Jos tahtoo jälkiehkäisyyn pillereitä niin pitääks käydä eka jollakin gynekologilla vai riittääkö et käy apteekista hakemassa?
En tahtois raskaaks mut en täysil luota kondoomeihin.. Jos vaiks sattuuki menee rikki esim. päivinä jolloin mistään ei saa yhtään mitään..
Joten, lääkärille vai apteekkiin? Tai voiko koulun terveydenhoitaja myöntää niitä?
Ent millaset olisi hyvä olla?
Mistä saa?
7
2031
Vastaukset
- sieltä käyt hakee
apteekista saa, ilman reseptiä, jälkiehkäisypilleri nimellä löytyy.
- rajoitus
Pitää olla yli 15-vuotias, jotta voi käydä suoraan apteekista hakemassa. Sitä nuoremmat käyvät lääkäriltä hakemassa reseptin ja mahdollisesti keskustelemassa seksikäyttäytymisestä ja ehkäisystä.
- minoo
kuinka paljon nuo jälkiehkäisypillerit maksaa?
- tsöpö
minoo kirjoitti:
kuinka paljon nuo jälkiehkäisypillerit maksaa?
Parinkympin setelin kun ottaa mukaan, niin sillä saa. Yliopiston apteekin mukaan 16,80€.
- hinta
tsöpö kirjoitti:
Parinkympin setelin kun ottaa mukaan, niin sillä saa. Yliopiston apteekin mukaan 16,80€.
koko maassa.
- gyne
hinta kirjoitti:
koko maassa.
Hinnan saa apteekki määrätä, lääkelaitoksen sallima maksimi on 18.30/31.40/74.20e valmiisteesta riippuen, halvempi on aivan yhtä tehokas, mutta ei sovi kaikkien muiden lääkeaineiden käyttäjille (masennus/diabetes/korkea verenpaine ja muutama muu harvinaisempi), yleensä n.14-17e.
Muista 24h sääntö! Ensimmäinen toki niin nopeasti kuin järkevästi on mahdollista, 24h sisään -uudemmilla 48h sisään, onnistumisen mahdollisuus pienenee joka tunti. JA TOINEN PILLERI OHJEEN MUKAAN!
Mitään väliä ei ole otatko ensimmäisen vaikka tunnin sisään tapahtuneesta, jos jätät toisen ottamatta tai otat toisen kotona kolmen päivän festarikeikan jälkeen. Jälkiehkäisy suojaa noin 2-5 vrk ensimmäisen tabletin ottamisen jälkeen tapahtuneissa yhdynnöissä, mutta taudit jyllää täydellä voimallaan, niiltä ei jälkkäritkarkit suojaa.
- pillerit
Kyse ei niinkään ole ehkäisystä, koska katumuspillereitä ei saa käyttää ehkäisynä vaan niinkuin sanoit hätätapauksessa esim. jos kondomi menee rikki. Niitä saa ilman reseptiä apteekista, niitä ei mielestäni säilytetä siellä hyllyssä vaan ne pitää pyytää henkilökunnalta ja ne antavat sieltä jostain missä lääkkeitä säilyttävät (näin ainakin jossain...). Ja näitähän ei saa napsia miten sattuu koska se on hormooniannos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643222Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna252983- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532321Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä792202- 692088
- 452082