Säälittävää sakkia

Katsoin 2 jaksoa ja oksensin

Mistä noita oikein sikiää? Onko maalla tosiaan noin tyhmää sakkia? Vai onko tonne telkkariin haettu vaan onnettomimmat tunarit? Ei oikein silmissä äly säkenöi noilla pojilla. Ajatukset liikkuu jossain ojankaivuussa ja uudessa puimurissa. Ei minkäänlaista käsitystä maailman menosta. Ja naiset on heille jotain kummallisia otuksia joita on joskus Helsingissä nähty matkalla Tallinnanlautalle ryyppäämään. Voi helevetti että korpee, ettei Suomen korpimaille ole sivistys vielä ehtinyt. Siis ei minkäänlainen. Ei ihme, että tuollaiset onnettomat nysvääjät pitää tukiaisia ihan oikeudenmukaisina. Säälittävää sakkia.

22

4171

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Elävä ihminen-

      No siinä sitä oikein sivistyneen ihmisen puhetta. Varmasti elät jatkuvassa hektisessä suurkaupungin sykkeessä, et nuku etkä syö.
      Haloo! Kyllähän se on upeaa kun saa rauhassa elää (maalla tai kaupungissa) ettei tarvitse miettiä aina sitä maailman menoa. Ne elämän arvot kun kun löytyy jokaiselta sieltä omasta sisimmästä, siitä se oikea elämä lähtee.

      Ja eikös se maaseudulta sinunkin ruokasi tule? Kannattaa siis miettiä mitä suuhunsa laittaa, tunarien tuottamaa kotimaista mössöä? ?

      Kotimainen ruoka ja maaseutu kunniaan.

      • et usko itekkään

        Mulle on ihan sama syönkö ruokaa saksasta vai ambomaalta. Ei näiden leveysasteinen kannattamatonta tai älyvapaan kallista maalviljelyä voi ymmärtää millään lailla. Kaikki maajussit ihan turhia. Miksi muun Suomen pitäisi elättää maalla asuvia harrastelijaviljelijöitä, joilla ei ole mitään haluakaan ansaita omaa elantoaan. Niin juuri, elannoksi ei lasketa minun maksamaani toimeentuloa tukiaisten muodossa.

        PS. kaupungissa voi myös nukkua.


      • On naurettavaa

        Kato ny hyvä ihminen vähän noita ruuan hintoja ja ala sitten selittämään miten meidän kannattaa maksaa viljelijän oloneuvoksen elämäntapa.


      • -Elävä ihminen-
        et usko itekkään kirjoitti:

        Mulle on ihan sama syönkö ruokaa saksasta vai ambomaalta. Ei näiden leveysasteinen kannattamatonta tai älyvapaan kallista maalviljelyä voi ymmärtää millään lailla. Kaikki maajussit ihan turhia. Miksi muun Suomen pitäisi elättää maalla asuvia harrastelijaviljelijöitä, joilla ei ole mitään haluakaan ansaita omaa elantoaan. Niin juuri, elannoksi ei lasketa minun maksamaani toimeentuloa tukiaisten muodossa.

        PS. kaupungissa voi myös nukkua.

        Hyvähän se on istua ripulipaskalla syötyään belgialaista kebab-lihaa. Siellä se on mukava muistella vaikkapas Maajussi ohjelmaa.

        Tukiaisia saavat muutkin ammattiryhmät (mm. uudet yritykset, projektit ym ym.). Ja minä maksan sinunkin sosiaalitoimistosta hakemasi avustukset ja asumistuet.


      • -Elävä ihminen-
        On naurettavaa kirjoitti:

        Kato ny hyvä ihminen vähän noita ruuan hintoja ja ala sitten selittämään miten meidän kannattaa maksaa viljelijän oloneuvoksen elämäntapa.

        Kannattaahan sitä maanviljelystä mennä itse yrittämään. Taitaisi mennä sormi suuhun. Itse en ole maanviljelijä, mutta arvostan heidän tekemäänsä työtä.

        Mitä se ruoka sitten maksaisi, jos kaikki tuotaisiin ulkomailta? Kaikki Suomen pellot laitettaisiin kesannolle ja eläimet teurastettaisiin. Kaikki tuotantotilat jäisivät tyhjiksi ja maanviljelitä työttömiksi työvoimatoimistoihin.
        Sieltä sitten odotettaisiin vatsat kurnien saksalaista lihaa ja ranskalaista leipää pöytään. Nami nami! Ruisleipää ei sitten varmaan enää saisikaan. Perunatkin tulisivat mistä lie... hyh!


      • Tuet vaan pois
        -Elävä ihminen- kirjoitti:

        Hyvähän se on istua ripulipaskalla syötyään belgialaista kebab-lihaa. Siellä se on mukava muistella vaikkapas Maajussi ohjelmaa.

        Tukiaisia saavat muutkin ammattiryhmät (mm. uudet yritykset, projektit ym ym.). Ja minä maksan sinunkin sosiaalitoimistosta hakemasi avustukset ja asumistuet.

        Mikään avustus Suomessa ei ole verrattavissa maalaistollojen elämäntapaa ylläpitävään tukijärjestelmään. Ja nää samat urpot vielä kestapuolueen kautta halus välttämättä maksaa tukiaisia käytännössä myös Suomen rajojen ulkopuolelle!! On muuten verrattavissa maanpetokseen.

        Kotikaupungissani on varsin yrittelijäitä kebab kioski yrittäjiä, jotka eivät minkäänlaista tukea. Koska ovat oppineet elämään omillaan jo kotimaassaan. Vaihtaisin tuollaiset maalaiset milloin tahansa kreikkalaisiin ravintoloitsijoihin tai turkkilaisiin kebab yrittäjiin. Ihan milloin tahansa.

        Sääli että tuo junttius asuu Suomessa kuin syöpä


      • häpeän sun puolesta
        -Elävä ihminen- kirjoitti:

        Kannattaahan sitä maanviljelystä mennä itse yrittämään. Taitaisi mennä sormi suuhun. Itse en ole maanviljelijä, mutta arvostan heidän tekemäänsä työtä.

        Mitä se ruoka sitten maksaisi, jos kaikki tuotaisiin ulkomailta? Kaikki Suomen pellot laitettaisiin kesannolle ja eläimet teurastettaisiin. Kaikki tuotantotilat jäisivät tyhjiksi ja maanviljelitä työttömiksi työvoimatoimistoihin.
        Sieltä sitten odotettaisiin vatsat kurnien saksalaista lihaa ja ranskalaista leipää pöytään. Nami nami! Ruisleipää ei sitten varmaan enää saisikaan. Perunatkin tulisivat mistä lie... hyh!

        Juuri tuollaisia argumentteja suoltaa sivistymätön maalainen. Otappa asioisat vähän selvää..


      • -Elävä ihminen-
        häpeän sun puolesta kirjoitti:

        Juuri tuollaisia argumentteja suoltaa sivistymätön maalainen. Otappa asioisat vähän selvää..

        Sinäkin yksi ja sama ihminen kirjoitat eri nimimerkeillä. Nuo huutomerkkisi paljastavat sinut. Mene ja selvitä itse mitä ruuan tuonti ulkomailta maksaa. Selvitä samalla mitä maaseudun tyhjentäminen ja kuolettaminen maksaa. Ei voi olla noin tynnyrissä kasvanutta ihmistä. Tai no, jos ikää on korkeintaan 15-vuotta - ei ole kyllä mitään nähnytkään, saatikka kokenut.


      • viikoksi
        On naurettavaa kirjoitti:

        Kato ny hyvä ihminen vähän noita ruuan hintoja ja ala sitten selittämään miten meidän kannattaa maksaa viljelijän oloneuvoksen elämäntapa.

        Kun sinulla on seuraava loma niin tervetuloa tutustumaan vaikka viikoksi ruoka- ja majoitus palkalla tähän "maanviljelijän oloneuvoksen elämäntapaan". Odotan sähköpostiosoitettasi niin voin laittaa ajo-ohjeet niin osat perille.


      • Hyvä maalaiset!
        viikoksi kirjoitti:

        Kun sinulla on seuraava loma niin tervetuloa tutustumaan vaikka viikoksi ruoka- ja majoitus palkalla tähän "maanviljelijän oloneuvoksen elämäntapaan". Odotan sähköpostiosoitettasi niin voin laittaa ajo-ohjeet niin osat perille.

        Odota sinä siellä korvessa ihan rauhassa sydänkohtaustas. Se johtuu siis vaan sun syömästäs suomalaisesta rasvasta, jota vedät päivästä toiseen. Mitäs muuta tekemistä sitä olisi kun on töitä viikko keväällä ja viikko elokuussa. Muu aika sitten riidellään naapurin kanssa siitä milloin on oikea aika kylvää ja milloin niittää (siis puida ja kaataa vilja ojaan, jotta tukiasten kriteerit täyttys). Siis varsin aivotona touhua teillä..


      • Vai jatkatko harhoissas
        -Elävä ihminen- kirjoitti:

        Sinäkin yksi ja sama ihminen kirjoitat eri nimimerkeillä. Nuo huutomerkkisi paljastavat sinut. Mene ja selvitä itse mitä ruuan tuonti ulkomailta maksaa. Selvitä samalla mitä maaseudun tyhjentäminen ja kuolettaminen maksaa. Ei voi olla noin tynnyrissä kasvanutta ihmistä. Tai no, jos ikää on korkeintaan 15-vuotta - ei ole kyllä mitään nähnytkään, saatikka kokenut.

        Ja mistähän ihmeen paljastumisesta nyt aloit höpöttämään? Suomalainen ruoka on maailman kalleinta tuottaa. Mieluummin söisin vaikka loppuikäni ulkomaista tuotua riisiä.

        Mieti nyt. Normaalit ihmiset maksaa sun makaamisen!

        Oho kato tuli laitettua huutomerkki.


      • tollaset urvelot
        Vai jatkatko harhoissas kirjoitti:

        Ja mistähän ihmeen paljastumisesta nyt aloit höpöttämään? Suomalainen ruoka on maailman kalleinta tuottaa. Mieluummin söisin vaikka loppuikäni ulkomaista tuotua riisiä.

        Mieti nyt. Normaalit ihmiset maksaa sun makaamisen!

        Oho kato tuli laitettua huutomerkki.

        läheppä kuule kaveri asustamaa jonnekin muualle kun ei suomalainen ruoka kelpaa.ei kuule tartte mennä kovin kauas omissa sukujuurissasi, siellä ne sinunkin siemenes on kylvetty.ellet ole ulkomaalainen.jos olet ulkomaalainen, ei sinulla ole oikeutta arvostella.


      • Ihmettelen suuresti
        tollaset urvelot kirjoitti:

        läheppä kuule kaveri asustamaa jonnekin muualle kun ei suomalainen ruoka kelpaa.ei kuule tartte mennä kovin kauas omissa sukujuurissasi, siellä ne sinunkin siemenes on kylvetty.ellet ole ulkomaalainen.jos olet ulkomaalainen, ei sinulla ole oikeutta arvostella.

        Lukaiskaapa uo edellinen töherrys. Siinäpä se suomalaiseen maalaisen arvomaailma näkyy aika selvästi. Kaikki jotka on eri mieltä: ulos maasta.Kaikki jotka ovat eri mieltä ovat tietenkin ulkomaalaisia ja erilaisia. Olen sitä mieltä että tuollaiselta junttisakilta pitää välittömästi kerätä kaikenlaiset "metsästysaseet" kiireesti pois.


      • ja nimenomaaan Suomessa!
        et usko itekkään kirjoitti:

        Mulle on ihan sama syönkö ruokaa saksasta vai ambomaalta. Ei näiden leveysasteinen kannattamatonta tai älyvapaan kallista maalviljelyä voi ymmärtää millään lailla. Kaikki maajussit ihan turhia. Miksi muun Suomen pitäisi elättää maalla asuvia harrastelijaviljelijöitä, joilla ei ole mitään haluakaan ansaita omaa elantoaan. Niin juuri, elannoksi ei lasketa minun maksamaani toimeentuloa tukiaisten muodossa.

        PS. kaupungissa voi myös nukkua.

        Ilman kotimaista maanviljelyä meillä ei olisi lähiruokaa ja kaikki vilja, liha, kananmunat ja peruna tuotettaisi muualla ja tuoreruokaa ei saisi enää mistään. Suomessa on sentään aika tarkka lainsäädäntä siitä, millä tavalla tuotantoeläimiä saa kohdella tai mitä lannoitteita viljelyspelloilla saa käyttää, joten ei pidä aliarvioida kotimaista maaataloustuotantoa. Koska maassamme vielä on muutama urhea maatalousyrittäjä, mekin voimme olla varmoja siitä, mistä ja millä tavallaa tuotettuna ruokamme ja maitomme ruokakauppoihimme ja sitä kautta ruokapöytiimme tulee. Maatalous on rankka ala ja monikaaan nuori mies ei enää kykenisi maatalon isännäksi. Niille harvoille, jotka vielä ovat vaalmiit kunnioittamaan sukujensa perinnettä ja ovat valmiita tekemään paljon enemmän töitä, kun kaupunkilaispojat, pitää minun mielestäni nnostaa hattua. Me kaupunkilaiset emme suinkaan elätä maanviljelijöitä, vaan maanviljelijät takaaavat sen, että meillä on puhdasta ja laadukkaasti tuotettua ruokaa omasssa ruokapöydässämme.


      • yry
        et usko itekkään kirjoitti:

        Mulle on ihan sama syönkö ruokaa saksasta vai ambomaalta. Ei näiden leveysasteinen kannattamatonta tai älyvapaan kallista maalviljelyä voi ymmärtää millään lailla. Kaikki maajussit ihan turhia. Miksi muun Suomen pitäisi elättää maalla asuvia harrastelijaviljelijöitä, joilla ei ole mitään haluakaan ansaita omaa elantoaan. Niin juuri, elannoksi ei lasketa minun maksamaani toimeentuloa tukiaisten muodossa.

        PS. kaupungissa voi myös nukkua.

        Tiesitkö muuten että ne saksalaiset ja muut eurooppalaiset viljelijät saavat yhtälailla tukea kuin suomessakin...


      • hah,hah
        Vai jatkatko harhoissas kirjoitti:

        Ja mistähän ihmeen paljastumisesta nyt aloit höpöttämään? Suomalainen ruoka on maailman kalleinta tuottaa. Mieluummin söisin vaikka loppuikäni ulkomaista tuotua riisiä.

        Mieti nyt. Normaalit ihmiset maksaa sun makaamisen!

        Oho kato tuli laitettua huutomerkki.

        sinä sitten syöt sitä riisiä loppuelämäsi kun niin uhoat.


    • kaltaisiasi ?

      On se niin väärin , ja tuottavat ruokaa sinun-
      ja kaltaistesi suuhun . Kyl sinne pelkkä sonta
      riittäisi.

      • urveloille..

        ei ole tainnut muuta suuhunsa laittaakaan.hyvin on ravinto imeytnny aivoihin.ja tämmöset oikeat juntit sitten pilaavat kaupukilaisten maineen.


      • H. Moelane
        urveloille.. kirjoitti:

        ei ole tainnut muuta suuhunsa laittaakaan.hyvin on ravinto imeytnny aivoihin.ja tämmöset oikeat juntit sitten pilaavat kaupukilaisten maineen.

        typeriä kirjoituksia tässä Maajussille Morsian- keskustelussa. Ihan asian vierestä menette.


      • khjp
        H. Moelane kirjoitti:

        typeriä kirjoituksia tässä Maajussille Morsian- keskustelussa. Ihan asian vierestä menette.

        Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä, millä ihmeen tavalla tämä keskusteluketju liittyy Maajussille morsian ohjelmaan? No tyhmyyttä on monelaista riippumatta siitä mitä amattia harjoittaa maalla tai kaupungissa


      • järjetöntä
        H. Moelane kirjoitti:

        typeriä kirjoituksia tässä Maajussille Morsian- keskustelussa. Ihan asian vierestä menette.

        Kyllä toivoo oikein että aika muuttuu niin että arvot järkiintyy ja kakarat tulee näkemään puutetta ja varsinkin tekemään käsillä töitä kuin itse ennenkin. Ja en ole kuin nelissäkymmenissä.
        Kunon hiki päälle ja työntekoon niin loppuu päänaukomiset.


      • yry
        H. Moelane kirjoitti:

        typeriä kirjoituksia tässä Maajussille Morsian- keskustelussa. Ihan asian vierestä menette.

        Surullista luettavaa, täytyy myöntää! Haukutaan ja arvostellaan vaikka asioista ei mitään tiedetä. Kateus vie kalatkin vedestä. MJM-ohjelmana kiva, mutta ei siinä varsinaisesta maalaiselämästä näy kun rippeitä. Mutta viikon maalla olleet naiset näkivät ehkä hieman enemmän ja voivat paremmin miettiä onko heistä sillä kyseisellä sijalla asustamaan. Tila ja jussi kun pysyvät aina paikallaan ja naisen on siihen elämänsä sopeuttaminen, jos kykenee ja haluaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4142
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2601
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2494
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1816
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1557
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      98
      1141
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe