moi! olen 24.v nuori nainen ja minulla on hammaskalusto todella huonossa kunnossa ja ei siinä kaikki olen myös pelko potilas . kysyisin onko nummelan kunnan h-lääkärissä mahdollista saada nukutusta vai onko ne vain yksityisillä????
ja jos on joutuuko sen maksaan heti vai saako mahdollisesti laskun kun olen työtön ja ei ole sellaisia summia maksaa kerralla ????
kiitos kaikille vastanneille!
hammaslääkäri+nukutus
4
2840
Vastaukset
- ei kivaa
Tämä nukutuksessa tehtävä hammashoito ei ole niin simppeli kuin äkikseltään tuntuu.
Ensinnäkin itse nukutus on raju toimenpide ja toisaalta hammaslääkäri ei juuri varo toimenpiteissään vaan runnoo vauhdilla kaluston kuntoon.
Itselleni tehtiin ko toimenpide vuosia sitten ja muistot siitä ovat melkoisen karmivat. Suu, ikenet ja hampaat olivat kipeinä kolmisen kuukautta sen jälkeen ja hintaa tuli lisää 900 euroa eli anestesialääkärin palkkio. Hommana oli 4 reikää, yksi rakennehammas ja hammaskiven poisto.
Tämän kokemuksen jälkeen en ole edes harkinnut enää nukutusta vaan olen pelosta hioten mennyt tavalliseen hammashoitoon. Onnekseni löysin lekurin joka paitsi puuduttaa antaa myös puudutteen vaikuttaa ennen poran hypistelyä.
En tiedä tehdäänkö noita hommia ensinkään kunnallisessa ja osamaksu ei taida onnistua kummassakaan.- kallista
Kunnallisella puolella tuo nukutushoito on äärimmäisen harvoin mahdollista juuri tuon kalliin hinnan vuoksi.
Mene tavalliselle terveyskeskulääkärille ja kysy miten he visivat auttaa sinua,kun olet pelkopotilas. Muitakin tapoja löytyy kuin nukutushoito. - uskoo ken tahtoo
ite menin kunnallisen kautta nukutus-hammaslääkäriin lähetteen kera,, toimenpiteessä kesti 6 tuntia kun ne poisti 6 hammasta "normaalisti" repimällä ja 5 kirurgisesti ja melkein kaikkia hampaita tuli porailtua... (hiukka heikohkoon kuntoon päässyt ja taitaa olla geenit osasyy) yön yli piti sitten jäädä kuitenki tarkkailuun koska aikaa meni siinä operaatiossa ylimääräistä enemmän ja olin nukutuksessa niin kauan. Ja sinänsä kun heräsin niin eipä ole mitään tietoa että kuinka se lääkäri "runnoi kalustoni" mutta kunnossa se ainakin oli mutta hintaa operaatiolle tuli VAIN noin 170 euroa mikä yllätti täysin koska yksityisellä mennyt parhaimmillaan yhteen hampaaseen enemmän. että suosittelen neuvottelemaan kunnallisen hammaslääkärin kanssa jos jotakuta mietityttää nukutus-operaatio..
- ....................
itsekki sain aikaiseksi mennä hammaslääkäriin pelosta huolimatta tosin ilman nukutusta aijon selvitä siitäkin kyl ne ottaa huomioon sen kun kerrot heille että pelkäät niin silloin mennään sun omaa vauhtia läpi se homma ja on mahdollista maksaa jopa osis näin mulle sanottiin et ei koko summaa tarvitse heti maksaa kokonaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644