makkarakeitto

..koska on vain kolme siskorv-makkaraa laitan nakkeja mutta nakki soppa on yleensä mauton..liotanko nakkini mausteliemessä ennen kun pistän soppaa..vai pitääkö netistäettii neuvoja? eikä täältä.. no mitä?

16

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mc.kielibee

      ja sinne tulinen pippuri
      tulee liemesta maukasta :-)

      • ..kyllä että jonk näk mausteliemessä käyttää että ei oo mitää nakin makua..mustapippuria tulee liemmeen kyllä..


      • mc.kielibee
        pervokki kirjoitti:

        ..kyllä että jonk näk mausteliemessä käyttää että ei oo mitää nakin makua..mustapippuria tulee liemmeen kyllä..

        se liemi pois keittoliemen vaikutuksesta
        laita se mausteliemi suoraan keittoon tai painvastoin
        jo on tuloksena keitto sulosointuinen :-)


      • mc.kielibee kirjoitti:

        se liemi pois keittoliemen vaikutuksesta
        laita se mausteliemi suoraan keittoon tai painvastoin
        jo on tuloksena keitto sulosointuinen :-)

        ..niin käy..ajattelin jos nakkimakkara imisi sisäänsä sen maun että kun sitä syö se ei maistu köyhältä nakilta vaan siskorv-makkaran veroiselta..ehkäpä pitää vain tehdä hyvä mausteliemmi suoraan soppaan ja antaa kypsyy tarpeeksi kauan..


    • HilipatiPappa

      Silppua keiton sekaan, antaa makua ja väriä.

      • ..mustapippuri riittää..


      • nro,8,2

        alkoi silmiä kirvellä.....
        tietysti aloin hinkkaamaan silmiä.....
        polte laantui ehkä jo seuraavana päivänä.


    • p_dude

      paista nakinpalat pannussa oliiviöljyssä ja mausta chilillä,aromisuolalla ja jauhelihamausteella sekä lorauta päälle soijaa.sitten soppaan ja kasvissuikaleita ja lihaliemikuutioita pari kappaletta niin voe taevas notta on hyvvää.

      • mc.kielibee

        ne tuo mehukkuutta ah niin maittavaan soppaan :-)


      • ..tuosta tulevan maukasta joskin aika suolasta..


    • mielikuva-

      asioista on turha kiistellä,sanotaan...Mutta olen kuullut et siskonmakkarassa on sama massa kuin nakeissa..ne ovat vaan raakoja nakkeja..olisko totta vai tarua.

      • ..maukkaampia siskorvit.. olet kuullu mutta oleko maistanu?


      • mc.kielibee

        kun taas snakeissa se vaihtelee.. on maustepuolta kaytetty eritavoin..
        jos tarkotat etta siskari olisi kuin maustamaton nakki.. se on hankala kysymys :-)


      • p_dude

      • mc.kielibee

    • Lumitaiga

      hyvää tiedäkkään kuin siskonmakkarasoppa, nam. Juu, kyllä nakeista tulee liian laimeaa, minä oon laittanut lihaliemikuutioita parikin kappaletta liemeen, että on tullut makua, edes siihen liemeen. Ite innostuin keittään kalasoppaa pakastekalasta, nam, että tuli maukasta, kun lorautin kala-vesi-peruna liemeen ruokakermaa purkin, pippureita, sopivasti suolaa ja kolme ruokalusikkaa ketsuppia ja 1/2 ruokalusikkaa voita, helppoa tehdä ja tosi hyvää tulee, liekö niksinä toi ketsuppi ja liemi saa kauniin värin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe