Oletko huutanut avuksesi Herraa?

jukka.finland

Lähden hetken kuluttua kohti Lappeenrantaa, jossa lauantaina kuun alussa kuollut ystäväni siunataan. Puhun muistotilaisuudessa ja kuuluijoiden joukossa on useita pelastuksesta vielä osattomia. Muistakaahan ystävät minua Herran edessä rukouksin, että saisin oikeat sanat sanottavakseni, sillä kuulijat ovat pääasiassa saamelaisia, jotka uskovat jonkinlaisiin luonnonjumaliin.

Niin uskoi ystävänikin vielä kuolinvuoteellaan, mutta Jumala johdatti niin, että unohdin raamattuni hänen huoneeseensa ja käydessäni Vantaalla asioilla (4 vrk:ta) hän oli ruvennut lukemaan raamattuani merkintöineen. Palatessani takaisin Lappeenrantaan joutui ystäväni suureen synninhätään (en puhunut hänelle mitään Jumalasta, koska en löytänyt sanoja "saamelaisuskonnon" kanssa koko elämänsä eläneelle) ja 4.9.08 aamuyöllä ystäväni kirjaimellisesti huusi avukseen Herran Jeesuksen nimeä. "Auta minua Jeesus! Anna anteeksi minulle!" Sitten ystäväni nukahti.

Aaamulla hän rupesi selittämään minulle kuin "ihana yö oli ollut". Sanoin, että etkö ollut suuressa hädässä ja tuskassa yöllä? Siihen hän vastasi "kiitos Jeesus" (toisti useamman kerran enkä varmasti ollut opettanut enkä kertaakaan lausunut hänen kuullensa noita sanoja). Sitten ystäväni kertoi, että "Jeesus oli vieraillut yöllä hänen luonaan". Ja kuinka ystäväni kasvot loistivatkaan iloa ja rauhaa.

Jumalan lupaukset ovat totta. Halusin kertoa tämän "ryövärin armon" saaneen ystäväni kohtalosta, koska "hän huusi avukseen Herraa ja Herra vastasi hänelle". Raamattu opettaa, että "on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu".

"Avuksesi huuda Minua hätäsi päivänä, niin Minä autan sinua ja sinä olet kunnioittava Minua" ja "suullani minä Häntä huusin ja ylistys tuli minun kielelleni".

Jumalan armo ja Kristuksen rauha jokaisen palstalaisen kanssa. Jumala pitää lupauksensa. Hän on uskollinen Jumala.

17

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensin tunget kuolevan suuhun omia sanojasi ja nyt aiot käännytää surevat omaiset haudalla.

• joutenkulkija

Hieno kirjoitus, ole siunattu ystävä siellä muistotilaisuudessa. Herra sinun suusi oikeilla sanoilla täyttäköön ja antakoon sydämen oikeaa asennetta tuoda ne 'taitoon' korville kuultaviksi, vastaanotettaviksi.

Jesajan kirjan 55 luku, jakeet 10-11

10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
      11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

• kysymyksiin

hyvä jukka
      Kirjoittanut: auroraboreallis 26.11.2008 klo 19.06

kerrankin samaa mieltä. Tuosta rahankäytöstä seurakunnassa...uudessa testamentissa(siinä kohdassa jossa oon ollut nyt kun E.kehotti)on malli siitä kuinka alkuseurakunta myi koko omaisuutensa ja lahjoitti seurakunnalle joka antoi sitten köyhilleen.
      Niin siis tämän mallin mukaan varmasti kuuluisi elää. Pyhä Henki oli se joka tähän kehoitti.
      Rahankäyttö ja kaikesta luopuminen oli vakava asia-Sanassa eräs pariskunta lahjoitti vain osan omaisuudestaan ja he kuolivat.
      Seurakunta piti siis siihen aikaan omistaan huolta. Kymmenyksiä ei mainittu(evankeliuimien jälkeen) mutta mainittiin riita, jossa lesket jäivät vaille taloudellista huolenpitoa. Asia käskettiin heti korjaamaan.
      Nykyään ei ole lähellekkään niin kuin alkuseurakunnan aikaan. Nykyään seurakunta jakaa köyhille kuivaa leipää kirpputorilla ja siitä voimme päätellä millainen on itsekkyyden määrä.
      Siksi tuollainen menestysteologia on ainoa mikä nykyajan ihmisiin puree.
      Ei heitä Raamatut kiinnosta vaan se hyöty mitä Jumalasta saadaan.
      Tietenkin on poikkeuksia(sivullani kaikki on hyviä ihmisiä jotka kannustavat ja ajattelevat minua, kun aina uudestaan sinne tulevat)jotka haluavat auttaa.
      Koin Kristuksen rakkautta kun eräs henkilö otti minun kaikki velkani maksettavakseen vaatimatta mitään takaisin. Niitä oli kaksikymmentä tuhatta euroa ja enää ei ole mitään kontollani.
      Hän ei ole uskossa..vaan rakkaudesta maksoi velkani.
      Ihan kuin Kristus meidän "velkamme"
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000039670511

jatkoa vielä, Jukka.Finland!
      Kirjoittanut: auroraboreallis 26.11.2008 klo 19.46

Kun me silloin juteltiin puhelimessa niin me juteltiin aina se kaksi tuntia joka päivä ainakin.
      Luulitko sinä etten mä tajunnut sun olevan mies? Mä olen aina..24-vuotiaasta saakka halunnut saada miehen joka tekee Jumalan tahtoa elämässään evankelioimalla.
      Sinä olit sellanen. Kun kerroit että joku palstalainen on vienyt Merjasi niin ajattelin että minä en tee sitä sulle:)
      Kun me sitten nähtiin ja oltiin niin mun mies suuttui. se huusi ja tappeli mulle viikkokausia niin että ymmärsin tehneeni virheen. Silloin paljastin sinun pedofiilijuttusi tällä palstalla ja aloin inhota sinua...tai niin päätin, mutta se ei onnistunutkaan.
      Rakastan sinua veljenäni hyvin paljon. Olen hyvin huolissani sinusta monessa suhteessa.
      Ensinnäkin-sivusi on nyt täynnä auroraboreallista ja sinun olisi hyvä keskittyä johonkin muuhun-olethan mies ja sinun olisi hyvä nähdä että muutkin ihailevat sinua.
      Olet hyvin suosittu, niin kuin Risto kirjoitti(Frihet). Se Merja teki väärin.
      Nyt sanon sen sinulle kun silloin puhelimessa en halunnut keskeyttää.
      Myös se että sinulla ei ole seurakuntaa murehduttaa mua koska ajattelet itsekkin että sellainen olisi hyvä olla.
      Niin...toivon sulle parempaa niin että voisit yhtyä siihen mitä menestysteologi kirjoitti: Jumala tahtoo omilleen vain parasta.
      Me emme voi enää tässä iässä korjata mennyttä ja Jumala tuo meille lohdun. Ei hän tahdo rangaista.
      Meille Hän on erilainen kuin niille nuorille joilla elämä on vielä edessä. Mutta hyvää Hän kaikille tahtoo.
      Päätin jo tämän kirjoitukseni alussa että kerron sinulle siitä miehestä joka maksoi velkani, lopuksi.
      Hän ei ole rikas. Hänelle jää muutama sata euroa tilistä sen jälkeen kun hän on maksanut omaa ja minun velkaa eli hän on köyhä. Juo paljon viinaa ja on renttu.
      Se siitä "Jeesuksesta"?
      Kun olisikin rikas...mutta hän maksaa minun velkojani(omia hänellä oli puolet vähemmän)lopun elämää.
      Takuusäätiö maksoi jo kaikki mun velat. Tää on velkaa sille säätiölle.
      Mutta jos Jumala on totta niin Hän on vihdoin näyttänyt minulle sen mitä olen pyytänyt-oon saanut nähdä mitä on armo.
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000039671752

• j.suomi.

Vai, että ab. ja jf. oli silleen ja tässäkin uskiksessa haiskahtaa pedo, jos ab:tä on uskominen. Miten alas voi "uskovainen" painua?

• j.suomi. kirjoitti:

Vai, että ab. ja jf. oli silleen ja tässäkin uskiksessa haiskahtaa pedo, jos ab:tä on uskominen. Miten alas voi "uskovainen" painua?

Sen piti tulla mulle oikeuteen avustajaksi huoltajuuskiistassa ja siksi kertoi että on ollut oikeudessa epäiltynä pedofiliasta.
        Myöhemmin selitti jotain joistain nuorista ja pahoinpitelystä, mutta en jaksanut kuunnella kun se pedofiiliasia oli jäänyt niin mieleen.
        Mulla sattu olemaan kaiutin päällä ja mun mies kuuli ihan saman(sen bedofiiliasian).
        Ei tullut Jukasta avustajaa.
        Ei kai oikeuteen edes mitään avustajia oteta.

• mutta tukihenkilö
        auroraboreallis kirjoitti:

Sen piti tulla mulle oikeuteen avustajaksi huoltajuuskiistassa ja siksi kertoi että on ollut oikeudessa epäiltynä pedofiliasta.
        Myöhemmin selitti jotain joistain nuorista ja pahoinpitelystä, mutta en jaksanut kuunnella kun se pedofiiliasia oli jäänyt niin mieleen.
        Mulla sattu olemaan kaiutin päällä ja mun mies kuuli ihan saman(sen bedofiiliasian).
        Ei tullut Jukasta avustajaa.
        Ei kai oikeuteen edes mitään avustajia oteta.

pääsee oikeussaliin asiakkaansa kanssa, myös suljetuin ovin pidettävään oikeusistuntoon.

Mä ihmettelen noita sun panettelevia puheita, olkoon sitten Jukasta tai muista. Mitä ne tänne helluntaipalstalle kuuluu.

Soita paikkakuntasi käräjäoikeuteen ja tilaa "Jukan jutusta" pöytäkirjat. Mä tiedän, että häntä ei tuomittu pedofiliasta kun oon lukenut päätöksen. Tässä jutussa oli kysymys useammasta lievästä pahoinpitelystä, yllytyksestä perättömän lausuman antamiseen ja kavalluksesta. Jotkut lievät pahoinpitelyt täyttivät "sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan käytöksen tunnusmerkistön" koska Jukka oli lyönyt remmillä alle 16-vuotiasta paljaille takamuksille.

Lopettaisit tällaiset kirjoittelut, rakkaudentunnustukset ym ja keskustelisit helluntailaisuuteen liittyvistä jutuista. Tämä sun juttu ei varmasti liity helluntailaisuuteen koska Jukka ei edes ole helluntailainen.

Kokoa itsesi ja pärjäile. Kilvoittele hyvä uskonkilvoitus. Moi.

• Onko
        mutta tukihenkilö kirjoitti:

pääsee oikeussaliin asiakkaansa kanssa, myös suljetuin ovin pidettävään oikeusistuntoon.

Mä ihmettelen noita sun panettelevia puheita, olkoon sitten Jukasta tai muista. Mitä ne tänne helluntaipalstalle kuuluu.

Soita paikkakuntasi käräjäoikeuteen ja tilaa "Jukan jutusta" pöytäkirjat. Mä tiedän, että häntä ei tuomittu pedofiliasta kun oon lukenut päätöksen. Tässä jutussa oli kysymys useammasta lievästä pahoinpitelystä, yllytyksestä perättömän lausuman antamiseen ja kavalluksesta. Jotkut lievät pahoinpitelyt täyttivät "sukupuolisiveellisyyttä loukkaavan käytöksen tunnusmerkistön" koska Jukka oli lyönyt remmillä alle 16-vuotiasta paljaille takamuksille.

Lopettaisit tällaiset kirjoittelut, rakkaudentunnustukset ym ja keskustelisit helluntailaisuuteen liittyvistä jutuista. Tämä sun juttu ei varmasti liity helluntailaisuuteen koska Jukka ei edes ole helluntailainen.

J.f LYÖNYT REMMILLÄ 16- vuotiasta tyttöä??

Tajuaakohan tämä Jukka ollenkaan, että juuri 15-17- vuotiaan murrosikäisen tytön (nuoren naisen) minä kuva on kaikkein haavottumimmillaan???

Jukka on nöyryyttänyt sadistisesti todella pahasta tätä tyttöä. Vankilaan olisi j.f:n pitänyt joutua tästä rikoksesta.

• mutta tukihenkilö kirjoitti:

Olet siis nähdyt päätöksen jossa Jukka on tuomittu siveellisyysrikoksesta.

Siveellisyysrikos kuuluu seksuaalirikoksiin.

Koska uhri tai uhrit ovat alaikäisiä niin kyseessä on silloin vähintäänkin lapsen seksuaalinen riisto.

• Seksuaalisia suuntautumisia on monia ja osa myös Raamutun sanan vastaisia.

• homobileisiin

"evankelioimaan"

• * Yhdyn kiitokseen kanssasi ystäväsi "onnellisesta" lopusta. Ja Herra sun kanssasi kun menet saattelemaan hänet viimeiselle matkalleen, ja vanhurskasten ylösnousemuksessa hänkin on nouseva ylös Jeesusta vastaan yläilmoihin, ja siellä sitten kohtaamme, viimeistään. Turvallista matkaa!
      * T."Mohikaani_27"!

• Markku Tampio

niinkuin olet Vanthaallakin, niin Herra antaa sanat suuhusi, eikä ne tyhjänä palaa Jumalan tykö..

Jumalan siunausta matkalle!

• Markku Tampio

että siinähän on jo taatusti Jumalan mielen mukainen todistus Jumalan armosta Jeesuksessa Kristuksessa, kun itsekukin 'unohtaa' esim. Raamattunsa jonkun epäuskoisen lähimmäisensä kotiin ja 'muistaa' hakea sen sitten jonkin ajan kuluttua takaisin.. ;)

Meidän itsemmehän ei välttämättä tarvitse sanoa uskonasiasta sanaakaan, koska Raamatun kirjoitukset puhuvat puolestaan sitä tutkivalle..

Ja nimenomaan tästä Raamattu-aiheestahan on hyvä muistuttaa epäjumaliin uskovaa hautajaisväkeä ja kertoa tuon jo edesmenneen ihmisen viimeiset tervehykset itsekullekin..

• pehmopappa

jos pelastuu vielä "viimeisillä kalkkiviivoilla".

Kannattaa julistaa evankeliumia Pyhässä Hengessä hautajaisetkin ovat silloin ihan jotakin muuta kuin surujuhlat.

Jumala kanssasi, meidän velvollisuutemme on muistaa sinua rukouksissa tänään.

• umpi-hetero

kun en tykkää huutamisesta ja muutenkin moinen jumalan perään valittelu on ihan turhaa puuhaa...

• Rukoilen viisautta ja voimaa sinulle.

• Arvokkkain lahja mitä voimme tarjota kuolevalle on evankeliumi Herrasta Jeesuksesta
      Kristuksesta. Varmaankin monet uskovat ovat rukoilleet tuon kertomasi miehen puolesta.
      Herra Jeesus pelastaa esirukousten lapset.

Minulla on samantapainen kokemus. Oli kysymyksessä rukousten lapsi.
      Vanha nainen makasi sairaalassa kuolinvuoteellaan.
      Syövän runtelema ruumis painoi enään 35 kiloa.
      Sain Herralta suoran kehotuksen mennä NYT puhumaan hänelle.
      Nyt on oikea aika. Omaiset sanoivat hänellä olevan suuri ahdistus ja kuolemanpelko.
      Tultuani hänen luokseen, keskustelimme vähän aikaa hänen sairaudestaan.
      Sitten keskustelu kääntyi ikuisuusasioihin. Kysyin häneltä että
      onko hänen asiat kunnossa Jumalan kanssa. Hän vastasi ettei ne taida olla.
      Julistin hänelle lyhyesti evankeliumin. luin Raamatusta valitsemiani sanoja.
      Sitten kysyin häneltä että haluaako hän nyt ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen
      Herrakseen ja Vapahtajakseen. Hän vastasi: "Minä olen valmis, olen aivan loppu.
      Katso, minä en enään pysty edes kättä nostamaan. Olen valmis."
      Varmistin vielä kerran että hän on ymmärtänyt mistä on kysymys ja että Hän
      todella haluaa pelastua ja ottaa Jeesuksen vastaan. Hän vastasi:
      "Kyllä, minä tahdon NYT ottaa vastaan Jeesuksen"

Rukoilin hänen kanssaan syntisen rukouksen. Minä rukoilin ja hän toisti perässä.
      Sitten julistin hänen syntinsä anteeksi Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan
      nimessä ja maahanvuotaneessa sovintoveressä.
      Tuli pieni hiljainen hetki. Huomasin kyyneleet hänen silmissään.
      Sitten kysyin häneltä: "Kenen oma sinä nyt olet?"
      Hän vastasi: "No, Jumalan oma tietysti."
      Pyysin häntä vielä varmuuden vuoksi tunnustamaan omalla suullaan
      Jeesuksen Herrakseen Room 10:9-10 mukaan. Hän tunnusti että Jeesus on minun
      Herrani ja olen Hänen omansa.

Ennen kuin jätin hänet siunasin häntä vielä Herran
      siunauksella ja pyysin Jeesusta vapauttamaan vasta pelastamansa ja juuri syntyneen
      rakkaan lapsensa kaikista ruumiillisistakin tuskista. Hän oli riippuvainen
      morfiinista. Hoitaja kävi kaksi kertaa runsaan tunnin aikana jonka olin hänen luonaan
      antamassa hänelle morfiinia.

Kävellessäni sairaalan käytävällä kohti ulko-ovea, sielunvihollinen tuli vierelleni.
      Hän alkoi halveksimaan minua sanoen:

"Ei se niin helposti käy. Älä edes kuvittele että tuo
      nainen pelastui. Sinä et osannut johdattaa häntä pelastukseen. Sitäpaitsi sinä
      puhuit aivan liikaa ja luit liian paljon Raamattua sekä aivan vääriä jakeita.
      Ei hän mitään pelastunut."

Olin ahdistunut kun ajattelin olevani liian huono evankelista etten osannutkaan
      johdattaa kuolevaa tuttavaani sisälle pelastukseen.
      Kysyin Herralta: "Olenko tehnyt liian suuria virheitä. Kuinka tässä oikeastaan kävi."
      Tultuani sairaalan ulko-ovelle, Pyhä Henki sanoi minulle aivan selvästi
      sisimmässäni ikäänkuin kiusaantuneena ja vähän nuhdellen minua:
      "Sinä olet tehnyt oman osuutesi. Minä kyllä hoidan oman osuuteni.
      SITÄ EI SINUN tarvitse tehdä."

Ymmärsin että eihän se olekaan minun tehtävä pelastaa ihmistä.
      Jeesus sen tekee. Minä vain kerron Hänestä ja rukoilen pelastusta odottavan kanssa.
      Jeesus tekee sen mihin ei kukaan ihminen kykene. Meidän ei tarvitse ottaa
      Jumalan osuutta omalle vastuullemme. Hän kyllä hoitaa oman osuutensa kun me
      pidämme huolen omasta osuudestamme.
      Ylistetty olkoon Herran nimi.

Seuraavana päivänä saimme puhelun omaisilta.
      Vaimoni vastasi puhelimeen. Tuon vanhan naisen tytär soitti.
      Hän ei itse ole uskossa. Hän kiitti minua käynnistäni ja ihmetteli sitä kuinka
      äiti oli muuttunut silminnähtävästi käyntini jälkeen. Hän kertoi äidin
      kuolemanpelon olevan poissa ja että tilalle oli tullut rauha, ilo ja lepo.
      Hän todellakin kertoi äidin olevan nyt jopa iloinen. Suuri muutos entiseen.

Kolme vuorokautta käyntini jälkeen Jeesus otti lapsensa ikuiseen taivaankotiin.
      Saimme nyt myös kuulla ettei hän enään käyntini jälkeen ollut tarvinnut morfiinia.
      Kiitos Jeesukselle!

Suurin ja arvokkain lahja jonka me voimme antaa kuolevalle omaiselle, tuttavalle,
      ystävälle tai vaikkapa täysin tuntemattomalle henkilölle on evankeliumi
      Jeesuksesta Kristuksesta. Usein kuolevalle tule kysymys:
      Mitä on kuolemanrajan toisella puolen ja voisiko JOKU KERTOA TIEN PELASTUKSEEN?

Tämäkin kertomus todistaa Jeesuksen olevan todellinen elävä Vapahtaja.
      En minä ja minun vakuutteluni kykene muuttamaan ahdistuksessa ja suuressa
      kuolemanpelossa olevaa ihmistä rauhalliseksi ja iloiseksi.
      Siihen tarvitaan Sana Jumalalta ja Pyhä Henki.
      Jokainen ymmärtää etteivät mitkään ihmisvakuuttelut saa kuolevaa
      vakuuttuneeksi anteeksiantamuksesta ja pelastuksesta.
      Jeesus sen tekee. Ylistetty olkoon Hänen suuri nimensä!

Raamattu sanoo: "Pyhä Henki todistaa meidän henkemme kanssa että me olemme
      Jumalan lapsia." Siis, Jumalan Henki joka tulee asumaan heti
      uskoontulohetkellä uskovaan, antaa pelastusvarmuuden.
      Tästä seuraa ilo ja vapaus ihmisen hengessä.

Raamattu sanoo myös: "Se joka on Kristuksessa Jeesuksessa, hän on uusi luomus.
      Se mikä on vanhaa on kadonnut, katso UUSI ON TULLUT TILALLE."

Tämän uuden luomuksen syntymisen (Jumalan lapseksi tulemisen) voi ulkopuoliset
      todeta niin kuin se tapahtui minun
      omassa uskoontulossani ja tämän kuolevan naisen uskoontulossa kuolinvuoteella.
      Kaikki tämä on Jumalasta.

Jeesus elää ja tahtoo pelastaa sinutkin joka luet tätä
      jos et vielä ole uskossa. Et voi odottaa kuolinvuoteelle. Kukaan ei voi
      tulla uskoon jos Isä Jumala ei vedä häntä Jeesuksen luokse. Vain se, jota Pyhä Henki
      vetää ja jolle Hän puhuu voi tulla. Siis, jos ja kun uskon asiat kiinnostavat sinua,
      olet Jumalan kutsun kohteena. Pyhä Henki puhuu sinulle. Sinä voit tulla.
      Älä pane jarruja päälle. Anna Jeesuksen pelastaa sinutkin juuri nyt.
      Pyydä Jeesusta omin sanoin tulemaan sinun elämääsi ja antamaan syntisi anteeksi.
      Pyydä Häneltä Jumalan lapseutta. Hän pelastaa sinut heti kun itse suostut siihen
      ja käännyt pois tietoisista synneistäsi.
      Uskonratkaisun voi tehdä yksinkin.
      Voit myös ottaa yhteyttä seurakuntaan tai johonkin uskovaan jolle sinulla on luottamus.
      Ennen kuin otat yhteyttä yksityiseen ihmiseen näissä asioissa sinun tulee
      varmistua siitä että tuo henkilö on elävä kristitty joka rohkeasti tunnustaa
      Jeesuksen nimeä missä liikkuukin.
      Hänen tulee siis olla itse uskossa Jeesukseen Kristukseen.
      Näin saat apua ja johdatusta uskon tielle lähtemisessä.

"Antakaa pelastaa itsenne" (Apt 2:40).

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3126
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2553
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2541
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2208
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1884
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      250
      1832
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      108
      1830
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1674
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1597
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1452
    Aihe