Luetteko kaikki kirjoitukset

Liikkuva lueskelija

Tässä aamukahvia nauttiessani luin aika monta juttuaihetta, vuoteen en ole täällä käynyt.
Eipä kummosta ole tapahtunut, valvoja muuttunut ja samat asiat kaihertaa kirjoittajia, muutamat höpinät aivan liian pitkiä luettavaksi. Vapaa sana ja sananvalta, antaan mahdollisuuden minullekin sanoa mielipiteeni.
*Täällä harrastetaan eläinrääkkäystä, kissoja syöttää kaikki eräällä palstalla,* ;-))...
Pelin henki tulee esille monessakin, onkohan nämä vanhemman pään palstat nk palikkatestejä, ainakin nuo poistot joista useammassa mainintaa, onko todellisuusdessa kirjoitukset rivoja tai mikä nyt on vialla että postetaan??
Parempaa tulevaisuutta, tämä kirjoittelu kuitenkin on virkistävää ja miellyttävää yhteydenpitoa.

106

3768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaikkia en lue.

      Uteliaisuuteni herää, jos otsikko on mielenkiintoinen tai aloittaja sellainen, jonka kirjoitukset ovat yleensä mielenkiintoisia, älykkäitä tai hauskoja tahi peräti kaikkea samanaikaisesti.
      Yllä luettelemani ominaisuudet saattavat myös innostaa minuakin kommentoimaan riippumatta siitä, olenko aloittajan kanssa samaa vai eri mieltä.

      • Mieku

        Lueskelen sopivin välein, vilkuilen ensin viimeisimmät vastaukset, sitten voi jäädä lueskelemaan.
        Jos tarkoitit näitä 60 - 80 kirjoituksia, luen kyllä muutamia pitkiä ketjuja lukuun ottamatta, kun mielen kiinto herää jossain, muutamissa aloituksissa aihe muuttuu moneen kertaan ennen loppuaan.
        Mukavaa ja stressitöntä ajankulua!


      • pitäisi aloittaa

        kaikki ketjut!


      • 100x100
        pitäisi aloittaa kirjoitti:

        kaikki ketjut!

        Kyllä tunnustan lukevani useamman ketjun, mieluummin olen vastaamatta.
        Mielenkiintoista lukea toisten mielipiteitä ja näkökantoja asioista.
        Pitäisi kai kannatuksen vuoksi muutama sana saada noin niinkuin kaanatuksen vuoksi, lisäisihän ne tilastoja!
        Tarkoitan näitä 60 ja 70 palstoja täällä, iltalehtien ja muiden keskustelupalstojen tekstejä kyllä lueskelen mitkä asiat kiinnostaa.


    • ikävä kyllä, katson aiheen ja kirjoittajan, tunnustan että jää paljonkin lukematta, on ketjuja joita en avaakkaan.

      Kysyit lopuksi poistoista,, ollaan rivoja ja kylvetään kirosanoja niin että, saadaan sanottua kaikki paha ulos enenkuin hauta nielaisee meidät DD

      Poistot on siis aiheellisia.

      • sinun ketjujasi

        en ikinä avaa.


      • Liikkuva lueskelija
        sinun ketjujasi kirjoitti:

        en ikinä avaa.

        Ihan hirveästi kiitoksia kun kommentoitte, eihän varmaankaan ole tarkoituskaan kaikkea täältä lukea, kyselen mielipidettänne vaan. Kyllä tuo otsikko antaa pienen virikkeen että menee availemaan mitä juttu sisältää.
        Ja sitten pitäis lähteä tuonne liikenteeseen, onneksi matka on maaseudun suuntaan.
        Tulen taas illansuussa tarkkailemaan..hymyillään!


    • Jos on kiinnostava ketju, luen kaikki kommentit, mutta jos ketju jo avatessani näyttää hyvin pitkältä, en edes yritä mennä mukaan. On vaikea seurata kommentteja, koska ne ilman muuta menevät sivuun varsinaisesta aiheesta. Kun kysytään ja vastataan ja vastataan ennen kuin kysytään, niin viimeinen huomautus saattaa koskea ihan eri asiaa kuin ensimmäinen.

      Eihän se mitään. Mukavaahan se on, mutta pitää seurata koko ajan.

    • Mainoskirje ehkä luetaan,

      jos sen kirjoittaja kiinnostaa.
      (Täällä se tarkoittaa, että samalla nimimerkillä kirjoittajan huonokin otsikko kiinnostaa.)

      jos sen otsikoi kiinnostavasti.

      jos sen alku on räväkkä ja kiinnostava.

      jos siinä on alle 15 riviä.

      Vaativia asioita mainostajalle, joka haluaa kirjoituksensa luettavaksi.

      Samat säännöt koskevat varmaan myös tätä palstaa.

      En siis varmaan lue kaikkia kirjoituksia, vaikka usein käynkin tällä.

    • Voin vastata, ettei kukaan voi lukea kaikkea.

      Ei avaukset eikä vastauksetkaan vastaa sitä perusajatusta, jota tarvittaisiin.

      Avauksesta pitäisi näkyä aihe ja kuvaus avaajan mielipiteestä.

      Vastausten pitäisi taas pysyä aiheessa. Pitkissä ketjuissa tuo näyttää mahdottomalta.

      Sisällyksettomät, yhden ja kahden sanan viestit pitäisi poistaa aina. Tällainen on nettiketin vaatimuskin.

      Luen milenkiintoisia viestejä ja vastaankin jos oletan aiheesta jotain tietäväni.

      • Kuparipannu

        Onko sinulle annettu valtakirja, vai miksi tuohon sävyyn, luen jos niin haluan ja ymmärsin kyllä aloittajan tarkoittavan tätä rajattua 70 .
        Voin olla kyllä ennakkotapaus siinä että haluan itse omat mielipiteeni julki, ja luen muutamat ketjut, en sentään kaffella ole käynyt kuin kerran ja mulle se ei oikein sopinut, ei ketju kiinnosta, oma mielikuvitus on parempi.
        Onhan täällä selvästi muutamat ihan omassa luokassa ja kastijako selvää, kaikille sentään ei vastata noin mahtavasti, joten pidän edelleen sen rajan että rakattua en käytä.
        Useammat siis luen alusta loppuun, muutamat jää omaan arvoonsa näin kai useimmat tekee.
        UGH ! olen puhunut ;-).


      • Kuparipannu kirjoitti:

        Onko sinulle annettu valtakirja, vai miksi tuohon sävyyn, luen jos niin haluan ja ymmärsin kyllä aloittajan tarkoittavan tätä rajattua 70 .
        Voin olla kyllä ennakkotapaus siinä että haluan itse omat mielipiteeni julki, ja luen muutamat ketjut, en sentään kaffella ole käynyt kuin kerran ja mulle se ei oikein sopinut, ei ketju kiinnosta, oma mielikuvitus on parempi.
        Onhan täällä selvästi muutamat ihan omassa luokassa ja kastijako selvää, kaikille sentään ei vastata noin mahtavasti, joten pidän edelleen sen rajan että rakattua en käytä.
        Useammat siis luen alusta loppuun, muutamat jää omaan arvoonsa näin kai useimmat tekee.
        UGH ! olen puhunut ;-).

        Valtakirjaa ei ole, mutta edelleenkään en usko, että edes 70 palstalla kukaan jaksaa ja viitsii lukea kaikkea. No, yksi löytyi, joka lukee kaikki.


      • `Ruune
        Ruuneperi kirjoitti:

        Valtakirjaa ei ole, mutta edelleenkään en usko, että edes 70 palstalla kukaan jaksaa ja viitsii lukea kaikkea. No, yksi löytyi, joka lukee kaikki.

        kilpailee viisastelusta kanssani.


      • Fanni

        Hyvä Ruune, että toit julki tuon toiseksi viimeisen kohdan. Laidan yli vaan heti hösellykset, jotka eivät kahdella sanalla rakenna mitään !
        Myös muut kokoamasi ajatukset osuivat nappiin. Ajattelevia yksilöitä tarvitaan.


      • `Ruune kirjoitti:

        kilpailee viisastelusta kanssani.

        että palstalaiset uskovat tuon minun kirjoittamakseni.


      • outoa
        Fanni kirjoitti:

        Hyvä Ruune, että toit julki tuon toiseksi viimeisen kohdan. Laidan yli vaan heti hösellykset, jotka eivät kahdella sanalla rakenna mitään !
        Myös muut kokoamasi ajatukset osuivat nappiin. Ajattelevia yksilöitä tarvitaan.

        puhetta


      • Ruuneberi
        Ruuneperi kirjoitti:

        että palstalaiset uskovat tuon minun kirjoittamakseni.

        tiedon väärtti.


      • Ruuneberi kirjoitti:

        tiedon väärtti.

        Asiattomuutesi, tietämättömyytesi ja osaamattomuutesi olet jo moneen otteeseen osoittanut. Oppiakaa lienee jäljellä.

        Jos olet edellisten lisäksi tyhmä, et selviä siitä kuin kuolemalla.


      • tosiaankaan
        Ruuneperi kirjoitti:

        Asiattomuutesi, tietämättömyytesi ja osaamattomuutesi olet jo moneen otteeseen osoittanut. Oppiakaa lienee jäljellä.

        Jos olet edellisten lisäksi tyhmä, et selviä siitä kuin kuolemalla.

        kannata lukea näitä näitä monisanaisiakaan.


      • pappi partasuinen
        Ruuneperi kirjoitti:

        Valtakirjaa ei ole, mutta edelleenkään en usko, että edes 70 palstalla kukaan jaksaa ja viitsii lukea kaikkea. No, yksi löytyi, joka lukee kaikki.

        sitten joukko harmahuinen
        Kuka?
        yksi miljoonista kansakunnan vartijoista.

        Eino Leinohan se siinä runoilee Venäjän kansakunnan sotilaan hautajais-saatosta.

        Näinhän se menee.


      • maa.
        outoa kirjoitti:

        puhetta

        mieltä.


      • 'Oinas-N
        maa. kirjoitti:

        mieltä.

        Uskokaa nyt!


    • Katicat2

      Oma systeemini on tämä ja se sopii minulle. Oletankin että jokainen taaplaa tyylillään. Sivun yäosassa on uudet aloitukset ja ne vanhenevat alaspäin mentäessä. Siis katson uudet. Ne tietysti pistävät silmään, johon on tullut kirjoituksia. Siitä voi olettaa että ne keskimäärin kiinnostavat, siksi haluan minäkin katsoa.
      Luen aina muutamien rekattujen mielipiteet. Niistä on oppinut henkilön tuntemaan ja haluan tietää, että mitä mieltä hän tästä asiasta on.

      Palstalla on myös "kolumnisteja", tosin harvassa, jotka kirjoittavat jostain ajankohtaisesta aiheesta oman mielipiteensä. Kun asian käsittelee vain yhdestä näkökulmasta, vastaväitteitä ja laadukkaitakin jatkokeskusteluja on syntynyt. Niitä on nimenomaan mukava lukea.

      Nyt kysyttiinkin vain palstan lukemisesta eikä vastaamisesta, joka olisikin taas ihan oma aiheensa.

      • siitä sitten

        millä perusteella vastaat ...


      • Kuparipannu
        siitä sitten kirjoitti:

        millä perusteella vastaat ...

        Luetaan ja ymmärretään niinkun kukin tahollaan, ja minun lukemiseni perustuu niihin uusiin vastauksiin joita jo ennalta olen aloitanut seurata.
        Olen paljon poissa ja jää paljon seuraamatta, olen huomannut kuitenkin että elämä jatkuu ja juttua syntyy.
        Pilkun tarkasti en varmaan vastannut tähän ketjuun se vaan tuli minun tavallani, toivon ettei täällä panna pahaksi jos omiani kirjoittelen.
        Onneksi ei arvosanaa tule, jos nyt siistejä huomautuksia!


      • kuka kirjoittaa ensimmäisen

        vastauksen, sillä on merkitystä. Jos joku "Arvostettu" rekattu, muut tulee perässä.
        Kyllä täälläkin piiri pieni pyörii.
        Miksi pitää olla keskimääräisten joukossa?
        Tosi harvat tekevät aloituksia, miksihän? Omasta puolesta sanon etten osaa.


      • Katicat2
        siitä sitten kirjoitti:

        millä perusteella vastaat ...

        Minä pysyn nyt kerrankin aiheessa, kun lukemisesta aloittaja oli kiinnostunut.
        Aiheesta poikkeaminen (rönsyt ja sivupolut)on myös asia josta ollaan kahta mieltä.


      • Liikkuva lueskelija
        kuka kirjoittaa ensimmäisen kirjoitti:

        vastauksen, sillä on merkitystä. Jos joku "Arvostettu" rekattu, muut tulee perässä.
        Kyllä täälläkin piiri pieni pyörii.
        Miksi pitää olla keskimääräisten joukossa?
        Tosi harvat tekevät aloituksia, miksihän? Omasta puolesta sanon etten osaa.

        Ihan kivaa että on ollut pientä hajontaa, niinhän toki on kaikessa, joku kun tykkää äidistä ja toinen äidin tyttärestä.

        Minulle ei ole merkitysta onko rekattu vai rekkaamaton, se on aihepiiri, tai joku todella vastakarvaan kirjoitettu vastaus, ne ovat sellaista, pienistä huomautuksista ei kannata välittää.

        Kyllä minä vapaa-aikanani tykkään lueskella pelkästään joskus on ihan mielenkiintoa kuinka monta näkökantaa voikaan samasta asiasta kirjoittajat nähdä.
        Jos ei ole eriäviä mielipiteitä ei synny keskustelua, sehän se.

        Mukavaa luettavaa tämä on kiitos tähän astimukana olleille.


      • `Ruune
        Liikkuva lueskelija kirjoitti:

        Ihan kivaa että on ollut pientä hajontaa, niinhän toki on kaikessa, joku kun tykkää äidistä ja toinen äidin tyttärestä.

        Minulle ei ole merkitysta onko rekattu vai rekkaamaton, se on aihepiiri, tai joku todella vastakarvaan kirjoitettu vastaus, ne ovat sellaista, pienistä huomautuksista ei kannata välittää.

        Kyllä minä vapaa-aikanani tykkään lueskella pelkästään joskus on ihan mielenkiintoa kuinka monta näkökantaa voikaan samasta asiasta kirjoittajat nähdä.
        Jos ei ole eriäviä mielipiteitä ei synny keskustelua, sehän se.

        Mukavaa luettavaa tämä on kiitos tähän astimukana olleille.

        kiitos vaan palstalaistenkin puolesta.


      • <( ¤.¤ )>
        `Ruune kirjoitti:

        kiitos vaan palstalaistenkin puolesta.

        On jännää, jos joku juttuketju alkaa keräämään lukijoita ja keskustelijoita, ei voi välttää etteikö siellä seassa sitten muutama kiukkupussi...eipäs juupas.
        Aivan turhaan ottaa kukaan osaa jos joku on asiaton, yksin jääneenä kiukuttelija saa mietittäväkseen oman juttunsa.
        Onhan se ilkeää ja satuttaa kehen se kohdistuu mutta siitä huolimatta, voisimme hiukan edes yrittää kasvaa aikuiseksi.


      • <( ¤.¤ )> <( ¤.¤ )...
        <( ¤.¤ )> kirjoitti:

        On jännää, jos joku juttuketju alkaa keräämään lukijoita ja keskustelijoita, ei voi välttää etteikö siellä seassa sitten muutama kiukkupussi...eipäs juupas.
        Aivan turhaan ottaa kukaan osaa jos joku on asiaton, yksin jääneenä kiukuttelija saa mietittäväkseen oman juttunsa.
        Onhan se ilkeää ja satuttaa kehen se kohdistuu mutta siitä huolimatta, voisimme hiukan edes yrittää kasvaa aikuiseksi.

        Lapsuuteen käy vanhuksen tie.
        Ei se enää miehuuteen vie.


      • Miehet rautaa
        <( ¤.¤ )> <( ¤.¤ )... kirjoitti:

        Lapsuuteen käy vanhuksen tie.
        Ei se enää miehuuteen vie.

        Nyt ne tulee tänne ja lukee ja taistelee, olemassaolostaan, no se kuuluu asiaan reviiriä on hoidettava, sanoi ukko-metso.
        Kyllä luen ja seuraan muutamat ketjut alusta loppuun, mutta on muutamia kaiken aikaa kun ei kiinnosta edes ensimmäistä avata.
        Kummaa...on oinaaksikin joku paneutunut, ja voisinpa sanoa ettei hän ainakaan oikea sefu ole, sefu on kunniallinen nainen ja käyttää rekattua, se tästäkin ketjusta.
        Kyllä häiriköt hakeutuu pitkiin ketjuihin, onko niin että heillä ei ole muuta kirjoittamisen taitoa kuin muutamalla sanalla heittää ilkeyksiä.
        Taisi alkaa rönsyily muihin juttuihin, vaan tarkoituksella, ei vahingossa.


      • Ruostunuttako?
        Miehet rautaa kirjoitti:

        Nyt ne tulee tänne ja lukee ja taistelee, olemassaolostaan, no se kuuluu asiaan reviiriä on hoidettava, sanoi ukko-metso.
        Kyllä luen ja seuraan muutamat ketjut alusta loppuun, mutta on muutamia kaiken aikaa kun ei kiinnosta edes ensimmäistä avata.
        Kummaa...on oinaaksikin joku paneutunut, ja voisinpa sanoa ettei hän ainakaan oikea sefu ole, sefu on kunniallinen nainen ja käyttää rekattua, se tästäkin ketjusta.
        Kyllä häiriköt hakeutuu pitkiin ketjuihin, onko niin että heillä ei ole muuta kirjoittamisen taitoa kuin muutamalla sanalla heittää ilkeyksiä.
        Taisi alkaa rönsyily muihin juttuihin, vaan tarkoituksella, ei vahingossa.

        Luen palstoja joskus kirjoitan.

        Tuo nimimerkki Ruuneperi näyttää olevan punainen vaate. Joku ja ehkä jotkutkin, nauttivat aamuilkeilyn, päiväilkeilyn ja iltailkeilyn sheriffin silmien alla, kuppi kahviakin välillä.

        Kylläisyys ja hyvinvointi jatkuu näin.


      • Simpatti
        Ruostunuttako? kirjoitti:

        Luen palstoja joskus kirjoitan.

        Tuo nimimerkki Ruuneperi näyttää olevan punainen vaate. Joku ja ehkä jotkutkin, nauttivat aamuilkeilyn, päiväilkeilyn ja iltailkeilyn sheriffin silmien alla, kuppi kahviakin välillä.

        Kylläisyys ja hyvinvointi jatkuu näin.

        kuin soppaan... niimpä siis myös tyhjänpäiväiset ketjut, joissa vain omahyväisyys ja ilkeily on ainut avaajan innoitus, sellainen ketju toistuessaan ei kiinnosta kuin sen ekan avauksen kerran.
        Monta on kuitenkin ketjua, jonka otsikko pistää uteliaaksi avaamaan. Huumoripitoinen, sekä myös selkeä asia- ja ajankohtainen aihe, ne kiinnostavat, kunhan vain luppoaikaa löytyy.
        Muulloin real life kiinnostaa enemmän.
        Kaikesta huolimatta, terkkuja tutuille, etenkin pirtille ja sen emännälle.
        Viihtykää palstoilla, minä lähden taas kaloja narraamaan, vaatetta vaan tarpeeksi päälle !!!!


      • Liikkuva lueskelija
        Simpatti kirjoitti:

        kuin soppaan... niimpä siis myös tyhjänpäiväiset ketjut, joissa vain omahyväisyys ja ilkeily on ainut avaajan innoitus, sellainen ketju toistuessaan ei kiinnosta kuin sen ekan avauksen kerran.
        Monta on kuitenkin ketjua, jonka otsikko pistää uteliaaksi avaamaan. Huumoripitoinen, sekä myös selkeä asia- ja ajankohtainen aihe, ne kiinnostavat, kunhan vain luppoaikaa löytyy.
        Muulloin real life kiinnostaa enemmän.
        Kaikesta huolimatta, terkkuja tutuille, etenkin pirtille ja sen emännälle.
        Viihtykää palstoilla, minä lähden taas kaloja narraamaan, vaatetta vaan tarpeeksi päälle !!!!

        Hyvin nukutti ja aamupala maistui tässä koneella, syödään näppäimistön kanssa samat eväät ;-))
        Kävin lueskelemassa siellä sun täällä, paljon liikkuu väkeä naillä palstoilla, jossain on tullut matkustelusta nyt juttua kun epämiellyttäviä tapahtumia turistikohteissa, ammuskelua ja sen sellaista.
        Hyvin täällä suomi24ssä menee, joulua odotellessa, edelleenkin sieltä täältä lueskelen...


      • joskus, kun
        Simpatti kirjoitti:

        kuin soppaan... niimpä siis myös tyhjänpäiväiset ketjut, joissa vain omahyväisyys ja ilkeily on ainut avaajan innoitus, sellainen ketju toistuessaan ei kiinnosta kuin sen ekan avauksen kerran.
        Monta on kuitenkin ketjua, jonka otsikko pistää uteliaaksi avaamaan. Huumoripitoinen, sekä myös selkeä asia- ja ajankohtainen aihe, ne kiinnostavat, kunhan vain luppoaikaa löytyy.
        Muulloin real life kiinnostaa enemmän.
        Kaikesta huolimatta, terkkuja tutuille, etenkin pirtille ja sen emännälle.
        Viihtykää palstoilla, minä lähden taas kaloja narraamaan, vaatetta vaan tarpeeksi päälle !!!!

        noin selkeät mielipiteet on. Ei taida se emäntä ihanainen tällaisesta ketjusta löytää terveisiäsi.


      • Fiiuliini
        joskus, kun kirjoitti:

        noin selkeät mielipiteet on. Ei taida se emäntä ihanainen tällaisesta ketjusta löytää terveisiäsi.

        nyt oikein onkaan asialla, vai että nyt toisten ketjujen kautta terveisiä ei liene itsellä syytä mennä kertomaan unelmataloon ;-))....;-))


      • aiheesta
        Fiiuliini kirjoitti:

        nyt oikein onkaan asialla, vai että nyt toisten ketjujen kautta terveisiä ei liene itsellä syytä mennä kertomaan unelmataloon ;-))....;-))

        antaa aina yllykkeen tulla mukaan sanomaan painavan sanan.
        Tarkkaavaiset löytävät neulan heinäsuovastakin, miksei sitten vakituisesti palstoilla pyörivät vaikka tervehdyksetkin. Uskossa on hyvä elää, toivon.


      • vanhusten
        Fiiuliini kirjoitti:

        nyt oikein onkaan asialla, vai että nyt toisten ketjujen kautta terveisiä ei liene itsellä syytä mennä kertomaan unelmataloon ;-))....;-))

        Big Brother talo, kukahan heiteään ensinnä pellolle...;)


      • Miksi niitä ?

        Minä en ole populisti,
        luen, mikä MINUA kiinnostaa.

        Pitkiä ketjuja en jaksa kahlata, joskus käyn ja luen kaksi viimosta.

        *!*


      • Katicat2
        Miksi niitä ? kirjoitti:

        Minä en ole populisti,
        luen, mikä MINUA kiinnostaa.

        Pitkiä ketjuja en jaksa kahlata, joskus käyn ja luen kaksi viimosta.

        *!*

        Sanoinkin että oma systeemini on tämä ja se sopii minulle. "Kyllä kansa tietää"


      • Sovitaan niin....
        Katicat2 kirjoitti:

        Sanoinkin että oma systeemini on tämä ja se sopii minulle. "Kyllä kansa tietää"

        Oikein mieleni virkistyy pienet poikkeamat virkistää kun vielä samanhenkisiä kasaantuu sumaksi, että siitä vaan, vai laitetaanko puhelin äänestys ;-))

        Ja kyllä minä luen valiten vastakin näitä kivoja juttuja!
        !


      • Setämies-Samuli
        Sovitaan niin.... kirjoitti:

        Oikein mieleni virkistyy pienet poikkeamat virkistää kun vielä samanhenkisiä kasaantuu sumaksi, että siitä vaan, vai laitetaanko puhelin äänestys ;-))

        Ja kyllä minä luen valiten vastakin näitä kivoja juttuja!
        !

        Kyllä tätä 70 palsta tulee seurattua, ei niinkäät muut, täällä puheenaiheet ovat vapaat ja keskustelu helmeille, milloin kuinkakin. Lukijan vain on ymmärrettävä poimia ne kirkaat ja kauniit helmet, mustat voi jättää. Meitä kun on monen tien taivaltajaa kuka on saanut kärsiä kuka nauttia tai molempia, nyt osa nauttii ja osa kiukkuaa vieläkin, kummin päin lienee, koskaan ei kaikkia voi miellyttää.

        Tämä kirjoittelu on minulle mukavaa ajankulua ja siksi tässä aloinkin kysyjälle vastaamaan.


      • joku veltto
        Setämies-Samuli kirjoitti:

        Kyllä tätä 70 palsta tulee seurattua, ei niinkäät muut, täällä puheenaiheet ovat vapaat ja keskustelu helmeille, milloin kuinkakin. Lukijan vain on ymmärrettävä poimia ne kirkaat ja kauniit helmet, mustat voi jättää. Meitä kun on monen tien taivaltajaa kuka on saanut kärsiä kuka nauttia tai molempia, nyt osa nauttii ja osa kiukkuaa vieläkin, kummin päin lienee, koskaan ei kaikkia voi miellyttää.

        Tämä kirjoittelu on minulle mukavaa ajankulua ja siksi tässä aloinkin kysyjälle vastaamaan.

        eduskunnassa esittää upeaa sanataidetta puheissaan mutta asiaa niissä ei ole, kuitenkin saman palkan saa kuin edustajat toisetkin.
        Luin US lehdestä tämänsuuntaisen jutun.

        Tämänkin jutun vain aikani kuluksi väsäsin.


      • Kaikki muutkin
        joku veltto kirjoitti:

        eduskunnassa esittää upeaa sanataidetta puheissaan mutta asiaa niissä ei ole, kuitenkin saman palkan saa kuin edustajat toisetkin.
        Luin US lehdestä tämänsuuntaisen jutun.

        Tämänkin jutun vain aikani kuluksi väsäsin.

        tässä sanailen taidetta tai ei,, ei täällä onneksi tule arvosanaa, paitsi että joku sapenkeittäjä joskus roiskii kuraa ihmisten kirjoituksista.

        Tässä esimerkki kun lukee jotain voi myös kirjoittaa, en alistu arvostelemiseen,- jätän se niille jotka eivät sitä osaa.


      • periaate sinulla
        Kaikki muutkin kirjoitti:

        tässä sanailen taidetta tai ei,, ei täällä onneksi tule arvosanaa, paitsi että joku sapenkeittäjä joskus roiskii kuraa ihmisten kirjoituksista.

        Tässä esimerkki kun lukee jotain voi myös kirjoittaa, en alistu arvostelemiseen,- jätän se niille jotka eivät sitä osaa.

        jätät arvotelun niille ketkä aivät sitä osaa. Sinä siis osaisit muttet kehtaa/alennu.


      • joku veltto
        Setämies-Samuli kirjoitti:

        Kyllä tätä 70 palsta tulee seurattua, ei niinkäät muut, täällä puheenaiheet ovat vapaat ja keskustelu helmeille, milloin kuinkakin. Lukijan vain on ymmärrettävä poimia ne kirkaat ja kauniit helmet, mustat voi jättää. Meitä kun on monen tien taivaltajaa kuka on saanut kärsiä kuka nauttia tai molempia, nyt osa nauttii ja osa kiukkuaa vieläkin, kummin päin lienee, koskaan ei kaikkia voi miellyttää.

        Tämä kirjoittelu on minulle mukavaa ajankulua ja siksi tässä aloinkin kysyjälle vastaamaan.

        en tarkoittanut arvostella vaan kirjoitukseni oli yleisempää asiattomuutta ja sanataiteilua vastaan.
        Niin virkistävää kuin tälläinen kirjoittelu onkin.


      • Allakan tekijä
        joku veltto kirjoitti:

        en tarkoittanut arvostella vaan kirjoitukseni oli yleisempää asiattomuutta ja sanataiteilua vastaan.
        Niin virkistävää kuin tälläinen kirjoittelu onkin.

        Nyt en ymmärrä luettua, pitäiskös soittaa kielitoimistoon, no ei se haitta, joskus vaan ei aivosolut ole kohdillaan.
        Luin kyllä nyt tämän loppupään, alun olen jo eilen lukenut.
        Käsitin jonkun asteiseksi 'kevennykseksi' tuon arvostelun, ja ehdin nauraakin, sitten se seuraava olikin jo ihan tosissan...
        Näin se on ollut monessa asiassa, kuten lapseton nainen kyllä tietää miten lapsia hoidetaan jne...
        No tässäpä tulikin aloittjan kysymykseen vastusta jotta tästä on hyvä jatkaa.


      • *!*
        Miksi niitä ? kirjoitti:

        Minä en ole populisti,
        luen, mikä MINUA kiinnostaa.

        Pitkiä ketjuja en jaksa kahlata, joskus käyn ja luen kaksi viimosta.

        *!*

        höpötysketjua en jaksaisi lukea,

        jonkin n. s. #vitsin# voin lukea mut eihän niitä ymmärrä

        pitäisi jatkuvasti seurata mutta enhän minä viitsi eikö ou aekaakaa


      • näköjään miellyttää
        Allakan tekijä kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä luettua, pitäiskös soittaa kielitoimistoon, no ei se haitta, joskus vaan ei aivosolut ole kohdillaan.
        Luin kyllä nyt tämän loppupään, alun olen jo eilen lukenut.
        Käsitin jonkun asteiseksi 'kevennykseksi' tuon arvostelun, ja ehdin nauraakin, sitten se seuraava olikin jo ihan tosissan...
        Näin se on ollut monessa asiassa, kuten lapseton nainen kyllä tietää miten lapsia hoidetaan jne...
        No tässäpä tulikin aloittjan kysymykseen vastusta jotta tästä on hyvä jatkaa.

        kaikkia mielipide suuntia,...


      • Liikkuva lueskelija
        *!* kirjoitti:

        höpötysketjua en jaksaisi lukea,

        jonkin n. s. #vitsin# voin lukea mut eihän niitä ymmärrä

        pitäisi jatkuvasti seurata mutta enhän minä viitsi eikö ou aekaakaa

        Täällä taas lueskelin 'nuotan' sisältöä, ja ihan mukavaa luettavaa, kevyttä ja jopa hymähtelin muutamalle.
        Kivasti on saatu tekstiä, sivulle luettukin on aivan kiitettävästi, ihanaa...
        Mielenkiintoista pientä rönsyilyä, joka mielestäni tekee tästä paremman mitä edes odotin, olette kyllä hyviä kynämiehiä...tattista vaan!

        Ruoka on valmista, nyt toivotan kauniita unia, huomen aamulla tulen kurkistamaan.


      • Liikkuva lueskelija
        Liikkuva lueskelija kirjoitti:

        Täällä taas lueskelin 'nuotan' sisältöä, ja ihan mukavaa luettavaa, kevyttä ja jopa hymähtelin muutamalle.
        Kivasti on saatu tekstiä, sivulle luettukin on aivan kiitettävästi, ihanaa...
        Mielenkiintoista pientä rönsyilyä, joka mielestäni tekee tästä paremman mitä edes odotin, olette kyllä hyviä kynämiehiä...tattista vaan!

        Ruoka on valmista, nyt toivotan kauniita unia, huomen aamulla tulen kurkistamaan.

        Ei pumeää
        kun
        pimeää!

        Nyt nauran jo ääneen.


      • Liikkuva lueskelija kirjoitti:

        Ei pumeää
        kun
        pimeää!

        Nyt nauran jo ääneen.

        Pistän lusikkani tähänkin keitokseen..On kiva lukea kirjoituksia,mutta eihän kaikkia jaksa millään.
        Jos on kiinnostavia ja jos on itsellä jotain
        kokemusta ,aiheeseen sopivaa,niin kirjoitan siihen .
        Välillä mietiskelen,että mikähän aihe kiinnostaisi,
        niin voisin tehdä aloituksenkin.Olen yrittänyt välillä,mutta vissiin on olleet aiheet tylsiä,ei oikein ole tullut mielipiteitä..Siis ,aloittaminen on taidetta.Mielelläni jätän sen osaaville ihmisille.Minusta on hyvä,että kirjoitamme,pysymme pirteinä! Mukavaa illanjatkoa..t.Irkku


      • joku veltto
        Miksi niitä ? kirjoitti:

        Minä en ole populisti,
        luen, mikä MINUA kiinnostaa.

        Pitkiä ketjuja en jaksa kahlata, joskus käyn ja luen kaksi viimosta.

        *!*

        yritti mutta ei tullut ollenkaan ymmärretyksi.
        Kyllä luen kaikkia vakiketjuja sieltä täältä, joskus kaikki kirjoitukset.

        Miksi en lukisi 70 ihmisen kieli ja ajatukset ovat kirkkaimmillaan.


      • vitsien yrittäminen
        joku veltto kirjoitti:

        yritti mutta ei tullut ollenkaan ymmärretyksi.
        Kyllä luen kaikkia vakiketjuja sieltä täältä, joskus kaikki kirjoitukset.

        Miksi en lukisi 70 ihmisen kieli ja ajatukset ovat kirkkaimmillaan.

        lukijaa rasittaa eniten.
        vaa jos ei ole asiatietova mistää


      • joku veltto
        vitsien yrittäminen kirjoitti:

        lukijaa rasittaa eniten.
        vaa jos ei ole asiatietova mistää

        puhu, lukea voi vaikka ei asiatietoa ole itsellä, ompahan edes sinulla.


      • epäonnistunut
        vitsien yrittäminen kirjoitti:

        lukijaa rasittaa eniten.
        vaa jos ei ole asiatietova mistää

        vitsi suututtaa jos aina samaa yritettää


      • jo usko
        epäonnistunut kirjoitti:

        vitsi suututtaa jos aina samaa yritettää

        eikä enää samaa vitsiä yritä!!


      • Liikkuva lueskelija
        epäonnistunut kirjoitti:

        vitsi suututtaa jos aina samaa yritettää

        takana ja uudet eväät edessä, kahvia iso mukillinen sitten, hörpin sen tässä kirjoittaessani.
        Tottavie en minäkään kaikkia lue, jokainenhan ottaa sieltä täältä mikä kiinnostaa, asiat ja aiheet nekin muuttuu ketjuissa aivan yllättäviin suuntiin.
        Asiatiedot luen kyllä ihan muualla kuin täällä, kyllä niitäkin tänne avataan vaihtelevaa tuntuu kuitenkin olevan menestys, kaikkia ei aihe kiinnosta ja sitten tuleekin asiattomuutta.
        Asiallisemmat keskustelut ja kannanotot ovat kyllä tuolla muualla ja siellä on valvontaa, ei pääse sooloilut sekaan.
        Kahvi tässä alkaa loppumaan ja pitänee kiiruhtaa sorvin ääreet hetkeksi tänäänkin.
        Miellyttävää paivää kaikille ja kiitos jok'ainoalle kirjoittajalle!


      • tähän
        Liikkuva lueskelija kirjoitti:

        takana ja uudet eväät edessä, kahvia iso mukillinen sitten, hörpin sen tässä kirjoittaessani.
        Tottavie en minäkään kaikkia lue, jokainenhan ottaa sieltä täältä mikä kiinnostaa, asiat ja aiheet nekin muuttuu ketjuissa aivan yllättäviin suuntiin.
        Asiatiedot luen kyllä ihan muualla kuin täällä, kyllä niitäkin tänne avataan vaihtelevaa tuntuu kuitenkin olevan menestys, kaikkia ei aihe kiinnosta ja sitten tuleekin asiattomuutta.
        Asiallisemmat keskustelut ja kannanotot ovat kyllä tuolla muualla ja siellä on valvontaa, ei pääse sooloilut sekaan.
        Kahvi tässä alkaa loppumaan ja pitänee kiiruhtaa sorvin ääreet hetkeksi tänäänkin.
        Miellyttävää paivää kaikille ja kiitos jok'ainoalle kirjoittajalle!

        Palstan ilkeilijät pääsivät hyvin nauttimaan.


      • Katicat2
        Katicat2 kirjoitti:

        Sanoinkin että oma systeemini on tämä ja se sopii minulle. "Kyllä kansa tietää"

        Mut en mää mikkä populisti ol,ehkä mää olen pikemminki laumasialu, ku luen simmossi ketjui kans mitä ova muukki käyneet lukemas. Eik populisti tarkot senttä iha muut.


    • otsikointi

      on poikaa!

      Voi jättää kahvikulmat, runonurkat, murreketjut yms. avaamatta.

      • Kallen mummo

        Kahvin kanssa tässä lueskelen, terveen tuntuista ja luettavaa ketjua, ainahan näihin joku viirus yrittää, ja saavat vastustakin, kun löytyy vielä voimakkaampi viirus.
        Minusta tällaiset ovat mielekkäitä, ei mitään satuilua ja kehuja kunhan rupatellaan ajankuluksi.
        Minulla ei oikein nuo aloitukset synny, ei tule kertakaikkiaan mitään mieleen kun täällä on jo ennestään kaikkea laatua,

        Nyt sitten vauhtia ja matka keskustaan voi alkaa...


      • Herran pieksut
        Kallen mummo kirjoitti:

        Kahvin kanssa tässä lueskelen, terveen tuntuista ja luettavaa ketjua, ainahan näihin joku viirus yrittää, ja saavat vastustakin, kun löytyy vielä voimakkaampi viirus.
        Minusta tällaiset ovat mielekkäitä, ei mitään satuilua ja kehuja kunhan rupatellaan ajankuluksi.
        Minulla ei oikein nuo aloitukset synny, ei tule kertakaikkiaan mitään mieleen kun täällä on jo ennestään kaikkea laatua,

        Nyt sitten vauhtia ja matka keskustaan voi alkaa...

        Kyllä seurailen sieltä täältä, en kuitenkaan ihan kaikkia edes avaa, kun tietää sisällön melkein otsikosta.
        Vuosien varrella kun vapaata on on tullut lueskeltua ja kirjoiteltua, tämähän on vapaa-ajan harraste ei mitenkään ainut, mutta tulee liikuttua näillä palstoilla.
        Nuo luokitellut palstat yleensä missä enemmän käyn.
        Kaikkea en siis lue...


      • millä palstalla
        Herran pieksut kirjoitti:

        Kyllä seurailen sieltä täältä, en kuitenkaan ihan kaikkia edes avaa, kun tietää sisällön melkein otsikosta.
        Vuosien varrella kun vapaata on on tullut lueskeltua ja kirjoiteltua, tämähän on vapaa-ajan harraste ei mitenkään ainut, mutta tulee liikuttua näillä palstoilla.
        Nuo luokitellut palstat yleensä missä enemmän käyn.
        Kaikkea en siis lue...

        kirjoitat ja millä nikillä, niin päästään totemaan hienot oivalluksesi, miten otsikkojesi alla on yllätyksellisä juttuja. Pitääkö se kahvi nyt ihan joka paikassa mukana kulkea, onhan täällä pirttikin , minne poiketa.


      • Ohikulkija vaan
        millä palstalla kirjoitti:

        kirjoitat ja millä nikillä, niin päästään totemaan hienot oivalluksesi, miten otsikkojesi alla on yllätyksellisä juttuja. Pitääkö se kahvi nyt ihan joka paikassa mukana kulkea, onhan täällä pirttikin , minne poiketa.

        Kyllä suomalaisten yleisin nautinto on kahvin juonti mitä siitä tikustelet, ja tulikin mieleeni että pitäneen tännään tämän kirjoittelun jälkeen poiketa cittarissa kahvin ostossa.
        Kyllä minä tykkään enempi lueskella, joskus vastailenkin kuten näkyy.
        En ole rekisteröitynyt tänne mutta osaan silti lueskella sitä sun tätä niinkuin nyt tätäkin.
        Vaikka täällä ei aina ole kaikkeen luontevaa ymmärtämystä, ei se mitään eletään ja nautitaan.


      • vetonauloja
        Ohikulkija vaan kirjoitti:

        Kyllä suomalaisten yleisin nautinto on kahvin juonti mitä siitä tikustelet, ja tulikin mieleeni että pitäneen tännään tämän kirjoittelun jälkeen poiketa cittarissa kahvin ostossa.
        Kyllä minä tykkään enempi lueskella, joskus vastailenkin kuten näkyy.
        En ole rekisteröitynyt tänne mutta osaan silti lueskella sitä sun tätä niinkuin nyt tätäkin.
        Vaikka täällä ei aina ole kaikkeen luontevaa ymmärtämystä, ei se mitään eletään ja nautitaan.

        ne on monopolisoitu,
        ei saa muitten niistä puhua ko pirtissä niistä vaan saa puhuva,, Killani suuttuupi taas.


      • navannöyhtä
        vetonauloja kirjoitti:

        ne on monopolisoitu,
        ei saa muitten niistä puhua ko pirtissä niistä vaan saa puhuva,, Killani suuttuupi taas.

        Ettäs sää jaksat jauhaa tota samaa sontaa.


      • Niskatukka
        navannöyhtä kirjoitti:

        Ettäs sää jaksat jauhaa tota samaa sontaa.

        Kyllä ne sen meille suo, jos eivät niin mielenkiintoisampaa on sala käyttö (o.o).
        No tämänkin joku voi lukea ja otta tosissa, avaan asian tämä on.........................vitsi!


      • varpaanvälihiki
        vetonauloja kirjoitti:

        ne on monopolisoitu,
        ei saa muitten niistä puhua ko pirtissä niistä vaan saa puhuva,, Killani suuttuupi taas.

        saa vähän lohtua tuskaan kun jätttää jäljen kateudestaan.


      • Niskatukka
        varpaanvälihiki kirjoitti:

        saa vähän lohtua tuskaan kun jätttää jäljen kateudestaan.

        Kaisa-kulta, miten kummassa sen noin otit, yhdessähän tässä luetaan ja kirjoitellaan, taskulampun valossa.
        Lohtu on kuule se kun vaihdetaan patterit lamppuun!!


      • Jahvat tulloo
        Niskatukka kirjoitti:

        Kaisa-kulta, miten kummassa sen noin otit, yhdessähän tässä luetaan ja kirjoitellaan, taskulampun valossa.
        Lohtu on kuule se kun vaihdetaan patterit lamppuun!!

        Lueskelin tämän koko jutun!
        Ja nyt sitten sanon että en lähestulkoon lue kaikkea, en ainakaan jos aloitus on muutamalla sanalla huolimattomasti huitastu.
        Aina ne kiusantekijätkin käy jättämässä puumerkkinsä, hyvä...niistä ei olla välitetty.


      • helemat paukkuu
        Jahvat tulloo kirjoitti:

        Lueskelin tämän koko jutun!
        Ja nyt sitten sanon että en lähestulkoon lue kaikkea, en ainakaan jos aloitus on muutamalla sanalla huolimattomasti huitastu.
        Aina ne kiusantekijätkin käy jättämässä puumerkkinsä, hyvä...niistä ei olla välitetty.

        Mitkä aloitukset on hyviä tällä sivulla - ihan voit luottamuksella kertoa...


      • Mutta vastaan
        helemat paukkuu kirjoitti:

        Mitkä aloitukset on hyviä tällä sivulla - ihan voit luottamuksella kertoa...

        Jokaisella on oma mieltymys myös täällä, keskustelupalstoilla, vaikea on sanoa toiselle että lue tuo se on hyvä!
        Kaikki valitsee ne parhaat ja vastailee, mielensä mukaan. Kaikillä ikäisillämme on omat selkeät käsitykset jo kaikesta, älä sinäkään tahallasi tuollaista kysy, mieleistä vastausta ei sulle tule. Olet varmasti heti vastaan ja kyselemässä miksi juuri se, yritäs nyt olla jo aikuinen


      • minulle vastannut
        Mutta vastaan kirjoitti:

        Jokaisella on oma mieltymys myös täällä, keskustelupalstoilla, vaikea on sanoa toiselle että lue tuo se on hyvä!
        Kaikki valitsee ne parhaat ja vastailee, mielensä mukaan. Kaikillä ikäisillämme on omat selkeät käsitykset jo kaikesta, älä sinäkään tahallasi tuollaista kysy, mieleistä vastausta ei sulle tule. Olet varmasti heti vastaan ja kyselemässä miksi juuri se, yritäs nyt olla jo aikuinen

        mutta ihan aikuisten oikeesti olen sitä mieltä, että kyllä täällä on fiksuja lukijoita pilvin pimein, kun katsoo noita lukijamääriä. Kirjoittajat ja varsinkin ketjujen aloittajat ovat harvalukuiset. Rekatut taitavat olla katoava luonnonvara.


    • Haaralainen

      Kyllä luen.

      • 1938

        Olen lukenut kaikki tämän ketjun jutut ja mielenkiinnolla odottelen lisää ...


      • 1946
        1938 kirjoitti:

        Olen lukenut kaikki tämän ketjun jutut ja mielenkiinnolla odottelen lisää ...

        heittikö hierarkia tienposkeen?


      • Atolfia
        1946 kirjoitti:

        heittikö hierarkia tienposkeen?

        läpi ja loin tuollaisen yleis silmäyksen juttuihin. Yleensä valikoin mitä luen. Voin vilkaista otsikon ja jos kiinnostaa käyn ketjun läpi.

        Joskus kirjoittelen, nykyään harvemmin.


      • Kuparipannu
        Atolfia kirjoitti:

        läpi ja loin tuollaisen yleis silmäyksen juttuihin. Yleensä valikoin mitä luen. Voin vilkaista otsikon ja jos kiinnostaa käyn ketjun läpi.

        Joskus kirjoittelen, nykyään harvemmin.

        Mielenkiinnoolla luin kaikki taas tästä ketjusta ja ennen sitä uutiset...ihan muualta.
        Muutamia liian lyhyitä en edes ymmärtänyt, vaan nehän jääköön minun murheekseni, ihan siististi täällä liikutaan, luetaan ja kirjoitetaan.
        Vkloppu edessä ja ihan tässä kauemmaksi lähden tulen sitten maanantaina uteliaana vilkiasemaan , missä mennään.
        Tänäänkin lueskelen näitä ketjuja.


      • Liikkuva lueskelija
        Kuparipannu kirjoitti:

        Mielenkiinnoolla luin kaikki taas tästä ketjusta ja ennen sitä uutiset...ihan muualta.
        Muutamia liian lyhyitä en edes ymmärtänyt, vaan nehän jääköön minun murheekseni, ihan siististi täällä liikutaan, luetaan ja kirjoitetaan.
        Vkloppu edessä ja ihan tässä kauemmaksi lähden tulen sitten maanantaina uteliaana vilkiasemaan , missä mennään.
        Tänäänkin lueskelen näitä ketjuja.

        Viikonloppu aluillaan, 'hyppyviikko' takana, tänne kuitenkin pitää kurkata. Onkin ollut joka aamu lähtöjä ja nyt sitten tauon paikka, uimahalliin tästä sitten kun tämä muki on tyhjä.
        En uskalla oikein liemen nimeä mainita kun tuolla oli jo huomautuksia, ettei se mitenkään sotke tätä käyttämättömien päivää. (hymy)
        Hyvin voidaan noin ensisilmäyksellä ja mikä ettei jatkossakin, monta kannanottoa on tullut niistä kiitokset kirjoittajille.
        Nyt onkin tullut paljon aloituksia, vastauksia vaan ei näytä niihin paljon tulleen vielä, vaan jos tänäänkin sataa pitää se useita sisällä ja aikaa jää kirjoitteluun.
        Mehän tavataan vielä? Eikö niin!


      • toisiamme
        Liikkuva lueskelija kirjoitti:

        Viikonloppu aluillaan, 'hyppyviikko' takana, tänne kuitenkin pitää kurkata. Onkin ollut joka aamu lähtöjä ja nyt sitten tauon paikka, uimahalliin tästä sitten kun tämä muki on tyhjä.
        En uskalla oikein liemen nimeä mainita kun tuolla oli jo huomautuksia, ettei se mitenkään sotke tätä käyttämättömien päivää. (hymy)
        Hyvin voidaan noin ensisilmäyksellä ja mikä ettei jatkossakin, monta kannanottoa on tullut niistä kiitokset kirjoittajille.
        Nyt onkin tullut paljon aloituksia, vastauksia vaan ei näytä niihin paljon tulleen vielä, vaan jos tänäänkin sataa pitää se useita sisällä ja aikaa jää kirjoitteluun.
        Mehän tavataan vielä? Eikö niin!

        ja näitä viestejä (ta-va-taan).
        Minullakin kuumaa kupissa, en sano mitä,
        ettei tule lunta tupaan.
        Kippis!


      • ½uninen
        toisiamme kirjoitti:

        ja näitä viestejä (ta-va-taan).
        Minullakin kuumaa kupissa, en sano mitä,
        ettei tule lunta tupaan.
        Kippis!

        Piti taas valvoa ja sitten pyöriä tuolla sängyssäkin unta hakien, kävin puolen yön jälkeen lukemassa täällä näitä juttuja pelaamassa mahjonkia.
        No nyt on nukuttu ja aromit tunkee nenuun, tää on niin mukavaa kirjoitella, lueskella ja välillä siemailla.
        Tulen varmaan vielä toisenkin kerran tutkailemaan tuloksia.


      • ensi kerralla
        toisiamme kirjoitti:

        ja näitä viestejä (ta-va-taan).
        Minullakin kuumaa kupissa, en sano mitä,
        ettei tule lunta tupaan.
        Kippis!

        minulla kädessä kuppi teetä ja tarjolla sympatiaa Sinulle, lukija!


      • Üsküdara
        ensi kerralla kirjoitti:

        minulla kädessä kuppi teetä ja tarjolla sympatiaa Sinulle, lukija!

        Flunssa kiusana ja tääsä kyllä aikaa lueskella, ihan mukavaa ajankulua, tokkopa kuitenkin kaikkia luen.
        Katson mihin on tänään tulut lisäyksiä ne kiinnostaa koska se on muillekin mielenkiintoinen. En paljon kirjoittele vaan tänne jätän puumerkin, ehkä joskus innostun kun nuo muut harrasteet vähenee.
        Kivaa vkloppua lukijoille.


      • Liikkuva lueskelija
        Üsküdara kirjoitti:

        Flunssa kiusana ja tääsä kyllä aikaa lueskella, ihan mukavaa ajankulua, tokkopa kuitenkin kaikkia luen.
        Katson mihin on tänään tulut lisäyksiä ne kiinnostaa koska se on muillekin mielenkiintoinen. En paljon kirjoittele vaan tänne jätän puumerkin, ehkä joskus innostun kun nuo muut harrasteet vähenee.
        Kivaa vkloppua lukijoille.

        Lukijoita liikkuu luvuista päätellen, se on oikein hyvä, siksihän tämä palsta on että jokainen saa valita kirjoittaako vai lukee.
        *ensikerralla* kiitos molemmista sekä sympatiasta että tuosta hyvänmakuisesta nesteestä, en uskalla sanoa ettei se 'pistä'jota kuta silmään.

        Koko päivä meni taas tarkkaan, ja hyvä niin ei aika mene hukkaan eikä paivät tunnu pitkiltä, nuorison kanssa on vipinää.
        Ja tottopuhuen oli kiire tulla katsomaan kuinka tämä huollettavani jaksaa...oikein hyvin huomaan ja kiitos teidän kaikkien kirjoittajien.


      • 1938
        Liikkuva lueskelija kirjoitti:

        Lukijoita liikkuu luvuista päätellen, se on oikein hyvä, siksihän tämä palsta on että jokainen saa valita kirjoittaako vai lukee.
        *ensikerralla* kiitos molemmista sekä sympatiasta että tuosta hyvänmakuisesta nesteestä, en uskalla sanoa ettei se 'pistä'jota kuta silmään.

        Koko päivä meni taas tarkkaan, ja hyvä niin ei aika mene hukkaan eikä paivät tunnu pitkiltä, nuorison kanssa on vipinää.
        Ja tottopuhuen oli kiire tulla katsomaan kuinka tämä huollettavani jaksaa...oikein hyvin huomaan ja kiitos teidän kaikkien kirjoittajien.

        Tääs täällä.
        Tulin vilkaisemaan näitä loppupään juttuja, mukavasti tullut ja mukava tänne jättää omat tekstit, mainiota ajankulua.

        Kaiken päivää tässä pientä hommaa ja kodin siistimistä, ruuanlaittoa ja sen syömistä, nyt voin istahtaa ja raapustaa oman terveisieni, teille tuleville luettavaksi.


      • siellä vertaistesi
        1938 kirjoitti:

        Tääs täällä.
        Tulin vilkaisemaan näitä loppupään juttuja, mukavasti tullut ja mukava tänne jättää omat tekstit, mainiota ajankulua.

        Kaiken päivää tässä pientä hommaa ja kodin siistimistä, ruuanlaittoa ja sen syömistä, nyt voin istahtaa ja raapustaa oman terveisieni, teille tuleville luettavaksi.

        parissa, täällä on vanhat luuserit.


      • Kenelle tarkoitettu?
        siellä vertaistesi kirjoitti:

        parissa, täällä on vanhat luuserit.

        Miksi tuollaista epämääräistä kehoitusta joku tänne kirjoittaa, vai onko ne jotenkin kannustusta, ja mihin??
        Huu nous?


      • Kielo-Iris-Orvokki
        Kenelle tarkoitettu? kirjoitti:

        Miksi tuollaista epämääräistä kehoitusta joku tänne kirjoittaa, vai onko ne jotenkin kannustusta, ja mihin??
        Huu nous?

        Avasin viinipullon kesällä ostetun, kaukaa tuodun, aine kauniin punaista, maku hyvä.
        Kiva tulla tänne istumaan ja rauhoituumaan kiireisen lauantai-illan päätteeksi, usein vain lueskelen ja nyt aloin kirjoittamaan, siis teen tunnustuksen kaikkien luettavaksi.
        Tämä on surutonta vapaalle heittoa, vai mitä olette muut mieltä?


      • Huomauttelijoita
        Kielo-Iris-Orvokki kirjoitti:

        Avasin viinipullon kesällä ostetun, kaukaa tuodun, aine kauniin punaista, maku hyvä.
        Kiva tulla tänne istumaan ja rauhoituumaan kiireisen lauantai-illan päätteeksi, usein vain lueskelen ja nyt aloin kirjoittamaan, siis teen tunnustuksen kaikkien luettavaksi.
        Tämä on surutonta vapaalle heittoa, vai mitä olette muut mieltä?

        Mistä kummasta noita huomauttelijoita riittää, ei ne kaikissa ketjuissa käy, pitänee kai yhdistää ne noihin missä on 'kuuluisat' aloittajat ja jatkajat, joitä minä en enää jaksa lukea.
        Jotain tämän kaltaista vapaata juttupalstaa tarvitaan, lueskelin alusta loppuun, toivonkin tällaista seuraavallekin sivulle.
        Onhan noita aloituksia muutamista aiheista kaksin kappalein ja peräkkäin, mikähän senkin tapauksen takana luuraa?
        Aihepiiri vapaa ja miellyttävä se on siinä!


      • Atolfia
        toisiamme kirjoitti:

        ja näitä viestejä (ta-va-taan).
        Minullakin kuumaa kupissa, en sano mitä,
        ettei tule lunta tupaan.
        Kippis!

        tuli mieleeni Hesarin juttu tänä aamuna. Ylioppilaskirjoituksissa nämä meidän abiturientit tekevät suomen kielessä tavuvirheitä. Jakavat sanat aivan päinmäntyyn.

        Johtuukohan se siitä, että nykyään lapsia ei opeteta tavamaan samalla tavalla kuin meitä aikoinaan vai onkohan se nykyisten medioiden syytä. Sanomalehdissä ja aikakausilehdissä tapaa hyvin paljon näitä tavuvirheitä.

        Jäin vain ihmettelemään moista. Nykynuortenhan pitäisi olla jokasuhteessa etevämpiä kuin me aikoinaan.


      • Saman huomannut
        Atolfia kirjoitti:

        tuli mieleeni Hesarin juttu tänä aamuna. Ylioppilaskirjoituksissa nämä meidän abiturientit tekevät suomen kielessä tavuvirheitä. Jakavat sanat aivan päinmäntyyn.

        Johtuukohan se siitä, että nykyään lapsia ei opeteta tavamaan samalla tavalla kuin meitä aikoinaan vai onkohan se nykyisten medioiden syytä. Sanomalehdissä ja aikakausilehdissä tapaa hyvin paljon näitä tavuvirheitä.

        Jäin vain ihmettelemään moista. Nykynuortenhan pitäisi olla jokasuhteessa etevämpiä kuin me aikoinaan.

        Lehdissäkin on yllättävän paljon tavutettu väärin, johtuneeko tekstinkäsittelyn kiireestä vaiko ei kaikki oikolueta.
        Selvän niistä kuitenkin saa ja täällä teksti vaan 'elää' somasti pienine virheineen.


      • Hoooo....
        Atolfia kirjoitti:

        tuli mieleeni Hesarin juttu tänä aamuna. Ylioppilaskirjoituksissa nämä meidän abiturientit tekevät suomen kielessä tavuvirheitä. Jakavat sanat aivan päinmäntyyn.

        Johtuukohan se siitä, että nykyään lapsia ei opeteta tavamaan samalla tavalla kuin meitä aikoinaan vai onkohan se nykyisten medioiden syytä. Sanomalehdissä ja aikakausilehdissä tapaa hyvin paljon näitä tavuvirheitä.

        Jäin vain ihmettelemään moista. Nykynuortenhan pitäisi olla jokasuhteessa etevämpiä kuin me aikoinaan.

        Mikä ihmeen sana on päinmäntyyn? Suomen kieleen on ilmeisesti tullut uusia yhdyssanoja sen jälkeen, kun minä lopetin koulunkäynnin.
        Minä sanoisin: Päin mäntyä, mutta minähän olenkin vain minä.

        Eikö olekin muuten helppo arvostella toisten tekemisiä...itse kunkin?


      • Atolfia
        Hoooo.... kirjoitti:

        Mikä ihmeen sana on päinmäntyyn? Suomen kieleen on ilmeisesti tullut uusia yhdyssanoja sen jälkeen, kun minä lopetin koulunkäynnin.
        Minä sanoisin: Päin mäntyä, mutta minähän olenkin vain minä.

        Eikö olekin muuten helppo arvostella toisten tekemisiä...itse kunkin?

        arvostelua, jos nimittäin katsot että olet oikeassa. Noinhan se varmaan onkin, mutta minusta se on melko hyvä noinkin.

        Olisit voinut kirjoittaa kunnon nimimerkillä, jotta tietäisi, kenestä on mukava arvostella.

        Minä kuitenkin pyrin olemaan arvostelematta juuri tuosta syystä, kun noita virheitä itsellenikin sattuu.

        Oliko nikkisi piilotettuna tekstiin? Jos niin oli, niin tiedänhän minä sen jo.


      • sanoja......
        Huomauttelijoita kirjoitti:

        Mistä kummasta noita huomauttelijoita riittää, ei ne kaikissa ketjuissa käy, pitänee kai yhdistää ne noihin missä on 'kuuluisat' aloittajat ja jatkajat, joitä minä en enää jaksa lukea.
        Jotain tämän kaltaista vapaata juttupalstaa tarvitaan, lueskelin alusta loppuun, toivonkin tällaista seuraavallekin sivulle.
        Onhan noita aloituksia muutamista aiheista kaksin kappalein ja peräkkäin, mikähän senkin tapauksen takana luuraa?
        Aihepiiri vapaa ja miellyttävä se on siinä!

        ja sisäistä kansaa hajottavaa kiihottamista kansanryhmää vastaan
        se onn siellä ja muissakin ketjuissa oikein vanha tapa.


      • Ei hyviä kokemuksia,
        sanoja...... kirjoitti:

        ja sisäistä kansaa hajottavaa kiihottamista kansanryhmää vastaan
        se onn siellä ja muissakin ketjuissa oikein vanha tapa.

        samat nikit siellä on pyörineet nämä 3 v mitä olen ollut täällä seurailemassa ja kirjoitankin.
        Pitkiä satuja sama asiaa ja eri järjestys.


      • hölmöilyä
        Ei hyviä kokemuksia, kirjoitti:

        samat nikit siellä on pyörineet nämä 3 v mitä olen ollut täällä seurailemassa ja kirjoitankin.
        Pitkiä satuja sama asiaa ja eri järjestys.

        kiinnostaa, kun käytte lukemassa.

        Mitähän kiihotusta, perusteluja?


    • En lue kaikkia kirjoituksia, sillä aika ei riitä ja kun on muutakin elämää onneksi. Usein näkee jo otsikosta tai aloittajan nimimerkistä, voisiko aloitus olla kiinnostava. Eri ihmisiä kiinnostavat eri asiat, tuskin kukaan jaksaa kaikkea tavata lävitse, luulisin.

      • ennakkoluuloisuuttako?

        Aloitahan nyt itse, niin saadaan arvioida kiinnostavuus.


      • Turha olla kaikkitietävä
        ennakkoluuloisuuttako? kirjoitti:

        Aloitahan nyt itse, niin saadaan arvioida kiinnostavuus.

        Mielipiteet ovat kaikilla omanlaiset joku tykkää joku ei, miksi joku taas tikustelee siitä että ei saisi lukea jotain ketjua?
        Minusta saa lukea tai ei miten itse kukin näkee ja voi siitä kertoa.
        Ihan ruusuista ei kai missään ketjussa ole, eikä voi miellyttää kaikkea


      • onko kiva lukea ketjua,
        Turha olla kaikkitietävä kirjoitti:

        Mielipiteet ovat kaikilla omanlaiset joku tykkää joku ei, miksi joku taas tikustelee siitä että ei saisi lukea jotain ketjua?
        Minusta saa lukea tai ei miten itse kukin näkee ja voi siitä kertoa.
        Ihan ruusuista ei kai missään ketjussa ole, eikä voi miellyttää kaikkea

        jossa keljuillaan ja painostetaan.
        Jossa on joka viestissä rumia pahoja sanoja.


      • missä haukutaan
        onko kiva lukea ketjua, kirjoitti:

        jossa keljuillaan ja painostetaan.
        Jossa on joka viestissä rumia pahoja sanoja.

        jotain kirjoittajaa, saa lukijoita ja kirjoittajia. Ihan kuin haaskalle kokoonnuttaisiin.


      • Haaska??
        missä haukutaan kirjoitti:

        jotain kirjoittajaa, saa lukijoita ja kirjoittajia. Ihan kuin haaskalle kokoonnuttaisiin.

        Onkos tämä sellainen, ei minun mielestä..
        Mielipiteet vaihtelee, ja 'haukutaan' siinä on aivan liian voimakas ilmaisu.
        En edes nimittelyä huomannut ja luin koko ketjun, ihan sinun huomautuksen takia.
        Ei niitä kaikkia voi ottaa itseensä mitä täällä jostain sanotaan joku tykkää ja joku ei.

        Iloisempaa ilmettä, iso juhla tulossa......


      • ennakkoluuloisuuttako? kirjoitti:

        Aloitahan nyt itse, niin saadaan arvioida kiinnostavuus.

        Olin ilmaisevinani, että kaikkea ja kaikkia ketjuja ei yksinkertaisesti ehdi lukea, jos on muutakin elämää eikä istu koko aikaa koneen ääressä. Siksi joutuu valikoimaan lukemiaan ketjuja, koettaa katsoa, kiinnostaisiko aihe tai olisiko ketjun aloittanut joku, jonka jutut ovat monesti olleet mielenkiintoisia tms. Mitään aloitusta en halunnut edellisellä pistää arvottomaksi, jokaisellehan täällä lienee tilaa. Jokainen valitsee lukemansa jollakin kriteerillä. Kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia ja hyvä niin.
        En ole tehnyt aloituksia, koska hyvää aihetta ei ole tullut mieleen tai ei ole tuntunut mielessäni oleva asia niin tärkeältä. Ei minusta ole tekemään aloituksia vain aloituksen tekemisen vuoksi, ei se tunnu todellakaan tärkeältä. Riittää täällä toistenkin aloituksia minun tarpeisiini. :) Voit päätellä siis, että jos tekisin aloitteen, niin se olisi takuulla huono, eikös? :)


      • Haaska??
        tinat kirjoitti:

        Olin ilmaisevinani, että kaikkea ja kaikkia ketjuja ei yksinkertaisesti ehdi lukea, jos on muutakin elämää eikä istu koko aikaa koneen ääressä. Siksi joutuu valikoimaan lukemiaan ketjuja, koettaa katsoa, kiinnostaisiko aihe tai olisiko ketjun aloittanut joku, jonka jutut ovat monesti olleet mielenkiintoisia tms. Mitään aloitusta en halunnut edellisellä pistää arvottomaksi, jokaisellehan täällä lienee tilaa. Jokainen valitsee lukemansa jollakin kriteerillä. Kiinnostuksen kohteet ovat erilaisia ja hyvä niin.
        En ole tehnyt aloituksia, koska hyvää aihetta ei ole tullut mieleen tai ei ole tuntunut mielessäni oleva asia niin tärkeältä. Ei minusta ole tekemään aloituksia vain aloituksen tekemisen vuoksi, ei se tunnu todellakaan tärkeältä. Riittää täällä toistenkin aloituksia minun tarpeisiini. :) Voit päätellä siis, että jos tekisin aloitteen, niin se olisi takuulla huono, eikös? :)

        Harvinaisen vähän on tässä kerjussa hankalia käynyt, ja oikein hyvä niin kyllä joskus ovat pelkkää riesaa teksteineen.
        Yleensä luen sieltä täältä politiikka ja siihen liittyvät ketjut jää kyllä koskematta, se on alue jossa sarvet kalisee melkein aina, politiikka on muutenkin elävässä elämässä aivan liian tulen arka puheenaihe.
        Kevyttä keskustelua kannatan ja otan osaakin silloin tällöin. Poistoja täällä on näköjään aivan liikaa moni valittaa ja on syytäkin. Eilen oli yksi aloitus johon kirjoitin pienen osanottoni .. nyt on poissa!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe