Sallittu, kielletty ja käsketty adventisteilla?

Onko adventistien opissa ja ajattelussa sallittu kaikki mitä Raamatussa ei ole kielletty?

Entä onko kaikki mitä Raamattu ei nimenomaan salli, kiellettyä?

Onko kaikki se, mitä Raamattu käskee, velvoitettua?

9

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinenadventti
      • Niin varmasti. Oppi varmaan löytyy sieltä mutta löytyykö lyhkäsiin kysymyksiini vastaukset?

• advarina

• advarina kirjoitti:

Ja jos kristinmusko kiinnostaa, voit löytää sen täältä ja verrata! Eroa löytyy ja rutosti!

http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/UT.html

Lähinnä minua kinnosti vastaukset kysymyksiini mutta enpä noita saanut, ainakaan vielä.

• advarina (ei ole helppoa)
        Epiktetos kirjoitti:

Lähinnä minua kinnosti vastaukset kysymyksiini mutta enpä noita saanut, ainakaan vielä.

Luuletko olevasi erityisessä asemassa täälläolijoiden joukossa?
        Mistä tuo luulosi on kotoisin?
        Eihän adventistit vastaa milloinkaan itse kysymyksiin.
        Vastauksia varten heillä on pääkonfferenssinsa!

• advarina (ei ole helppoa) kirjoitti:

Luuletko olevasi erityisessä asemassa täälläolijoiden joukossa?
        Mistä tuo luulosi on kotoisin?
        Eihän adventistit vastaa milloinkaan itse kysymyksiin.
        Vastauksia varten heillä on pääkonfferenssinsa!

> Eihän adventistit vastaa milloinkaan itse kysymyksiin.
        Vastauksia varten heillä on pääkonfferenssinsa! <

Eivätkö adventistit vastaa milloinkaan kysymyksiin itse, vaan Pääkonferenssi vastaa?   
        vai,
        Eivätkö adventistit vastaa milloinkaan itse kysymyksiin, vaan Pääkonferenssi vastaa johonkin muuhun kuin kysymyksiin?

• advarina
        Epiktetos kirjoitti:

> Eihän adventistit vastaa milloinkaan itse kysymyksiin.
        Vastauksia varten heillä on pääkonfferenssinsa! <

Eivätkö adventistit vastaa milloinkaan kysymyksiin itse, vaan Pääkonferenssi vastaa?   
        vai,
        Eivätkö adventistit vastaa milloinkaan itse kysymyksiin, vaan Pääkonferenssi vastaa johonkin muuhun kuin kysymyksiin?

En edes saa adventistina vastata muuten kuin virallisella opilla....jos minä muuten vastaan, en ole adventistina!
        Ja jos en varmasti tiiä, ei ole syytä vastailla.
        Adventtikirkko lupaa vasta ihmisiä kiinnostaviin Raamatun kysymyksiin mutta ei sitten vastaakaan.
        Kysy vaikka tohtori kuhilaalta, jos et minua usko.

• advarina kirjoitti:

En edes saa adventistina vastata muuten kuin virallisella opilla....jos minä muuten vastaan, en ole adventistina!
        Ja jos en varmasti tiiä, ei ole syytä vastailla.
        Adventtikirkko lupaa vasta ihmisiä kiinnostaviin Raamatun kysymyksiin mutta ei sitten vastaakaan.
        Kysy vaikka tohtori kuhilaalta, jos et minua usko.

Eri kirkkokunnillahan on käsittääkseni vähän eroja siinä miten ne Raamatun käskyt ja kiellot ymmärtävät. Toisissa ymmärretään, että se mitä ei ole kielletty, on sallittu ja toisissa taas pikemminkin, että mikä ei ole käsketty tai mistä ei löydy Raamatun esimerkkiä, on kielletty.

• armon saaneena

Sallittu, kielletty ja käsketty adventisteilla?
      Epiktetos 27.11.2008 klo 13.02

Onko adventistien opissa ja ajattelussa sallittu kaikki mitä Raamatussa ei ole kielletty?

>>Täällä ollaan jo iäisyysmatkalla, niin sallittu on varmasti rakkauden kautta toimiva sanan mukainen usko.<

Entä onko kaikki mitä Raamattu ei nimenomaan salli, kiellettyä?

>>Silloin ei eletä rakkaudessa, Jumalan osoittamassa päämärätietoisessa elämässä jos sanassa kielletty muuttuu myönteiseksi, kyse on sitten parannuksen tarpeesta väärästä asenteesta.<

Onko kaikki se, mitä Raamattu käskee, velvoitettua?    

>> siitä tehdään henkilökohtainen tili Jumalan kasvojen edessä, täällä jo rakennetaan Jumalan valtakuntaa jokainen kohdaltaan sillä armoituksella mikä kullakin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      546
      2076
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      385
      1672
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1499
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1398
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1076
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1072
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1067
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      838
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      824
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      813
    Aihe