Vihdoinkin lunta!

Hertta 2008

Heippa.
Istahdanpa vielä kupposelle ennen nukkumaan menoa,kun ei tunnu nukuttavan.Yksinäistähän tämä on,ukkokultani kuoli vähän yli kuukausi sitten,mutta ensi laman jälkeen alan pikkuhiljaa tajuta,että elämän on nyt jatkuttava näin.
Onneksi jäi tosi kauniit muistot----ne lämmittävät sydäntä.
Samoin kun pyydettiin pitämään näyttely täällä Espoossa,maalaan nimittäin tauluja,vaikka en olekaan nyt kyennyt vielä aloittamaan uusia.
Jaa-a kuppi kuumaa tuli juotua,ja taidanpa vielä lukea hetken ja sitten hyvää yötä!

11

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osanottoni,poisnukkuneen puolisosi johdosta. Ihanaa että voit sanoa jäljelle jääneen hyviä muistoja. Kaikille ei käy niin. Minkälaisia tauluja maalaat.? Olisi mukava kuulla,itselläni ovat kankaat ,maalit ja pensselit odottavalla kannnalla.

• Hertta2008

Kiitos osanotostasi.On lämmittävää kun joku vastaa,kyllä nämä kanavat ovat tarpeen!
        Niin mitä maalaan,----no naivistisia tauluja satumaisen luontomme rehevyydestä.Voitin aikanani ET-lehden järjestämän valtakunnallisen harrastelija-maalareiden kilpailun,jonka jälkeen sain hieman nimeä.
        Nyt oli vain niin,että edesmennyt puolisoni oli myös ammatti-taiteilija, ja naisena oli minulle kodinhoito ja ruoanlaitto ykkössijalla.
        Hän sairasti syöpää ja oli minua 14 v.vanhempi,joten ymmärrät ettei minulla ollut aikaa kovin paljon maalaamiseen.Luova uskon kuitenkin olleeni,järjestin ihania päivällisiä täällä kotona,kun mieheni ei jaksanut lähteä kyläilemään.
        Viimeiset syntymäpäiväkutsut pidin hänelle kun hän jo oli vuodepotilas täällä kotona,lapsien ja ystävien ympäröidessä meidät.---No se aika on ohi,ja ensi hiljaisuuden jälkeen aloittelen omaa elämääni.
        Kuulisin mielelläni myös minkälaisia tauluja sinun kankaasi siellä odottavat? Varmaan sinullekin on tuttua,että kun pääsee alkuun vie työ mennessään,eikä edes huomaa ajankulua.
        Hei vaan ja hyvää vointia t:Hertta

• Nimetön

minun ukko kultani nukkuu vielä otan osaa menetykseesi .olen kiitollinen että saa olla vielä melko terveenä yhdessä .lunta tuli se on kuin luonto olisi uudesti syntynyt . vakoinen ja puhdas .

• Rehellisesti sanottuna, olisi vähän vähempikin riittänyt.

• laulussa

kaikkialla lunta vaan.

Mitenkäs se meneekään ...

Kaunista on, Turussakin kuin satukirjassa. Kuvasta näin tuolla lehdessä oli ikävä uutinen, mutta hieno kuva.

• Hertta 2008

Vaan kyllä se tuntui hyvälle kun pakoitin itseni lähtemää lenkille pyrystä huolimatta.
        Vedin nahkaviitan hartioilleni ja turkislakin melkein silmilleni ja kävelin päivälenkkini. Huh huu kun oli raikasta,lumi lensi vaakasuoraan päin minua,mutta kotiintulo oli ihanaa.
        Aamulla katselin "Laakson Kuningas"ohjelmaa ja sillävälin oli naapuri luonut lumet rivitalon pihaltani.No. iltapäivällä vein heille vastaleivottuja lihapiirakoita siitä hyvästä!

• Katicat2

Otan osaa, koettu on 27 vuotta sitten. Jossain vaiheessa panin nämä sanat paperille.

Kuolema-menetys-peruuttamaton

Kuolemaa ei ymmärtää voi,
      se kuitenkin suuren surun toi.
      Ei millään käsitä
      ettei enää nähdä.
      Ovikello soi,
      onko hän siellä, oi.
      Taas petyin
      ja kertaa monta
      toivotonta
      ennenkuin uskoa voin.
      Minusta puolet poissa,
      kuinka elää voin
      kun vain puoli sydäntä
      yksi käsi ja yksi jalka.
      Mutta vähitellen
      alkaa
      haamusärky lakata.
      Puolikkaasta kokonainen kasvaa
      ja taas elää jaksaa
      ja jatkaa matkaa-yksin.

• Hertta2008

Kiitos.
        Kyllä tuo runosi kuvaa juuri sitä miten sen kokee.Kuin olisi irtirepäisty ja vereslihalla,silloin kun ikävä iskee kuin hyökyaalto
        Onneksi auttaa itkeminen ja työnteko.Eilen tein lihapiirakoita ja tänään kalahyytelöä,kun lapset tulevat huomenna lounaalle.Eteenpäin on mentävä.

• Jatta

minulta myös Sinulle, Hertta.
      Ymmärrän miltä Sinusta tuntuu, vaikka en itse samanlaista menetystä ole kokenutkaan.
      Minä koin menetyksen vähän erilaisena.

Kaksoissisareni jäi leskeksi 40 vuotiaana ja hänen kanssaan elin hänen surunsa ja yritin olla tukena sen minkä osasin.

Muistan, kun hän sanoi minulle vielä eläessään, että hänen osansa oli sittenkin helpompi, kuin minun.
      "Minä sain antaa rakkaani Jumalalle, mutta sinun piti antaa omasi vieraalle naiselle".

• Jatta

Ei yhdelle, vaan useille vieraille naisille.
        Oikeastaan se oli minun elämäni pelastus sittenkin.
        Ei tarvinnut elää siinä helvetissä, koskaan ei tiennyt, missä oltiin ja mistä kotiin tultiin, jos tultiin.

• Hertta2008
        Jatta kirjoitti:

Ei yhdelle, vaan useille vieraille naisille.
        Oikeastaan se oli minun elämäni pelastus sittenkin.
        Ei tarvinnut elää siinä helvetissä, koskaan ei tiennyt, missä oltiin ja mistä kotiin tultiin, jos tultiin.

Ei todellakaan kenenkään tarvitse alistua sellaiseen jatkuvaan pettämiseen!
        Itse sain hyviä muistoja yksinäisen matkani varrelle,josta olen syvästi kiitollinen.

Kiitän kaikkia lämpimistä ajatuksista joita olen täällä saanut.

Joulunalus tunnelmiin,Hertta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe