Viekkareista irti

jos on käyttänyt useampaa unilääkettä ja jopa samanana iltana kahta, kolme yhtaikaa. niin aiheuttaaako tämä riippuvuutta? Vai ono Diatsepamin parin kuukauden käyttö pahempi juttu? Miten hoidan viekkarit kuriiin kohtuuajassa? Aika pahat ovat.
6423
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

totta kai ne aiheuttavat riippuvuutta, ne kun toimivat ihan samalla tavalla kuin bentzot (osahan onkin bentzoja).
Diapam nyt vain on yksi bentzoista

Äänestä
  • Pamin kohdalla en puhuisi edes refloista.
    Tsolppareilla voi tulla rebound-ilmiö, eli unettomuus luonnollisesti pahenee hetkeksi. Lievää levottomuutta ja hetkellistä mielialan laskua.
    Äkkinäinen pudottelu tuo niin fyysisiä kuin psyykkisiä oireita pahemmin esiin kuin porrastettu ja ohjattu(esim A-klinikalla).


    Jotkut pudottavat vanhempia bentsoja kovaa vauhtia pidemmästäkin käytöstä ilman pahoja oireita, toiset tärisevät ja itkevät äitiä.

    Äänestä

  • Ilman unilääkkeitä en pysty nukkumaan ennen kuin olen saanut tarepiani käyntiin. Niin iso tuska minulla on sisälläni, vuosien tuska.

    Äänestä

  • toimeen ennen... kirjoitti:

    Ilman unilääkkeitä en pysty nukkumaan ennen kuin olen saanut tarepiani käyntiin. Niin iso tuska minulla on sisälläni, vuosien tuska.

    Suosittelisin Mirtatsapiinia (Remeron)
    Mitä pienempi annos, sitä enempi se väsyttää ja antaa laadullisesti tutkimuksissa paremman unen, kuin pitempivaikutteiset pamit.
    Eikä jää koukkuun. Kun elämä sallii, sen voi helposti jättää pois kärvistelemättä kuukausia tai jopa vuosia Bentsojen sivuvaikutuksista.
    (tutkimuksen lähdeviite puuttuu, sori mutta en enää jaksa kaivaa sitä, pitäis itekkin lähteä untenmaille..)

    Äänestä

  • Välskäri_72 kirjoitti:

    Suosittelisin Mirtatsapiinia (Remeron)
    Mitä pienempi annos, sitä enempi se väsyttää ja antaa laadullisesti tutkimuksissa paremman unen, kuin pitempivaikutteiset pamit.
    Eikä jää koukkuun. Kun elämä sallii, sen voi helposti jättää pois kärvistelemättä kuukausia tai jopa vuosia Bentsojen sivuvaikutuksista.
    (tutkimuksen lähdeviite puuttuu, sori mutta en enää jaksa kaivaa sitä, pitäis itekkin lähteä untenmaille..)

    Mirtazapin (Remeron) 30 mg puolistettuna väsytttää, mutta ei ehkä ihan riitä tapauksessani. Tai sitten muiden sekakäyttö sotkee tilnattetta vielä niin paljon. Jos turvautuisi vain Remeroniin, niin olisiko 15 mg riittävä annos? Jatkossa ehkä kuukauden päästä kun en käytä muita rinnalla?


    Kun eka kerran kokeilen Mirtazapinia n. 4 vuotta sitten, nukuin loistavasti. Jätin sen kuitenkin pois, koska se ei parantanut mielialaani. Josko siinä niin paranmista olisi ollutkaan. Luulosairautta!

    Menen lauantaina lääkärinin vastaanotolle ja laitan kaikki rohot pöydälle. Teemme yhdessä tilanneanalyysin ja katsomme, millä mennään eteenpäin. Tosiaan ilma mitään lääkettä elämäni on helvettiä ilman unta se johtuu ihna muista syista. Tarvitsen ehdottomasti kuukauden hoitojakson, joka onn tammikuussa. Siihen asti pitäisi olla elävien kijoissa. Kiitos sinulle vastauksestasi!

    Äänestä

  • Välskäri_72 kirjoitti:

    Suosittelisin Mirtatsapiinia (Remeron)
    Mitä pienempi annos, sitä enempi se väsyttää ja antaa laadullisesti tutkimuksissa paremman unen, kuin pitempivaikutteiset pamit.
    Eikä jää koukkuun. Kun elämä sallii, sen voi helposti jättää pois kärvistelemättä kuukausia tai jopa vuosia Bentsojen sivuvaikutuksista.
    (tutkimuksen lähdeviite puuttuu, sori mutta en enää jaksa kaivaa sitä, pitäis itekkin lähteä untenmaille..)

    kokemukseni masennuslääkkeen vaikutuksesta unettomuuteen oli huono.
    Kaksi viikkoa toimi ja sitten aloin parin tunnin kuluttua herätä valtavaan ahdistukseen.
    Ongelmani oli vaikeus nukahtaa, ei muuta. Lääkkeen pois jättäminen vei sitten ne viimeisetkin unet joten oli palattava entiseen käytäntöön.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


pääsy kirjoitti:

jos on käyttänyt useampaa unilääkettä ja jopa samanana iltana kahta, kolme yhtaikaa. niin aiheuttaaako tämä riippuvuutta? Vai ono Diatsepamin parin kuukauden käyttö pahempi juttu? Miten hoidan viekkarit kuriiin kohtuuajassa? Aika pahat ovat.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu