Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

DIAPAM

TITTY78

Minkälaisen olon diapam 5mg tekee?

50

30169

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rentouttaa

      jos et ennen ole syönyt niitä.5mg on niin vähän ettei se vaikuta mitään,ainakaan niitä ennen popsineille.Mutta etsi jokin muu lääke kuin diatsebamit ne aiheuttaa riippuvuutta josta on hankala päästä eroon.

      • TITTY78

        nukuttaako se jos nukuttaa näkeekö painajaisia?


      • Kokemusta paljon
        TITTY78 kirjoitti:

        nukuttaako se jos nukuttaa näkeekö painajaisia?

        Sehän siinä diapamissa on yksu haittavaikuutus että väsyttää!! Mutta painajaiset on sitten ihan henkilökohtanen asia. Mutta kyllä niihin koukkuun jää kun itse lopetin kuin seinään niin tuli vaikka mitä oireita!! Mutta pääsin kuitenkin eroon niistä!! Tosin olin idiootti ja aloitin noin kahden vuoden tauon jälkeen uudestaan. :(


    • vaikuta

      IAN PEESTÄ 5M.DIAPAM EI VAIKUTUSTA OLEELLISESTI

      • älä vain käytä,riippuvuudesta vaikea päästä eroon,ja unettomuuteen ei auta,tekee seuraavaksi päiväksi p.....n olon vain


    • oikeaan tarkoitukseen

      Eka kokeilu varovaisesti, koska jokainen kokee yksilöllisesti lääkkeen tehon. Liikaa pelotellaan tällä lääkkeellä. Mutta lääkäri reseptiä kirjoittaa ja psykiatri minulle ainakin sanoi, ettei riippuvuuttaa edes synny jos ottaa 5 mg kahdesti päivässä. Riippuvuudet syntyy hevosannoksilla ja vahvemmilla Diapameilla.

      Minulla ahdistus tasaantui, sydämensyke normalisoitui ja se "taistelutila" elimistössä poistui ja tunsin itseni lääkkeen oton jälkeen vain normaalimmaksi ja rauhoittuneeksi. En edes uneliaaksi. Olin lapsen kuoleman kanssa tekemisissä. Ehkä jos sitä ottaa tasaisissa voinneissa se vaikuttaa rajummin, mutta jos ottaa kehon ylikierroksilla, se vain normalisoi. Otin yhteen aikaan sitä päivittäin, sitten harvemmin ja nykyään en ollenkaan. Ei koskaan ole ollut mitään sivuvaikutuksia, eikä myöskään riippuvaisuutta. Myös lihasten kiputiloissa kipulääkkeen lisäksi kun ottaa tämän lihasrelaksantin ennen nukkumaanmenoa, hoituu lihaskrampitkin paremmin kun ei unessa niitä jännitäkivun vuoksi. Lihasrelaksantti siis alentaa lihastonusta, vähentää lihasjännitystä.

      Diapam on hyvä lääke oikeaan tarkoitukseen. Vaikutuksen saa tietää itse kokeilemalla. Kaverien kertomat ovat kaverien kokemuksia, sinulla omanlaisesi. Tätä lääkettä käytetään sairaalassakin esilääkkeenä ennen leikkausta.

      • käyttö on

        säännölistä=) Ja jos ottaa 2*5 mg/vrk, se tekee 10 mmg/vrk ja taatusti syntyy tole ja rippuvuus ajan kanssa ellei pidä välipäiviä. Tämä on faktaa, ei peloittelua!
        "vahvemmilla Diapameilla." hmm...siis 10mgLlla.vai? Vahevampaa diatsepamia ei ole markkinoilla.

        Aloittaja;
        Tässäpä jtkn.
        _    
        DIAPAM 5MG 100 FOL TABL
        ORION    
              
           
        7,27 €       0,07€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti, peräpuikko ja oraalisuspensio eli mikstuura. Tabletteja saa kolmena vahvuutena: yhdessä tabletissa on vaikuttavaa ainetta 2, 5 tai 10 milligrammaa (mg). Millilitrassa oraalisuspensiota on 2 mg vaikuttavaa ainetta. Peräpuikoissa sitä on 5 mg. Oraalisuspensio on makeutettu sorbitolilla, fruktoosilla ja sakkariinilla, ja se maistuu mansikalta ja toffeelta.

        Vaikuttavat aineet:
        Diatsepaami, joka kuuluu ns. bentsodiatsepiineihin.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään ahdistuneisuuden, kiihtyneisyyden ja jännittyneisyyden hoitoon, erityisesti kun ne ovat tilapäisiä ja liittyvät tiettyihin tilanteisiin. Oireet voivat ilmetä mielialan muutoksina tai sydämen tykytyksenä, hikoiluna, rauhattomuutena, vapinana tai muina vastaavina oireina. Lääke auttaa myös unettomuuteen ja laukaisee lihasten jännitystä ja kouristeluja. Sairaaloissa lääkettä käytetään mm. leikkausten esilääkityksessä.

        Vaikutustapa:
        Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon rauhoittaen sen kiihtynyttä toimintaa. Hermosto säätelee myös monien sisäelinten sekä lihasten toimintaa, jolloin rauhoittava vaikutus välittyy niihinkin.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annoksen suuruus riippuu oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista. Lääkitys pyritään toteuttamaan mahdollisimman lyhytkestoisena. Pitkään jatkunutta lääkitystä ei saa keskeyttää äkillisesti omin päin, koska tästä voi tulla hankalia oireita.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera. Oraalisuspensiota annostellaan millilitroina mitan avulla. Peräpuikko työnnetään peräsuolen sisään.

        Haittavaikutukset:
        Lääke saattaa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa heikkenee. Lääke vahvistaa alkoholin ja muiden rauhoittavien lääkkeiden vaikutuksia. Se voi aiheuttaa myös ummetusta, lievää näön tarkkuuden heikkenemistä, päänsärkyä, huimausta, suun kuivumista, vapinaa tai ihottumaa. Näitä esiintyy yleensä hoidon alkuvaiheessa ja ne tavallisesti lievittyvät hoidon jatkuessa tai annosta pienennettäessä. Lääkkeen pitkäaikaiskäyttöä on vältettävä, koska elimistö tottuu lääkkeen jatkuvaan saamiseen, ja riippuvuuden synnyttyä lääkityksen keskeytymiseen liittyy vieroitusoireita. Otettaessa Diapamia unilääkkeeksi tulisi voida nukkua häiriöittä 7-8 tuntia, koska kesken unen herätetty voi käyttäytyä omituisesti muistamatta tästä jälkikäteen mitään.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttöä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä vältetään turvallisuussyistä.

        Säilytys:
        Tabletit ja oraalisuspensio säilytetään huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa, tabletit lisäksi kuivassa paikassa. Peräpuikot säilytetään viileässä, 2- 15 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

        Lisäaineet

        On olemassa ihka oikeita lihasrelaxantteja jottei tarvitse siihen käyttää diatzepamia..Eli esim. Sirdalud, Dolan jne., Diapam ei ole varsinainen rihasrelaxantti


      • annoksista
        käyttö on kirjoitti:

        säännölistä=) Ja jos ottaa 2*5 mg/vrk, se tekee 10 mmg/vrk ja taatusti syntyy tole ja rippuvuus ajan kanssa ellei pidä välipäiviä. Tämä on faktaa, ei peloittelua!
        "vahvemmilla Diapameilla." hmm...siis 10mgLlla.vai? Vahevampaa diatsepamia ei ole markkinoilla.

        Aloittaja;
        Tässäpä jtkn.
        _    
        DIAPAM 5MG 100 FOL TABL
        ORION    
              
           
        7,27 €       0,07€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti, peräpuikko ja oraalisuspensio eli mikstuura. Tabletteja saa kolmena vahvuutena: yhdessä tabletissa on vaikuttavaa ainetta 2, 5 tai 10 milligrammaa (mg). Millilitrassa oraalisuspensiota on 2 mg vaikuttavaa ainetta. Peräpuikoissa sitä on 5 mg. Oraalisuspensio on makeutettu sorbitolilla, fruktoosilla ja sakkariinilla, ja se maistuu mansikalta ja toffeelta.

        Vaikuttavat aineet:
        Diatsepaami, joka kuuluu ns. bentsodiatsepiineihin.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään ahdistuneisuuden, kiihtyneisyyden ja jännittyneisyyden hoitoon, erityisesti kun ne ovat tilapäisiä ja liittyvät tiettyihin tilanteisiin. Oireet voivat ilmetä mielialan muutoksina tai sydämen tykytyksenä, hikoiluna, rauhattomuutena, vapinana tai muina vastaavina oireina. Lääke auttaa myös unettomuuteen ja laukaisee lihasten jännitystä ja kouristeluja. Sairaaloissa lääkettä käytetään mm. leikkausten esilääkityksessä.

        Vaikutustapa:
        Lääke kohdistaa vaikutuksensa keskushermostoon rauhoittaen sen kiihtynyttä toimintaa. Hermosto säätelee myös monien sisäelinten sekä lihasten toimintaa, jolloin rauhoittava vaikutus välittyy niihinkin.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annoksen suuruus riippuu oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista. Lääkitys pyritään toteuttamaan mahdollisimman lyhytkestoisena. Pitkään jatkunutta lääkitystä ei saa keskeyttää äkillisesti omin päin, koska tästä voi tulla hankalia oireita.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera. Oraalisuspensiota annostellaan millilitroina mitan avulla. Peräpuikko työnnetään peräsuolen sisään.

        Haittavaikutukset:
        Lääke saattaa väsyttää siinä määrin, että tarkkaavaisuus liikenteessä ja muissa tarkkuutta vaativissa tilanteissa heikkenee. Lääke vahvistaa alkoholin ja muiden rauhoittavien lääkkeiden vaikutuksia. Se voi aiheuttaa myös ummetusta, lievää näön tarkkuuden heikkenemistä, päänsärkyä, huimausta, suun kuivumista, vapinaa tai ihottumaa. Näitä esiintyy yleensä hoidon alkuvaiheessa ja ne tavallisesti lievittyvät hoidon jatkuessa tai annosta pienennettäessä. Lääkkeen pitkäaikaiskäyttöä on vältettävä, koska elimistö tottuu lääkkeen jatkuvaan saamiseen, ja riippuvuuden synnyttyä lääkityksen keskeytymiseen liittyy vieroitusoireita. Otettaessa Diapamia unilääkkeeksi tulisi voida nukkua häiriöittä 7-8 tuntia, koska kesken unen herätetty voi käyttäytyä omituisesti muistamatta tästä jälkikäteen mitään.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttöä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä vältetään turvallisuussyistä.

        Säilytys:
        Tabletit ja oraalisuspensio säilytetään huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa, tabletit lisäksi kuivassa paikassa. Peräpuikot säilytetään viileässä, 2- 15 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

        Lisäaineet

        On olemassa ihka oikeita lihasrelaxantteja jottei tarvitse siihen käyttää diatzepamia..Eli esim. Sirdalud, Dolan jne., Diapam ei ole varsinainen rihasrelaxantti

        Varovaisuus on viisautta, mutta psykiatrinkin asiantuntemukseen voinee luottaa.

        Vahvin Diapam on tosiaan se 10 mg ja vahvemmille annoksillehan se vie kun sitä nappaa aamuin illoin jopa päivin enemmän kuin nappulan kerrallaan... Silloin moinen säännöllinen käyttö on vakava riippuvuusuhka ja vaikuttaa jo arkiseen suorituskykyyn.

        Lapseni sairaudessa Diapamia käytettiin aivoperäisen lihasjäykkyyden (spastisuuden) alentamiseksi 5 milligrammaisena eli sitä käytettiin todellakin lihasrelaksanttina. Terveelle tyttärelleni sitä määrättiin (2 milligrammaisena) taas vaikeaan elämäntilanteeseen liittyen ylivirittyneisyyteen, patologiseen lihastonukseen ja kiihtymykseen ja ahdistukseen. Samoin itse olen saanut sitä samoista syistä. Kellään meillä ei ollut mitään ongelmia lopettaa lääkitystä kun se aika tuli.

        Urheiluperäisiin lihaskramppeihin tosiaan ehkä sopii paremmin Sirdalud (vaikka sitäkin itse joskus nauttineena vaikutus on ihan Diapamin kaltainen) mutta useinhan kehoa rauhoittavan rentouttavan lääkkeen lisävaikutus ahdistuksen vähentämiseksi on tervetullutta henkisen puolen tiloissa.

        Että kyllä niitä lääkkeitä lapsillekin määrätään, ettei ne ihan hypervaarallisia ole. Mutta meillä periaatteena on se, ettei mitään lääkkeitä kannata syödä turhaan tai tosipitkään, koska kaikessa vaaransa.

        Oikea lääke oikeaan vaivaan ja oikealla annoksella ja oikeassa seurannassa. Turha pelottelu pois ja erve maalaisjärki mukaan. : )


      • hhä
        annoksista kirjoitti:

        Varovaisuus on viisautta, mutta psykiatrinkin asiantuntemukseen voinee luottaa.

        Vahvin Diapam on tosiaan se 10 mg ja vahvemmille annoksillehan se vie kun sitä nappaa aamuin illoin jopa päivin enemmän kuin nappulan kerrallaan... Silloin moinen säännöllinen käyttö on vakava riippuvuusuhka ja vaikuttaa jo arkiseen suorituskykyyn.

        Lapseni sairaudessa Diapamia käytettiin aivoperäisen lihasjäykkyyden (spastisuuden) alentamiseksi 5 milligrammaisena eli sitä käytettiin todellakin lihasrelaksanttina. Terveelle tyttärelleni sitä määrättiin (2 milligrammaisena) taas vaikeaan elämäntilanteeseen liittyen ylivirittyneisyyteen, patologiseen lihastonukseen ja kiihtymykseen ja ahdistukseen. Samoin itse olen saanut sitä samoista syistä. Kellään meillä ei ollut mitään ongelmia lopettaa lääkitystä kun se aika tuli.

        Urheiluperäisiin lihaskramppeihin tosiaan ehkä sopii paremmin Sirdalud (vaikka sitäkin itse joskus nauttineena vaikutus on ihan Diapamin kaltainen) mutta useinhan kehoa rauhoittavan rentouttavan lääkkeen lisävaikutus ahdistuksen vähentämiseksi on tervetullutta henkisen puolen tiloissa.

        Että kyllä niitä lääkkeitä lapsillekin määrätään, ettei ne ihan hypervaarallisia ole. Mutta meillä periaatteena on se, ettei mitään lääkkeitä kannata syödä turhaan tai tosipitkään, koska kaikessa vaaransa.

        Oikea lääke oikeaan vaivaan ja oikealla annoksella ja oikeassa seurannassa. Turha pelottelu pois ja erve maalaisjärki mukaan. : )

        Aiheuttaa kellään pienehkö annos (2-4mg) Diapamia koordinaatioongelmia ja huimausta?
        Kyse satunnaisesti muutaman kerran viikossa tapahtuvasta käytöstä. Tuleeko noihin em. haittavaikutuksiin toleranssia satunnaisessa käytössä?


      • on kylläkin
        annoksista kirjoitti:

        Varovaisuus on viisautta, mutta psykiatrinkin asiantuntemukseen voinee luottaa.

        Vahvin Diapam on tosiaan se 10 mg ja vahvemmille annoksillehan se vie kun sitä nappaa aamuin illoin jopa päivin enemmän kuin nappulan kerrallaan... Silloin moinen säännöllinen käyttö on vakava riippuvuusuhka ja vaikuttaa jo arkiseen suorituskykyyn.

        Lapseni sairaudessa Diapamia käytettiin aivoperäisen lihasjäykkyyden (spastisuuden) alentamiseksi 5 milligrammaisena eli sitä käytettiin todellakin lihasrelaksanttina. Terveelle tyttärelleni sitä määrättiin (2 milligrammaisena) taas vaikeaan elämäntilanteeseen liittyen ylivirittyneisyyteen, patologiseen lihastonukseen ja kiihtymykseen ja ahdistukseen. Samoin itse olen saanut sitä samoista syistä. Kellään meillä ei ollut mitään ongelmia lopettaa lääkitystä kun se aika tuli.

        Urheiluperäisiin lihaskramppeihin tosiaan ehkä sopii paremmin Sirdalud (vaikka sitäkin itse joskus nauttineena vaikutus on ihan Diapamin kaltainen) mutta useinhan kehoa rauhoittavan rentouttavan lääkkeen lisävaikutus ahdistuksen vähentämiseksi on tervetullutta henkisen puolen tiloissa.

        Että kyllä niitä lääkkeitä lapsillekin määrätään, ettei ne ihan hypervaarallisia ole. Mutta meillä periaatteena on se, ettei mitään lääkkeitä kannata syödä turhaan tai tosipitkään, koska kaikessa vaaransa.

        Oikea lääke oikeaan vaivaan ja oikealla annoksella ja oikeassa seurannassa. Turha pelottelu pois ja erve maalaisjärki mukaan. : )

        20mg!ja niitä 2-3/vrk niin varmasti auttaa!5 mg on aloituslääke,joka tosin kannattaa ottaa ainakin viikon ajan ennen kun alkaa nostamaan annosta.

        suosittelen kuitenkin xanoreita tai rivatrilia.on paljon tehokkaampia kuin diatsepaami,vielä diapamejakin miedompia on opamoxit..


      • ja niitä
        on kylläkin kirjoitti:

        20mg!ja niitä 2-3/vrk niin varmasti auttaa!5 mg on aloituslääke,joka tosin kannattaa ottaa ainakin viikon ajan ennen kun alkaa nostamaan annosta.

        suosittelen kuitenkin xanoreita tai rivatrilia.on paljon tehokkaampia kuin diatsepaami,vielä diapamejakin miedompia on opamoxit..

        kun popsit, olet pian lääkeriippuvuushelvetissä.


      • ...................
        on kylläkin kirjoitti:

        20mg!ja niitä 2-3/vrk niin varmasti auttaa!5 mg on aloituslääke,joka tosin kannattaa ottaa ainakin viikon ajan ennen kun alkaa nostamaan annosta.

        suosittelen kuitenkin xanoreita tai rivatrilia.on paljon tehokkaampia kuin diatsepaami,vielä diapamejakin miedompia on opamoxit..

        20 mg:n Diapamia!!!
           DIAPAM ORAALISUSPENSIO 2MG/ML
        ORION
           DIAPAM PERÄPUIKKO 5MG
        ORION
           DIAPAM TABLETTI 10MG
        ORION
           DIAPAM TABLETTI 2MG
        ORION
           DIAPAM TABLETTI 5MG
        ORION

        Tässäpä diatsepamivahvuudet....


        t.farmaseutti


      • soopaa sun juttu
        on kylläkin kirjoitti:

        20mg!ja niitä 2-3/vrk niin varmasti auttaa!5 mg on aloituslääke,joka tosin kannattaa ottaa ainakin viikon ajan ennen kun alkaa nostamaan annosta.

        suosittelen kuitenkin xanoreita tai rivatrilia.on paljon tehokkaampia kuin diatsepaami,vielä diapamejakin miedompia on opamoxit..

        Opamox on pidempivaikkutteinen ja selvästi diapamia tehokkaampi.Diapam on yhtä tyhjän kanssa,se ei vaikuta kuin muutaman tunnin.Opamox vaikuttaa 12 tuntia.


      • aebh

      • Juketin
        on kylläkin kirjoitti:

        20mg!ja niitä 2-3/vrk niin varmasti auttaa!5 mg on aloituslääke,joka tosin kannattaa ottaa ainakin viikon ajan ennen kun alkaa nostamaan annosta.

        suosittelen kuitenkin xanoreita tai rivatrilia.on paljon tehokkaampia kuin diatsepaami,vielä diapamejakin miedompia on opamoxit..

        Osaisko joku sanoa että onko normaalia että 10mg diapamista värjäytyy koko suu kun pureskelee ennen nielemistä....?


      • Anonyymi
        on kylläkin kirjoitti:

        20mg!ja niitä 2-3/vrk niin varmasti auttaa!5 mg on aloituslääke,joka tosin kannattaa ottaa ainakin viikon ajan ennen kun alkaa nostamaan annosta.

        suosittelen kuitenkin xanoreita tai rivatrilia.on paljon tehokkaampia kuin diatsepaami,vielä diapamejakin miedompia on opamoxit..

        Onko opamox miedompi kuin diapam?
        Itselläni käytössä 30mg opamox 3-4 krt päivä mutta on vuosien käytössä toleranssikin kasvannut ja miettinyt jos lekuri vaihtaisi opan välillä pamiin


      • Anonyymi
        soopaa sun juttu kirjoitti:

        Opamox on pidempivaikkutteinen ja selvästi diapamia tehokkaampi.Diapam on yhtä tyhjän kanssa,se ei vaikuta kuin muutaman tunnin.Opamox vaikuttaa 12 tuntia.

        Minulta otti lääkäri pois 5 mg Diapamin ja vaihtoi sen Opamoxiin 15 mg.
        En pysty ottamaan Opamoxia.
        Aivan kamala lääke verrattuna Diapamiin.
        Olen tarvinnut Diapamia ahdistukseen/jännittyneisyyteen.
        Otin sitä puolikkaan kielen alle kun ahdistus ei mennyt pois, ja se aina auttoi.
        Nyt tämä hiton Opamox nukuttaa, enkä minä halua nukkua päivällä.
        Kokeilin ottaa illalla yhden 15 mg Opamoxin ja olin niin väsynyt aamulla etten päässyt kunnolla hereille ennen puoltapäivää!
        Molemmista lääkkeistä on samat löpinät kun lukee tehtaan kirjoitukset niistä.
        Ainoana erona lukee se että Opamoxin kun ottaa illalla niin pitää nukkua 8 tuntia! Aika outoa.
        Lääkäri perusteli Diapamin vaihdon Opamoxiin sillä että ei sovi vanhemman ihmisen ottaa Diapamia.
        Siksi luinkin niiden molempien selostukset mitä niistä sanotaan.
        Aivan sama varoitus ettei sovi vanhemmalle henkilölle kaatumisvaaran takia.
        Olen niiiin vihainen kun meni vaihtamaan hyväksi todetun Diapamin tähän nukuttavaan Opamoxiin!
        Olen saanut Diapamia 30 vuoden ajan ja nyt se on ykskaks vaarallinen.
        Ymmärtäisin jos ottaisin sitä päivittäin isoja määriä, mutta pahana päivänä olen ottanut yhteensä 5 mg. Aina puolikkaan kerralla.
        Minua se 5 mg puolikas ei nukuta.
        Varmaan jos ottaisi kerralla 10 mg niin ehkä alkaisi nukuttamaan. Minä en halua nukuttavaa vaikutusta, ainoastaan ahdistukselta kärjen pois.
        Oli pakko kirjoittaa tämä kun olen todella VIHAINEN sille TK keskuksen ylilääkärille joka minua tuntematta käski omalääkäriäni muuttamaan hyväksi koetun Diapamin Opamoxiin!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko opamox miedompi kuin diapam?
        Itselläni käytössä 30mg opamox 3-4 krt päivä mutta on vuosien käytössä toleranssikin kasvannut ja miettinyt jos lekuri vaihtaisi opan välillä pamiin

        mun mummolle määrättiin opamox 10 mg illaksi niin mieti siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko opamox miedompi kuin diapam?
        Itselläni käytössä 30mg opamox 3-4 krt päivä mutta on vuosien käytössä toleranssikin kasvannut ja miettinyt jos lekuri vaihtaisi opan välillä pamiin

        Diapamia on nykyään vaikea saada ainakin 10mg kun sen maine pilattiin kyttämällä suonensisäisesti mutta 5mg llä se ei onnistu voisi ainakin niihin vaihtaa.


    • Haidee80

      ..hyvän olonhan se tekee. Ainakin suurilla määrillä. Itse olen käyttänyt bentsoja väärin vuosia. Katala lääke. EN suosittele kenellekään! Itse olen nyt vaativassa bentsovieroituksessa ja voin kertoa, ettei ole mitenkään mukavaa. Lääkärit määräävät pameja liian helposti, joten olkaa varovaisia. bentsoriippuvuus syntyy todella nopeasti ja siitä vieroittumunen on yhtä helvettiä. Kadun, että olen sen ensimmäisen napin joskus suuhuni laittanut!!!

      Järvenpään sosiaalisairaala on ollut minulle hyvä paikka vieroituksen kannalta...mutta vielä on maileja edessa..

      Meni jo ehkä asian vierestä. mutta olkaa varovaisia. En suosittele pameja kenellekään. Ne voivat tehdä elämästä yhtä helvettiä, kuten minulla.

      • vieroitusihminen

        enkä meinaa millään saada hommaa seis.Välillä menee päivä pari ilman,mutta pienikin ryppy elämään ja taas vedetään pameja nuppi täyteen.Vaikeaa on.


      • Haidee80
        vieroitusihminen kirjoitti:

        enkä meinaa millään saada hommaa seis.Välillä menee päivä pari ilman,mutta pienikin ryppy elämään ja taas vedetään pameja nuppi täyteen.Vaikeaa on.

        Tiedän mitä tarkoitat. Saman kokeneena...
        Toivottavasti pääset irti koukusta. Bentsovieroituksessa maltti on valttia. (pienin tiputuksin) Tsemppiä!


      • psykiksen kanssa
        Haidee80 kirjoitti:

        Tiedän mitä tarkoitat. Saman kokeneena...
        Toivottavasti pääset irti koukusta. Bentsovieroituksessa maltti on valttia. (pienin tiputuksin) Tsemppiä!

        että vähennys tapahtuu siten että kk.vähennetään 1 neljäs osa.Elikkä minulla on 3kertaa päivässä 30 mg.lääkitys.Nyt sitten veitsellä i tabu neljään osaan ja kitaan 2 30mg ¨ 1 neljäsosa.kk verran.Sitten vähennetään taas 1 kolmasosa kk.Sitä rataa pitää yrittää.Tsemiä sinullekkin.


      • oikea määrä
        psykiksen kanssa kirjoitti:

        että vähennys tapahtuu siten että kk.vähennetään 1 neljäs osa.Elikkä minulla on 3kertaa päivässä 30 mg.lääkitys.Nyt sitten veitsellä i tabu neljään osaan ja kitaan 2 30mg ¨ 1 neljäsosa.kk verran.Sitten vähennetään taas 1 kolmasosa kk.Sitä rataa pitää yrittää.Tsemiä sinullekkin.

        Nimimerkki Haidee80 sanoi sen oleellisen...
        kertoi käyttäneensä lääkettä VÄÄRIN VUOSIKAUSIA...

        Ongelmia tulee jos pamia käytetään väärin ja vielä vuosikausia. Kun sitä otetaan oikeisiin oireisiin oikea annos ja määrääaika ja lääkärin valvonnassa, ei yleensä ole pelkoa koukuttua. Pelkkään hyvänolon hakuisuuteen lääkettä ei kannata koskaan ottaa. Oireita kuten ahdistus, kipu yms. elämää haittaavat oireet lääkkensä vaativat että pysyy arjessa ja työssä mukana. Pelkkä hyvänolon haku ja liian suuret annokset, ja reseptien 'huijaaminen' eri lääkäreiltä on jo sitä väärin käyttöä, jossa hälytyskellot pitää soida.


      • wqw----
        oikea määrä kirjoitti:

        Nimimerkki Haidee80 sanoi sen oleellisen...
        kertoi käyttäneensä lääkettä VÄÄRIN VUOSIKAUSIA...

        Ongelmia tulee jos pamia käytetään väärin ja vielä vuosikausia. Kun sitä otetaan oikeisiin oireisiin oikea annos ja määrääaika ja lääkärin valvonnassa, ei yleensä ole pelkoa koukuttua. Pelkkään hyvänolon hakuisuuteen lääkettä ei kannata koskaan ottaa. Oireita kuten ahdistus, kipu yms. elämää haittaavat oireet lääkkensä vaativat että pysyy arjessa ja työssä mukana. Pelkkä hyvänolon haku ja liian suuret annokset, ja reseptien 'huijaaminen' eri lääkäreiltä on jo sitä väärin käyttöä, jossa hälytyskellot pitää soida.

        Onko kellään mitää hajua mitä tapahtuu jos ihminen ottaa 17 diapam napsuu kahden vuorokauden sisällä taikka oikeastaan kuinka kauvan vaikutus kestää?


      • NinniHki
        wqw---- kirjoitti:

        Onko kellään mitää hajua mitä tapahtuu jos ihminen ottaa 17 diapam napsuu kahden vuorokauden sisällä taikka oikeastaan kuinka kauvan vaikutus kestää?

        Itse söin monta vuotta Xanoria o,25mg X 3-6 päivässä.Pääsin Diapamin avulla kesällä kokonaan eroon Xanorista ja nyt syön kaksi 5mg tablettia päivässä.Mitenhän tämän vieroitus olisi hyvä aloittaa että olisin täysin lääkeistä vapaa?


      • Eki_
        NinniHki kirjoitti:

        Itse söin monta vuotta Xanoria o,25mg X 3-6 päivässä.Pääsin Diapamin avulla kesällä kokonaan eroon Xanorista ja nyt syön kaksi 5mg tablettia päivässä.Mitenhän tämän vieroitus olisi hyvä aloittaa että olisin täysin lääkeistä vapaa?

        Ajattelee silleen positiivisesti ei se riippuvuus tule niin se ei tule, näin helppoa se on.
        Toinen juttu mikä vaivaa on että täällä sanottiin että ei ole 20 mg diapameja.
        Kyllä niitä vaan on. Muistaakseni vahvin on 25 mg, tosin eri nimellä kun diapam.
        Mutta diatsepaamia eli täysin sama asia. Sairaalassa on muistaakseni sadankin millin pameja.


      • Diapamit on kamalia
        Eki_ kirjoitti:

        Ajattelee silleen positiivisesti ei se riippuvuus tule niin se ei tule, näin helppoa se on.
        Toinen juttu mikä vaivaa on että täällä sanottiin että ei ole 20 mg diapameja.
        Kyllä niitä vaan on. Muistaakseni vahvin on 25 mg, tosin eri nimellä kun diapam.
        Mutta diatsepaamia eli täysin sama asia. Sairaalassa on muistaakseni sadankin millin pameja.

        Itsellä ollut 5mg ja nyt sivulääkkeenä 10mg Diapameja ja en yhtään tykkää. Väsyttävät hieman ja tekevät "takkuisen" olon. Otin tänään pakon vuoksi yhden ja kun kävelin kaupungilla niin tuntui että silmät harotti ja että olisin hieman pöhnässä. Itsellä ollut Diapameja 2vuotta määrättynä, mutta en pidä niistä, eli ei koukkuun kaikki jää. Pakon edessä otin koska Xanorini on miltei loppu ja saan vasta ensi viikolla uuden purkin. (Siksi niitä siis ei ole koska käsilaukkunu pöllittiin ja siellä oli Xanorini. Enää en niitä mukana kanna jatkossa.)


      • _börje_
        Diapamit on kamalia kirjoitti:

        Itsellä ollut 5mg ja nyt sivulääkkeenä 10mg Diapameja ja en yhtään tykkää. Väsyttävät hieman ja tekevät "takkuisen" olon. Otin tänään pakon vuoksi yhden ja kun kävelin kaupungilla niin tuntui että silmät harotti ja että olisin hieman pöhnässä. Itsellä ollut Diapameja 2vuotta määrättynä, mutta en pidä niistä, eli ei koukkuun kaikki jää. Pakon edessä otin koska Xanorini on miltei loppu ja saan vasta ensi viikolla uuden purkin. (Siksi niitä siis ei ole koska käsilaukkunu pöllittiin ja siellä oli Xanorini. Enää en niitä mukana kanna jatkossa.)

        Eilen otin ensimmäisen kerran diapamia. Lääkäri määräsi 10mg tarvittaessa unettomuuteen. En tosin huomannaut kovinkaan selvästi lääkkeen vaikutusta, ehkä hieman oli rennompi olo ja uni tuli suhteellisen mukavasti. Hieman paiajaisia mutta tuskinpa johtui lääkkeestä.
        On minulla Imovaneakin 7,5 mg tabuja, jota voin tarvittaessa ottaa. Se taitaa kuitenkin toimia paremmin. Ei noista koukkuun jää ellei joka päivä ota. Itse otan n. 1 tabl /kk jompaa kumpaa jos on tärkeä tilaisuus seuraavana päivänä ja tarvitaan varmat yöunet. Ei noita kannatta useampana päivänä ottaa peräkkäin.


      • Anonyymi

        Pamit voi tehdä elämästä elämisen arvoisen.
        Hieman hapanta päälle. A vot.


      • Anonyymi

        Kiinnostaisi kuulla miten nämä pamit teki elämästä helvettiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi kuulla miten nämä pamit teki elämästä helvettiä?

        10mg pami on krapulapäivän pelastaja.


    • hard core

      hoh hoh.... jotkut kyselee miten eroon jos syö kahta 5mg päivässä....
      ite vetänyt 7-10 pamia päivässä, siihen imovane ja mirtazapin. tosin vaihtelee annokset päivittäin. hyvin työt hoitanut, treenannut viis kertaa viikossa ja silleen... tole kasvaa syödessä. ilo ilman bentsoja on teeskentelyä. one life!
      pakko syödä lääkkeet että voi nukkua. ilman ei nuku ja se on pahempi kuin parin tunnin tokkura aamuisin

    • KRKDL

      mulle määrättiin 5mg pamei ahdistuksee 1-2 päiväs mut ei se mitää auta oon ottanu niit helposti 6kpl kerralla eikä tunnu missää :/
      huonoja mun mielest

    • Koukutettu

      No nii. Kiinnostava aihe, mut ihan ekaks kiinnostais, että mihin vaivaan diapamia otat.

      Mulla on aika paljon kokemusta myös diapamista ja omat kokemukset on seuraavanlaisia:
      - jos tarviit vaan nukahtamiseen, niin väärä tuote
      - jos nukahtamiseen ja koko yön nukkumiseen, ni voi toimia jos vaan saat unenpäästä kiinni
      - jos ahdistukseen/paniikkiin, ni on jees, mut oot vähän sumussa ja voi väsyttää
      - viihteily: ei kannata

      Mut tosiaan pitää tietää aika tarkkaan, mitä vaikutusta hakee ja loppuen lopuksi on tosi yksilöllistä, miten vaikuttaa. Mut 5 mg on kyl pieni annos ja en suosittele ollenkaan bentsotielle lähtemistä.

      Mut sitäkään ei pidä unohtaa, et joskus bentsot voi olla paikallaan, en tiä missä oisin nyt, jos ei pahimmalla hetkellä ois saanu jollain rauhotettua.

    • Qpeifygnhnn

      Joku kaivanut taas vanhan ketjun esiin. Diatspepaami oikein käytettynä lääkkeenä on hyvä esim. lihasrelaksanttina jos on jatkuvasti selkä ja nivelrikko kipuja niin auttaa riittävän unen saannissa. Jos nukkuu huonosti niin kipuja on vaikea sietää ja elämän laatu kärsii. Jotkut pystyvät käyttämään samaa pientä annosta 5mg vuosia iltaisin toisen kipukynnystä nostavan lääkkeen kanssa joka ei ole kolmio lääke. Jotkut eivät vain tule riippuvaisiksi eikä käytöstä tule haittoja.
      Älkää alkako mielihyvä ja päihde mielessä kokeilemaan käyttämään mitään lääkkeitä.
      Kirjoitin tämän valistuksena etenkin nuorille. Alkoholia ei pidä käyttää lääkkeiden kanssa.

    • piristy

      Ihme kyllä kun otan aamusta diapamin niin piristyn ja jaksan touhuta, mulle ei ainakaan unilääkkeksi sovellu.

      • Anonyymi

        Itse vetelen näitä krapulaan. 2vk rännin jälkeen 3 päivää pameja ja Kukkaa.


    • Anonyymi

      Tabletti Valium 200mg naamaan niin tulee uni.

    • Anonyymi

      Uneliaan.

    • Anonyymi

      Nukahtaa.

    • Anonyymi

      Hitaan

    • Anonyymi

      Diapam ja medipam 5 mg on ollut sillointällöin otettuna hyvä pelkojen ja ahdistuksen poistaja sekä lihasrelaksantti, jalkakrampit poissa. Mutta: olen syönyt niitä 20 vuotta ja muisti heikentynyt, ei muista kirjaa minkä on juuri lukenut, ja joskus tulee poissaolokohtaus eli ajantaju hämärtyy vaikkapa kesken päätetyöskentelyn.

      Onko muilla tullut diapameista/medipameista palelua, eli seuraavana päivänä käytöstä on karmea vilu?

      • Anonyymi

        Jos on muistiongelmia kannattaa syödä B-vitamiineja, monet niistä on erittäin tärkeitä muistin toiminnalle. Ja kalaöljy auttaa koko päätä toimimaan paremmin.


    • Anonyymi

      Hei. On kysy. Minulla on paniikkikohtauksia ja kotimaassani lääkäri määräsi fenatsepaamia, Suomessa näitä pillereitä ei ole saatavilla, joten määrättiin diapamia, jaoin fenatsepaamipillerin viiteen osaan ja se riitti normaaliin elämään, onko diapamilla sama toiminto? Kiitos kaikille kuka vasta ja autta minun.

    • Anonyymi

      Väsyttää, jalat painaa tonnin.

    • Anonyymi

      Mukavan raukean ja rentoutuneen.

    • Anonyymi

      Ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia 5mg, joskus 10mg. Silloin tällöin käytän n 3x viikossa mutta aina yksilöllistä miten lääkkeet vaikuttaa (-:

    • Anonyymi

      Eipä juuri mitään, vähän rentouttaa ja rauhoittaa olotilaa. Voi toimia ihan normaalisti sen otettua, toki vaikuttaa erilailla ihmisiin niin kannattaa kokeilla päivinä kun ei töitä yms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe