VOLVO 360

Innostunut rakentelija.

Ostin juuri 360 volvon.
Vuosimallia -87. 2,0 kaasari koneella.
En ole yleensä rakennellu autoja, mutta kun tämä on niin hyvä yksilö ja hyvä ajella, niin ajattelin pikkusen ehostella autoani.

ELIKÄ...
Mistä löydän helpolla uusia ja käytettyja osia ?
Niin ja mistä löydän NS tuning ja muuta erikois osaa kyseiseen kulkineeseen.

Olisin kovin kiitollinen asiallisista viesteistä, joten jos sinulla ei ole järkevää vastausta, niin ole ystävällinen, äläkä vastaa ollenkaan.

10

900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velkavolvo

      Aika harvinainen malli kyllä yleensäkin ja vieläpä rakenneltavaksi, mutta tietoa löytynee parhaiten Volvolandiasta. Ja sympatiaa...

    • Volvolta!

      Onnex olkoon! Toi 3-sarja on Volvon paras peli! Ketterä, takaveto ja silti semmoinen ohjaus ja alustarakenne et auto oikasee ittensä esim. liukkaalla tiellä peräluistosta! Mulla on kanssa 340 GL -85, pikkukoneinen mut tosi kiva auto ajaa. Sulla sentään on tehokoneella! :)

      Mä suosittelen kans Volvolandia-nettisaittia, siel kertovat auliisti ja vastailevat kysymyksiin. Mä olen tyytyny tuunaamaan vaan aluvanteilla ja takalasiritilällä (orkkis kasarivaruste!).

    • Retkuilija

      vai muistanko väärin? Kartaani Alfoissa sama systeemi.

    • tuunausta

      Toi alkaa olla retro-peli, eli se on mun mielestä tuunattava 80-luvun tyyliin. Tän päivän alusiivillä ja 18" valsseilla sulle vaan nauretaan.

      Muutama vinkki:
      -13 tai 14" alut tai mangelsit 185-195 nakeilla

      -Tiikerinkarva tai puuhelmi penkinpäälliset

      -nopat ja wunderpaumit tietty

      -takalasin ritilä eli h*oranportaat

      -korotettu perä, lehtijouse takomalla kippurammaks tai pidemmät riiput. Vai oliko toi vietereillä?

      -Etujousista kierros pois rälläkällä

      -Pioneer tarra tuulilasiin

      -kasettimankka ja vaihtaja takakontiin, 6x9 hattuhyllyyn

      Eikä oo kallista tuunata!

    • Innostunut rakentelija.

      Kiitoksia viesteistä.
      Täytyy käydä tutustumassa tuohon volvolandiaan.

      Autoa en ole vielä pahemmin tarkistellut, mutta muistaakseni laatikko tosiaan on peräpäässä. :)

      Kone tuntuu yllättävän pirteeltä noin pikkuseen autoon.
      Malli tosiaan 360 ja vuosimalli -87.
      Autolla on ajettu vain 120 tkm.
      Kunto on sen mukainen.

      Ei mulla ollu tarkoituskaan siitä mitään bling bling tuninkia tehdä.
      Volvon omat alut tilasin.
      Sisälle koitan etsin jalopuu sarjaa tai vastaavaa.
      Sekin on EHKÄ listalla, kuten penkkien vaihtokin.
      Jonkinlainen taka siipi olis kiva.
      Olen koittanut etsiä sellasta, joka tulis takalasin ylä reunaan.
      Ruotsissa nähnyt sellasen. Alas toki myös jonkinlainen "siipi".
      Laseja tarvii myös hiukan tummennella.

      Siinä lähinnä "tuunaus" suunnitelmani.
      Lähinnä askarruttaa, mistä autoni saa varaosia.
      Sen verran vanha kuitenkin, ettei ihan kaikkee löydy enää liikkeistä.

      • Retkuilija

        hyvä auto ajjaa ikäisekseen.Kytkinvaijerit kulutustavaraa.


      • Innostunut rakentelija.
        Retkuilija kirjoitti:

        hyvä auto ajjaa ikäisekseen.Kytkinvaijerit kulutustavaraa.

        Huomasin joo, että perä on aikas kevyt.
        Pitkää luisua helppo ja kiva vetää.

        Mistä kannattaa kattella noita vaijereita ?
        Niin ja jarrujen osia ?
        Ja iskareita ja jousia ja ja ja ja...


      • Halpisautoilija

        Ajelin tollasella 360:llä vuodesta 95 vuoteen 03. Auto oli hatchback mallinen, vuodelta -89 ja ruiskukoneella. Täytyy sanoa, että oli hiton hyvä peli. Ostaessa oli mittarissa 225 tkm ja pois antaessa 360 tkm. Isoin remontti oli uuden syylärin vaihto. Lopussa alkoi sitten kori pehmenemään, se on näissä heikompi, kuin muissa aikalaisissaan Volvoissa. Konehan on periaatteessa sama kuin sullakin, mutta ruiskulla. Nuo samat koneet löytyy myös 200, 700 ja vielä 900 sarjan volvoista, ja osia on kyllä saatavilla runsaasti mistä vaan ja nuo koneet ei oikein muuten hajoa, kun tahallaan rikkomalla. Ja Motonetsitä saanee muitakin osia tuohon 300 sarjalaiseen.

        Tuon Hatchback korimallin perä oli kyllä pelottavan kevyt, toisinaan tuli aika hurjia tahattomia peräluisuja isommallakin tiellä ja kovassa vauhdissa. Ja talvella kun joutui pysähtymään ylämäkeen valoihin, niin itku oli monesti lähellä. Ei muuta kun pakitus mäen alle ja vauhdilla vihreistä läpi. Niin ja vaihdelaatikko on tosiaan heti perän edessä.


      • Innostunut rakentelija.
        Halpisautoilija kirjoitti:

        Ajelin tollasella 360:llä vuodesta 95 vuoteen 03. Auto oli hatchback mallinen, vuodelta -89 ja ruiskukoneella. Täytyy sanoa, että oli hiton hyvä peli. Ostaessa oli mittarissa 225 tkm ja pois antaessa 360 tkm. Isoin remontti oli uuden syylärin vaihto. Lopussa alkoi sitten kori pehmenemään, se on näissä heikompi, kuin muissa aikalaisissaan Volvoissa. Konehan on periaatteessa sama kuin sullakin, mutta ruiskulla. Nuo samat koneet löytyy myös 200, 700 ja vielä 900 sarjan volvoista, ja osia on kyllä saatavilla runsaasti mistä vaan ja nuo koneet ei oikein muuten hajoa, kun tahallaan rikkomalla. Ja Motonetsitä saanee muitakin osia tuohon 300 sarjalaiseen.

        Tuon Hatchback korimallin perä oli kyllä pelottavan kevyt, toisinaan tuli aika hurjia tahattomia peräluisuja isommallakin tiellä ja kovassa vauhdissa. Ja talvella kun joutui pysähtymään ylämäkeen valoihin, niin itku oli monesti lähellä. Ei muuta kun pakitus mäen alle ja vauhdilla vihreistä läpi. Niin ja vaihdelaatikko on tosiaan heti perän edessä.

        Konetta tossa tutkailin juuti.
        Niin on siisti, ettei mistään mitään vuoda, eikä ruiski.
        Muutenki kunnossa, koska matka mittarissa seisoo 109 000 kilometriä. Toi pitää vielä paikkansa.
        Auto on ollu aikasemmin vanhemmalla miehellä useita vuosia. Lähinnä seisonut vaan tallissa ja ajettu lähinnä kesäisin.
        Kuolin pesän kautta tuli appiukolle ja sieltä nyt lanko miehen kautta minulle.
        Pellit ja pohjakin todella hyvässä kunnossa. Ainoot viat, mitä nyt huomasin ovat todella huonokuntoiset tiivisteet ovissa.
        Ne vetelee kyllä viimesiä. sekä todella huono maalipinta. Ei ruostetta missään, mutta maali on pahoin haalistunut. Ei taida enää edes vahaus tai myllytys auttaa.
        Ohjaustehostimen puute myös ikävä juttu näin kaupungissa asuvalle.
        Niin ja lohkolämmitin puuttuu.


        Saakos noihin jälkeenpäin asennettua tehostinta ? Oon vaan kuullu, että joku olis niinkin tehnyt.


      • Halpisautoilija
        Innostunut rakentelija. kirjoitti:

        Konetta tossa tutkailin juuti.
        Niin on siisti, ettei mistään mitään vuoda, eikä ruiski.
        Muutenki kunnossa, koska matka mittarissa seisoo 109 000 kilometriä. Toi pitää vielä paikkansa.
        Auto on ollu aikasemmin vanhemmalla miehellä useita vuosia. Lähinnä seisonut vaan tallissa ja ajettu lähinnä kesäisin.
        Kuolin pesän kautta tuli appiukolle ja sieltä nyt lanko miehen kautta minulle.
        Pellit ja pohjakin todella hyvässä kunnossa. Ainoot viat, mitä nyt huomasin ovat todella huonokuntoiset tiivisteet ovissa.
        Ne vetelee kyllä viimesiä. sekä todella huono maalipinta. Ei ruostetta missään, mutta maali on pahoin haalistunut. Ei taida enää edes vahaus tai myllytys auttaa.
        Ohjaustehostimen puute myös ikävä juttu näin kaupungissa asuvalle.
        Niin ja lohkolämmitin puuttuu.


        Saakos noihin jälkeenpäin asennettua tehostinta ? Oon vaan kuullu, että joku olis niinkin tehnyt.

        Luulen, että onnistuu jälikäteen, mutta silloin täytyy myös vaihtaa joitain niveliäkin pumpun hankkimisen lisäksi. Muistaakseni ainakin alapallonivelet on erilaiset tehostettuun ja tehostamattomaan ohjaukseen. Saattaa olla aika isotöinen homma. Itsellä oli tosiaan tehostamattomalla ohjauksella ja kyllä silläkin pärjäsi hyvin, kun tottui. Matka-ajossa tosi jykevää ja laadukasta menoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2255
    2. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1968
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1509
    4. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1347
    5. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1231
    6. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      95
      1066
    7. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      987
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      913
    9. Kuin sonnilauma

      Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      800
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

      Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      752
    Aihe