Olen vaihtamassa e-pillereitä Mercilonista Yasminiin, ja nyt olisi sellainen ongelma, kun Yasminin ohjeissa käsketään odottamaan edellisen valmisteen käytön jälkeinen taukoviikko, ja vasta sitten aloittamaan uusi laatta Yasminia. Lääkäri kuitenkin tätä määrätessä sanoi, että voin alkaa heti mercilon-laatan perään yasminia..Siispä kumpaa pitäisi uskoa? Olen itse aina kuvitellut että pilsuista toiseen vaihtaminen tapahtuu lääkärini kuvailemalla tavalla, mutta nyt en sit tiedä. Aiheuttaako suoraan aloittaminen sitten tiputteluita tai jotain?
Yasminin aloittaminen
siren
2210
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
...Yasminin selosteessa lukee, että "VOIT aloittaa" pillerit tauon jälkeen. Ei siellä käsketä aloittamaan silloin. Suurimmassa osassa pillereiden selosteita sanotaan, että uusi yhdistelmäpillerivalmiste pitää aloittaa VIIMEISTÄÄN tauon jälkeen. Yasminit toimivat ihan samalla tavalla kuin muutkin, mutta niiden ohjeessa asia on ilmaistu vain eri tavalla. Eli voit aloittaa pillerit koska tahansa viimeinsen Mercilon-pillerin jälkeen, mutta viimeistään 7 päivän (taukoviikko) kuluttua viimeisestä pilleristä.
Tiputtelua voi tulla, jos aloitat pillerit suoraan, mutta niin sitä voi tulla muutenkin kun vaihdat eri valmisteeseen. Kroppa todennäköisesti kuitenkin ottaa vähän stressiä vaihdosta. Eri asia sitten näkyykö se mitenkään päällepäin.
Se ohjeen teksti on sellainen, että tapahtuipa melkein mitä tahansa, niin se on niissä ohjeissa muomioitu. Jotkut voivat saada reaktioita erilaatuisten hormoonien yhteisvaikutuksesta ja siksi tuo teksti. Siinä tekstissä vaan ei ole mainittu, kuinka yleistä tai harvinaista tuo on. Sen taas tietää lekuri.