Vista-tietäjää paikalla?

Kajde

Ongelmana Vistan käyttöoikeusviidakko. Mozilla Thunderbird ei voi päivittyä koska Vistan mukaan tähän ei ole käyttöoikeutta eikä Thunderbird saa kirjoittaa ko. kansioon.
Kone on oma ja itsellä on virallisesti kaikki oikeudet, mutta jossain kohtaa on ilmeisesti ruksi väärässä kohtaa ...

Se joka pystyy autaamaan saa antaa tilinumeronsa ja saa jopa palkkion vaivastaan (hyvin kohtuullisen, mutta kuitenkin ;-)

Kaitsu

24

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vista_fani

      Vista tallentaa käyttäjäkohtaisesti tiedot c:\users kansioon. Mozillan tapauksessa
      C:\Users\Minun oma tili\AppData\Local\Mozilla>
      Vain tänne on kirjoitusoikeus kun käytetään rajattua käyttäjätiliä mikä on oikea toimintatapa.
      1 Siirrä postit omaan kansioosi, joka on siis muotoa c:\Käyttäjät\"Sinun oma tili", jonne on kirjoitusoikeus.
      Users=Käyttäjät. Sama kansio mutta eri nimi, komentokehotetta käytettäessä näkyy enkuksi.
      En tunne Thunderbird ohjelmaa, mutta uskon että siellä on säätö jossa valitaan paikka minne postit tallennetaan.

      2 Jos kyse on itse ohjelman päivityksestä niin tee se järjestelmänvalvojan oikeuksilla.

      • mene siten, että oikealla hiirellä klikkaat ohjelman kuvaketta ja valitset sitten siitä "suorita järjestelmänvalvojana". Nyt pitäisi päästä säätämään.


      • Vista_fani
        ThreeMice kirjoitti:

        mene siten, että oikealla hiirellä klikkaat ohjelman kuvaketta ja valitset sitten siitä "suorita järjestelmänvalvojana". Nyt pitäisi päästä säätämään.

        Toimii tai kirjautuu JV:nä
        Molempi parempi


      • Kajde

        ... Kyse on nimenomaan itse ohjelman päivityksestä. Miten teen sen järjestelmänvalvojan oikeuksilla?

        Päivitys latautuu mutta ei asennu, koska: "Tarkasta että käyttäjällä on oikeus tiedostojen muokkaukseen. Yritä sitten uudestaan käynnistämällä Thunderbiurd uudelleen".

        Yritin jo poistaa koko ohjelman mutta kun sekään ei onnistu "ilman oikeuksia".

        Kaitsu


      • Kajde
        ThreeMice kirjoitti:

        mene siten, että oikealla hiirellä klikkaat ohjelman kuvaketta ja valitset sitten siitä "suorita järjestelmänvalvojana". Nyt pitäisi päästä säätämään.

        ... Kokeiltu on tuokin mutta ei auta.

        Kaitsu


      • Vista_fani
        Kajde kirjoitti:

        ... Kyse on nimenomaan itse ohjelman päivityksestä. Miten teen sen järjestelmänvalvojan oikeuksilla?

        Päivitys latautuu mutta ei asennu, koska: "Tarkasta että käyttäjällä on oikeus tiedostojen muokkaukseen. Yritä sitten uudestaan käynnistämällä Thunderbiurd uudelleen".

        Yritin jo poistaa koko ohjelman mutta kun sekään ei onnistu "ilman oikeuksia".

        Kaitsu

        järjestelmänvalvojan oikeudet koneeseen?


      • Kajde
        Vista_fani kirjoitti:

        järjestelmänvalvojan oikeudet koneeseen?

        Olen ainakin elänyt siinä luulossa että mulla on kaikki oikeudet. Oma kone mitä kukaan muu ei käytä.

        Pitäis kai aloittaa tästä päästä selvittämään miten saan oikeudet itselleni?


      • Kajde
        Vista_fani kirjoitti:

        järjestelmänvalvojan oikeudet koneeseen?

        --- Että ainakin asennuksen/päivityksen ajaksi poistaisi kaikki estot; Täydet oikeudet päälle?


      • Vista_fani

      • avautuu
        Vista_fani kirjoitti:

        Sitten tämä
        http://www.mydigitallife.info/2007/05/27/forgot-windows-administrator-password-ways-to-recover-and-reset-password-in-vistaxp20032knt/

        suomeksi haluttuna mielenkiintoista tekstiä.
        "unohtaa akkuna hallintomies Tunnussana? telapölkyt jotta Elypäät ja palauttaa Tunnussana kotona"

        Ja tämän lisäksi tulee rivikaupalla tietoa suomeksi josta minä en ainakaan saa selvää. Kokeilkaa itse ja klikatkaa niitä erimaiden lippuja kieli vaihtoehdon kohdalla. Olen toki aloittelia ja sellaisena vissiin pysynkin jos ohjekieli on tällaista.


      • öhöm,
        avautuu kirjoitti:

        suomeksi haluttuna mielenkiintoista tekstiä.
        "unohtaa akkuna hallintomies Tunnussana? telapölkyt jotta Elypäät ja palauttaa Tunnussana kotona"

        Ja tämän lisäksi tulee rivikaupalla tietoa suomeksi josta minä en ainakaan saa selvää. Kokeilkaa itse ja klikatkaa niitä erimaiden lippuja kieli vaihtoehdon kohdalla. Olen toki aloittelia ja sellaisena vissiin pysynkin jos ohjekieli on tällaista.

        jonkinlaista englanninkielen osaamista. Sitä oppii nykyään lähes huomaamatta käyttämällä nettiä.

        Siinä lippujen päällä lukee "Machine translation"
        Katso sanakirjasta mitä tuo tarkoittaa.

        Käännöksen taso on kyllä luvattoman heikko. Googlekin osaa kääntää paremmin:

        http://www.google.com/language_tools?hl=fi


      • Jep.
        avautuu kirjoitti:

        suomeksi haluttuna mielenkiintoista tekstiä.
        "unohtaa akkuna hallintomies Tunnussana? telapölkyt jotta Elypäät ja palauttaa Tunnussana kotona"

        Ja tämän lisäksi tulee rivikaupalla tietoa suomeksi josta minä en ainakaan saa selvää. Kokeilkaa itse ja klikatkaa niitä erimaiden lippuja kieli vaihtoehdon kohdalla. Olen toki aloittelia ja sellaisena vissiin pysynkin jos ohjekieli on tällaista.

        Meikäläistä ainakin nauratti:

        http://www.mydigitallife.info/2007/05/27/forgot-windows-administrator-password-ways-to-recover-and-reset-password-in-vistaxp20032knt/fi/


      • Kajde

      • lukee
        Kajde kirjoitti:

        Uudelleenasennus ei ihan tule ensimmäiseksi mieleen, on tämä pakko saada hoidettua toisella tavalla. Salasanaa en ole antanut asentaessani Vistaa, joten se ei myöskään ole päässyt unohtumaan ...

        Onko vaihtoehdot todella näin vähissä?

        ohjauspaneeli, käyttäjätilit niin siinä tilin tyyppinä? Onko järjestelmänvalvoja?


      • Kajde
        lukee kirjoitti:

        ohjauspaneeli, käyttäjätilit niin siinä tilin tyyppinä? Onko järjestelmänvalvoja?

        Tilillä oma nimeni ja alla lukee "Järjestelmänvalvoja"

        Kaitsu


      • lukee
        Kajde kirjoitti:

        Tilillä oma nimeni ja alla lukee "Järjestelmänvalvoja"

        Kaitsu

        palomuuri sulla on?
        Minulla oli kerran Panda ja siitä piti erikseen sallia joitakin ohjelmia.


      • Kajde
        lukee kirjoitti:

        palomuuri sulla on?
        Minulla oli kerran Panda ja siitä piti erikseen sallia joitakin ohjelmia.

        Mulla oli pari kuukautta Comodo, mutta vaihdoin sen ZoneAlarmiin. Ongelma sinänsä ei hävinnyt. Thunderbirdin kansiota en saa edes poistettua saatikka sitten ohjelmaa päivitettyä ...


    • Kajde

      Ärsyttää jo sen verran että maksan mieluusti vaikka 25e sille joka antaa ratkaisun ongelmaan.

      Ongelman ydin: Program Files/Mozilla Thunderbird -kansioon ei voi kirjoittaa, ei poistaa kokonaan, ohjelmaa ei voi päivittää koska mulla ei mukamas oikeuksia!?!?

      Käytin jo kuukauden verran Windows Mail-ohjelmaa, mutta sen verran amatöörilelu että haluan Thunderin takaisin päivitettynä.

      Kaitsu

      • eri kansioon

        Jos et voi poistaa vanhaa versiota, lataa uusi asennuspaketti (on myös uusin versio) ja asentaessa valitse uusi asennuskansio. Thunderbirdille luodaan uusi profiili ja vanhoja ei oteta käyttöön.


      • Kajde
        eri kansioon kirjoitti:

        Jos et voi poistaa vanhaa versiota, lataa uusi asennuspaketti (on myös uusin versio) ja asentaessa valitse uusi asennuskansio. Thunderbirdille luodaan uusi profiili ja vanhoja ei oteta käyttöön.

        Kokeilin jo tuotakin. Sain vanhan kansion nimen vaihdettua Thunderass:iksi, ja uuden Thunderin asennettua uuteen kansioon. Kaikki oli pari päivää ok kunnes ohjelma taas havaitsi uuden päivityksen. Nyt sama ongelma taas. Ei siis päivitä koska ei pysty kirjoittamaan ko. kansioon.


      • öhöm,
        Kajde kirjoitti:

        Kokeilin jo tuotakin. Sain vanhan kansion nimen vaihdettua Thunderass:iksi, ja uuden Thunderin asennettua uuteen kansioon. Kaikki oli pari päivää ok kunnes ohjelma taas havaitsi uuden päivityksen. Nyt sama ongelma taas. Ei siis päivitä koska ei pysty kirjoittamaan ko. kansioon.

        nyt käsillä olekaan niin muistaakseni siinä on prikulleen samanlaiset käyttöoikeudet kuin XP:ssä.

        Klikkaa sitä Thunderbirdin kansiota oikealla napilla ja nappaa ominaisuudet. Suojaus välilehdeltä klikkaa sitä käyttäjänimeä jolla olet kirjautunut sisään (jos listassa ei ole tilin nimeä niin sitten järjestelmänvalvojat).

        Katso siitä alempaa onko muokkaus/kirjoitus sallittuna. Jos ei, niin salli se nyt ainakin väliaikaisesti ja katso onnistuuko päivitys.


      • Kajde
        öhöm, kirjoitti:

        nyt käsillä olekaan niin muistaakseni siinä on prikulleen samanlaiset käyttöoikeudet kuin XP:ssä.

        Klikkaa sitä Thunderbirdin kansiota oikealla napilla ja nappaa ominaisuudet. Suojaus välilehdeltä klikkaa sitä käyttäjänimeä jolla olet kirjautunut sisään (jos listassa ei ole tilin nimeä niin sitten järjestelmänvalvojat).

        Katso siitä alempaa onko muokkaus/kirjoitus sallittuna. Jos ei, niin salli se nyt ainakin väliaikaisesti ja katso onnistuuko päivitys.

        Tehty parikymmentä kertaa, eikä auta. Aina kun palaan, niin laittamani ruksit ovat hävinneet.


      • eri kansioon
        Kajde kirjoitti:

        Tehty parikymmentä kertaa, eikä auta. Aina kun palaan, niin laittamani ruksit ovat hävinneet.

        Järkkärinä käyttäminen - toistaiseksi:
        http://www.computerperformance.co.uk/vista/vista_administrator_activate.htm

        Ei pitäis oikeudet tipahdella kesken päivitysten.

        Jos haet uusimman Thunderbirdin, miksi sulle tulee jatkuvasti päivityksiä?
        Ja onko pakko niitä ottaa heti käyttöön?
        2.0.0.18 lie viimeisin.
        Tässä on 2.0.0.14, mutta kyseessä linuxmasiina.


    • Kajde

      Kiitos kaikista yrityksistä. Jotkut neuvot menee yli mun hilseen, ei riitä osaaminen ja ymmärrys suorittaa tuon tasoisia toimenpiteitä.

      Mitään hyvää mikrotukipaikkaa pk-seudulla? ;-D

      - Kaitsu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe