito on todella alhaista mitä täällä Suomessa. Kaikkea saa kun kysyy, mutta jos ei kysy ei saa mitään. Toisin kuin Suomessa.
Kävin rasvaimussa
8
5763
Vastaukset
- Tampereella
Onpa sinulla ollut rankat kokemukset! Tsemppiä toipumiseen! Itse olin 4 viikkoa sitten vesisuihkurasvaimussa Terveystalossa Tampereella ja kaikki meni vallan loistavasti. Homma hoidettiin anestesiassa, koska minulle tehtiin myös muita toimenpiteitä. Rasvaa poistettiin vain 6 dl, sillä enempään ei ollut tarvetta. Vesisuhkurasvaimu (WAL) on uusi menetelmä, josta toipuminen on nopeampaa, mustelmat vähäisempiä ja tulos tasaisempi kuin vanhemmilla menetelmillä.
Anestesia oli pitkä, mutta heräsin ihan pirteänä eikä mitään pahoinvointia ollut. Ei myöskään kipuja, vaikka sainkin tietysti kipulääkettä suoneen sairaalayön aikana. Kotona en tarvinnut mitään kipulääkkeitä! Reisissä tuntui ainoastaan pientä kihelmöintiä ja olivathan ne vähän kosketusarat muutaman päivän, mutta kävelemään pystyin jo heti ja käymään itse vessassa, kun yövyin sairaalassa. Sain lähtiessä tukihousut, joita käytän edelleen.
Hoito ja kaikki siihen liittyvä oli erittäin ystävällistä ja huomaavaista. En olisi voinut toivoa parempaa. Toki homma maksaa varmasti paljon enemmän kuin Tallinnassa, mutta olin säästänyt rahaa, eikä mieleeni olisi edes tullut matkustaa Viroon asti operoitavaksi.- 17.11
Minullekin tehtiin tuolla uudella systeemillä (WAL). Mustelmia on kyllä todella runsaasti. Olin muuten tyytyväinen tallinnassa käyntiin. Onneksi oli se kaveri mukana.. :-) Olen ilmeisesti paljon kipeämpi kuin sinä, mutta erilaisiahan me ollaan. Kohta menen ostamaan sen painetekstiilin, jotta olis täydellinen tuki.
- Ihan tyytyväinen
Itsekin kävin The Loojkin kautta. Rasvaa lähti kuulemma 3 litraa. Operaatio oli minusta "kuin sukkia olisi vaihtanut". Tottakai kipuja operaatiosta seuraa, eikö se nyt ole odotettavaakin? Olen nuorimies, ja minulle jäi sama häpykumpu-ongelma. Lisäksi nousin liian aikaisin ylös ja veri valui penikseeni ja kiveksiini. Ne olivat isommat kuin greippi, pissatessa sai todella hakea reikää josta virtsaisi. Tämä ongelma oli ehkä viikon, se nyt ei paljon haitannut. Sain kivekset laskemaan aika hyvin käsihieromalaitteella. Se paransi verenkiertoa. :-)
Nyt imutuksesta on vuosi. Olen juuri menossa uusintatarkastukseen koska rasvaa on jäänyt etenkin selkään ja jenkkakahvoihin.
Olen muutoin erittäin tyytyväinen. En tiedä mitä ihmettä ihmiset odottavat? Eikö lopputulos ole tärkein. Outoa että kaikesta pitää valittaa.
Itse suosittelen kaikille toimenpidettä. Mikään laihdutuskeino se ei ole, päinvastoin oma painoni on noussut. Syötyä on tullut kaikkea mitä ei pitäisi ja rasva tietenkin kertyy kaikkialle muualle kuin vyötärölle. Naamaan ja muualle, ehkä sisäelimiinkin. Mene ja tiedä.
Toivon totisesti että heidän lupauksensa ilmaisesta uusintaleikkauksesta pitää paikkansa. Kerron vaikka täällä, jos siinä luistetaan.- olet siis
"syönyt kaikkea mitä ei piäisi" ja haluat mennä ilmaiseen uusintaleikkaukseen? Haloo?
- takana
ja olo on mitä mainioin. Yllättävää, ettei kipuja ole. Eikä pahoinvointia.
"Kivut" verrattavissa kuukautiskipuihin tai kovan treenien jälkeiseen oloon. Eli ei todellakaan paha.
Olemmehan kaikki yksilöitä. Uskon kuitenkin että elämäntapa vaikuttaa paljon. Itse olen normaalipainoinen, pidän itsestäni huolta kuntoillen ja syömällä monipuolisesti ja terveellisesti. Enkä tupakoi.
Rasvaimua en pitänyt laihdutuskeinona, vaan sillä sain itsepäiset kertymät pois. Ne jotka eivät vuosia kestäneistä treeneistä huolimatta lähtenyt pois. - Tampereella
Hei nuori mies, joka kerroit olleesi vuosi sitten Tallinnassa rasvaimussa. Mitä mahdoit tarkoittaa, kun kerroit, että lupasivat ilmaisen uusintaleikkauksen? Tekevätkö sen joka tapauksessa tuosta vaan, vai ainoastaan jos aiempi tulos ei tyydytä? Olet varmaan käsitänyt asian väärin. Ja varsinkin, kun olet näemmä elänyt kuin pellossa ja päästänyt itsesi lihoomaan. Rasvaimun jälkeenhän nimenomaa sanotaan, että pitää syödä terveellistä ja vähärasvaista ruokaa, jotta tulos säilyy hyvänä ja tietysti kuntoilla. Turha odottaa ilmaista uusintaa tuolla asenteella!
- Rasvaimu Lookin kautta
Itselleni tehtiin viime vuonna rasvaimu samaisen firman kautta ja kipuja luvattiin ja niitä tuli :). Mutta kun sen tiesi,osasi suhtautua ohimenevänä toipumisvaiheena. Olen ollut pari kertaa aikaisemminkin leikkauksessa (ei kauneusleikkauksia ja suomessa molemmat) ja aina on operoitua paikkaa särkenyt sen jälkeen. Pahoinvointi oli toisen täällä kotimaassa tehdyn leikkauksen jälkeen hirveää, toisen ei lainkaan. Tallinnan klinikalla en voinut pahoin. Eli varmaan se on aika hasardia että millainen olo nukutuksen jälkeen on...
Klinikalta tultiin vastaan ja vietiin satamaan. Ystäväni oli mukana,kuten sinullakin ja sai yöpyä samassa huoneessa. Saattajani pyyteli aktiivisesti juotavaa ym ja kyllä sitä aina kiikutettiin.
Eli summa summarum, palvelu oli ihan kohtuullista, olen suomalaisessa vanhainkodissa jossa äitini oli, nähnyt miljoona kertaa huonompaa! Ja mikä tärkeintä,leikkaus itsessään sujui hyvin ja lopputulos oli kuten odotinkin (konsultaation perusteella). Eli sanoisin,että hinta/laatu suhde aikas hemmetin hyvä! Mutta kaikkien kokemuksethan on yksilöllisiä. Teki mieli laittaa vastine,kun surffailin täällä uutta pikku operaatiota suunnittelemassa,vallan eri kohtaan kroppaa ;).
Tsemppiä toipumiseesi,toivottavasti loppuviimeksi olet tyytyväinen ainakin siihen,että moisen homman kävit läpi ja aikanaan tulos olisi odotettu!- 17.11.08
Olen iloinen että kävin läpi tuon operaation. Tiesin kyllä hyvin että kipuja tulee, mutta ainahan ne pääsee yllättämään. Nyt odottelemaan tuloksia. Olen huomannut etten jaksa syödä samaa määrää ruokaa mitä ennen leikkausta jaksoin.. Mutta nyt lepäämään. Olo on kuin olisi ensimmäistä kertaa ikinä käynyt kuntosalilla nostellen vähän liikaa painoja.. :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236788Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka211005- 75871
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47804Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59794Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.91768Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38751Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713