Pyhä Henki

auroraboreallis........

Luin Eroen kehoituksesta koko Uuden Testamentin lävitse ja siellä oli valtavasti kohtia Pyhästä Hengestä.
Pyhä Henki ohjaa ja puhuu. Monet ovat galleriasivuilleen kirjoittaneet siitä kuinka Jeesus on heidän kanssaan mutta sen on oltava Pyhä Henki.
Tässä on muutamia kohtia tästä hengestä:"Te ette puhu itse, teissä puhuu Isänne Henki"(Matt10:20)
Johannes Jeesuksesta:"Hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella"(Luuk3:16)
..."totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät."(Luuk.11:13)
"Jeesus vastasi:"Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."(Joh3:5)
"Ellen mene, ei auttaja voi tulla luoksenne"(Joh.16:7)
"He tulivat täyteen Pyhää Henkeä"(apt.2:4)
Apostolit toimivat Pyhässä Hengessä kaikessa,esim.Apt.15:28.
Paavali kirjoitti roomalaisille:"Mutta se, jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa.Jos kristus on teissä. teidän ruumiinne on kuollut synnin vuoksi, mutta Henki luo elämää,--jos teissä asuu Jumalan Henki, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, on tekevä eläväksi myös teidän kuolevaiset ruumiinne teissä asuvan Henkensä voimalla."(room.8:11)
"Kaikki joita Henki kuljettaa ovat Jumalan lapsia"(8:14)

7

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus.

Kol 1:27 "joille Jumala tahtoi tehdä tiettäväksi, kuinka suuri pakanain
      keskuudessa on tämän salaisuuden kirkkaus: Kristus teissä, kirkkauden toivo."

Gal 2:20 "ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;"

Paavalissa eli Kristus, hänessä ja hänen kauttaan. Miten se on mahdollista?
      Kristus on Jumala joka on Henki.
      Kristus, Jumala tuli Pyhässä Hengessä ja täytti Paavalin olemuksen läsnäolollaan
      Pyhän Hengen kasteessa.

Joh 14:18, "Minä tulen teidän tykönne".
      Joh 14:23 "minä ja Isä, me tulemme"

Apt 2:1-4 Jeesus ja Isä tulivat Pyhässä Hengessä seurakuntaansa. He muuttivat
      asumaan Jumalan temppeliin helluntaipäivänä. Meidän ruumiimme on Pyhän Hengen
      (Jumalan) temppeli (1 Kor 3:16, 6:19, 2 Kor 6:16). Jeesus oli käväissyt
      puhdistamassa sen ensin (Heb 1:3).

Pyhä Henki tuo Jumalan läsnäolon seurakuntaan ja yksilöuskovaan (Joh 14:23).

Huomaa että sekä Isä (Joh 14:26) että Jeesus (Joh 16:7) lähettävät Pyhän Hengen.
      Jeesus sanoo myös että hän itse tulisi takaisin (Joh 14:18).
      Näin Jeesus ja Isä ovat yhtä = yksi Jumala Pyhässä Hengessä läsnä seurakunnassaan.

Jeesus tuli siis Pyhässä Hengessä Isän kanssa uskoviin mutta, myös seurakuntaan asumaan.

• että sen voi tuntea esim.menemällä seurakuntaan. Minä en olisi uskossa ilman Pyhää Henkeä.

• Lisäisin vielä edelliseen:

Jumaluuden KOKO TÄYTEYS asuu Jeesuksessa Kristuksessa (Kol 1:19, 2:9).

Näin koko Jumalan kolminaisuus on Pyhässä Hengessä.
        Isä, Sana ja Pyhä Henki ja nämä kolme yksi ovat.

• jaikal kirjoitti:

Lisäisin vielä edelliseen:

kuuluu myös jokaiselle uskovaiselle, eikä vain pojalle ja Pyhälle Hengelle, vaan kaikille:

Ef. 3:19
        "ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; ETTÄ TULISITTE TÄYTEEN Jumalan kaikkea täyteyttä."

Ef. 4:13
        "kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, TÄYTEEN miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään",

Kolminaisuusoppi on "toinen ja erilainen evankeliumi" kuin mitä Jeesus ja apostolit opettivat, ja yrittää kaikin keinoin erottaa ihmiset täydellisestä jumalayhteydestä!

• Jope 48.
        jaikal kirjoitti:

Lisäisin vielä edelliseen:

ovat yhtä? Joh.15:26. Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetan teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän toditava minusta. 16:7. Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. 8. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: 9. synnin, koska he eivät usko minuun; 10. vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe.

• lumoudesta pelastettu
        ekivaari kirjoitti:

kuuluu myös jokaiselle uskovaiselle, eikä vain pojalle ja Pyhälle Hengelle, vaan kaikille:

Ef. 3:19
        "ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä; ETTÄ TULISITTE TÄYTEEN Jumalan kaikkea täyteyttä."

Ef. 4:13
        "kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, TÄYTEEN miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään",

Kolminaisuusoppi on "toinen ja erilainen evankeliumi" kuin mitä Jeesus ja apostolit opettivat, ja yrittää kaikin keinoin erottaa ihmiset täydellisestä jumalayhteydestä!

joka tahtoo korottaa itsensä Jumalan kaltaiseksi
        on osallinen langenneen enkelin kanssa samaan syntiin,,,eli pyrkii korottamaan itsensä Jumalan valtaistuimelle.

Elämä josta Ef.3:19 kohdat kirjoittavat, koskettelevat uudestisyntyneen ihmisen hengessä kokemaa elämää joka toteutuu vain Pyhästä Hengestä, eli Jumalasta syntyneiden elämässä.
        Rakkaus on Pyhän Hengen synnyttämä hedelmä Hengessä elävässä ihmisessä.

Kaikki täydellisyyteen oikeuttava on Jeesuksen ansiota meille, mutta se ei koskaan toteudu ihmisessä joka elää liharuumiissa.
        (Liha ja veri ei peri taivasten valtakuntaa)

Koska synti riippuu lihassa kiinni, eli aadamin langennut luonto, joka seurasi paratiisin tottelemattomuutta
        (tulla niinkuin Jumala tietämään...)

Tuohon saatana haluaa eksyttää.

Meille on ohje vaeltaa Jumalan väkevän käden alla, että Hän ajallaan korottaisi.

Täällä "täysi miehuus Kristuksessa" tekee MITÄ?

Ef.4:13. kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,

14. ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;

15. vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        ********************KASVAA KRISTUKSEEN
        16. josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
        ****PYHÄN HENGEN SYNNYTTÄMÄ/VAIKUTTAMA RAKKAUS

JEESUS JA PYHÄ HENKI TOTEUTTAVAT UT:N AIKANA ISÄN TAHDON, KUTEN ISÄ "PÄÄROOLISSA" VT:n AIKANA

IHMISESTÄ EI KOSKAAN TULE TÄÄLLÄ KIRKASTETUSSA RUUMIISSA= ILMAN SYNTIÄ ELÄVÄÄ OLENTOA,
        VAIN UUSI LUOMUS KRISTUKSESSA,-HENGESSÄMME,
        ON TÄYDELLISTÄ.
        KRISTUS MEISSÄ, KIRKKAUDEN TOIVO...SE ON MAAN PÄÄLLISEN VAELLUKSEN AIKANA AINA TOIVO JA JUMALA SEN TOTEUTTAA KUN TÄSTÄ RUUMIISTA ERKAANNUTAAN.

EKSYTYS NOSTAA IHMISEN JUMALAN VALTAISTUIMELLE,
        KOSKA EKSYTYKSEN PIMEYDESSÄ OLEVALLA EI OLE ELÄMÄÄ JUMALAN HENGESSÄ, VAIN LUONNOLLISEN IHMISEN ELÄMÄ, MUTTA EI JUMALAN ELÄMÄÄ.

EF.4:17. Sen minä siis sanon ja varoitan Herrassa: älkää enää vaeltako, niinkuin pakanat vaeltavat mielensä turhuudessa,
        (USKONNOLLISET HARRASTELIJAT KUULUVAT TÄHÄN JOUKKOON, KOSKA EIVÄT OLE JUMALAN hENGESTÄ SYNTYNEET)
        18. nuo, jotka, pimentyneinä ymmärrykseltään ja vieraantuneina Jumalan elämästä heissä olevan tietämättömyyden tähden ja sydämensä paatumuksen tähden, EIKÖ SANOTA SELVÄSTI?!!!!

19. ovat päästäneet tuntonsa turtumaan ja heittäytyneet irstauden valtaan, harjoittamaan kaikkinaista saastaisuutta, ahneudessa.

20. Mutta näin te ette ole oppineet Kristusta tuntemaan,
        21. jos muutoin olette hänestä kuulleet ja hänessä opetusta saaneet, niinkuin totuus on Jeesuksessa:
        22. että teidän tulee panna pois vanha
        (eivät tiedä mitä vanha ihminen todella on)
        ihmisenne, jonka mukaan te ennen vaelsitte ja joka turmelee itsensä petollisia himoja seuraten,
        23. ja uudistua mielenne hengeltä
        (MITÄ ON MIELEN UUDISTUS-EIVÄT YMMÄRRÄ)
        24. ja pukea päällenne uusi ihminen, joka Jumalan mukaan on luotu totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen.(UUSI LUOMUS HENGESSÄ)

25. Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä.
        26. "Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli,
        27. älkääkä antako perkeleelle sijaa.
        (PERKELE HALUAA VIELÄKIN JUMALAN ISTUIMELLE)

28. Joka on varastanut, älköön enää varastako, vaan tehköön ennemmin työtä ja toimittakoon käsillään sitä, mikä hyvää on, että hänellä olisi, mitä antaa tarvitsevalle.

29. Mikään rietas puhe älköön suustanne lähtekö, vaan ainoastaan sellainen, mikä on rakentavaista ja tarpeellista ja on mieluista niille, jotka kuulevat.
        30. Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi
        (PYHÄ HENKI ON PERSOONA JA MUREHTII)
        lunastuksen päivään saakka.

• Manta4

Ensin Jeesus lupasi Pyhän Hengen jonka Hänen omansa tuntevat.

Joh.14:15.
      "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni. 16. Minä käännyn Isän puoleen, ja hän antaa teille toisen puolustajan, joka on kanssanne ikuisesti. 17. Tämä puolustaja on Totuuden Henki. Maailma ei voi Henkeä saada, sillä maailma ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy luonanne ja on teissä.

18. "En minä jätä teitä orvoiksi, vaan tulen luoksenne. *********************************
      (Jeesus on Pyhän Hengen kautta kanssamme ja meissä, kuten Pyhä Henki oli Jeesuksessa ja ihmisten keskellä Jeesuksen ollessa maan päällä)

19. Vielä vähän aikaa, eikä maailma enää näe minua, mutta te näette, sillä minä elän ja tekin tulette elämään.

20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja että te olette minussa ja minä teissä.
      21. Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."
      ---------------------------------------------
      23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.

24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.

26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. *************************

27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

28. Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne.' Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
      (Miksi Jeesus sanoi noin?)
      29. Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu. *******************************
      30. En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. = paholainen

Isä itse on kanssamme Jeesuksen ja Pyhän Hengen kautta ja koittaa päivä, jolloin tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen, kun jätämme tämän liharuumiin ja pukeudumme ylösnousemusruumiiseen.
      Ja niin saamme aina olla Herran kanssa.
      (1.Kor.15: ja 1.Tess.13)
      Ensin Kristus kuoli ja nousi kuolleista

20. Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet. 21. Kun kerran kuolema sai alkunsa ihmisestä, samoin kuolleiden ylösnousemus on alkanut ihmisestä.
      22. Sillä niin kuin kaikki ihmiset Aadamista osallisina kuolevat, niin myös kaikki Kristuksesta osallisina tehdään eläviksi, 23. jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus ja sen jälkeen Kristuksen omat, kun hän tulee.

24. Sitten seuraa kaiken päätös, kun hän luovuttaa kuninkuuden Jumalalle, Isälle, kukistettuaan kaiken vallan, mahdin ja voiman.

25. Kristuksen on näet määrä hallita, kunnes hän
      ------------------------------------------------
      on saattanut kaikki vihollisensa jalkojensa alle. --------------------------------------
      (Jumalan vihollisen Jumala itse voitti Jeesuksen kautta.)
      26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema. 27. Sillä "Jumala on alistanut hänen jalkojensa alle kaiken". Kun sanotaan, että kaikki on alistettu hänelle, tämän ulkopuolelle jää tietysti Jumala, joka itse on kaiken alistanut Kristuksen valtaan.
      28. Sitten kun kaikki on saatettu hänen valtaansa, silloin hän itse, Poika, alistuu sen
      --------------------------------------
      valtaan, joka on saattanut kaiken hänen valtaansa, ja niin Jumala hallitsee
      ------------------------------------- täydellisesti kaikkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3126
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2553
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2541
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2208
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      480
      1884
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      250
      1832
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      108
      1830
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1674
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1597
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1452
    Aihe