Kauko-aasialaisista

-JT

Haluaisin kysellä etenkin aasialaisten naisten miehiltä tai muuten aasialaista kulttuuria lahemmin tuntevilta, että koetteko aasialaisten naisten vetävän hieman naivia roolia varsinkin miesten läheisyydessä? Siis onhan esim. suomalaistenkin naisten tapana heittäytyä hieman tyttomäisiksi varsinkin ns. flirttailumeiningissa, mutta minä ainakin olen huomannut eräässä tutussani aika selkeän muutoksen aina kun miehiä on lähistollä. Juttu on mennyt vallan kiusalliseksi, sillä olen pahassa 'välikädessä' tyopaikallani asiaan liittyen. En oikein tieda miten hienovaraisesti ko. asiaa lähestyä.

Muutama muukin aasialaisnainen, joita tunnen on ilmentanyt samoja ominaisuuksia. En vain pysty itsekseni paattelemaan kuinka tietoista/alitajuntaista moinen toiminta on.

8

1672

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miäs

Kyllä ne aina muuttuvat tyttömäisemmiksi miesseurassa. Aasialaisilla tytöillä on tapana hymyillä, nauraa ja kikattaa huonoillekin jutuille, jos miehet niitä kertoo, se on jonkinlaista kohteliaisuutta.

• -JT

Osaatko arvioida, kuinka pitkälle he itse tiedostavat/kontrolloivat kyseistä käytosta? Ja minkä maalaisia naisia lähinna tunnet? Henk. koht havaintoni mukaan esim. kiinalaiset eivat harrasta samaa...

• -JT kirjoitti:

Osaatko arvioida, kuinka pitkälle he itse tiedostavat/kontrolloivat kyseistä käytosta? Ja minkä maalaisia naisia lähinna tunnet? Henk. koht havaintoni mukaan esim. kiinalaiset eivat harrasta samaa...

Minä vastaavasti sattuneesta syystä tunnen paljonkin kiinalaisia enkä ole huomannut kiinalaisissa tuon suuntaista käytöstä, eli ei ilmeisesti kuulu heidän kulttuuriinsa.
        Muista aasialaisnaisista en pysty mitään sanomaan koska heitä ei ystäväpiiriini kuulu.

• JapanilaisenMies
      • -JT

Tyopaikallani eras mies ja korealainen tytto olivat jollakin tapaa kiinnostuneita toisistaan. Tai aluksi mies oli selkeammin kiinnostunut tytosta, mutta sitten tyttokin alkoi kysella minulta miehen taustoja ja tunnusti 'pitavansa' hanesta. Mies on ollut tyokaverini jo pitkaan, mutta tytto on suhteellisen 'uusi'. Kuten sanottua, tytto esittaa olevansa paljon 'lapsekkaampi' tuon miehen silmissa ja nyt mies uskoutuikin minulle, ettei tytto hanta enaa kiinnosta, kun on niin lapsellinen. Minusta ei kuitenkaan ole hyva idea sanoa miehelle, etta tytto kayttaytyy erilailla hanen edessaan ja toisaalta en tieda voiko paljastaa asian laitaa tytollekaan. Kiusallista. Ainoa mita olen sanonut tytolle hanen ihmetellessaan miehessa tapahtunutta 'muutosta', etta koeta olla oma itsesi. Mutta tuntuu etta ko. kaytos tulee vain entista voimakkaammaksi.

Toisaalta tiedan kylla, etta parasta olisi pysya erossa koko jutusta :D

Australiassa asun ja tyttokin on asunut taalla jo kymmenen vuotta, mutta kulttuuri perinteet taitaa istua syvalla.

• JapanilaisenMies
        -JT kirjoitti:

Tyopaikallani eras mies ja korealainen tytto olivat jollakin tapaa kiinnostuneita toisistaan. Tai aluksi mies oli selkeammin kiinnostunut tytosta, mutta sitten tyttokin alkoi kysella minulta miehen taustoja ja tunnusti 'pitavansa' hanesta. Mies on ollut tyokaverini jo pitkaan, mutta tytto on suhteellisen 'uusi'. Kuten sanottua, tytto esittaa olevansa paljon 'lapsekkaampi' tuon miehen silmissa ja nyt mies uskoutuikin minulle, ettei tytto hanta enaa kiinnosta, kun on niin lapsellinen. Minusta ei kuitenkaan ole hyva idea sanoa miehelle, etta tytto kayttaytyy erilailla hanen edessaan ja toisaalta en tieda voiko paljastaa asian laitaa tytollekaan. Kiusallista. Ainoa mita olen sanonut tytolle hanen ihmetellessaan miehessa tapahtunutta 'muutosta', etta koeta olla oma itsesi. Mutta tuntuu etta ko. kaytos tulee vain entista voimakkaammaksi.

Toisaalta tiedan kylla, etta parasta olisi pysya erossa koko jutusta :D

Australiassa asun ja tyttokin on asunut taalla jo kymmenen vuotta, mutta kulttuuri perinteet taitaa istua syvalla.

Turha tuohon on sekaantua. Jos tytön käytös häiritsee miestä niin se ei ole mikään hyvä alku seurustelulle.

• -JT
        JapanilaisenMies kirjoitti:

Turha tuohon on sekaantua. Jos tytön käytös häiritsee miestä niin se ei ole mikään hyvä alku seurustelulle.

Rasisti olet. Jätä tyttörukka rauhaan. Ei uskoisi että olet naimisissa aasialaisen kanssa. Sika.

• -JT kirjoitti:

Rasisti olet. Jätä tyttörukka rauhaan. Ei uskoisi että olet naimisissa aasialaisen kanssa. Sika.

Muuttuipa -JT:n sävy äkkiä... No ei vaan, sama vanha veijarihan se siellä kirjoittelee toisten nikeillä, kun ei parempaakaan tekemistä ole. Mitäs naisesi tuollaisesta käyttäytymisestä sanoo?

Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      85
      4511
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      249
      4252
    3. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      23
      3571
    4. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      172
      3349
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      75
      3101
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      80
      2959
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      126
      2638
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      198
      2573
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      48
      2246
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      25