mustasukkaisuuden peikko

"en haluaisi tuntea nä...

otsikko ehkä hämää, mutta tarkoitan lähinnä luottamuksen puutetta... mieheni on ollut keskiviikosta asti kaverinsa kanssa reissussa..alussa ensimmäiset päivät meni hyvin..hän soitti ja tekstaili..perjantaina jätti vastaamatta viestiini.. ja eilen sitten sama juttu.. toki hän myöhemmin vastasi, mutta luoja mua...mä aloin heti epäilemään. olemme seurusteleet vakavasti kesästä asti.

miksi tunnen tätä hemmetin epäluottamuksen puutetta? en halua epäillä mitään, mutta en voi itselleni mitään.
meidän suhteemme alkoi ns. salarakkaudesta... eli molemmat petimme silloisia kumppaneitamme.
tietty mielessä pyörii se, että silloin nykyinen mieheni petti, joten miksi ei tekisi sitä myös mulle.

tietty hän vakuuttaa, että rakastaa mua, ja tavallaan kyllä uskonkin sen..mutta en voi ajatuksille mitään..

viime yönä valvoin kolmeen..en saanut unta.. tuntuu, että jos en nyt luota, miten voin luottaa myöhemmin..? suhteenhan pitäisi perustua luottamukseen.

olen ajatellut myös positiivisia asioita tästä tilanteesta..eli jos hän on tehnyt jotain, se oikeastaan hyvä..parempi pettää nyt, kuin sitten vuosien päästä.. voisinpa ainakin etsiä kumppanin joka olisi uskollinen. vaikka tietty satuttaisihan se.

itse olen ollut uskollinen, mutta myönnän, mielessäni on käynyt pettäminen... emmehän me ole yksiaviollisia...ehkä pitäisi haluta tuntea vain "rakkauden" ensihuumaa. tiedä häntä!!

ajatukset ovat vain niin sekaisin.. saatanan mustasukkaisuuden peikko luo epäluottamusta...tai sitten ajattelen niin, kuin itse voisin tehdä jotain reissulla...en tiedä!!

pakko oli purkaa jonnekkin.... jännittää..

26

9403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinullahan on

kaksi mahdollisuutta. Joko hyväksyä tämmönen, tai sitten ei.

• papapa

että miehesi ei pidä pettämistä pahana asiana ja pitää sen salassa. tuo kertoo aika paljon, että teidän suhde alkoi salarakkaudella. kannattaisi reissun jälkeen puhua miehen kanssa kasvokkain asiasta.

• "en haluaisi tuntea nä...

niin mä aion puhua aiheesta. ja juuri tuo, miten suhteemme alkoi madaltaa kynnystä pettämiseen.

mutta mun täytyy itseni pitää naisena.. en saa sortua itkemään, koska tiedän, että se naurettavan tyhmää tässä tapauksessa.

ikinä ei pitäisi aloittaa mitään suhdetta näin, niinkuin me aloitimme. mutta minkäs teen..

• ..mies pettää..
        "en haluaisi tuntea nä... kirjoitti:

niin mä aion puhua aiheesta. ja juuri tuo, miten suhteemme alkoi madaltaa kynnystä pettämiseen.

mutta mun täytyy itseni pitää naisena.. en saa sortua itkemään, koska tiedän, että se naurettavan tyhmää tässä tapauksessa.

ikinä ei pitäisi aloittaa mitään suhdetta näin, niinkuin me aloitimme. mutta minkäs teen..

..Mutta mitä sitten sinäkin petit,kun aloitit tämän pettäjän kanssa..Ei sesiihen loppunut,kun te toisenne löysitte..Kärsi nyt nahoissasi Tuija.Minuun koski silloin kun petit minua ja luulit,että en tiennyt..Hah haa Miehesi pettää sinua entisen naisensa kanssa..T.Kalevi

• jimi22

Jokin siinä on, että jos mimmi kysyy kuin puun takaa suoraan, monenko kanssa oot pettäny, ei siinä pokka pidä valehdella. Tullut huomattua.

• Nimetön

mun avomies oli kanssa puoli viikkoa työ/huvimatkalla saksassa asti. niitä oli vissiin 6 heppua siellä. oltiin oltu jotain 2,5v yhdessä ja meillä oli ollu vielä vähä hiljasempaa seksin suhteen (miehen puolelta... "stressiä töissä"...?) välillä laitto mulle kanssa viestiä että ollaan täällä ja täällä kaikki hyvin. sitte laitoin itte sinne viestiä, eikä vastausta kuulunukkaa :( aloin kanssa aattelee kaikkee ja se vasta "kivaa" oliki.

sitten se vielä jossain viestissä kerto että niil on kaikilla kuudella omat sviitit!!!!!!! sinne vasta oliski hienoa joku kanttura viedä!!! sitten kun äijä palasi ja näytteli kuvia ni kyllä katoin niitä sviitti kuvia ja muitaki niin tarkkaan että näkyykö kahta lasia tai jotain vaatteita ym epäilyttävää... ei näkyny. mut pitkään oli semmonen epäily olo, vaikka ei ollu ees syytä. ei oo koskaan ollukkaan, enkä mä olis menossa... kai mä sitte vaa en luota itteeni

• Nimetön ratsumies

Maailmassa tosiaan on vielä oikeuden mukaisuutta kun pettäjät kiemurtelee omassa sonnassa.Tämä tosiaan on liian hyvää ollakseen totta.Joten jokaiselle pässinpäälle joka luulee että rakkaus on ikuista tässä olis kauniita sanoja Viikateen kappaleesta-on aivan sama-
      On lemmen ruusut sulle kerran kukkineet
      On huulet hurmaavimmat valan vannoneet
      Valat kalleimmatkin lailla virvatulten häviää
      On polte suudelmankin harhaa häipyvää...

• onnistumisen

mahdollisuudet suhteessanne ovat hyvin, hyvin huteralla pohjalla.

Suhteen alkamistapakin jo lupaa sitä samaa, mitä te jo itseasiassa kylvitte: PETTÄMISTÄ.

IKÄVÄ KYLLÄ.

• 99% pettää

On toi sitten huvittavaa kun porukka poraa jostain pettämisestä. Totta helevetissä ne pettää! Aukaskaa nyt ääliöt silmänne, jos olette yhtään matkustelleet. Ei tarvitse mennä kuin toiseen kaupunkiin ilman kumppania, niin johan hotelli huoneessa heti ensimmäiseksi alkaa tekstitv:n selailu kanava 3 sivu 899. Sitä on R-kioskilta ostettu prepaid liittymä ihan tota pettämistä varten ja netistäkin löytyy salarakkaita pilvinpimein. Esim.suomi24 treffeillä on helppo kuvattomalla profiililla etsiä itselleen seuraa, jo ennnen matkaa!
        Äläkää nyt kuvitelko olevanne ainoa ihminen maailmassa jota kumppaninne vois pylsiä.....se alkaa oleen aika puuduttavaa ja tylsää kun ensihuuma on mennyt ohi. Menkää ja tehkää profiili suomi24 ja kokeilkaa kuinka helppoa on etsiä ja löytää joku salarakas.

• Lena R.
        99% pettää kirjoitti:

On toi sitten huvittavaa kun porukka poraa jostain pettämisestä. Totta helevetissä ne pettää! Aukaskaa nyt ääliöt silmänne, jos olette yhtään matkustelleet. Ei tarvitse mennä kuin toiseen kaupunkiin ilman kumppania, niin johan hotelli huoneessa heti ensimmäiseksi alkaa tekstitv:n selailu kanava 3 sivu 899. Sitä on R-kioskilta ostettu prepaid liittymä ihan tota pettämistä varten ja netistäkin löytyy salarakkaita pilvinpimein. Esim.suomi24 treffeillä on helppo kuvattomalla profiililla etsiä itselleen seuraa, jo ennnen matkaa!
        Äläkää nyt kuvitelko olevanne ainoa ihminen maailmassa jota kumppaninne vois pylsiä.....se alkaa oleen aika puuduttavaa ja tylsää kun ensihuuma on mennyt ohi. Menkää ja tehkää profiili suomi24 ja kokeilkaa kuinka helppoa on etsiä ja löytää joku salarakas.

Sulla on ollut kumppaneita, joita et ole koskaan rakastanut. Ole rehellinen ja myönnä se niille ns. kumppaneillesi, älä puhu rakkaudesta ellet osaa tuntea sitä. Pylsi vain kumppaneitasi tai muita kuten mielesi tekee. Jos joskus kasvat aikuiseksi huomaat että ihmissuhteessa voi olla muutakin.

• mä rakastan kaikkia
        Lena R. kirjoitti:

Sulla on ollut kumppaneita, joita et ole koskaan rakastanut. Ole rehellinen ja myönnä se niille ns. kumppaneillesi, älä puhu rakkaudesta ellet osaa tuntea sitä. Pylsi vain kumppaneitasi tai muita kuten mielesi tekee. Jos joskus kasvat aikuiseksi huomaat että ihmissuhteessa voi olla muutakin.

....joiden kanssa rakastelen ja tunne on erittäin upea!
        Miksi tyydyn yhteen kumppaniin kun mahdollisuus on olla monen kanssa. Aika ahdasmielistä ajattelua sinulta.
        Ja kuka määrää mikä tässä elämässä on normaalia käytöstä?
        Ilmeisesti sua masentaa ja ahdistaa, mutta mulla on huippu fiilikset koko ajan, kun teen mitä haluan :)

• sinkkuudeksi!
        mä rakastan kaikkia kirjoitti:

....joiden kanssa rakastelen ja tunne on erittäin upea!
        Miksi tyydyn yhteen kumppaniin kun mahdollisuus on olla monen kanssa. Aika ahdasmielistä ajattelua sinulta.
        Ja kuka määrää mikä tässä elämässä on normaalia käytöstä?
        Ilmeisesti sua masentaa ja ahdistaa, mutta mulla on huippu fiilikset koko ajan, kun teen mitä haluan :)

Silloin kun tuntuu hyvältä olla monen kanssa, silloin pitää olla sinkku eikä parisuhteessa! Ellei sitten olla yhdessä sovittu, että suhde on avoin.

Parisuhteeseen ryhdytään silloin, kun sen tietyn yhden ihmisen kanssa oleminen tuntuu paremmalta kuin muiden kanssa - tai kun on muuten vain päättänyt keskittyä vain yhteen kumppaniin.

• pettäjä itse

Niin.....mistäs sinä tämän salarakkaasi löysit?
      eiköhän seuraavakin salarakas löydy melkein samalla lailla, samoilla kaavoilla.
      Kun on pettämisen makuun kerran päässyt, niin siitä se on helppo jatkaa kierrettä. Ei nämä pettäjät tunne mitään omantunnon tuskia, joskus tulee mieleen, että jos joskus kärähtää, mutta ainahan voi valehdella. Minä ainakin aijon pettää aina kun tilaisuus tulee, vaikka vakikumppani olis itse kuin enkeli. Jos kärähdän ja kumppani häviää maisemista niin aina saa uuden kumppanin. Jokainen taaplaa tyylilään, ja nää mustasukkaiset naiset on todella säälittäviä, hankkikaa elämä, ettei voi omaa elämäänne elää koko ajan pelossa että kaveri pettää.

• Rakkaus ja omistaminen on kaks eri asiaa. Jos teha itselenne selvaksi - halutaanko rakasta miestä - tai omista miestä, saa monetki asiat selvemmäks. Omaisuus vaati huolenpitoa, vaikka vahtikoiran, jos tarvitaan. Nyt kysymys - miksi naiset usein halua olla miehille vahtikoiriksi?
        Onko todella vaikea luottaa miestä?

• *sandy*

Ihan kirpaisi selkäydintä kun luin tuon tekstisi!
        Tuollaisia kylmiä ja säälimättömiä te olette, te jotka sanotte itseänne "mieheksi".
        Egoisteja ja kyrvän mukaan menijöitä, ette ansaitse kenenkään rakkautta.

• kuka sanoi että olen mies?
        *sandy* kirjoitti:

Ihan kirpaisi selkäydintä kun luin tuon tekstisi!
        Tuollaisia kylmiä ja säälimättömiä te olette, te jotka sanotte itseänne "mieheksi".
        Egoisteja ja kyrvän mukaan menijöitä, ette ansaitse kenenkään rakkautta.

Osaa sitä naisekkin nää pettämiset....

• "en halua tuntea näin...

aivan, uuden löytyminen on meillä molemmilla mahdollista(kuten ihan muillakin "uskollisilla"). kyllä mä tiedän että suhteemme alkoi niin väärin kuin olla ja voi. mutta minkäs teen enää.

ja valehtelu.. olemme molemmat mestari valehtelijoita, salasimmehan suhteemmekin n.4v.

ja siksihän minä otkikoin "mustasukkaisuuden peikko". se tunne on niin rasittava. inhoan iteäni kun tunnen tuota..

mutta joo, mies sanoi että oli ollut väsynyt, siksi ei vastannut... heh...legendaarista joo..

näemme mitä tulevaisuus tuo..

• Hindu763
        "en halua tuntea näin... kirjoitti:

aivan, uuden löytyminen on meillä molemmilla mahdollista(kuten ihan muillakin "uskollisilla"). kyllä mä tiedän että suhteemme alkoi niin väärin kuin olla ja voi. mutta minkäs teen enää.

ja valehtelu.. olemme molemmat mestari valehtelijoita, salasimmehan suhteemmekin n.4v.

ja siksihän minä otkikoin "mustasukkaisuuden peikko". se tunne on niin rasittava. inhoan iteäni kun tunnen tuota..

mutta joo, mies sanoi että oli ollut väsynyt, siksi ei vastannut... heh...legendaarista joo..

näemme mitä tulevaisuus tuo..

Sä saat nyt maistaa omaa lääkettäs pettäjä.
        Miltä se tuntuu?

Hindu763 kirjoitti:

Sä saat nyt maistaa omaa lääkettäs pettäjä.
        Miltä se tuntuu?

elin väkivaltaisessa suhteessa, kun nykyinen suhde alkoi. että sekö on minun omaa läääkettäni?

älä tuomitse heti, koska et tiedä taustoja.

• jussi1966

Muutama lainaus:

"Kaikki alkoi salarakkaudesta"

"Olen uskollinen, mutta mielessäni on käynyt pettäminen."

Ja sitten mielikuvitus alkaa lentää:

Huone on tyhjä. Kuulen oman hengitykseni, kellon lyönnit. Hän on poissa ja annoin siihen luvan vaikka sisälläni kirkui huuto; "Et mee!".
      Nyt olen yksin ajatusteni kanssa ja hän on kaksin.
      Hän on kaksin, mutta kenen kanssa?
      Hän on varmasti sängyssä jonkun muun kanssa ja saa kuulla kunniansa, kunhan uskaltaa sisään tuosta ovesta astua.
      Soitan haukkuakseni hänet mutta puhelin ei vastaa.
      Hän ei vastaa, koska on pettämässä minua.
      Hän pettää minua aina astuessaan ovesta ulos.
      Hän ei vastaa, koska muuten saisin hänet kiinni petoksesta.
      Hän siis pettää minua.

Tuttavapiiristä olen saanut liikaakin kokemusta mitä mustasukkaisuus pahimmillaan voi olla.
      PUHUKAA ENNEN KUIN ON MYÖHÄISTÄ.
      Se on pidemmän päälle aika kuluttavaa.

• *sandy*

ehdota miehellesi avointa suhdetta, jossa molemmat olette vapaita olemaan kenen kanssa haluatte..
      koska ilmeisesti on vain ajan kysymys milloin itse teet sen mistä miestäsi epäilet..
      ..katso miten hän reagoi.. ;)

• Santeri X

Kukaan ei ole sua käskenyt valitsemaan mustia sukkia, oma on valintas ! Kokeile vaikka sinisiä välillä, kuvioilla tai ilman.

Joo, asiaan...pelothan ihmistä hyvin pitkälle ohjaa, ne vaan pitää itsessään pystyä tunnistamaan. Puolison menettämisen pelko on varmaan normi-ihmisen suurimpia pelkoja, itsensä likoon laittaa ja toinen vaihtaa siippaa ilman varoituslaukauksia...jättäen toisen suu auki ihmettelemään, vetää maton jalkojen alta.

Kannattaisikohan ajatukset kuitenkin siirtää negatiivisuudesta realistisemmaksi, ei niitä maailman murheita kannata etukäteen murehtia...varsinkaan kun niitä todellisia murheita tulee aika harvoin. Kaikki on kiinni asenteesta ja luonteesta, asennetta voi muuttaa minuutissa ja luonnetta (negatiivistakin) voi analysoiden pitää kurissa.

• samat..

tunteet, paitsi etten pettäisi miestäni. Ollaan seurusteltu viime talvesta asti ja hän jätti edellisensä saadakseen minut. Hän on kertonut pettäneensä edellistään, joka oli häntä itseään muutes peräti 20v vanhempi ja että se oli sovittu, että hän saa käydä vieraissa.
      No mä oon tehnyt selväks, ettei mun aikana käydä vieraissa tai se on loppu heti paikalla! Hän on luvannut olla käymättä, mutta pelkään koko ajan että hän käy!! Kohta on hänellä pikkujoulut työnsä puolesta, mä oon kuskina, vien ja haen. Mutta silti... mitä ehtiikään siinä välillä tehdä?!! Mua pelottaa, että hän pettää, vaikka sanoo rakastavansa mua ja oomme kihloissakin, mitä hän ei exänsä kans ollut, että ottaa meidän suhteen vakavammin. Miks en usko? ????
      Harrastuksissan käydessään hän saattaa myös jättää vastaamatta viesteihin ja puheluihini, ne harrastukset ovat koko viikonlopun pituisia.

Olen yrittänyt käydä terapiassakin tämän mustasukkaisuuteni takia, muttei se ole mua yhtään auttanut, itseasiassa psykiatri itse sanoi, ettei voi auttaa ja nauroi vain epäluuloilleni!! Lakkasin käymästä.
      Pulssini on yli sata jatkuvasti ja muutenkin tunnen itseni jo fyysisesti väsyneeksi. Silti seksi meillä kukoistaa, siihen en väsy kai ikinä, eli hän saa minulta sen mitä haluaakin, mistään en ole kieltäytynyt.

• mustishimemli

eiköhän jokainen painiskele joskus näiden juttujen kanssa. itse ajattelen, että se eukko on mun kanssa vaan siks, ku se haluaa. siis se on sen valinta. ihan sama itselläni. olen sen kanssa, koska olen valinnut niin. ihan sama mulle mitä tekee omalla ajallaan, vastaa siitä vain itselleen. en halua tietää. tosin ei olla sovittu mitään. periaate kai on se, että kun ei lupaa mitään, ei tarvitse kertookaan. mutta mustasukkaisia tunteita tulee jokatapauksessa välillä enemmän välillä vähemmmän. niiden kanssa on vain elettävä, jos haluaa elää parisuhteessa. moraaliset pohdinnat siitä onko se väärin tai oikein tai saako maistaa omaa lääkettään tai ei ovat mielestäni turhia. jokainen elää omien valintojensa kanssa. sama homma mustistunteiden kanssa, jokainen vastaa niistä itse. ja pitäisi olla sen verran aikuinen, että kykenee kantamaan ja käsittelemään ajatukset myös. olen havainnut, että yleensä niille on peruste, joka on todellinen. ei välttämättä niin, että toinen olisi mennyt ja pettänyt, mutta omassa parisuhteessani ainakin, jättänyt oven auki ja antanut ymmärtää, että se on hänen valinnastaan kiinni -- aika rehellistä, eikö totta?

• Mies30v

Miltä sinusta tuntuu nyt ? Mielestäni olet ihan oman petisi pedannut, ehkäpä olisi kannattanut ajatella asiaa aikasemmin ennenkuin itse petit ? Uskon vakaasti että hän pettää sinua kun pettäminen on vähän niinkuin huume joka jää suoniin. Valitettavan iso osa ihmisistä pettää ja se kertoo ihmisestä hyvin paljon.
      Et ole luottamuksen arvoinen joten miksi myöskään hän olisi sinua kohtaan ? Ja ihan tiedoksi terapialla et pysty poistaa pelkoa, ihan vakaasti uskon niin, sinun pitää ensiksi parantaa itsesi ja omat henkiset ongelmasi ennenkuin pystyt parantumaan kyseisestä mustasukkasuudesta.

Ja lopuksi suosittelen menemään peilin eteen ja kelaamaan ihan sydämmen pohjasta olisiko syytä kasvaa aikuiseksi ? Eka petät ja sitten pillität täällä neuvoa kun oma laiva alkaa uppoamaan. KASVA AIKUISEKSI! :D Olet säälittävä.

mitä osaa et tajunnut tekstistäni? siis EN HALUA TUNTEA NÄIN. vitut mä mitään pillitä, vaan kerroin tunteistani. onko se kiellettyä? jos en olisi kertonut siitä, miten suhteemme alkoi, olisi varmaan sullakin aivan toinen ääni kellossa.

mutta kuten viisaasti joku sanoi, Jumala tuomitsee, et sinä.joten älä pyydä mua kasvamaan aikuiseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2897
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      45
      2835
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2618
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      334
      1684
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      907
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      762
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      702
    Aihe