Lääkityksestä oon pitäny jonkin aikaa paussia ja kun aloitin jälleen, niin sitten kävi näin:
Otin eräänä päivänä 2mg Xanoria ja n. tunnin kuluttua tuntui siltä, kuin olisin ollut humalassa. Eipä siinä mitään, mutta ihmiset, jotka olivat mun kanssa tekemisissä sinä aikana kertoivat, että mun puhe oli erittäin epäselvää. Noiden kuuden tunnin ajalta en muista oikeastaan yhtään mitään. Ilmeisesti olin ottanut jossain vaiheessa lisää niitä lääkkeitä eli söin Xanoreita yhden päivän aikana n. 5mg ja sitten olin ottanu Propralia n. 50mg:n edestä. Kyseisestä asiasta mulla ei ole mitään muistikuvaa. Ainoat asiat mitä muistan on se, että en meinannu pysyä pystyssä ja se, kun joku tuli kysymään multa mitä mä oon juonu tai syöny. Luuli, että olin vetäny huumeita, koska pupillit oli laajentunu.
Eli onko tää nyt ihan normaalia (ei ole), että jostain lääkkeestä tulee todellinen black out, ettei pysty edes hillitsemään itseänsä syömästä lisää lääkkeitä? Tietääkö kukaan miä haittavaikutuksia tällä voi olla? Onneks oli Xanoreita jäljellä "vain" vähän päälle yks liuska ja Propraleita muutama kappale. Eli tuli sitten kerralla vedettyä muidenkin päivien lääkkeet... Enpähän uskalla lääkäriltä enää Xanor-reseptiä ottaa, jos tapahtuukin näin täyden lääkepaketin kanssa.
Otin eräänä päivänä 2mg Xanoria ja n. tunnin kuluttua tuntui siltä, kuin olisin ollut humalassa. Eipä siinä mitään, mutta ihmiset, jotka olivat mun kanssa tekemisissä sinä aikana kertoivat, että mun puhe oli erittäin epäselvää. Noiden kuuden tunnin ajalta en muista oikeastaan yhtään mitään. Ilmeisesti olin ottanut jossain vaiheessa lisää niitä lääkkeitä eli söin Xanoreita yhden päivän aikana n. 5mg ja sitten olin ottanu Propralia n. 50mg:n edestä. Kyseisestä asiasta mulla ei ole mitään muistikuvaa. Ainoat asiat mitä muistan on se, että en meinannu pysyä pystyssä ja se, kun joku tuli kysymään multa mitä mä oon juonu tai syöny. Luuli, että olin vetäny huumeita, koska pupillit oli laajentunu.
Eli onko tää nyt ihan normaalia (ei ole), että jostain lääkkeestä tulee todellinen black out, ettei pysty edes hillitsemään itseänsä syömästä lisää lääkkeitä? Tietääkö kukaan miä haittavaikutuksia tällä voi olla? Onneks oli Xanoreita jäljellä "vain" vähän päälle yks liuska ja Propraleita muutama kappale. Eli tuli sitten kerralla vedettyä muidenkin päivien lääkkeet... Enpähän uskalla lääkäriltä enää Xanor-reseptiä ottaa, jos tapahtuukin näin täyden lääkepaketin kanssa.
Vastaukset 14
Vanhimmat
Eli onko tää nyt ihan normaalia (ei ole), että jostain lääkkeestä tulee todellinen black out, ettei pysty edes hillitsemään itseänsä syömästä lisää lääkkeitä?
Kyllä se on. Nuo bentsodiatsepiineihin kuuluvat lääkkeet voivat aiheuttaa lähimuistin menetyksen.
Mulla on käynyt aiemmin 2 kertaa sama juttu. Ja lisäksi olen tokkurassa rouskutellut monta pilleriä lisää muistamatta. Seuraavana päivänä en ole muistanut yhtään eilisiä tekemisiä enkä sitä mitä olen tapaamieni ihmisten kanssa puhunut. Se on kyllä ihme, että sitä täytyy vielä pökkyrässä ottaa lääkettä lisää. Ja tosiaan muisti ei ole palautunut.
Tietääkö kukaan miä haittavaikutuksia tällä voi olla?
Ehkä siitä ei ole mitään sanottavaa haittaa, jos satunnaisesti sattuu näin käymään. Eikä tuo annoksesi mikään valtavan suuri ollut, joten todennäköisesti sekään ei aiheuttanut mitään. Itse olen syönyt xanoria tilapäisesti 4mg yhtenä annoksena päivässä ja sen lisäksi vielä rauhoittavia tehostamaan vaikutusta samaan aikaan.
Täytyy vaan jatkossa olla tarkkana. Ottaa annoksen ja laittaa lääkkeet lukkojen taakse. Samalla selittää itselleen ettei hae lisää kun väsyttävä olo tulee. Kyllä tuon kai voi estää.
teillä on? minulla on xanori ollut käytössä 15 vuotta,, toki 0,5 mg,ja vuorokausi annos on 2mg,eikä mun pää vielä ikinä ole mennyt sekasin,käytän sitä paniikin estoon,, propralikin on tarvittaessa ottanut 10mg,vrk,, eikä silitkään sekoo pää,,tai muisti mennyt,
onko se sitten vain annostuksesta kiinni,?
Se on pieni annos. Kun siirrytään 4-5 mg kertaannokseen voi noin JOSKUS käydä.
Siis jestas, kuka voi vetää noin isoja nappeja xanoria tauon jälkeen. Ja vielä propralia tuo annos!! Hirveetä, multa loppuis verenkierto...
Pyydä pienempiä nappeja, ei kukaan tarvitse noin isoja annoksia xanoria ellei käytä sitä jatkuvasti ja lääkkeen sietokyky ole noussut. Oiskohan nuo mun napit 0.25 mg ja ne jo potkii aika lailla.
Propralin normaaliannos on se 10mg, mutta noi Xanorit sai pään niin sekasin, että otin vielä lisää Propralia. Onneks niitä ei ollu kovin paljon jäljellä, ettei oikeesti loppunu se verenkierto... Xanorin annoksen koko oli vähän liian iso, mutta oli helvetillinen paniikkikohtaus päällä niin järki ei oikein kulkenu.
"Ja vielä propralia tuo annos"
No eihän toi 50mg mikään tavaton annos ole. Propral tabletteja on vahvuuksilla 10mg, 40mg ja 80mg. Itselläni 40mg ja lekuri sanoi, että voi ottaa toisenkin, jos siltä tuntuu.
Propral-annos, itselläni menee 120 mg/vrk!
Mitä taas tulee tuohon 8 mg alpratsolamiin, se annos on aivan tolkuttoman korkea.
koski tuota toista ketjua.
Kirjoitin väärinkäytön lainausmerkkeihin, ettet loukkaannu. Mutta sitä mieltä olen, että sinulla ei nyt ole hallintaa eikä tietoa omasta lääkityksestäsi. Otit ihan liian suurta annosta!, tuskin tuollaista edes määrätty sinulle (riippumatta, mikä vaivasi on)! Sitten vielä toistakin lääkettä otit. Oirehdintasi ja paha tilasi johtui YLIANNOSTUKSESTA ja lääkkeiden SEKOITUKSESTA. Ei kantsi levittää huonoa ns. kuvaa hyvästä, monia auttavasta lääkkeestä. Lääkitys pitäisi olla mahdollisimman pieni, monilla 0,25 mg aamulla ja päivällä ja illalla ehkä 0,50. Sitten meitä on monia, joilla lääke vain illalla ja silloinkin 0,25 tai 0,50 mg, mikä ihan hyvä ja sopiva.
Sitten on ihmisiä, joilla todella pahoja panikkihäiriöoireita, joihin tätä lääkettä kauan sitten on alettu käyttää ja monille se on paras ja ainoa apu noihin KOHTAUKSIIN. Tällöin annos vähän suurempi kuin edell. kappaleessani. Itse kuulun noihin, jotka tarvitsevat illalla pienen määrän Xanoria, jotta osa-paniikkioireisto rauhoittuu eli ylihengitys ja stressi yms. pelkoja tulevan päivän suhteen. Olen itse pahoillani, että olen näin heikko tässä, mutta vieroitan itseni lääkkeestä kokonaan heti kun voin; ehkä sitten kun en enää ole työelämässä.
Mars lääkärille selvittämään asiasi ja hakemaan tarkat ohjeet.
aloittajalla ole muuta ongelmaa kuin tottumattomana(tauko Xanorista) otit sitä näin paljon.
Koska xanorin vaikutus alkaa vasta n. tunnin kuluttua, se yksikin pilleri luultavasti olisi auttanut kohtaukseesi.
On aivan normaalia mennä sekaisin tuon lääkeannoksen jälkeen, jos ei ole siihen tottunut.
kaverin kaa oollan just testaamas kuoleman rajamaita 6 xanoria vetäny nassuun, noin 18 kulta lonkeroa, baarissa 2 tiukkaa ja koton viel muutamat jekky snapsit ja oluset innan kunniaksi ja kunnon kukka spliffi,
aikaa koht kulunu noi 4 h millon tää pärähtäää X) X) X) :D ??????????
eli ei mllon, jalat ja kropan rentuouttaa hyvin eli suosittelen jolekkin vanhemmalle henkilöölle jolla on jonkunmoisia kipuja, meinaan sisän olo on täyttä harmoonis, parempi fiilis je suht skarppina viela,,, voiko olla ettei oikesti toimi kaikil ihmisill noi x?? meinaan kaveri lähty unten maille parista kappaleest, miksi ei mulle jysähdä?? onko sen takia että lääkäri on diagnoissu adhd/tauti??? olisihan tietä mikä vaivaa
kannattais kokella jotain muuta :)
Mulle lekuri kirjoitti 1 mg Xanoreista 100 tabletin reseptin ja 56 tabletin 10 mg Zyprexaa. Noh, innokkaana avasin lääkepaketit ja aloitin Xanoreista, oli tarkoitus päästä vain pilveen.
Seuraava mitä muistan, oli, että makasin sairaalassa sydänvalvonnassa. Ei MITÄÄN hajua miten sinne jouduin. Ambulanssilla sieltä sitten psykiatriselle tarkkailuun. Siellä lekuri sanoi, että olin kiskaissut KAIKKI lääkkeet menemään - 100 kpl Xanoria ja 56 kpl Zyprexaa ja sitten vissiinkin vielä alkomahoolia (sitä en kyllä enää muista).
Melko pian tuon jälkeen Xanor lopetettiin mun pyynnöstä ja siirryttiin takas tuttuun ja turvalliseen kympin pameihin. Nyt pamit olleet (10 mg 1-3 tbl/vrk) puolisen vuotta suht. "säännöllisessä" käytössä, koska mielialalääke ja neuroleptit eivät auta ahdistukseen ja epävakauteen.