Leukaluuta särkee kummallisesti yhdestä ja samasta kohtaa, aika läheltä hammasta, ei kuitenkaan ien-alueelta vaan "alempaa". Kipua tuntuu pikkuisen koko ajan, ja erityisesti jos painan sormella siihen kohtaan. Nyt on alkanut tulla myös outoa leukaluun tai nivelen kipua, jos puren hampaita voimakkaasti yhteen. Se kipu tuntuu korvan lähellä ja koko toisen puolen leuka-alueella.
Kipua on tuntunut arviolta puoli vuotta, mutta ajattelin sen olevan vain jotain hermosärkyä, koska minulle on tehty poskiontelo-leikkaus. Nyt kipu on kuitenkin paikantunut ja on sellaista, etten miellä sitä hermosäryksi.
Kipu on alkanut säteillä myös toiseksi viimeiseen hampaaseen. Tulikin mieleen että onkohan tässä kyse hammasytimen tulehduksesta joka on muhinut pitkän aikaa, ja levinnyt sitten leukaluuhun asti, joka on alkanut oireilla vähitellen ja nyt yhä enemmän? Röntgenkuvia multa ei ole otettu vuoteen, koska viimeksi kun hammaslekurilla kävin, olin raskaana. Hampaat on aina olleet mulla tosi hyvässä kunnosssa ja hoidan niitä hyvin, ei ole pahemmin ollut hammaskiveä tai reikiä. Mutta voihant tuollainen tulehdus salakavalasti muhia oireettomana pitkäänkin...
Onko kellään kokemusta vastaavasta???
Leukaluu kipeä
Tähti
2
2264
Vastaukset
- asiantuntija-arvion
Asiahan selviää, kun menet hammaslääkäriin ja kerrot ongelmasi siellä. Arvioivat tilanteen,
ottavat ilmeisesti röntgenkuvia ja siitä se selviää.
Meidän nettiyleisön on vähän vaikea arvioida tilannetta maallikkoina. Hammaslääkärikin pystyy antamaan tarkan arvion vasta nähtyään ongelmatilanteen omin silmin. Näin se on.- ..............................
Minulla samoja vaivoja ja ihan pelleiltä vaikuttaa nämä yksityispuolen hammaslääkärit. Ei apua vaan rahastusta, ei hoitoa, vaan rahastusta, vaivoja ei hoideta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058