Luin apostolien teot(6sivua vielä lukematta...).
Se alkoi ensin Pietarin touhuilla ja sitten siinä kerrottiin Stefanoksen kivittäminen, johon Saul osallistui. Saulista tuli sitten Paulus eli suomeksi Paavali kun kääntyi fariseuksesta Jeesuksen opetuslapseksi.
Luin wikipediasta että sen on kirjoittanut Luukas ja välillä hän kirjoittaa me-muodossa. Eli tunsi Paavalin ja seikkaili hänen mukanaan.
Paljon on tekstiä siitä miten Pyhä Henki puhui ja johdatti, kun seurakuntaa luotiin(apt.9:17,31,10:45-47,15:8,28,16:7,19:2-7,21,20:22,21:4,11jne.)
Pyhä Henki käski myös etsiä seurakunnalle kaitsijat ja vanhimmat.
Paavali on kirjottanut muuten myös 14 Uuden Testamentin kirjaa eri seurakunnille. Mulla taitaa olla iso urakka edessä kun luen koko UT:n.
Eroelle
2
172
Vastaukset
- Eroe
Ei se oli iso urakka kun rauhassa ja omaa tahtia lukee. Vanha Herran palvelija Artturi Kukkula oli jo 80-luvulla lukenut 1000 kertaa Raamatun läpi ja yksistään junissa 400 kertaa.
Hyvin sinä edistyt!
Raamattua tulee märehtiä, eli miettiä kuten teetkin.ettei tarvitse yksin lukea! Ootan sitä päivää kun pääsen kirjoittamaan sulle johanneksen ilmesyksestä...
Jos mä pääsisin näistä mun synneistäkin tämän avulla.
En pystynyt puhumaan sillon aamulla kielillä. Tuntu niin tyhmältä. Uskon että Jumala ymmärsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131244
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201121- 1381003
- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten315796Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä43682Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592