pettämisestä

Minulla on työkaverina 22-vuotias tyttö ja itseäni 5 vuotta nuorempi poika...
Nyt on käynyt niin, että tyttö,vaikka seurustelee(ja saa inssinsä jälkeen miesystävältään auton lahjaksi)on ihastunut tähän työkaveriinsa.
Hän on päättänyt haluta tämän pojan itselleen kunhan auto on ensiksi saatu.
Myös poika on varattu...
Jouduin tänäänkin kuuntelemaan hänen"Ape on ihqu"-juttujaan koko päivän koska normaali työkaverini oli poissa. He siis tapailevat jo myös työpaikan ulkopuolella.
Ilmapiiriä työpaikallani kuvaa hyvin kysymys jonka hän(tyttö)esitti eräälle vanhemmalle ja eronneelle naiselle:"miten sun miesjahti edistyy?"
Ihan luonnollinen kysymys siinä tilanteessa, kun kaikki tekevät samaa...tää nainen vastasi, jotain että "...sun kävi hyvin..."
Hyvinhän siinä kävi kun nykyinen ostaa kalliin auton ja saa kuitenkin sen miehen jonka haluaa.
Eniten ärsyttää kun kumpikaan eivät ole sinkkuja ja ketään siellä työpaikalla ei ole sinkku(paitsi yksi naistennaurattajamies)
En tiedä yhtään mitä mun pitäisi tehdä.
Olen ainoa koko työpaikalla joka uskoo Jumalaan. Ja hyvin luultavasti ainoa joka jää pikkujouluista suosiolla kotiin...netissä surffailen sillä aikaa...
Uskovaisena haluisin jotakin tehdä...Tuohon pettämisasiaan törmää heti kun on vähänkin ihmisten ilmoilla.
Tätäkin lukee varmaan moni petetty.

45

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pente-boy

      tuo tyttö. Huhhuh. Mutta sellaisia nuoret naiset ja vanhemmatkin on nykyään. Aika on niin paha.

      • ajattelin sinua tänään...pentepikkuinen.
        Jessellä menee ihan hyvin.
        Sä saisit kyllä alkaa kirjoittamaan rekisterissä.


      • Pente-boy
        auroraboreallis kirjoitti:

        ajattelin sinua tänään...pentepikkuinen.
        Jessellä menee ihan hyvin.
        Sä saisit kyllä alkaa kirjoittamaan rekisterissä.

        vähintään yhtä usein kuin sä mua. Olet niin väkevä nainen. :)


    • Niin tekisin

      Jeesuksesta ja samalla Raamatusta ota jokin sopiva jae aina tueksesi. Eli kerro mitä pettäminen Raamatun mukaan tarkoittaa.

      Voi olla että he eivät ole kuulleet Jeesuksesta mitään tai sitten hyvin vähän?

      • Musta ei oo sellaseksi.


      • Il-Mari
        auroraboreallis kirjoitti:

        Musta ei oo sellaseksi.

        sinun kannattaisi kertoa Jeesuksesta! Itselläni on tapana kertoa Jeesuksesta, sopivissa ja myöskin monen mielestä sopimattomissa paikoissa. Tuossakin mainitsemassasi asiassa, siitä saattaisi olla todella hyötyä. Saataisi laittaa ajattelemaan, että aikoo tehdä väärin, kun pettää poikakaveriaan joka auton ostaa. Jeesus antaa sinulle rohkeuden todistaa Hänestä, kun sitä rukoillen Jeesukselta pyydät. Sillä Jeesus on ratkaisu tuohonkin tilanteeseen, mutta jos sen tiedon pitää salassa, siitä ei ole hyötyä kenellekkään. (siis Jeesuksesta kertomisen pitää salassa).


      • Il-Mari kirjoitti:

        sinun kannattaisi kertoa Jeesuksesta! Itselläni on tapana kertoa Jeesuksesta, sopivissa ja myöskin monen mielestä sopimattomissa paikoissa. Tuossakin mainitsemassasi asiassa, siitä saattaisi olla todella hyötyä. Saataisi laittaa ajattelemaan, että aikoo tehdä väärin, kun pettää poikakaveriaan joka auton ostaa. Jeesus antaa sinulle rohkeuden todistaa Hänestä, kun sitä rukoillen Jeesukselta pyydät. Sillä Jeesus on ratkaisu tuohonkin tilanteeseen, mutta jos sen tiedon pitää salassa, siitä ei ole hyötyä kenellekkään. (siis Jeesuksesta kertomisen pitää salassa).

        sille yhdelle, itseäni 12vuotta vanhemmalle naiselle että olen liittynyt hiljattain vapaakirkkoon.
        Hän on se jolta kysyttiin miesjahdista...mulle hän esiintyy paljon pyhempänä kuin onkaan eli on kertonut ettei miestä aio ottaakkaan. Hänkin on tullut elämässään petetyksi mutta mitään se ei ole muuttanut koska hän flirttailee aviossa olevan miehen kanssa.
        Kaikki tekevät sitä.
        Ne alapään jutut ovat tosi inhottavia ja mua ei niissä tilanteissa naurata yhtään.
        Oon kyllä ajatellut että mun on pakko saada olla oma itseni ja siksi varmasti kerron että uskon Jeesukseen.
        Pakko heistä jostain on löytyä se ihminen sisältä.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        sille yhdelle, itseäni 12vuotta vanhemmalle naiselle että olen liittynyt hiljattain vapaakirkkoon.
        Hän on se jolta kysyttiin miesjahdista...mulle hän esiintyy paljon pyhempänä kuin onkaan eli on kertonut ettei miestä aio ottaakkaan. Hänkin on tullut elämässään petetyksi mutta mitään se ei ole muuttanut koska hän flirttailee aviossa olevan miehen kanssa.
        Kaikki tekevät sitä.
        Ne alapään jutut ovat tosi inhottavia ja mua ei niissä tilanteissa naurata yhtään.
        Oon kyllä ajatellut että mun on pakko saada olla oma itseni ja siksi varmasti kerron että uskon Jeesukseen.
        Pakko heistä jostain on löytyä se ihminen sisältä.

        kertoa että uskon Jumalaan.


      • kortit esille
        auroraboreallis kirjoitti:

        Musta ei oo sellaseksi.

        Katsoppa kuka tuossa asiassa on se kaikkein huonoimmassa asemassaoleva!
        Se mies jota käytetään hyväksi.
        Jos voit, niin vähintä mitä voit tehdä on auttaa häntä. Asian selvittäminen vaatii viisautta.
        Pettäjät pärjäävät omillaankin.


      • kortit esille kirjoitti:

        Katsoppa kuka tuossa asiassa on se kaikkein huonoimmassa asemassaoleva!
        Se mies jota käytetään hyväksi.
        Jos voit, niin vähintä mitä voit tehdä on auttaa häntä. Asian selvittäminen vaatii viisautta.
        Pettäjät pärjäävät omillaankin.

        onko se oikein?
        Minusta se ei ole oikein.


    • hra47plus

      Annan neuvon, jollaista en itse ole kyennyt toteuttamaan: kehota likkaa parannuksen tekoon, jos suinkin rohkenet. Tai varoita miesparkaa. Kiva kuulla, että sinun kaltaisiasi on vielä olemassa tässä petollisessa maailmassa. Siunausta!

      • En ymmärrä kun asia vaivaa mua jotenkin...vaikka ei edes omasta elämästä ole kyse. Se vaan on niin että aina kun on vähänkin ihmisten ilmoilla niin heti törmää pettämisiin.


      • hra47plus
        auroraboreallis kirjoitti:

        En ymmärrä kun asia vaivaa mua jotenkin...vaikka ei edes omasta elämästä ole kyse. Se vaan on niin että aina kun on vähänkin ihmisten ilmoilla niin heti törmää pettämisiin.

        En kyllä ole Henri vaikka kai pitäisi ....


      • purkinavaaja
        auroraboreallis kirjoitti:

        En ymmärrä kun asia vaivaa mua jotenkin...vaikka ei edes omasta elämästä ole kyse. Se vaan on niin että aina kun on vähänkin ihmisten ilmoilla niin heti törmää pettämisiin.

        Jumalan pyhät ovat pitivät vanhurskautta voimassa.


        Olemmeko Jumalan pyhiä?
        Pidämmekö me vanhurskautta voimassa?

        Hepr. 11:33
           
        "jotka uskon kautta kukistivat valtakuntia, pitivät vanhurskautta voimassa, saivat kokea lupauksien toteutumista, tukkivat jalopeurain kidat,"


    • keneltä???

      Oletko saanut auton että olet ????? . Ja siksi

    • merim.raimo

      "jäitä hattuun" auroraboreallis.= älä hermostu, ota kärsivällisesti ja rukoile kotona, kunnes siellä työpaikalla joku tulee (yksin) kyselemää sinulta hengellisistä asioista. Minulla on jonkunverran kokemusta vastaavista tilanteista. Seilasin uskoontuloni jälkeen vielä yli 15 vuotta rahtilaivoissa matruusina, eikä siellä koskaan ollut minulla "uskonveljet" tukena ja turvana.Ainoastaan minun Herrani ja Vapahtajani (viinasta) Jeesus Kristus. :)

      • merim.raimo

        on että annat niitten ymmärtää, että olet uskossa,niin ne rupeaa "salaa lukemaan sinua"= elikkä tarkkailemaan vaellustasi, ja vasta sitten kun tosiaankin myöntävät itsellensä, että sinulla on jotain sellaista mitä heillä ei ole, se vasta herättää oikean "uteliaisuuden" siunausta sinulle Krstus kirjeenä olemisellesi ei ainoastaan työpaikalla vaan siellä missä liikut ja kuljet. :)


      • merim.raimo kirjoitti:

        on että annat niitten ymmärtää, että olet uskossa,niin ne rupeaa "salaa lukemaan sinua"= elikkä tarkkailemaan vaellustasi, ja vasta sitten kun tosiaankin myöntävät itsellensä, että sinulla on jotain sellaista mitä heillä ei ole, se vasta herättää oikean "uteliaisuuden" siunausta sinulle Krstus kirjeenä olemisellesi ei ainoastaan työpaikalla vaan siellä missä liikut ja kuljet. :)

        Minulle oli joskus kun vielä työskentelin hoitajana sellanen tilanne että n.50hengen mummo/pappa-ryhmässä yksi siinä sellanen jolla oli vielä dementoituneena Raamtattu, joka kädessä hän jutteli kaikille, että"oletko varmasti onnellinen...?"...
        Mä en haluis vaikuttaa samalta kun se vaikutti mun silmiin...niin kuin että hän yksin oli paras! Kaikki muut syntisiä...
        Jotenkin muuten se täytyy tehdä...mut toisaalta mitään muuta keinoa ei ole, kuin uskoa Jumalaan avoimesti. En tiedä...ehkä joku tulee juttelemaan.


      • merim.raimo
        auroraboreallis kirjoitti:

        Minulle oli joskus kun vielä työskentelin hoitajana sellanen tilanne että n.50hengen mummo/pappa-ryhmässä yksi siinä sellanen jolla oli vielä dementoituneena Raamtattu, joka kädessä hän jutteli kaikille, että"oletko varmasti onnellinen...?"...
        Mä en haluis vaikuttaa samalta kun se vaikutti mun silmiin...niin kuin että hän yksin oli paras! Kaikki muut syntisiä...
        Jotenkin muuten se täytyy tehdä...mut toisaalta mitään muuta keinoa ei ole, kuin uskoa Jumalaan avoimesti. En tiedä...ehkä joku tulee juttelemaan.

        Ei kukaan tule sinulta kyselemään uskonasioita kaikkien muiden kuullen, jos tulee, niin naljaillakseen, nolatakseen ja ivatakseen.Etsivä ihminen joka tosiaankin kaipaa Jumalan yhteyttä,kyselee silloin kun ei ketään muita työtovereita ole kuuntelemassa. :)


      • merim.raimo kirjoitti:

        Ei kukaan tule sinulta kyselemään uskonasioita kaikkien muiden kuullen, jos tulee, niin naljaillakseen, nolatakseen ja ivatakseen.Etsivä ihminen joka tosiaankin kaipaa Jumalan yhteyttä,kyselee silloin kun ei ketään muita työtovereita ole kuuntelemassa. :)

        jäädään tässä sitten oottelemaan, merim.raimo.


    • Manta4

      En ole itse vastaavaa kokenut, mutta ensimmäinen asia mitä minä voin sinun auttamiseksi tehdä, on rukoilla että Jumala antaa sinulle viisauden toimia oikein.

      Hän haluaa varmasti vastata tähän pyyntöön ja toivon että sieltä ilmestyy monia jotka rukoilevat hengessä ja totuudessa puolestasi.

      Herra anna tiedon sanat, sitä pyydän Jeesuksen nimessä.

      • Ei sieltä kyllä kukaan ilmesty.


      • Manta4
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei sieltä kyllä kukaan ilmesty.

        Et siis ole uskossa, etkä ainakaan täyttynyt Pyhällä Hengellä,
        etkä lukenut Raamattua, jos et tiedä että
        TIEDON SANAT antaa Jumalan Pyhä Henki
        armolahjana ja ne toimivat eri tilanteissa,
        miten Pyhä Henki kulloinkin johtaa.

        Pyydän anteeksi.

        Luulin sinua Jumalan lapseksi. Anteeksi

        Jumalalle on silti kaikki mahdollista.


      • ....
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei sieltä kyllä kukaan ilmesty.

        Jollekin sä kerroit lukeneesi raamattua timoteuskirjeisiin saakka etkä tiedä mitä tarkoittaa "tiedon sanat".


      • Henri Puumala.
        Manta4 kirjoitti:

        Et siis ole uskossa, etkä ainakaan täyttynyt Pyhällä Hengellä,
        etkä lukenut Raamattua, jos et tiedä että
        TIEDON SANAT antaa Jumalan Pyhä Henki
        armolahjana ja ne toimivat eri tilanteissa,
        miten Pyhä Henki kulloinkin johtaa.

        Pyydän anteeksi.

        Luulin sinua Jumalan lapseksi. Anteeksi

        Jumalalle on silti kaikki mahdollista.

        Sinäkö sitten muka olet uskossa,kun tuollaisia kirjoittelet?


      • Manta4
        Henri Puumala. kirjoitti:

        Sinäkö sitten muka olet uskossa,kun tuollaisia kirjoittelet?

        Kysyvä ei tieltä eksy, eikä kysyminen ole uskonkysymys.
        Uskovan tuleekin kysyä, myös ohjeita ja neuvoa ja ymmärrystä herralta ja viisautta Hänen sanansa ymmärtämiseen.

        Olen armahdettu syntinen.
        Koska synti riippuu liharuumiissa kiinni jokaisella ihmisellä.
        uudestisyntynyt uusi luomus, Jumalasta tullut, on synnitön ja suostuu aina ilolla Jumalan lakiin.


    • et...........

      Sekaantuisi koko asiaan.
      Sillä tosiasiahan on se että´voi tietää ko. ihmisten tilannetta täysin, muuta kuin työpaikkasi juorujen pohjalta.
      Ja kehittyivät heidän ihmissuhteensa miten tahansa, niin ei sinun puuttumisesi asiaan aiheuta muuta kuin lisäsotkua.

      • lisäsotkua...
        Ei he Jumalasta välitä...ei sitä mikään muuta...


      • Sillä, kuten
        auroraboreallis kirjoitti:

        lisäsotkua...
        Ei he Jumalasta välitä...ei sitä mikään muuta...

        Tiedät, vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.


    • Eroe

      Kuten missä tahansa muuallakin, uskovan on oltava oma itsensä. Kyllähän tuommonen itsekkyys sen likan taholta ärsyttää, mutta katos vaan niin naru tulee aina vetäjän käteen.

      • Enpä tiiä miten siinä tulee käymään...voi olla että niin että naru tulee vetäjän käteen. Hauskan sananlaskun tiesit.


    • purkinavaaja

      Anna suolan vaikuttaa, anna tulesi palaa, kiittele Herraa, että saat olla matkalla taivaaseen.

      Muista, että ne ovat todella onnettomia ihmisiä, joilla ei ole tulevaisuutta, eikä toivoa.

      Ehkä voisit, etsiä paikan missä voisit sanoa pari varoittavaa ja ehkä myös hyvää sana Jeesuksesta.


      Tilaa vaikka traktaatteja ja etsi Jumalan Pyhän Hengen kautta johdatusta evankelioinnissa, anna valosi loistaa. Todellisuudessa kaverisi ovat kateellisia sinulle siitä mitä sinulla on, mutta he eivät sitä ehkä koskaan tunnusta sinulle tässä ajassa.


      Ps.73:1-

      Aasafin virsi. Totisesti, Jumala on hyvä Israelille, niille, joilla on puhdas sydän.
      2 Mutta minun jalkani olivat vähällä kompastua, askeleeni olivat aivan liukahtaa.
      3 Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän.
      4 Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat.
      5 Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä.
      6 Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.
      7 Heidän silmänsä pullistuvat ulos heidän lihavuudestaan, heidän sydämensä kuvittelut kulkevat valtoimina.
      8 He pilkkaavat ja puhuvat väkivallan puheita pahuudessansa, he puhuvat kuin korkeuksista.
      9 Heidän suunsa tavoittelee taivasta, ja heidän kielensä kulkee pitkin maata.
      10 Sentähden heidän kansansa liittyy heihin ja särpii vettä kyllälti.
      11 Ja he sanovat: "Kuinka Jumala sen tietäisi, onko tietoa Korkeimmalla?"
      12 Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti.
      13 Turhaan minä olen pitänyt sydämeni puhtaana ja pessyt käteni viattomuudessa:
      14 minua vaivataan joka aika, ja minä saan joka aamu kuritusta.
      15 Jos olisin sanonut: "Noin minäkin puhun", katso, niin minä olisin ollut petollinen koko sinun lastesi sukua kohtaan.
      16 Minä mietin päästäkseni tästä selvyyteen; mutta se oli minulle ylen vaikeata,
      17 KUNNES minä pääsin sisälle Jumalan pyhiin salaisuuksiin ja käsitin, MIKÄ HEIDÄN LOPPUNSA ON OLEVA.
      18 Totisesti, sinä panet heidät liukkaalle, perikatoon sinä heidät syökset.
      19 Kuinka he joutuvatkaan äkisti turmioon! He hukkuvat, heidän loppunsa on kauhistava.
      20 Niinkuin unen käy herätessä, niin sinä, Herra, kun heräjät, heidän valhekuvansa hylkäät."

      Olen laittanut merkille, miten äkkiä firmat ovat hävinneet, ne missä on synnillisesti eletty, missä on suhtauduttu pilkkaavasti evankeliumiin.

      Sääli, jos tuhoavat oman tulevaisuutensa.

      Tit. 3:3
         
      "Olimmehan mekin ennen ymmärtämättömiä, tottelemattomia, eksyksissä, moninaisten himojen ja hekumain orjia, elimme pahuudessa ja kateudessa, olimme inhottavia ja vihasimme toisiamme Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi,
      5 pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta,
      6 jonka Hengen hän runsaasti vuodatti meihin meidän Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta,"

      Varmasti joku heistä on etsikonajassa pikapuoliin, sillä muuten et olisi siinä työpaikassa.

    • sen puuttumisella ei ole mitään tekemistä kyseisen moraalittomuuden kanssa.

      Eiköhän pohjimmiltaan syyt ole ihan kotitekoisia kasvatuksesta johtuvia ja kuka ties, kasvattaja on voinut olla uskovainen tai ei.

      Onhan tällä palstallakin liitossa elävä ja evankelistana esiintyvä Amos7 kiintynyt tuntemattomiin naisiin useinkin.
      Kerran Amos7 jätti suuttuneena palstankin kun nainen torjui hänen jatkuvat lähentelyt.
      No oli poissa hetken ja palasi toisella nimimerkillä.

      • No, ei sun tarvii vastata jos et halua.


      • frihet
        auroraboreallis kirjoitti:

        No, ei sun tarvii vastata jos et halua.

        Mikä kiinnostaa toisten asioissa noin paljon, että tarkennusta kaipaat?


      • frihet kirjoitti:

        Mikä kiinnostaa toisten asioissa noin paljon, että tarkennusta kaipaat?

        mihin oot taas palstalta kadonnut ja nyt oot siinä kiukkuisena kuin pippuri.
        Ei kai sillä niin väliä ole, mutta mulle se viesti oli, mutta tosiaankin...ei kai sillä niin väliä.


      • frihet
        auroraboreallis kirjoitti:

        mihin oot taas palstalta kadonnut ja nyt oot siinä kiukkuisena kuin pippuri.
        Ei kai sillä niin väliä ole, mutta mulle se viesti oli, mutta tosiaankin...ei kai sillä niin väliä.

        Ihmettelen vain uteliaisuuttasi, kun toisten yksityis asiat ei pitäs juorujen muodossa herättää kiinnostusta.

        Minä en ole juurikaan palstalle ehtinyt ja ei varmaan ole ollut tarvettakaan.

        Tänään olen "koira-vahtina", kun tää mun erittäin viisas koirani on sairastunut vakavasti "peräpään kasvaimeen".

        Ihan meinasin aloituksen väsästä ja kysästä nöyrästi poikalapselta neuvoa, mitä tehdä, kun kasvain on leviämässä kives-pusseihin.

        Meinaan vaan et pitäsköhän tällä viikolla pitää jo koirani muisto-tilaisuus, vaiko jättää Ruotsin matkam jälkeen.

        Tosin onhan meillä voimallinen Herra, joka voi yhden koirankin parantaa, vaikka eläin-lääkäri ei liikoja toiveita enää antanut.

        Nyt ois poikalapsen tiedot tarpeen, kun tosiaan on tuon koirani peräpään suhteen tukalat tilanteet.

        Se meinaa on nii, että sinne ei nyt enää poikakoirillakaan oo asiaa mennä haisteleen.

        Minä sentään saan pestä sen kakkasen pyllyn, mut muut pois.

        Et tän suhteen olin tän päivän kotosalla ja tutkailin hiukan nettiä ja hoitelin "askareitani" kotoa käsin.

        Et muistahan koiraani rukouksin.


      • frihet kirjoitti:

        Ihmettelen vain uteliaisuuttasi, kun toisten yksityis asiat ei pitäs juorujen muodossa herättää kiinnostusta.

        Minä en ole juurikaan palstalle ehtinyt ja ei varmaan ole ollut tarvettakaan.

        Tänään olen "koira-vahtina", kun tää mun erittäin viisas koirani on sairastunut vakavasti "peräpään kasvaimeen".

        Ihan meinasin aloituksen väsästä ja kysästä nöyrästi poikalapselta neuvoa, mitä tehdä, kun kasvain on leviämässä kives-pusseihin.

        Meinaan vaan et pitäsköhän tällä viikolla pitää jo koirani muisto-tilaisuus, vaiko jättää Ruotsin matkam jälkeen.

        Tosin onhan meillä voimallinen Herra, joka voi yhden koirankin parantaa, vaikka eläin-lääkäri ei liikoja toiveita enää antanut.

        Nyt ois poikalapsen tiedot tarpeen, kun tosiaan on tuon koirani peräpään suhteen tukalat tilanteet.

        Se meinaa on nii, että sinne ei nyt enää poikakoirillakaan oo asiaa mennä haisteleen.

        Minä sentään saan pestä sen kakkasen pyllyn, mut muut pois.

        Et tän suhteen olin tän päivän kotosalla ja tutkailin hiukan nettiä ja hoitelin "askareitani" kotoa käsin.

        Et muistahan koiraani rukouksin.

        minä aika utelias olen...luin sinunkin viestisi. Miten sä nyt "Ruotsin matkalle"lähdet? Sä asut Ruotsissa(?)Jeesus siunaa tuota koiraa.


      • frihet
        auroraboreallis kirjoitti:

        minä aika utelias olen...luin sinunkin viestisi. Miten sä nyt "Ruotsin matkalle"lähdet? Sä asut Ruotsissa(?)Jeesus siunaa tuota koiraa.

        En minä oikeastaan kotonani nytkään ole, vaikka toisaalta olenkin.

        Minulla on tuossa sadan metrin päässä oma asunto ja toisaalta minulla on asunto Ruotsissa, joka on kotini, jos taivaan kotia ei lasketa, mut nyt minä olen myös kotona, kun tuon sadan metrin päässä olevan asunnon olen antanut tilapäisesti eräille kodittomille, tosin he kait saavat tän vuoden loppuun mennessä asunnon.

        Et eiks ookki kumman kierteinen tää meikäläisen elämä ja sairas koira vielä mukana, tosin täysin järjissään, eli ei mitään hiekkoa ymmärryksessä, kuten olen aiemmin jo kirjoittanut, ei viisaampaa koiraa olekkaan ja kun vielä Raamatun ymmärtää, että koiratkin perivät taivaan,nii...


        Et muista sinäkin, ettei tuo velhot ja koirat tarkoita näitä meidän lemmekkejä, vaan hiukan muuta.


      • frihet kirjoitti:

        En minä oikeastaan kotonani nytkään ole, vaikka toisaalta olenkin.

        Minulla on tuossa sadan metrin päässä oma asunto ja toisaalta minulla on asunto Ruotsissa, joka on kotini, jos taivaan kotia ei lasketa, mut nyt minä olen myös kotona, kun tuon sadan metrin päässä olevan asunnon olen antanut tilapäisesti eräille kodittomille, tosin he kait saavat tän vuoden loppuun mennessä asunnon.

        Et eiks ookki kumman kierteinen tää meikäläisen elämä ja sairas koira vielä mukana, tosin täysin järjissään, eli ei mitään hiekkoa ymmärryksessä, kuten olen aiemmin jo kirjoittanut, ei viisaampaa koiraa olekkaan ja kun vielä Raamatun ymmärtää, että koiratkin perivät taivaan,nii...


        Et muista sinäkin, ettei tuo velhot ja koirat tarkoita näitä meidän lemmekkejä, vaan hiukan muuta.

        ihan kateeksi käy sinun elämä kun sulla tuntuu olevan niin paljon ystäviä. Se on hyvä juttu se...siunausta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        No, ei sun tarvii vastata jos et halua.

        nimimerkkiä "KadunNainen"


    • pysyä lähellä Herraa niin kuin Joosef teki. Silloin olet suureksi siunaukseksi työpaikallasi ja voit sanoittakin voittaa heitä Jeesukselle kun he näkevät, että sinulla on jotain, mikä heiltä puuttuu: rauha Jumalan kanssa.
      Siunausta sisko. Pysy lujana ja rohkeana Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa.

      • Eroe

        Sain kirjoituksestasi minäkin lohtua.

        Hyvää joulunalusaikaa!


      • jos pystyisin siihen. Neuvoosi sisältyi paljon viisautta...aikoinaan tulin itse uskoon kun näin miten hyvin uskovilla asiat oli.


      • purje
        auroraboreallis kirjoitti:

        jos pystyisin siihen. Neuvoosi sisältyi paljon viisautta...aikoinaan tulin itse uskoon kun näin miten hyvin uskovilla asiat oli.

        mutta Kristus meissä on se kirkkauden toivo, jota me tarvitsemme ja tämä ympäröivä maailma kipeästi tarvitsee. Annetaan Hänen loistaa meissä ja kauttamme, niin monet saavat oikean avun, iankaikkiseksi elämäksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      173
      2980
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      429
      2355
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      46
      2284
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      132
      1616
    5. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      38
      1445
    6. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      12
      1400
    7. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      131
      1375
    8. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1370
    9. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      256
      1338
    10. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1243
    Aihe