Katsastus teetti turhan remontin

Pritt

Mitähän tästä pitäisi ajatella, kun auto hylättiin katsastuksessa, väljä alapallonivel kuulemma. Vaadittu korjaus tehtiin, korjaajan mielestä osassa ei vikaa ollut. Jälkitarkastuksessa sitten eri katsastaja totesikin vian olevan muualla. Olen kahteen otteeseen laittanut palautetta, vastausta ei ole kuulunut. Ekasta palautteesta on kohta pari kuukautta kulunut.

90

12803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vaan

      saavat sun rahas pois. Kannattaa vaihtaa auto japsien tekemään mieluiten tojotaan se kestää.

      • Anonyymi

        Hyi olkoon kaikki aasialaiset kauppaje-valtiovelka-autovero-perusteiset kulkuttimet! Noin kymmenen aasialaisen jälkeen ostan a i n o a s t a a n länsimaisia autoja, sanoi katsastuspanettelijat mitä tahtookin! Katsastuksen voi- ja pitää keskeyttää vääristä tuomioista, siihen löytyy pykälä ohjeista, nykyisin myös netistä.

        Mielummin syön koiria kuin tojokkien tekijät, kuin ajan aasialaisella, saati aivastan kiinavirusta ilman maskia 😂


      • Anonyymi

        Toyota ei ole enää mikään kestävä. Ruostuminen on sen pahin ongelma. Alle kymmen vuotiaan hitsaaminen on tojoissa tavanomaista, sillä niissä ei ole lainkaan ruosteen esto käsittelyä.


    • Herek

      Millainen auto kyseessä ja mikä on tässä vaiheessa ilmoitettu vika?

      • Pritt

        Auto on Nissan Primera, farmari. Jälkitarkastuksessa vian sanottiin olevan kääntölaakerissa. Auto hyväksyttiin kuitenkin toisella näytöllä, korjauskehoitus vaan annettiin. Remontti tehtiin itse, eli työkuluja ei sinällään ollut, mutta maksoihan se osa, koko alaetutukivarsi piti uusia, pelkkää palloniveltä ei saa. Eipä tullut mieleen ruveta katsastumiehen arviota epäilemään, ostettiin vaan se osa, minkä sanottiin viallinen olevan ja vaihdettiin.


      • Enner
        Pritt kirjoitti:

        Auto on Nissan Primera, farmari. Jälkitarkastuksessa vian sanottiin olevan kääntölaakerissa. Auto hyväksyttiin kuitenkin toisella näytöllä, korjauskehoitus vaan annettiin. Remontti tehtiin itse, eli työkuluja ei sinällään ollut, mutta maksoihan se osa, koko alaetutukivarsi piti uusia, pelkkää palloniveltä ei saa. Eipä tullut mieleen ruveta katsastumiehen arviota epäilemään, ostettiin vaan se osa, minkä sanottiin viallinen olevan ja vaihdettiin.

        Kerrohan tarkemmin, mistä osasta oli kyse. Oliko hylkäyksen syynä alapallonivel, joustintuen ylälaakeri vai mikä?


      • Pritt
        Enner kirjoitti:

        Kerrohan tarkemmin, mistä osasta oli kyse. Oliko hylkäyksen syynä alapallonivel, joustintuen ylälaakeri vai mikä?

        ...oli hylkäyksen syy.


      • akenmies
        Pritt kirjoitti:

        Auto on Nissan Primera, farmari. Jälkitarkastuksessa vian sanottiin olevan kääntölaakerissa. Auto hyväksyttiin kuitenkin toisella näytöllä, korjauskehoitus vaan annettiin. Remontti tehtiin itse, eli työkuluja ei sinällään ollut, mutta maksoihan se osa, koko alaetutukivarsi piti uusia, pelkkää palloniveltä ei saa. Eipä tullut mieleen ruveta katsastumiehen arviota epäilemään, ostettiin vaan se osa, minkä sanottiin viallinen olevan ja vaihdettiin.

        että on ollu väljä sekä pallonivel- että se kääntövarren laakerointi. Joskus on vaikea huomata kaikkia välyksiä kerralla, esim. jos raidetangonpää on väljä, niin alapallonivelen välys saattaa jäädä huomaamatta, kun se räidepään välys on "herkempi" kun alapallo. Se pyörän ravistaminen ei oo niin helppoo kun äkkisiltään luulisi, vaikka on ravistimet ym. käytössä. Jos tästä tapauksesta korvauksia tai muuta vaatimusta haluaa esittää tulisi vaihdettu alatukivarsi viedä ko. konttorille näytille, että saavat tutkia oliko kyseinen osa viallinen. Alapallon välys ei välttämättä edes kädelä kokeilemalla tunnu, mut ravistinta käyttämällä näkyy.


      • Pritt
        akenmies kirjoitti:

        että on ollu väljä sekä pallonivel- että se kääntövarren laakerointi. Joskus on vaikea huomata kaikkia välyksiä kerralla, esim. jos raidetangonpää on väljä, niin alapallonivelen välys saattaa jäädä huomaamatta, kun se räidepään välys on "herkempi" kun alapallo. Se pyörän ravistaminen ei oo niin helppoo kun äkkisiltään luulisi, vaikka on ravistimet ym. käytössä. Jos tästä tapauksesta korvauksia tai muuta vaatimusta haluaa esittää tulisi vaihdettu alatukivarsi viedä ko. konttorille näytille, että saavat tutkia oliko kyseinen osa viallinen. Alapallon välys ei välttämättä edes kädelä kokeilemalla tunnu, mut ravistinta käyttämällä näkyy.

        Eli vien sen alatukivarren katsastusasemalle syyniin.


    • seuraavaksi postia..

      Tai mikä se nytt nykyään olikaan jokin riitakunta tjsp?

    • korjaajako

      Siis korjaaja vaihtoi ehjän osan eikä edes testannut sen jälkeen, oliko väljä poistunut??

      • toisella näytöllä?

        Oikeastaan ammattitaitoinen korjaaja pystyy päättelemään ETUKÄTEEN, missä vika on. Jos ei pystynyt (vaihtoi sen pallonivelen), niin miten katsastusmieheltäkään voidaan moista odottaa?

        Mielestäni aika turha riidan aihe. Tarina ei kertonut, menikö auto sitten läpi toisella näytöllä, mutta parinkympin maksu jälkinäytöstä lienee aika marginaalinen verrattuna korjaamon lopulliseen laskuun.

        Muuten juolahti mieleen, että jos katsastaja toteaa phjauksessa klappia, niin tarvitseeko hänen yksilöidä viallinen osa? Sen kerran kun itsellä on tullut hylky, niin katsastaja kylläkin kertoi tarkalleen, että oikean raidetangon pää pitää vaihtaa.


      • ammattitaitoinen?
        toisella näytöllä? kirjoitti:

        Oikeastaan ammattitaitoinen korjaaja pystyy päättelemään ETUKÄTEEN, missä vika on. Jos ei pystynyt (vaihtoi sen pallonivelen), niin miten katsastusmieheltäkään voidaan moista odottaa?

        Mielestäni aika turha riidan aihe. Tarina ei kertonut, menikö auto sitten läpi toisella näytöllä, mutta parinkympin maksu jälkinäytöstä lienee aika marginaalinen verrattuna korjaamon lopulliseen laskuun.

        Muuten juolahti mieleen, että jos katsastaja toteaa phjauksessa klappia, niin tarvitseeko hänen yksilöidä viallinen osa? Sen kerran kun itsellä on tullut hylky, niin katsastaja kylläkin kertoi tarkalleen, että oikean raidetangon pää pitää vaihtaa.

        Kyllä katsastusmiehellä pitää olla vähintään yhtä hyvä ammattitaito kuin asentajalla, muutenhan jäisi paljon vikoja huomaamatta.

        Ajatteleppa juuri valmistunutta ensimmäisessä työpaikassa olevaa autoasentajaa, ei oikein voi vaatia kummoisia.

        Tuo että korjaaja päättelee etukäteen itsenäisesti että ollaan vaihtamassa ehjää osaa on sitten sitä ammatti taitoa/ylpeyttä.


      • Pritt
        ammattitaitoinen? kirjoitti:

        Kyllä katsastusmiehellä pitää olla vähintään yhtä hyvä ammattitaito kuin asentajalla, muutenhan jäisi paljon vikoja huomaamatta.

        Ajatteleppa juuri valmistunutta ensimmäisessä työpaikassa olevaa autoasentajaa, ei oikein voi vaatia kummoisia.

        Tuo että korjaaja päättelee etukäteen itsenäisesti että ollaan vaihtamassa ehjää osaa on sitten sitä ammatti taitoa/ylpeyttä.

        ...luotettiin. Onneksi sentään tehtiin korjaushomma itse, vaikka ei niin ylpeitä "ammattitaidostamme" ollakaan, että uskallettais epäillä katsastusmiehen diagnoosia.

        Olen kyllä kuullut niitäkin juttuja, että on joku vika sanottu autossa olevan ja korjaamatta on viety uudestaan näytille ja kas kummaa, hyvin kelpaa. Minä vaan ihan oikeasti haluaisin, että meillä olisi ehjä auto...


      • Suikkapää
        Pritt kirjoitti:

        ...luotettiin. Onneksi sentään tehtiin korjaushomma itse, vaikka ei niin ylpeitä "ammattitaidostamme" ollakaan, että uskallettais epäillä katsastusmiehen diagnoosia.

        Olen kyllä kuullut niitäkin juttuja, että on joku vika sanottu autossa olevan ja korjaamatta on viety uudestaan näytille ja kas kummaa, hyvin kelpaa. Minä vaan ihan oikeasti haluaisin, että meillä olisi ehjä auto...

        Katsastaja saa lunta tupaan aina, jos asiakas kokee mielipahaa.

        Hirveä haloo tulee, jos väljä nivel löytyy ravistimella mutta "siskonmies" ei löydäkään sitä välystä enää autotallissa työpöydän ääressä keskaripullo kädessä.

        Jos ei löydy väljää niveltä ja auto myydään ja uusi omistaja löytääkin autosta vian/väljyyden, käy nykyään jo usein niin, että valitus menee AKEen ja katsastaja saa taaskin turpiinsa:
        Nyt katsastajaa syytetään siitä, että hän ei löytänyt väljää niveltä.

        Teetpä miten tahansa, marisijoita ja AKElle valittajia riittää.


      • katsastus on hyvä
        Pritt kirjoitti:

        ...luotettiin. Onneksi sentään tehtiin korjaushomma itse, vaikka ei niin ylpeitä "ammattitaidostamme" ollakaan, että uskallettais epäillä katsastusmiehen diagnoosia.

        Olen kyllä kuullut niitäkin juttuja, että on joku vika sanottu autossa olevan ja korjaamatta on viety uudestaan näytille ja kas kummaa, hyvin kelpaa. Minä vaan ihan oikeasti haluaisin, että meillä olisi ehjä auto...

        Aloitusviestissä sanoit että korjaajan mielestä osassa ei ollut vikaa ja toisessa viestissä sanot että korjaus tehtiin itse!!?? Osta mopo ni ei tarvi katsastaa!!!


      • Kallevillejalmari
        katsastus on hyvä kirjoitti:

        Aloitusviestissä sanoit että korjaajan mielestä osassa ei ollut vikaa ja toisessa viestissä sanot että korjaus tehtiin itse!!?? Osta mopo ni ei tarvi katsastaa!!!

        Ei tuo ole mitenkään sekavaa tai erikoista. Katsastuksessa asiakkaat todella usein vetoavat korjaajaan tai haukkuvat sitä. Hyvin usein puhuvat itsestään.


      • katsastuksessa
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Ei tuo ole mitenkään sekavaa tai erikoista. Katsastuksessa asiakkaat todella usein vetoavat korjaajaan tai haukkuvat sitä. Hyvin usein puhuvat itsestään.

        asiakas puhui aivan puuta heinää.

        Tarkastuskorttiin olin kirjoittanut: oikea takajarrulevy ruosteinen.

        Mukamas "korjausmies" oli sanonut, että ei sitä tarvitse vaihtaa, tarkastuskortissa lukee ainoastaan "oikea takajarrulevy ruosteinen".
        Se asiakas itse oli korjannut sitä autoa puheista päätellen. Tosin sillä alkoi niska punoittamaan, kun räväytin puhtaan tarkastuskortin(JT) pöydälle ja aloin kirjoittamaan, hylättyä tietenkin. Ja se jarrulevy oli kauttaaltaan paksussa ruskeassa ruosteessa, fiat ducatossa.

        Voi taivahan talikynttilät ja pyhän pyssyn puukuulat sentään, millaisia "yrityksiä" sitä vieläkin saa nähdä. Toiset on hitaita oppimaan.


      • kuunnella,
        katsastuksessa kirjoitti:

        asiakas puhui aivan puuta heinää.

        Tarkastuskorttiin olin kirjoittanut: oikea takajarrulevy ruosteinen.

        Mukamas "korjausmies" oli sanonut, että ei sitä tarvitse vaihtaa, tarkastuskortissa lukee ainoastaan "oikea takajarrulevy ruosteinen".
        Se asiakas itse oli korjannut sitä autoa puheista päätellen. Tosin sillä alkoi niska punoittamaan, kun räväytin puhtaan tarkastuskortin(JT) pöydälle ja aloin kirjoittamaan, hylättyä tietenkin. Ja se jarrulevy oli kauttaaltaan paksussa ruskeassa ruosteessa, fiat ducatossa.

        Voi taivahan talikynttilät ja pyhän pyssyn puukuulat sentään, millaisia "yrityksiä" sitä vieläkin saa nähdä. Toiset on hitaita oppimaan.

        jotkut suoltavat enemmän tekstiä kuin Runeberg
        aikoinaan.
        Katsastaja lukitsee tärykalvonsa ja tekee itsenäisen päätöksen.

        Ajattele mykkä asiakas ja toinen verbaalisesti lahjakas, autoissa samat viat;
        ei puhuminen voi vaikuttaa päätöksentekoon!


      • Atomi-X
        katsastuksessa kirjoitti:

        asiakas puhui aivan puuta heinää.

        Tarkastuskorttiin olin kirjoittanut: oikea takajarrulevy ruosteinen.

        Mukamas "korjausmies" oli sanonut, että ei sitä tarvitse vaihtaa, tarkastuskortissa lukee ainoastaan "oikea takajarrulevy ruosteinen".
        Se asiakas itse oli korjannut sitä autoa puheista päätellen. Tosin sillä alkoi niska punoittamaan, kun räväytin puhtaan tarkastuskortin(JT) pöydälle ja aloin kirjoittamaan, hylättyä tietenkin. Ja se jarrulevy oli kauttaaltaan paksussa ruskeassa ruosteessa, fiat ducatossa.

        Voi taivahan talikynttilät ja pyhän pyssyn puukuulat sentään, millaisia "yrityksiä" sitä vieläkin saa nähdä. Toiset on hitaita oppimaan.

        Joskus muinoin kävi katsastuksessa auto, jonka takajarrulevy oli umpiruosteessa. Isäntä selitti, että se on ruostunut, koska auto on seissyt pitkään. Suuttui siitä, kun hylkäsin sen, koska olishan mun pitänyt tietää, että se tulee ajamalla kuntoon.

        No, setä tuli käymään uudestaan kuukauden päästä. Levy oli yhä yhtä ruosteessa kuin ensimmäiselläkin kerralla. Setä repi pelihousunsa, kun hylkäsin sen taas, eikä ollut enää edes jälkitarkastusaikaa jäljellä. Mun olisi pitänyt ymmärtää, että kyllä se siitä vielä kiillottuu kun sillä ajaa. Eipä vaan ollut se kiillottuminen alkanut kuukauden ajon aikana.


      • meikäläinen on
        kuunnella, kirjoitti:

        jotkut suoltavat enemmän tekstiä kuin Runeberg
        aikoinaan.
        Katsastaja lukitsee tärykalvonsa ja tekee itsenäisen päätöksen.

        Ajattele mykkä asiakas ja toinen verbaalisesti lahjakas, autoissa samat viat;
        ei puhuminen voi vaikuttaa päätöksentekoon!

        tehnyt toistakymmentä vuotta autokatsastusta. kevyt raskas.

        En takuulla ala kuuntelemaan lapsellisia selityksiä, "jorinoita".

        Kuka normaalijärkinen niihin satuihin uskoo?

        Toisaalta, jos on oikeasti laitettu vikoja kuntoon, ja on epähuomiossa jäänyt jokin pieni ruostereikä huom. esim. hitsaamatta, voin katsoa lievästi "läpi sormien". Riippuu asiakkaasta. Toki se ruostereikä ei saa olla missään kriittisessä kohdassa, vaikkapa tukivarren kiinnityspisteessä.

        En anna silti asiakkaan vedättää itseäni. Kun minä selvän vian asiakkaalle näytän/esitän niin eipä siinä ole mitään epäselvää.


      • näkee äkkiä
        Atomi-X kirjoitti:

        Joskus muinoin kävi katsastuksessa auto, jonka takajarrulevy oli umpiruosteessa. Isäntä selitti, että se on ruostunut, koska auto on seissyt pitkään. Suuttui siitä, kun hylkäsin sen, koska olishan mun pitänyt tietää, että se tulee ajamalla kuntoon.

        No, setä tuli käymään uudestaan kuukauden päästä. Levy oli yhä yhtä ruosteessa kuin ensimmäiselläkin kerralla. Setä repi pelihousunsa, kun hylkäsin sen taas, eikä ollut enää edes jälkitarkastusaikaa jäljellä. Mun olisi pitänyt ymmärtää, että kyllä se siitä vielä kiillottuu kun sillä ajaa. Eipä vaan ollut se kiillottuminen alkanut kuukauden ajon aikana.

        jarrulevyistä, onko pintaruostetta, mikä lähtee ajamalla, vai onko levyn pinta "rokonarvella". Silloin vika on ollut pitemmän aikaa, ja vika ei korjaannu muuten kuin jarrulevyn ja palojen vaihdolla ja tarvittaessa satulan korjaamisella/vaihdolla.


      • Ruostettaa
        näkee äkkiä kirjoitti:

        jarrulevyistä, onko pintaruostetta, mikä lähtee ajamalla, vai onko levyn pinta "rokonarvella". Silloin vika on ollut pitemmän aikaa, ja vika ei korjaannu muuten kuin jarrulevyn ja palojen vaihdolla ja tarvittaessa satulan korjaamisella/vaihdolla.

        Ruoste mikä ruoste! Ei sitä tarvi pohtia onko se kuinka syvällä. Ei sitä olisi syntynyt siihen levyyn, jos jarru olisi normaalissa kunnossa. Asiakashan sen sitten tietää, että se pintaruostehan lähtee ajamalla (kuten edellä esimerkki osoitti...). Kunnes toteaa, ettei se auttanutkaan (edes pintaruosteeseen). Ei arvosteluperusteissa levyjen kohdalla puhuta mistään pinta- tai syväruosteesta, koska ei sillä ole merkitystä, että kumpaa se on (ruoste on ruostetta, eikä pala ole ottanut levyyn kunnolla). T. 35 v. alalla ollut


      • jos auto on seissyt
        Ruostettaa kirjoitti:

        Ruoste mikä ruoste! Ei sitä tarvi pohtia onko se kuinka syvällä. Ei sitä olisi syntynyt siihen levyyn, jos jarru olisi normaalissa kunnossa. Asiakashan sen sitten tietää, että se pintaruostehan lähtee ajamalla (kuten edellä esimerkki osoitti...). Kunnes toteaa, ettei se auttanutkaan (edes pintaruosteeseen). Ei arvosteluperusteissa levyjen kohdalla puhuta mistään pinta- tai syväruosteesta, koska ei sillä ole merkitystä, että kumpaa se on (ruoste on ruostetta, eikä pala ole ottanut levyyn kunnolla). T. 35 v. alalla ollut

        esim. 3 kk ja on ajettu lyhyt matka katsastukseen, ei pintaruoste ole välttämättä poistunut. Eli on siinä järjenkäyttö sallittu. Näkee siitä levystä, onko pala alkanut puremaan. Kun dynamolla jauhattaa takajarruja hetkisen, alkaa levy puhdistumaan.


    • Mulla hylättiin kun oli hapertunut jarruletku.Vaihdatin sen,mutta ei siinä mitään vikaa ollu vanhassakaan.Että silleen.

      • Yrppä

        Letku ei edes vuotanut vielä...


      • Tooriss

        Miksi vaihdoit ehjän letkun? Ei katsastusmiehiä kiinnosta se, onko osa vaihdettu, vaan onko se kunnossa.


      • sitroen.
        Tooriss kirjoitti:

        Miksi vaihdoit ehjän letkun? Ei katsastusmiehiä kiinnosta se, onko osa vaihdettu, vaan onko se kunnossa.

        minunkin auto kerran päästöjen takia (vaimo käytti katsastuksessa, minä olin töissä). Vuosi taisi olla -94.
        Lappusessa oli kirjaimet ja numerot varmaan kiinaksi kuulakärkikynällä kirjoitettuna, ei niistä selvää ottanut. Helmikuun pakkasilla sitten pihalla vikaa etsin, mutta mitään ei löytynyt. Turhaa työtä tein, vikaa ei löytynyt ja kirkkaasti meni läpi. En kyllä saanut mitään selitystä hylkäykseen enkä hieroglyyfeihin. Tapahtui A -katsastuksessa.


      • juurihan kerroit,

        että jarruletku oli hapertunut!!!


      • piikkinokka
        sitroen. kirjoitti:

        minunkin auto kerran päästöjen takia (vaimo käytti katsastuksessa, minä olin töissä). Vuosi taisi olla -94.
        Lappusessa oli kirjaimet ja numerot varmaan kiinaksi kuulakärkikynällä kirjoitettuna, ei niistä selvää ottanut. Helmikuun pakkasilla sitten pihalla vikaa etsin, mutta mitään ei löytynyt. Turhaa työtä tein, vikaa ei löytynyt ja kirkkaasti meni läpi. En kyllä saanut mitään selitystä hylkäykseen enkä hieroglyyfeihin. Tapahtui A -katsastuksessa.

        hylättiin kerran v.-57 kun laitoin jarruletkun tilalle vesiletkua ja ruostuneen palkin tilalle kunnon koivupattinkia jonka vielä tervasin! Kyllä ne on nipottajia nuo katastajat! A-katsastusta ei vielä v.-94 ollut, tiedoksi vaan.


      • epäselvää?
        sitroen. kirjoitti:

        minunkin auto kerran päästöjen takia (vaimo käytti katsastuksessa, minä olin töissä). Vuosi taisi olla -94.
        Lappusessa oli kirjaimet ja numerot varmaan kiinaksi kuulakärkikynällä kirjoitettuna, ei niistä selvää ottanut. Helmikuun pakkasilla sitten pihalla vikaa etsin, mutta mitään ei löytynyt. Turhaa työtä tein, vikaa ei löytynyt ja kirkkaasti meni läpi. En kyllä saanut mitään selitystä hylkäykseen enkä hieroglyyfeihin. Tapahtui A -katsastuksessa.

        Helmikuun pakkasilla sitten pihalla vikaa etsin, mutta mitään ei löytynyt. Turhaa työtä tein, vikaa ei löytynyt ja kirkkaasti meni läpi. En kyllä saanut mitään selitystä hylkäykseen enkä hieroglyyfeihin. Tapahtui A -katsastuksessa.


    • Suikkapää

      Mitä suurimmalla todennäköisyydellä katsastaja totesi väljyyden nosturin ravistimella.
      Korjaajalla ei sellaista ole voinut tehdä eikä nivelen väljyys ilmene missään työpöydällä vääntelemällä.


      Tämäkin oli taas yksi niistä tuhansista marinoista joita katsastusasiakkaat ilmaa saastuttaakseen länkyttävät katsastajille.


      Tarina on enemmän kuin tuttu.

      • Pritt

        ...tuskin tosiaan on niitä kiitollisimpia, eikä tässä ole meininki maailmansotaa aloittaa tämän kanssa. Eniten ottaa päähän, ettei palautteeseen kommentoida yhtään mitään.


      • jo alalle

        lähtiessäsi tiennyt mitä tuleman pitää eli asiakkaiden vittuilua joutuu kuuntelemaan. Siitähän teille maksetaan tietääkseni vielä aika mukava summa kuukaudessa.


      • sitroen.

        suikkapää kirjoita paskaa!
        Kyllä se väljä nivel on korjaamon pöydälläkin väljä, turha sinun on muuta väittää. Varmasti olen useamman nivelen vaihtanut kuin sinä.
        Näin se muuten ON!


      • Suikkapää
        jo alalle kirjoitti:

        lähtiessäsi tiennyt mitä tuleman pitää eli asiakkaiden vittuilua joutuu kuuntelemaan. Siitähän teille maksetaan tietääkseni vielä aika mukava summa kuukaudessa.

        Minä EN kuuntele vittuilua vaan vittuilen takaisin!


      • Suikkapää
        sitroen. kirjoitti:

        suikkapää kirjoita paskaa!
        Kyllä se väljä nivel on korjaamon pöydälläkin väljä, turha sinun on muuta väittää. Varmasti olen useamman nivelen vaihtanut kuin sinä.
        Näin se muuten ON!

        Mistä tiedät montako niveltä olen vaihtanut ?

        Ja asiaan:
        Tarkastuskortille kirjoitetaan erikseen, jos vika on havaittu nimenomaan ravistimella eikä muuten.
        Tämä siksi, ettei riitoja tulisi.
        Usein pyydän vielä asiakkaan paikalle katsomaan väljän nivelen lonksuntaa.

        Ikävää, että kaltaisesi "huippuosaaja" mädättää näitä palstoja mutu-tiedoillaan.

        Kaikki nivelet eivät todellakaan käsin vääntelemällä paljastu väljiksi vaikka ravistin sen selvästi osoittaa.
        Ravistin edustaa käytännön tilannetta auton liikkuessa tiellä.


      • Aladobix
        Suikkapää kirjoitti:

        Mistä tiedät montako niveltä olen vaihtanut ?

        Ja asiaan:
        Tarkastuskortille kirjoitetaan erikseen, jos vika on havaittu nimenomaan ravistimella eikä muuten.
        Tämä siksi, ettei riitoja tulisi.
        Usein pyydän vielä asiakkaan paikalle katsomaan väljän nivelen lonksuntaa.

        Ikävää, että kaltaisesi "huippuosaaja" mädättää näitä palstoja mutu-tiedoillaan.

        Kaikki nivelet eivät todellakaan käsin vääntelemällä paljastu väljiksi vaikka ravistin sen selvästi osoittaa.
        Ravistin edustaa käytännön tilannetta auton liikkuessa tiellä.

        Tuo on niin kuin sen ilmaiset. sitroen ei ymmärrä että ravistimella todellakin mallataan olosuhteita mihin auto joutuu liikenteessä. Ei se väljä nivel todellakaan useimmiten paljastu irtiotettuna. Ne ovat niitä turhanpuhujien sössötyksiä.


      • Aladobix
        sitroen. kirjoitti:

        suikkapää kirjoita paskaa!
        Kyllä se väljä nivel on korjaamon pöydälläkin väljä, turha sinun on muuta väittää. Varmasti olen useamman nivelen vaihtanut kuin sinä.
        Näin se muuten ON!

        Sinunlaisesi olevinaan kaikkitietävät ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.


      • Kallevillejalmari
        sitroen. kirjoitti:

        suikkapää kirjoita paskaa!
        Kyllä se väljä nivel on korjaamon pöydälläkin väljä, turha sinun on muuta väittää. Varmasti olen useamman nivelen vaihtanut kuin sinä.
        Näin se muuten ON!

        Jos siis nivel on autossa väljä, on se väljä pöydälläkin. On aivan turha väittää muuta.

        30 vuotta työkseen taksia Helsingissä ajanut kuski varmasti käyttää vilkkua paremmin lain mukaan kuin juuri autokoulun käynyt.

        Olen kerännyt katsastusasiakkaita varten erilaista havaintomateriaalia. Hauskinta on ollut pallonivelten kanssa. Voin antaa asiakkaalle vaikka kolme niveltä testattavaksi paljain käsin. Arvaavat aina väärin, mikä on väljä ja mikä on ehjä. Ovat aika hölmistyneen näköisiä, kun näytän heille millaisia ne todellisuudessa ovat kun kiinnitän ne siten, että voin testata niitä kuten katsastuksessa. Varsinkin "ammattilaisia" on hausaa seurata.

        Ko. väljät nivelet ovat aivan tavallisia katsastuksessa hylättyjä niveliä.


      • Suikkapää
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Jos siis nivel on autossa väljä, on se väljä pöydälläkin. On aivan turha väittää muuta.

        30 vuotta työkseen taksia Helsingissä ajanut kuski varmasti käyttää vilkkua paremmin lain mukaan kuin juuri autokoulun käynyt.

        Olen kerännyt katsastusasiakkaita varten erilaista havaintomateriaalia. Hauskinta on ollut pallonivelten kanssa. Voin antaa asiakkaalle vaikka kolme niveltä testattavaksi paljain käsin. Arvaavat aina väärin, mikä on väljä ja mikä on ehjä. Ovat aika hölmistyneen näköisiä, kun näytän heille millaisia ne todellisuudessa ovat kun kiinnitän ne siten, että voin testata niitä kuten katsastuksessa. Varsinkin "ammattilaisia" on hausaa seurata.

        Ko. väljät nivelet ovat aivan tavallisia katsastuksessa hylättyjä niveliä.

        Katsastajana minulla ON KOKEMUSTA siitä, että ravistimella todettu välys ei aina ilmene työpöydällä tai auton alla vääntelemällä.

        Tästä minulla on pitkä kokemus(tuhansia niveliä) ja juurikin siksi kirjoitan tarkastuskorttiin: "ravistimella todettu", jos tilanne on em. kaltainen.

        Turha on sinunkaan mädättää tätä palstaa paskatiedolla !


      • Kallevillejalmari
        Suikkapää kirjoitti:

        Katsastajana minulla ON KOKEMUSTA siitä, että ravistimella todettu välys ei aina ilmene työpöydällä tai auton alla vääntelemällä.

        Tästä minulla on pitkä kokemus(tuhansia niveliä) ja juurikin siksi kirjoitan tarkastuskorttiin: "ravistimella todettu", jos tilanne on em. kaltainen.

        Turha on sinunkaan mädättää tätä palstaa paskatiedolla !

        Ymmärsit varmaan viestini väärin.

        Olen tarkastanut katsastusmiehenä kymmeniä tuhansia niveliä. Minulla on paljon kokemusta siitä, että asiakkaat selittävät suu vaahdossa, että nivel on vaihdettu turhaan ja heiluttelevat sitä kädessä. Kun asiaa tarkastellaan paremmin, asiakaskin huomaa, että nivel on väljä, vaikka korjaajasetä onkin muuta väittänyt. Se välys ei vaan aina tunnu sormin vääntelemällä.

        Läheskään aina ei ole kyse siitä, että välys olisi havaittu vain ravistimella. Korjaamoilla ei aina ole taitoa testata erilaisia rakenteita oikein. Ei aina silloinkaan, vaikka olisi kymmeniä vuosia autoja korjannut työkseen.


      • niin saat
        Suikkapää kirjoitti:

        Minä EN kuuntele vittuilua vaan vittuilen takaisin!

        pian kutsun aseman johtajan puhutteluun. Maksava asiakas on kuningas varsinkin näillä nykyisillä ryöstöhinnoilla. Olen nähnyt tapauksia joissa asiakas on tehnyt valituksen ja saanut oikeutta johtajan luona käymällä.


      • Aladobix
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Ymmärsit varmaan viestini väärin.

        Olen tarkastanut katsastusmiehenä kymmeniä tuhansia niveliä. Minulla on paljon kokemusta siitä, että asiakkaat selittävät suu vaahdossa, että nivel on vaihdettu turhaan ja heiluttelevat sitä kädessä. Kun asiaa tarkastellaan paremmin, asiakaskin huomaa, että nivel on väljä, vaikka korjaajasetä onkin muuta väittänyt. Se välys ei vaan aina tunnu sormin vääntelemällä.

        Läheskään aina ei ole kyse siitä, että välys olisi havaittu vain ravistimella. Korjaamoilla ei aina ole taitoa testata erilaisia rakenteita oikein. Ei aina silloinkaan, vaikka olisi kymmeniä vuosia autoja korjannut työkseen.

        Kyllä tuosta sinun aikaisemmasta viestistä sai sen käsityksen että olet samaan mieltä nimimerkki sitroenin kanssa. Mutta jos ollaan väärässä niin hyvä juttu.


      • väljyys

        näkyy ja tuntuu myös työpöydällä vääntelemällä. Täytyisi olla sokea asentaja jos ei kykene toteamaan nivelen kuntoa kun se on irti työpyödällä. Tosin sokeakin asentaja voisi useat väljät nivelet tunnistaa tuntoaistin avulla.


      • Kallevillejalmari
        väljyys kirjoitti:

        näkyy ja tuntuu myös työpöydällä vääntelemällä. Täytyisi olla sokea asentaja jos ei kykene toteamaan nivelen kuntoa kun se on irti työpyödällä. Tosin sokeakin asentaja voisi useat väljät nivelet tunnistaa tuntoaistin avulla.

        Voit puolestani väittää täällä mitä haluat, mutta kovin usein olen tuollaisen väitteen osoittanut vääräksi käytännössä.

        Olen siis antanut kaltaisillesi uhoajille ja suunsoittajille niveliä väänneltäväksi. Toisinaan väittävät ehjiä niveliä väljiksi mutta joitain pahasti väljiä niveliä väittävät välyksettömiksi kunnes osoitan heidän olevan väärässä. No, olen tehnyt asemalle sellaiset apusysteemit, että pystyn irtonaisesta, hylätystä, sormin vääntäen hyväksi havaitusta nivelestä osoittamaan välykset. Kommentti on sen jälkeen yleensä tyyliä: "Mutta kun se korjaamolla väitti." tai "Sitroenkin kirjoitti siitä Suomi24:ssä, että kyllä sen käsin vääntämällä huomaa ja luulin hänen sentään tietävän."

        On totta, että toisinaan väljyyden saa esiin käsin vääntelemällä helpostikin, läheskään jokaisen väljän nivelen kohdalla se ei onnistu.

        Ol


      • Suikkapää
        niin saat kirjoitti:

        pian kutsun aseman johtajan puhutteluun. Maksava asiakas on kuningas varsinkin näillä nykyisillä ryöstöhinnoilla. Olen nähnyt tapauksia joissa asiakas on tehnyt valituksen ja saanut oikeutta johtajan luona käymällä.

        Haista p***a.
        Asemilla toimitaan AKEN sääntöjen mukaan.
        Käyttäytyminen lähtee jo kotikasvatuksesta, jos et tiennyt.

        VAIN JA AINOASTAAN !

        Kuvitteellinen "ryöstöhintataso" ei todellakkaan anna oikeutta harjoittaa vittuilua, uhkailua tai mitään muutakaan sekotoimintaa asiakkaiden taholta asemien työntekijöitä kohtaan. Asemien työntekijät eivät työnnä voittoja taskuunsa vaan sen tekevät omistajat !

        (ryöstöhinnalla ostaa tankillisen bensaa....)


        Tullessasi konttorin ovesta sisään, olet käyttäytymisääntöjen kahlitsema VAIKKA OLETKIN ASIAKAS.
        Jos et osaa käyttäytyä, saat huonoa palvelua ihan niinkuin kapakassakin.
        Surkein tyyppi heitetään ulos.
        (luuletko, että katsastajalla ei ole voimaa?)



        Katsastusasema on KAIKKIEN MAHDOLLISTEN kulkuneuvojen (ei vain hlö autojen) liikenneturvallisuutta ja säädöstenmukaisuutta valvomaan perustettu lafka. (maahantuonnit, muutokset, määräaikaiskats, yms. varten perustettu lainmukainen laitos.

        Siellä toteutetaan LAINLAATIJOIDEN toiveita.


      • Suikkapää
        väljyys kirjoitti:

        näkyy ja tuntuu myös työpöydällä vääntelemällä. Täytyisi olla sokea asentaja jos ei kykene toteamaan nivelen kuntoa kun se on irti työpyödällä. Tosin sokeakin asentaja voisi useat väljät nivelet tunnistaa tuntoaistin avulla.

        Työpöydällä voi tehdä mitä vain.
        Eri juttu on löytyy välys silloin kun nivel on kiinni autossa.

        Tästä on kyse.


      • väärällä
        Suikkapää kirjoitti:

        Haista p***a.
        Asemilla toimitaan AKEN sääntöjen mukaan.
        Käyttäytyminen lähtee jo kotikasvatuksesta, jos et tiennyt.

        VAIN JA AINOASTAAN !

        Kuvitteellinen "ryöstöhintataso" ei todellakkaan anna oikeutta harjoittaa vittuilua, uhkailua tai mitään muutakaan sekotoimintaa asiakkaiden taholta asemien työntekijöitä kohtaan. Asemien työntekijät eivät työnnä voittoja taskuunsa vaan sen tekevät omistajat !

        (ryöstöhinnalla ostaa tankillisen bensaa....)


        Tullessasi konttorin ovesta sisään, olet käyttäytymisääntöjen kahlitsema VAIKKA OLETKIN ASIAKAS.
        Jos et osaa käyttäytyä, saat huonoa palvelua ihan niinkuin kapakassakin.
        Surkein tyyppi heitetään ulos.
        (luuletko, että katsastajalla ei ole voimaa?)



        Katsastusasema on KAIKKIEN MAHDOLLISTEN kulkuneuvojen (ei vain hlö autojen) liikenneturvallisuutta ja säädöstenmukaisuutta valvomaan perustettu lafka. (maahantuonnit, muutokset, määräaikaiskats, yms. varten perustettu lainmukainen laitos.

        Siellä toteutetaan LAINLAATIJOIDEN toiveita.

        alalla. Ei puutu muuta kuin käyt asiakkaan kimppuun. Kannattaisi varmaan vaihtaa alaa tai opetella itsehillintää.


      • Yliasiamies
        väärällä kirjoitti:

        alalla. Ei puutu muuta kuin käyt asiakkaan kimppuun. Kannattaisi varmaan vaihtaa alaa tai opetella itsehillintää.

        Vedä sinä pitkä vittu päähäsi !


      • Autoteknikko+10v
        Suikkapää kirjoitti:

        Katsastajana minulla ON KOKEMUSTA siitä, että ravistimella todettu välys ei aina ilmene työpöydällä tai auton alla vääntelemällä.

        Tästä minulla on pitkä kokemus(tuhansia niveliä) ja juurikin siksi kirjoitan tarkastuskorttiin: "ravistimella todettu", jos tilanne on em. kaltainen.

        Turha on sinunkaan mädättää tätä palstaa paskatiedolla !

        Kyllä hommannimi on juuri niin, kuin tuo "kv" sanoi, eli väljä nivel on väljä, vaikka se irrotettaisiin ja lähetettäisiin kiinaan.

        Ravistamalla saadaan tosin, esim Kiinassa, vaikka minkälaisia tuloksia. Siellä rajusti koko ukkoo ravistamalla, saadaan vaikka mitä tuloksia.

        Onkos sinua kovin ravisteltu? Voi olla, että täällä tuo ravistelu tekee keltanokalle väljää ranteeseen. Sekin on muuten mahdollista ja korjaamolla todettu ja jopa mitattu.

        Tosiasiaa on myös se, että kyllähän "itsevarmat" keltanokkakatsuritkin joskus tekee virheitä mutta asiallisesti todettu väljä löytyy muutenkin, kuin jossain kokeessa, jota "ei nyt vaan pysty mitenkään" toistamaan.

        Voin tietty malliksi pistää sulle kompan, eli, jos se parkivalo ei pala, kun sitä peilistä katot, ja pistät hylätyksi, onko se hylätty, vaikka se palaakin, kun tulet autosta ulos? ;)

        t:teknikko-75


      • Suikkapää
        Autoteknikko+10v kirjoitti:

        Kyllä hommannimi on juuri niin, kuin tuo "kv" sanoi, eli väljä nivel on väljä, vaikka se irrotettaisiin ja lähetettäisiin kiinaan.

        Ravistamalla saadaan tosin, esim Kiinassa, vaikka minkälaisia tuloksia. Siellä rajusti koko ukkoo ravistamalla, saadaan vaikka mitä tuloksia.

        Onkos sinua kovin ravisteltu? Voi olla, että täällä tuo ravistelu tekee keltanokalle väljää ranteeseen. Sekin on muuten mahdollista ja korjaamolla todettu ja jopa mitattu.

        Tosiasiaa on myös se, että kyllähän "itsevarmat" keltanokkakatsuritkin joskus tekee virheitä mutta asiallisesti todettu väljä löytyy muutenkin, kuin jossain kokeessa, jota "ei nyt vaan pysty mitenkään" toistamaan.

        Voin tietty malliksi pistää sulle kompan, eli, jos se parkivalo ei pala, kun sitä peilistä katot, ja pistät hylätyksi, onko se hylätty, vaikka se palaakin, kun tulet autosta ulos? ;)

        t:teknikko-75

        Käytätkö vanhuuttasi tässä asiassa auktoriteettina?
        Jos niin on, huonosti menee.

        Olen jo moneen kertaan selostanut, miten osassa autoissa nivelen väljyys ilmenee selvästi ravistimella, mutta ei välttämättä käsin vääntelemällä.

        Miksi väität vastaan?

        Onko sinulla muutaman kymmenentuhannen pallonivelen kokemusta niinkuin itselläni on päivittäisen työn kautta ?


      • voivoi...
        Suikkapää kirjoitti:

        Käytätkö vanhuuttasi tässä asiassa auktoriteettina?
        Jos niin on, huonosti menee.

        Olen jo moneen kertaan selostanut, miten osassa autoissa nivelen väljyys ilmenee selvästi ravistimella, mutta ei välttämättä käsin vääntelemällä.

        Miksi väität vastaan?

        Onko sinulla muutaman kymmenentuhannen pallonivelen kokemusta niinkuin itselläni on päivittäisen työn kautta ?

        Miksi ihmeessä olisn kateellinen? Teikäläisiä etsitään töihin lähes joka lehdessä ja jos tuo renkaan ravistelu olisi minun unelma-ammatti, niin eipä olisi vaikea hakea asemalle töihin.

        Sen sijaan se ranteen välys kannattaisi sinun tosiaan kymmenien tuhansien pallonivelten jälkeen mittauttaa. Kai tekun käyneenä ymmärrät itsekin, että välys joko on tai ei ole, eikä välys tosiaankaan muutu pallonivelessä sen sijainnista riippuen. Vai väitätkös, että palloniveln irroitus poistaa välyksen?

        Yhtä kaikki, kuten jutuistasi huomaa, on vatipäitä myös teikäläisten joukossa, eikä tosiaan mikään ala ole täysin "vatipäävapaa". Sen huomaamiseen ei liity minkäänlainen kateus.


      • väljä!
        sitroen. kirjoitti:

        suikkapää kirjoita paskaa!
        Kyllä se väljä nivel on korjaamon pöydälläkin väljä, turha sinun on muuta väittää. Varmasti olen useamman nivelen vaihtanut kuin sinä.
        Näin se muuten ON!

        Älä sinä sörsselssön puhu paskaa!


      • Asennellut monia
        Autoteknikko+10v kirjoitti:

        Kyllä hommannimi on juuri niin, kuin tuo "kv" sanoi, eli väljä nivel on väljä, vaikka se irrotettaisiin ja lähetettäisiin kiinaan.

        Ravistamalla saadaan tosin, esim Kiinassa, vaikka minkälaisia tuloksia. Siellä rajusti koko ukkoo ravistamalla, saadaan vaikka mitä tuloksia.

        Onkos sinua kovin ravisteltu? Voi olla, että täällä tuo ravistelu tekee keltanokalle väljää ranteeseen. Sekin on muuten mahdollista ja korjaamolla todettu ja jopa mitattu.

        Tosiasiaa on myös se, että kyllähän "itsevarmat" keltanokkakatsuritkin joskus tekee virheitä mutta asiallisesti todettu väljä löytyy muutenkin, kuin jossain kokeessa, jota "ei nyt vaan pysty mitenkään" toistamaan.

        Voin tietty malliksi pistää sulle kompan, eli, jos se parkivalo ei pala, kun sitä peilistä katot, ja pistät hylätyksi, onko se hylätty, vaikka se palaakin, kun tulet autosta ulos? ;)

        t:teknikko-75

        Kirjoituksesi osoittaa että et kyllä ole aivan ymmärtänyt käytyjä keskusteluja. Eiköhän noilla katsastajilla kumminkin ole tuo homma hallussa.


      • vai mitä
        väljä! kirjoitti:

        Älä sinä sörsselssön puhu paskaa!

        Oletko samaa mieltä.


      • arvostelu
        Autoteknikko+10v kirjoitti:

        Kyllä hommannimi on juuri niin, kuin tuo "kv" sanoi, eli väljä nivel on väljä, vaikka se irrotettaisiin ja lähetettäisiin kiinaan.

        Ravistamalla saadaan tosin, esim Kiinassa, vaikka minkälaisia tuloksia. Siellä rajusti koko ukkoo ravistamalla, saadaan vaikka mitä tuloksia.

        Onkos sinua kovin ravisteltu? Voi olla, että täällä tuo ravistelu tekee keltanokalle väljää ranteeseen. Sekin on muuten mahdollista ja korjaamolla todettu ja jopa mitattu.

        Tosiasiaa on myös se, että kyllähän "itsevarmat" keltanokkakatsuritkin joskus tekee virheitä mutta asiallisesti todettu väljä löytyy muutenkin, kuin jossain kokeessa, jota "ei nyt vaan pysty mitenkään" toistamaan.

        Voin tietty malliksi pistää sulle kompan, eli, jos se parkivalo ei pala, kun sitä peilistä katot, ja pistät hylätyksi, onko se hylätty, vaikka se palaakin, kun tulet autosta ulos? ;)

        t:teknikko-75

        perusteet!
        Parkkivaloahan ei enää tunneta, vaan etuvalo.
        Hylkyähän ei etu(parkki)valon toimimattomuudesta tule.

        Tässähän Sinulle kompa:
        Olitko viisas kun kirjoitit äskeisen, vai tyhmä kun luit tämän?

        Ps. Onneksi teknikko koulutus lopetettiin; tuottaa vain aika surkeita yksilöitä!!!


      • sinnekin
        Yliasiamies kirjoitti:

        Vedä sinä pitkä vittu päähäsi !

        läyhääjä.


      • Saatanan perskele
        Asennellut monia kirjoitti:

        Kirjoituksesi osoittaa että et kyllä ole aivan ymmärtänyt käytyjä keskusteluja. Eiköhän noilla katsastajilla kumminkin ole tuo homma hallussa.

        Niin koko hommassa on kyse siitä, että häviikö välys, kun pallonivel irrotetaan autosta? Tuleeko välys takaisin, jos sama osa kiinnitetään autoon?

        Kyllä väljä nivel on väljä, vaikka se lähetettäisiin kuuhun mutta sitä te apinat ette ymmärrä. Se, ettei teillä riitä taitoa sen välyksen toteamiseen irrotetusta nivelestä, ei poista sitä!


      • jassoopi
        Saatanan perskele kirjoitti:

        Niin koko hommassa on kyse siitä, että häviikö välys, kun pallonivel irrotetaan autosta? Tuleeko välys takaisin, jos sama osa kiinnitetään autoon?

        Kyllä väljä nivel on väljä, vaikka se lähetettäisiin kuuhun mutta sitä te apinat ette ymmärrä. Se, ettei teillä riitä taitoa sen välyksen toteamiseen irrotetusta nivelestä, ei poista sitä!

        Mistäs nyt moinen vauhkoontuminen. Kuuleppas "Mestari" , katsureiden ei tartte todistella mistään irroitetuista nivelistä yhtään mitään. Todistele keskenäs mitä todistelet. Vielä kerran rautalankaa=> Jos nivel todetaan väljäksi ravistinlaitteella, ei siitä välttämättä irroitettuna käsin vääntelemällä välystä huomaa.


      • Saatanan perskele
        jassoopi kirjoitti:

        Mistäs nyt moinen vauhkoontuminen. Kuuleppas "Mestari" , katsureiden ei tartte todistella mistään irroitetuista nivelistä yhtään mitään. Todistele keskenäs mitä todistelet. Vielä kerran rautalankaa=> Jos nivel todetaan väljäksi ravistinlaitteella, ei siitä välttämättä irroitettuna käsin vääntelemällä välystä huomaa.

        Olenko väittänyt, että katsurin pitää jotain todistella? Aivan sama mulle, vaikka määräätte ehjiä osia uusittavaksi. Väitän vaan, ettei väljä häviä pallonivelestä, irrottamalla osa autosta ja väljän pystyy tosiaankin toteamaan irrotetusta nivelestä, edellyttäen, että taidot riittää muuhunkin, kuin renkaan ravistamiseen. En siis haluaisi lukea täällä neropattereiden paskanjauhantakeskusteluista yhtään kirjoitusta, jossa joku apina väittää muuta.

        Vielä kerran rautalankaa=> Jos nivel todetaan väljäksi ravistinlaitteella, SEN PYSTYY TOSIAANKIN MYÖS IRROTETTUNA TOTEAMAAN! Jos et vaan osaa, se ei tee asiasta faktaa, kun ehkä omalla kohdallasi.


      • jassoopi
        Saatanan perskele kirjoitti:

        Olenko väittänyt, että katsurin pitää jotain todistella? Aivan sama mulle, vaikka määräätte ehjiä osia uusittavaksi. Väitän vaan, ettei väljä häviä pallonivelestä, irrottamalla osa autosta ja väljän pystyy tosiaankin toteamaan irrotetusta nivelestä, edellyttäen, että taidot riittää muuhunkin, kuin renkaan ravistamiseen. En siis haluaisi lukea täällä neropattereiden paskanjauhantakeskusteluista yhtään kirjoitusta, jossa joku apina väittää muuta.

        Vielä kerran rautalankaa=> Jos nivel todetaan väljäksi ravistinlaitteella, SEN PYSTYY TOSIAANKIN MYÖS IRROTETTUNA TOTEAMAAN! Jos et vaan osaa, se ei tee asiasta faktaa, kun ehkä omalla kohdallasi.

        No menihän se sinullekkin perille. Välyksen kyllä PYSTYY toteamaan, kuka sitä on kieltänytkään, mutta kun se ei kaikilta näytä onnistuvan.( Eli niinkuin sanottu ,ei välttämättä onnistu, näinhän totesin) Tulevat sitten mussuttamaan että vaihdatit ehjän nivelen ja jne....


      • Saatanan perskele
        jassoopi kirjoitti:

        No menihän se sinullekkin perille. Välyksen kyllä PYSTYY toteamaan, kuka sitä on kieltänytkään, mutta kun se ei kaikilta näytä onnistuvan.( Eli niinkuin sanottu ,ei välttämättä onnistu, näinhän totesin) Tulevat sitten mussuttamaan että vaihdatit ehjän nivelen ja jne....

        Juurihan kehuit, ettei tarvitse mitään todistella. Haistatat siis vaan vitut ja kerrot, miten kova jätkä olet, kuten tähänkin asti. Katsastajahan on heti jumalasta seuraava suuressa viisaudessaan. Silti täällä änkyttää "mutku ravistimella".

        Nyt rupes ne väljät sitten vihdoin pitkän pänkkäämisen jälkeen löytymään irto-osastakin, joten olen saavuttanut päämääräni tässä keskustelussa. Viikon päästä seuraava apina pänkkää samaa asiaa mutta palataan sitten taas asiaan.


      • pitää olla
        Saatanan perskele kirjoitti:

        Juurihan kehuit, ettei tarvitse mitään todistella. Haistatat siis vaan vitut ja kerrot, miten kova jätkä olet, kuten tähänkin asti. Katsastajahan on heti jumalasta seuraava suuressa viisaudessaan. Silti täällä änkyttää "mutku ravistimella".

        Nyt rupes ne väljät sitten vihdoin pitkän pänkkäämisen jälkeen löytymään irto-osastakin, joten olen saavuttanut päämääräni tässä keskustelussa. Viikon päästä seuraava apina pänkkää samaa asiaa mutta palataan sitten taas asiaan.

        irtopallon tarkasteluun viilapenkki, pihdit yms.
        Aina et tunne vetämällä/puristamalla KÄSIN nivelen välystä. Se rippuu myös nivelen rakenteesta. Jos niveleen on laitettu jousi puristamaan pallon välyksen kiinni, et välttämättä välystä huomaa KÄSIN ILMAN TYÖKALUJA.

        Bonjaaks, häh?


      • jassoopi
        pitää olla kirjoitti:

        irtopallon tarkasteluun viilapenkki, pihdit yms.
        Aina et tunne vetämällä/puristamalla KÄSIN nivelen välystä. Se rippuu myös nivelen rakenteesta. Jos niveleen on laitettu jousi puristamaan pallon välyksen kiinni, et välttämättä välystä huomaa KÄSIN ILMAN TYÖKALUJA.

        Bonjaaks, häh?

        Näin on, mutta ei sille "saatanan perskele" nimimerkin reppanalle mene mikään jakeluun, kunhan uhoaa.


      • Saatanan perskele
        jassoopi kirjoitti:

        Näin on, mutta ei sille "saatanan perskele" nimimerkin reppanalle mene mikään jakeluun, kunhan uhoaa.

        Olen vain ja ainoastaan väittänyt, ettävälyksen voi osoittaa irrotetusta osasta. Jos te saatana väitätte muuta, olette väärässä.

        Taas siisse alkoi "että ei välttämättä" ja niin edelleen. Jos ette osaa, se on teidän osaamattomuutta, eikä se väljä vieläkään katoa, vaikka nivel lähetettäisiin kuuhun. Vai asennetaanko se jousi sinne niveleen irrotuksen jälkeen?

        Taas se mussutus siis alkoi. Johan se välys kerran löytyikin siitä irrotetusta nivelestä mutta taas on suikka hukassa.

        Vittu minä en jaksa takoa päivän selvää asiaa tollaiseen kelokaaliin. Sovitaan sitten vaikka niin, että välys "saattaa ehkä jossain tapauksessa" kadota nivelestä, kun se ruuvataan irti autosta, niin on suikka tyytyväinen. Vitun apinat!


      • katsastuksessa että
        Saatanan perskele kirjoitti:

        Olen vain ja ainoastaan väittänyt, ettävälyksen voi osoittaa irrotetusta osasta. Jos te saatana väitätte muuta, olette väärässä.

        Taas siisse alkoi "että ei välttämättä" ja niin edelleen. Jos ette osaa, se on teidän osaamattomuutta, eikä se väljä vieläkään katoa, vaikka nivel lähetettäisiin kuuhun. Vai asennetaanko se jousi sinne niveleen irrotuksen jälkeen?

        Taas se mussutus siis alkoi. Johan se välys kerran löytyikin siitä irrotetusta nivelestä mutta taas on suikka hukassa.

        Vittu minä en jaksa takoa päivän selvää asiaa tollaiseen kelokaaliin. Sovitaan sitten vaikka niin, että välys "saattaa ehkä jossain tapauksessa" kadota nivelestä, kun se ruuvataan irti autosta, niin on suikka tyytyväinen. Vitun apinat!

        nivel on väljä, niin se on väljä. Bonjaaks? Kiltisti menet kaupasta hakemaan uuden.

        Eipä siinä uikutukset auta.


      • katsurit
        katsastuksessa että kirjoitti:

        nivel on väljä, niin se on väljä. Bonjaaks? Kiltisti menet kaupasta hakemaan uuden.

        Eipä siinä uikutukset auta.

        on kunkkuja alallaan. Niille on annettu valta ja voima. Turha niille on lässyttää joutavia. Osat vaihdetaan ja auto korjataan ja sillä siisti. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta. Samoin jos poliisi sanoo jotain niin sitä noudatetaan eikä ruveta lässyttämään. Hankkii vain ongelmia itselleen tuolla menttaliteetilla. Terv. kunnon kansalainen


      • Kauko Putki
        katsurit kirjoitti:

        on kunkkuja alallaan. Niille on annettu valta ja voima. Turha niille on lässyttää joutavia. Osat vaihdetaan ja auto korjataan ja sillä siisti. Mikä siinä on niin vaikeaa tajuta. Samoin jos poliisi sanoo jotain niin sitä noudatetaan eikä ruveta lässyttämään. Hankkii vain ongelmia itselleen tuolla menttaliteetilla. Terv. kunnon kansalainen

        Varmaankin inttäjiä ärsyttää kun ovat joutuneet vaihtamaan niveliä, mutta voi voi kun ei auta lässytys, se on vain vaihdettava vaikka olis mikä "asiantuntija". Eivät hypi katsastajien silmille.


      • Kallevillejalmari
        Autoteknikko+10v kirjoitti:

        Kyllä hommannimi on juuri niin, kuin tuo "kv" sanoi, eli väljä nivel on väljä, vaikka se irrotettaisiin ja lähetettäisiin kiinaan.

        Ravistamalla saadaan tosin, esim Kiinassa, vaikka minkälaisia tuloksia. Siellä rajusti koko ukkoo ravistamalla, saadaan vaikka mitä tuloksia.

        Onkos sinua kovin ravisteltu? Voi olla, että täällä tuo ravistelu tekee keltanokalle väljää ranteeseen. Sekin on muuten mahdollista ja korjaamolla todettu ja jopa mitattu.

        Tosiasiaa on myös se, että kyllähän "itsevarmat" keltanokkakatsuritkin joskus tekee virheitä mutta asiallisesti todettu väljä löytyy muutenkin, kuin jossain kokeessa, jota "ei nyt vaan pysty mitenkään" toistamaan.

        Voin tietty malliksi pistää sulle kompan, eli, jos se parkivalo ei pala, kun sitä peilistä katot, ja pistät hylätyksi, onko se hylätty, vaikka se palaakin, kun tulet autosta ulos? ;)

        t:teknikko-75

        Niin, totesin kyllä, että jos nivel on väljä autossa, on se väljä myös pöydällä. Kyse olikin lähinnä välyksen havaitsemisesta. Se ei ole läheskään aina yhtä helppoa nivelen ollessa irrotettuna kuin sen ollessa autossa kiinni.

        Ymmärrän kyllä autoteknikkona ajatteluasi. Ymmärrän myös autoinsinöörinä ja useita kymmeniä tuhansia niveliä tarkastaneena Suikkapään pointin. Hänen kanssaan olen jopa samaa mieltä, toisin kuin sinun kanssasi.


      • Kallevillejalmari
        Saatanan perskele kirjoitti:

        Olenko väittänyt, että katsurin pitää jotain todistella? Aivan sama mulle, vaikka määräätte ehjiä osia uusittavaksi. Väitän vaan, ettei väljä häviä pallonivelestä, irrottamalla osa autosta ja väljän pystyy tosiaankin toteamaan irrotetusta nivelestä, edellyttäen, että taidot riittää muuhunkin, kuin renkaan ravistamiseen. En siis haluaisi lukea täällä neropattereiden paskanjauhantakeskusteluista yhtään kirjoitusta, jossa joku apina väittää muuta.

        Vielä kerran rautalankaa=> Jos nivel todetaan väljäksi ravistinlaitteella, SEN PYSTYY TOSIAANKIN MYÖS IRROTETTUNA TOTEAMAAN! Jos et vaan osaa, se ei tee asiasta faktaa, kun ehkä omalla kohdallasi.

        Nimimerkkisi paljastaa sinusta jotain syvällistä.

        Keskustelussa on lähinnä kyse siitä, pystyykö nivelen välyksen toteamaan käsin ilman työkaluja tai muita apuvälineitä. Olen sikäli harvinainen katsastusmies, että olen huvikseni hankkinut/rakentanut asemalle apuvälineet, joilla lähes kaikista irroitetuista nivelistä saa välykset esiin. Niitä olen käyttänyt, kun joku asiantuntija on tullut nivel kädessä ja vaatinut minua käsin vääntelemällä osoittamaan sen väljäksi. Olen sen sitten apuvälineillä osoittanut väljäksi ja pyytänyt sitten näitä asiantuntijoita tekemään saman tempun paljain käsin. Eivät ole vielä onnistuneet tuomillaan nivelillä.


      • Tällaista tämä on
        Kauko Putki kirjoitti:

        Varmaankin inttäjiä ärsyttää kun ovat joutuneet vaihtamaan niveliä, mutta voi voi kun ei auta lässytys, se on vain vaihdettava vaikka olis mikä "asiantuntija". Eivät hypi katsastajien silmille.

        Vai harmittaa, kun joutuu vaihtamaan niveliä! Mun leipä tulee siitä, että autoihin vaihdetaan mm niveliä. Miksi se harmittaisi minua?

        Jos te pellet osaisitte lukea, huomaisitte, että sanoin jo tuossa ajat sitten, että minulle on aivan sama, onko nivel edes rikki, jos se on määrätty vaihdettavaksi.

        Ainoa asia mitä olen väittänyt, on se, että väljä ei nivelstä häviä, kun se otetaan autosta irti. Jos joku muuta väittää, on se väärässä.


      • on.
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Voit puolestani väittää täällä mitä haluat, mutta kovin usein olen tuollaisen väitteen osoittanut vääräksi käytännössä.

        Olen siis antanut kaltaisillesi uhoajille ja suunsoittajille niveliä väänneltäväksi. Toisinaan väittävät ehjiä niveliä väljiksi mutta joitain pahasti väljiä niveliä väittävät välyksettömiksi kunnes osoitan heidän olevan väärässä. No, olen tehnyt asemalle sellaiset apusysteemit, että pystyn irtonaisesta, hylätystä, sormin vääntäen hyväksi havaitusta nivelestä osoittamaan välykset. Kommentti on sen jälkeen yleensä tyyliä: "Mutta kun se korjaamolla väitti." tai "Sitroenkin kirjoitti siitä Suomi24:ssä, että kyllä sen käsin vääntämällä huomaa ja luulin hänen sentään tietävän."

        On totta, että toisinaan väljyyden saa esiin käsin vääntelemällä helpostikin, läheskään jokaisen väljän nivelen kohdalla se ei onnistu.

        Ol

        totta että on olemassa uhoajia/suunsoittajia jotka väittävät väljiä niveliä ehjiksi, meitä on monenlaisia säätäjiä.
        Kaikki ei vaan osaa väännellä niveltä ilman apulaitteita niin että välys tuntuu/näkyy.


    • Toiset osaa toiset ei.

      rt-sisäpää väljä. Rupesin vaihtamaan se olikin,rt-uloinpää joka oli väljä. No,vaihdoin molemmat ja vielä uusi hammastangon suojakumi.

      • menettely

        tilanteessa missä asiakkaan autossa löytyy väljä nivel joka vaihdetaan uuteen merkkiliikkeessä.
        Uusinta katsastuksessa nivelen todetaan olevan alkuperäistäkin väljemmän.

        A= hyväksytään koska vaihdettu.
        B= vaihdetaan alkuperäinen takaisin koska parempi.
        C= vaihdetaan uutta kunnes löytyy kriteerit täyttävä nivel.

        Aina ei tunnu valmistajan ja katsurin tulkinnat löytävän toisiaan jostain syystä ja jonkinlainen ratkaisuhan on löydyttyä mutta mikä?


      • Kokemusta on
        menettely kirjoitti:

        tilanteessa missä asiakkaan autossa löytyy väljä nivel joka vaihdetaan uuteen merkkiliikkeessä.
        Uusinta katsastuksessa nivelen todetaan olevan alkuperäistäkin väljemmän.

        A= hyväksytään koska vaihdettu.
        B= vaihdetaan alkuperäinen takaisin koska parempi.
        C= vaihdetaan uutta kunnes löytyy kriteerit täyttävä nivel.

        Aina ei tunnu valmistajan ja katsurin tulkinnat löytävän toisiaan jostain syystä ja jonkinlainen ratkaisuhan on löydyttyä mutta mikä?

        !!!


      • jotakin ehkä
        menettely kirjoitti:

        tilanteessa missä asiakkaan autossa löytyy väljä nivel joka vaihdetaan uuteen merkkiliikkeessä.
        Uusinta katsastuksessa nivelen todetaan olevan alkuperäistäkin väljemmän.

        A= hyväksytään koska vaihdettu.
        B= vaihdetaan alkuperäinen takaisin koska parempi.
        C= vaihdetaan uutta kunnes löytyy kriteerit täyttävä nivel.

        Aina ei tunnu valmistajan ja katsurin tulkinnat löytävän toisiaan jostain syystä ja jonkinlainen ratkaisuhan on löydyttyä mutta mikä?

        muuta, jotain parempaa?

        Ei elävässä elämässä tämmöiseen tilanteeseen jouduta.

        No ehkä tietty Citroen malli, jonka raidetangon uloin nivel on loppu 10.000 km taipaleen jälkeen.

        Ensimmäinen katsastus ja heti hylky raidetangon nivelestä.
        Ajattele ajat 100.000 km ja vaihdat nivelen kymmenen (10) kertaa.

        Summa summarum: Väljät ovat väljiä, ellei auton valmistaja ilmoita erikseen ohjeita sallituista
        toleransseista/mittaustavoista, joka on erittäin, erittäin harvinaista.

        No niitäkin kyllä löytyy: MB/VW paku sama auto, eri logo ja sama alapallonivel.
        MB sallii pystyvälystä huimasti ,VW samalla tukivarrella ja pallonivelellä ei salli ylimääräisiä välyksiä mitään.


      • surkeita esityksiä
        menettely kirjoitti:

        tilanteessa missä asiakkaan autossa löytyy väljä nivel joka vaihdetaan uuteen merkkiliikkeessä.
        Uusinta katsastuksessa nivelen todetaan olevan alkuperäistäkin väljemmän.

        A= hyväksytään koska vaihdettu.
        B= vaihdetaan alkuperäinen takaisin koska parempi.
        C= vaihdetaan uutta kunnes löytyy kriteerit täyttävä nivel.

        Aina ei tunnu valmistajan ja katsurin tulkinnat löytävän toisiaan jostain syystä ja jonkinlainen ratkaisuhan on löydyttyä mutta mikä?

        ovat monesti jo uutena väljiä, suojakumit eivät kestä kuin yhden talven. Halavalla ei saa hyvää, pätee tässäkin tapauksessa. Eräässäkin alatukivarressa niitattu alapallonivel heilui löysällä, vaikka oli paketista otettu osa. Kaveri hioi niitit pois ja laittoi pultit. Nivelissä on isoja laatueroja.


      • Vollkkari
        jotakin ehkä kirjoitti:

        muuta, jotain parempaa?

        Ei elävässä elämässä tämmöiseen tilanteeseen jouduta.

        No ehkä tietty Citroen malli, jonka raidetangon uloin nivel on loppu 10.000 km taipaleen jälkeen.

        Ensimmäinen katsastus ja heti hylky raidetangon nivelestä.
        Ajattele ajat 100.000 km ja vaihdat nivelen kymmenen (10) kertaa.

        Summa summarum: Väljät ovat väljiä, ellei auton valmistaja ilmoita erikseen ohjeita sallituista
        toleransseista/mittaustavoista, joka on erittäin, erittäin harvinaista.

        No niitäkin kyllä löytyy: MB/VW paku sama auto, eri logo ja sama alapallonivel.
        MB sallii pystyvälystä huimasti ,VW samalla tukivarrella ja pallonivelellä ei salli ylimääräisiä välyksiä mitään.

        voisi olla sama auto. Kerro mulle. Älä kirjoita paskaa.


      • ja VW lt
        Vollkkari kirjoitti:

        voisi olla sama auto. Kerro mulle. Älä kirjoita paskaa.

        ovat akselistorakenteiltaan samanlaisia. Sitä se tarkoitti, eli ihan oikein meni.


      • kunhan vain
        jotakin ehkä kirjoitti:

        muuta, jotain parempaa?

        Ei elävässä elämässä tämmöiseen tilanteeseen jouduta.

        No ehkä tietty Citroen malli, jonka raidetangon uloin nivel on loppu 10.000 km taipaleen jälkeen.

        Ensimmäinen katsastus ja heti hylky raidetangon nivelestä.
        Ajattele ajat 100.000 km ja vaihdat nivelen kymmenen (10) kertaa.

        Summa summarum: Väljät ovat väljiä, ellei auton valmistaja ilmoita erikseen ohjeita sallituista
        toleransseista/mittaustavoista, joka on erittäin, erittäin harvinaista.

        No niitäkin kyllä löytyy: MB/VW paku sama auto, eri logo ja sama alapallonivel.
        MB sallii pystyvälystä huimasti ,VW samalla tukivarrella ja pallonivelellä ei salli ylimääräisiä välyksiä mitään.

        vittuilee asiosta, joita ei edes ymmärrä.
        Onneksi teknikko koulutus on lopetettu.


      • älyttömän
        ja VW lt kirjoitti:

        ovat akselistorakenteiltaan samanlaisia. Sitä se tarkoitti, eli ihan oikein meni.

        hyviä, ettei niissä voi olla vikoja.

        Siitä johtuu Sprintterin kohdistuva ohje
        alapallon tarkastukseen.

        Voi poloinen Volkkari LT kuski, oisit ostanut Mersun,
        eipä tarvitsisi alapalloja vasihdella.


      • Kallevillejalmari
        menettely kirjoitti:

        tilanteessa missä asiakkaan autossa löytyy väljä nivel joka vaihdetaan uuteen merkkiliikkeessä.
        Uusinta katsastuksessa nivelen todetaan olevan alkuperäistäkin väljemmän.

        A= hyväksytään koska vaihdettu.
        B= vaihdetaan alkuperäinen takaisin koska parempi.
        C= vaihdetaan uutta kunnes löytyy kriteerit täyttävä nivel.

        Aina ei tunnu valmistajan ja katsurin tulkinnat löytävän toisiaan jostain syystä ja jonkinlainen ratkaisuhan on löydyttyä mutta mikä?

        Katsastusmiestä ei niinkään kiinnosta se, onko nivel vaihdettu, vaan se, että nivel on kunnossa ja oikein kiinnitetty jne.

        Uusista nivelistä on yllättävän monessa liiallinen välys jo uutena tai vähän ajon jälkeen.


      • huomattu, sekundanivelissä
        Kallevillejalmari kirjoitti:

        Katsastusmiestä ei niinkään kiinnosta se, onko nivel vaihdettu, vaan se, että nivel on kunnossa ja oikein kiinnitetty jne.

        Uusista nivelistä on yllättävän monessa liiallinen välys jo uutena tai vähän ajon jälkeen.

        on monesti välys jo uutena.


    • autoalan asiantuntija

      Kyrpänaaman elämä on aina vaikeaa !!!!!

    • Herek

      Olet osallistunut aiemmin keskusteluihin kolmella kommentilla. Viimeisimmässä viittaat johonkin aikaisempaan. Mihin alla olevista viittaat?

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000036&posting=22000000003900676#22000000003900676

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000004&conference=670&posting=22000000026177293#22000000026177293

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000426&posting=22000000037635516#22000000037635516

      Kuinka siinä viestissä käy ilmi, että sanoit "jo tuossa ajat sitten, että minulle on aivan sama, onko nivel edes rikki, jos se on määrätty vaihdettavaksi."

      • Saatanan perskele

        YHYYYYY!!! Spede! "Katsurikin" on varmasta aina sama henkilö.

        Sanon sen nyt sulle vielä kerran! Se pallonivelen välys ei häviä irrottamalla osa, vaikka miten pänkkäät!

        Minua ei myöskään kiinnosta paskan vertaa, vaikka vaatisitte vaihtamaan ehjiä osia. Minähän siitä vaan saan rahaa!

        Että ravista vaikka rukkaselle!


      • Herek
        Saatanan perskele kirjoitti:

        YHYYYYY!!! Spede! "Katsurikin" on varmasta aina sama henkilö.

        Sanon sen nyt sulle vielä kerran! Se pallonivelen välys ei häviä irrottamalla osa, vaikka miten pänkkäät!

        Minua ei myöskään kiinnosta paskan vertaa, vaikka vaatisitte vaihtamaan ehjiä osia. Minähän siitä vaan saan rahaa!

        Että ravista vaikka rukkaselle!

        Et siis ymmärrä lukemaasi. Olet ilmeisesti sellainen ressukka kuin nimimerkilläsi toteat.


      • Saatanan perkele
        Herek kirjoitti:

        Et siis ymmärrä lukemaasi. Olet ilmeisesti sellainen ressukka kuin nimimerkilläsi toteat.

        Välys ei vieläkään häviä pallonivelestä, vaikka pallonivel irrotetaan autosta. Se ei häviä siitä, vaikka lähettaisit sen nivelen kuuhun!

        Ilmeisesti joku vitun vatipää jaksaa vieläkin väittää muuta. RAVISTA SIIS VAIKKA RÄPYLÄÄS!


    • parasta niin

      Vaikka saisit katsastuskonttorin myöntämään virheensä, niin heidän korvausvelvollisuus rajoituu palvelun hintaan, eli saisi parhaassa tapauksessa takaisin sen tarkastuskäynnin hinnan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe