Kaliforniassa seitsemännenpäivän adventistit elävät keskimäärin 4-6 vuotta vanhemmaksi kuin muu väestö.
Miksi Jumala siunaa advareita pitkällä iällä?
Turha tarjoilla saatanoita, sillä Jumalassa iän määrä on.
Adventistit ovat pitkäikäisiä
35
683
Vastaukset
- Mun ukki
Mun ukki oli helluntailainen ja kuoli hiljattain 105-vuotiaana. "Salaisuus" pitkään ikään oli hänellä terveelliset elämäntavat. Vaikeaa on silti tietää, miksi joku silti kuolee esim. syöpään, vaikka terveesti eläisikin. Ehkä maaseudulla eläminen on yksi selitys. Vähemmän saasteita nääs.
psalmi
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."- Mun ukki
Devoit kirjoitti:
psalmi
91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
91:15 Hän huutaa minua avuksensa, ja minä vastaan hänelle, minä olen hänen tykönänsä, kun hänellä on ahdistus, minä vapahdan hänet ja saatan hänet kunniaan.
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."Mun ukki oli hyvin jumalinen ja laupias ihminen. Todellinen esimerkki kenelle vaan.
- on pitkämielinen
ja kärsivällinen eikä tahdo että kukaan joutuu kadotukseen...
- vaikka hän
varhainkin kuolee.
VIISAUDEN KIRJA 4:
7. Mutta vanhurskas pääsee lepoon, vaikka hän varhainkin kuolee.
8. Sillä kunnioitettu vanhuus ei ole sama kuin pitkä ikä, eikä sitä mitata vuosien luvulla,
9. vaan ymmärtäväisyys on ihmisen oikea harmaapäisyys, ja nuhteeton elämä oikea vanhuus. - kokonaisuus
Vaikka he eivät ole edes kristittyjä, kuin pieneltä osin.
Jumala voi siunata ketä tahtoo pitkällä iällä. Kaikissa uskonnoissa on pitkäikäisiä ihmisiä,jopa hyvin alkeellisissa oloissa eläviä ihmisiä.
Saarn. 3:20
Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.Valitettavasti emme päässeet tekemään empiiristä elininennuste koetta sunilaisista. Koska lahko hajosi jo alkumetreilleen keskinäisiin riitoihin.
- ikä.
Devoit kirjoitti:
Valitettavasti emme päässeet tekemään empiiristä elininennuste koetta sunilaisista. Koska lahko hajosi jo alkumetreilleen keskinäisiin riitoihin.
Kaikkihan he kuolivat ennen aikojaan...
Joten ei ihmisen iästä voi vetää sitä johtopäätöstä, että pitkän ikän saavuttanut on saavuttanut oikean uskonopin. ikä. kirjoitti:
Kaikkihan he kuolivat ennen aikojaan...
Joten ei ihmisen iästä voi vetää sitä johtopäätöstä, että pitkän ikän saavuttanut on saavuttanut oikean uskonopin.psalmi
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."Devoit kirjoitti:
Valitettavasti emme päässeet tekemään empiiristä elininennuste koetta sunilaisista. Koska lahko hajosi jo alkumetreilleen keskinäisiin riitoihin.
Voit lopettaa puhumisen "sunilaisuudesta". Mitäs sitä tyhjästä jauhamaan.
Hssu kirjoitti:
Muistelin lahkoa nimeltä sunilaisuus, jota ei enää ole kuin taivaan häpeänkirjoissa muistissa.
- muuan uskova
Hssu kirjoitti:
TYHJÄSTÄ ei todellakaan kannata jauhaa. ;)
- ikä.
Devoit kirjoitti:
psalmi
91:16 Minä ravitsen hänet pitkällä iällä ja suon hänen nähdä antamani pelastuksen."Kaikille ei kuitenkaan ole suotu pitkää ikää.
Paavali, Pietari ja moni muu Jumalan oma.
Mark. 13:12
Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
Luuk. 11:49
Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat,
Luuk. 12:4
Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä. ikä. kirjoitti:
Kaikille ei kuitenkaan ole suotu pitkää ikää.
Paavali, Pietari ja moni muu Jumalan oma.
Mark. 13:12
Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät.
Luuk. 11:49
Sentähden Jumalan viisaus sanookin: 'Minä lähetän heille profeettoja ja apostoleja, ja muutamat niistä he tappavat ja toisia vainoavat,
Luuk. 12:4
Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.Mutta adventisteille on keskimäärin 4-6 vuoteen valtaväestöön nähden.
Ja elihän rakkauden apostoli Johanneskin
satavuotiaaksi, puhumattakaan Metusa,emista ja nooasta.
Ukko Nooa, ukko Nooa, oli kunnon mies.
Voisinpa sanoa samaa eräästä "ukosta" myös.- Kerropas
Devoit kirjoitti:
Mutta adventisteille on keskimäärin 4-6 vuoteen valtaväestöön nähden.
Ja elihän rakkauden apostoli Johanneskin
satavuotiaaksi, puhumattakaan Metusa,emista ja nooasta.
Ukko Nooa, ukko Nooa, oli kunnon mies.
Voisinpa sanoa samaa eräästä "ukosta" myös.Mistä johtuu, että Teuvo riitaantuu jokaisen kanssa järjestään? Onko hän niin tikkuinen mies?
muuan uskova kirjoitti:
TYHJÄSTÄ ei todellakaan kannata jauhaa. ;)
tyhjästä jauhanut sillä sunilaisuutta ei ole ollut
jos ei sitten yksin sunilainen.
Valhetta olette syötelleet ja nyt ette sitä sitten voi tunnustaa miten olette sunilaisuuden nimissä olleet eksyttämässä etsiviäkin KUN EIHÄN TUOHON ARMINKAAN TUOMAAN SANOMAAN TARVITSE USKOA KUN SE ON SUNILAISUUTTA.
HÄVETKÄÄ SIIS JO TUHASSA JA SÄKISSÄ JOS JUMALA VIELÄ ARMAHTAISI.- Miksi aina huudat?
ArmiK kirjoitti:
tyhjästä jauhanut sillä sunilaisuutta ei ole ollut
jos ei sitten yksin sunilainen.
Valhetta olette syötelleet ja nyt ette sitä sitten voi tunnustaa miten olette sunilaisuuden nimissä olleet eksyttämässä etsiviäkin KUN EIHÄN TUOHON ARMINKAAN TUOMAAN SANOMAAN TARVITSE USKOA KUN SE ON SUNILAISUUTTA.
HÄVETKÄÄ SIIS JO TUHASSA JA SÄKISSÄ JOS JUMALA VIELÄ ARMAHTAISI.Miksi aina huudat?
Kerropas kirjoitti:
Mistä johtuu, että Teuvo riitaantuu jokaisen kanssa järjestään? Onko hän niin tikkuinen mies?
Teuvo asettaa lähimmäisilleen niin tiukan käyttäytymisnormin, ettei sitä kukaan voi täyttää.
Toisekseen Teuvo ei voi sietää ykkösasemansa
pienintäkään jakamista. Lisäksi tulee se ettei hän voi myöntää erehtyneensä missään asiassa.
Aina menee kirjoitusten mukaan, meni miten meni. Jos tarve vaatii tehdään uudet kirjoitukset tilanteen mukaan.
Ei ole helppoa olla ainoa oikea uskovainen ja täydellinen ihminen maailmassa. Huipulla on tuulisuuden lisäksi yksinäistä.- Yksi ydinsyy
Devoit kirjoitti:
Teuvo asettaa lähimmäisilleen niin tiukan käyttäytymisnormin, ettei sitä kukaan voi täyttää.
Toisekseen Teuvo ei voi sietää ykkösasemansa
pienintäkään jakamista. Lisäksi tulee se ettei hän voi myöntää erehtyneensä missään asiassa.
Aina menee kirjoitusten mukaan, meni miten meni. Jos tarve vaatii tehdään uudet kirjoitukset tilanteen mukaan.
Ei ole helppoa olla ainoa oikea uskovainen ja täydellinen ihminen maailmassa. Huipulla on tuulisuuden lisäksi yksinäistä.Voidaanko ajatella, että Teuvo ei kykene toisten armahtamiseen ( hyväksymiseen ), koska ei itse ole koskaan kokenut tulleensa armahdetuksi, ihan sydämen sisimmissä sopukoissa asti. Kun hän huomaa jonkun puutteen lähimmäisessä, hän heti lyö. Mitenhän tiukilla Teuvo pitää vaimoansa...
Yksi ydinsyy kirjoitti:
Voidaanko ajatella, että Teuvo ei kykene toisten armahtamiseen ( hyväksymiseen ), koska ei itse ole koskaan kokenut tulleensa armahdetuksi, ihan sydämen sisimmissä sopukoissa asti. Kun hän huomaa jonkun puutteen lähimmäisessä, hän heti lyö. Mitenhän tiukilla Teuvo pitää vaimoansa...
Todellakin Teuvo on elänyt niin armottoman elämän lapsesta asti, että hän koki eläneensä jumalan vihan alla. Hän ei tunne armahtamista ja armoa, totta kirjoitit.
Tuohon viimeiseen kysymykseen vain Ritva voi vastata. On muuten supermukava ihminen, kuin myös yhteinen tyttönsä.- Niin se on
Devoit kirjoitti:
Todellakin Teuvo on elänyt niin armottoman elämän lapsesta asti, että hän koki eläneensä jumalan vihan alla. Hän ei tunne armahtamista ja armoa, totta kirjoitit.
Tuohon viimeiseen kysymykseen vain Ritva voi vastata. On muuten supermukava ihminen, kuin myös yhteinen tyttönsä.Teuvon kova menneisyys, mitä se nyt on sitten sisältänytkään, on jättänyt jälkensä ja vaikka Teuvo olisi uskoon tullutkin, niin hänelle on jäänyt sieluun jokin kova möhkäle, josta hän ei ole päässyt eroon. Jotenkin on tullut huomatuksi, ettei Teuvon sanavarastoon kuulu ollenkaan anteeksiantamus, armo ja laupeus, jotka tulisivat olla jokaisen Jeesuksen kohdanneen varusteita ja ominaisuuksia. Lienee armeijan hommissa olo kapiaisena myös jättänyt Teuvoon jälkensä. No, tämä meni nyt teuvoiluksi. Mutta Teuvo on kiistatta tämän palstan yksi aiheista, vaikka ei nyt ihan pääaihe. Jätetään vaan Ritva rauhaan.
Niin se on kirjoitti:
Teuvon kova menneisyys, mitä se nyt on sitten sisältänytkään, on jättänyt jälkensä ja vaikka Teuvo olisi uskoon tullutkin, niin hänelle on jäänyt sieluun jokin kova möhkäle, josta hän ei ole päässyt eroon. Jotenkin on tullut huomatuksi, ettei Teuvon sanavarastoon kuulu ollenkaan anteeksiantamus, armo ja laupeus, jotka tulisivat olla jokaisen Jeesuksen kohdanneen varusteita ja ominaisuuksia. Lienee armeijan hommissa olo kapiaisena myös jättänyt Teuvoon jälkensä. No, tämä meni nyt teuvoiluksi. Mutta Teuvo on kiistatta tämän palstan yksi aiheista, vaikka ei nyt ihan pääaihe. Jätetään vaan Ritva rauhaan.
"Teuvon sanavarastoon kuulu ollenkaan anteeksiantamus, armo ja laupeus, jotka tulisivat olla jokaisen Jeesuksen kohdanneen varusteita ja ominaisuuksia."
Siinä olisi se todellinen AHDASPORTTI, jonka läpi Teuvon tulisi mennä. Hän jäi Jumalan koulussa luokalleen ja siksi tämä hänen
surkea yrityksensä epäonnistui ja Suuri Tehtävä jäi suorittamaatta.- Mikä tehoaisi?
Devoit kirjoitti:
"Teuvon sanavarastoon kuulu ollenkaan anteeksiantamus, armo ja laupeus, jotka tulisivat olla jokaisen Jeesuksen kohdanneen varusteita ja ominaisuuksia."
Siinä olisi se todellinen AHDASPORTTI, jonka läpi Teuvon tulisi mennä. Hän jäi Jumalan koulussa luokalleen ja siksi tämä hänen
surkea yrityksensä epäonnistui ja Suuri Tehtävä jäi suorittamaatta.Ei edes lähimpien ystävien menettäminen ( =poisheittäminen ) vaikuta Teuvoon, hän kun kokee olevansa marttyyri ja kaivautuu syvemmälle poteroonsa ja sieltä heittelee kirous- ja saatanakranaattejansa, vanha kapiainen kun on. ;)
Mikä tehoaisi? kirjoitti:
Ei edes lähimpien ystävien menettäminen ( =poisheittäminen ) vaikuta Teuvoon, hän kun kokee olevansa marttyyri ja kaivautuu syvemmälle poteroonsa ja sieltä heittelee kirous- ja saatanakranaattejansa, vanha kapiainen kun on. ;)
Teuvo on ominut marttyyri-identiteetin, joka estää häntä tulemasta norsunluutornistaan alas
muiden tasolle. Hän on nostanut itsensä muiden yläpuolelle ja katsoo, ettei kukaan ole hänen arvoistaan seuraa.
Eiköhän Teuvo ravistella jo nyt, kun yksin jäi.
Hänen pitää vaihtaa saatana ammuksensa, toisen posken kääntämiseksi ja vihamiesten siunaamiseksi.- Ylpeys esteenä
Devoit kirjoitti:
Teuvo on ominut marttyyri-identiteetin, joka estää häntä tulemasta norsunluutornistaan alas
muiden tasolle. Hän on nostanut itsensä muiden yläpuolelle ja katsoo, ettei kukaan ole hänen arvoistaan seuraa.
Eiköhän Teuvo ravistella jo nyt, kun yksin jäi.
Hänen pitää vaihtaa saatana ammuksensa, toisen posken kääntämiseksi ja vihamiesten siunaamiseksi.Jotta Teuvosta tulisi oikea Jumalan mies, hänen pitäisi syvällisesti Pyhän Hengen vaikuttamana nöyrtyä, mutta siihen hänestä ei ole ja siksi hän jää kirousten tasolle ja korjaa siitä myös satonsa.
- ihminen.
Kun maailma ja sen ihmiset hylkivät minua,
he Adventistit RAKASTIVAT minua, ottivat rakkaudella hoiviinsa, siinä yksi syy.
Matt. 22:39
Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. [3. Moos. 19:18 ; Matt. 19:19 ]
Mark. 12:30
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
Mark. 12:31
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole." - loogisesti ottaen
näes advarit ei usko tietoisuuteen kadotustuomiossa vaan opettavat täydellistä häviämistä olemattomuuteen ja toisaalta advarit ja jehovalaiset ovat lähtöisin samasta juuresta ja jehovalaisissahan pääsee taivaaseen vain 144000 onnellista. Nyt adventistien oppi on kehittynyt juuri sitä silmälläpitäen terveyttä ja pitkää ikää ennakoivasti mm ruokavalion ja muun suhteen, että he ainakin täällä maan päällä saisivat nauttia tietoisuutta, kun tietoisuus taivaspaikassakin saattaa sittenkin jäädä vain niiden 144000 osaksi.
Meillä tosikristityillähän ei sellaista pelkoa ole, kun uskomme taivaaseen pääsevän jokaisen joka uskoo Jeesukseen ja vieläpä tietoisuus jatkuu kadotutuomion tulisessa pätsissäkin.
Toisaalta kyllä eihän terveellisestä kasvisruokavaliostakaan voi mitään pahaa sanoa joka sellaista jaksaa harrastaa vaikkei mitään kuolemanjälkeistä viitekohtaa olisikaan vaan vaikkapa pelkkä elämänlaatu ja hyvä olo. Mutta toiset kokevat elämänlaadun puutteelliseksi jos ei saa vaikka jouluna kinkkua mussuttaa.- Lasarus.
Lasarus ei voinut oikein hyvin, vaan kärsi nälkää ja oli täynnä paiseita. Tuskin oli mikään adventisti?
Mutta Lasarus pääsi taivaan iloon. - lukija.
Devoit kirjoitti:
Sitä kinkkua jouluna.
> :)Jostain syystä diggaat Ellenin ruokavaliota ja niitä oppeja?
ethän vain ole ollut missään tekemisissä okkultiikan kanssa missään elämäsi vaiheessa, niin että jokin hengellinen ovi olisi jäänyt rakoselleen siihen suuntaan? lukija. kirjoitti:
Jostain syystä diggaat Ellenin ruokavaliota ja niitä oppeja?
ethän vain ole ollut missään tekemisissä okkultiikan kanssa missään elämäsi vaiheessa, niin että jokin hengellinen ovi olisi jäänyt rakoselleen siihen suuntaan?Sinä tunnettu henkilö.
lukija. kirjoitti:
Jostain syystä diggaat Ellenin ruokavaliota ja niitä oppeja?
ethän vain ole ollut missään tekemisissä okkultiikan kanssa missään elämäsi vaiheessa, niin että jokin hengellinen ovi olisi jäänyt rakoselleen siihen suuntaan?Olen lukenut sunin punaista mustaaraamattua.
- lukija.
Devoit kirjoitti:
Olen lukenut sunin punaista mustaaraamattua.
...Ellenin helmojen alta?
- Puhtaat elämäntavat
Niillä on siunatut seuraukset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262193
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h282106- 1582034
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue181452- 511027
- 181019
- 86975
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To23895- 114884
Minä tunnen sinut
Ja mitä enemmän sinua opin tuntemaan, niin sitä enemmän sinusta pidän. Aivan kaikessa näen hyvän. Upean, vahvan, täydell51850